Hallitus käynnistää uuden jättihankkeen - työnimenä "perusturvan ja toimeliaisuuden uudistus"
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Olen palstarasistille monta kertaa sanonut, että isot pojat varmaan kiittävät häntä, kun hän öyhöttää keskustelupalstat täyteen vihapuhettaan niin turvapaikanhakijoita kuin Vihreitä kohtaan, koska hänen ja hänen kaltaistensa ansiosta isot pojat saavat keskittyä oikeasti tärkeisiin asioihin kuten tähän.
Kohta loppuu öyhöttäminen kun ei enää ehdi palstalla koko hereilläoloaikaa. Ja hyvä niin.
Ihan oikeat puolueet äänestitte hallitukseen :-DDD
Juu, se on joko tai ei. Jos kritisoi maahanmuuttoa, niin silloinhan ei pysty kritisoimaan enää työllisyyspolitiikkaa. Näinhän se menee..
Vierailija kirjoitti:
Liityn ihan varmasti johonkin natsiporukkaan jos tää menee läpi.
Aika moni muu johonkin pikkurikollisporukkaan. Tukihuijauksia, pimeitä töitä, pikku rötöksiä jne. Kyllä tästä vielä hyvä tulee.
Hollannissa ne tuet ovatkin yli 1200 euroa kuukaudessa jos osallistuu. Meillä tuo ajetaan niin, että ihmiset saavat maksimissaan 500 euroa jos osallistuu, vaikka kalleusluokassa Suomi menee heittämällä Hollannin ohi. Ei siis ihme, että köyhyysrajan alle menee entistä enemmän porukkaa. Tämä onkin kokkelipäiden tarkoitus.
Brasilian tielle mennään. Todella suuri alaluokka, pieni eliitti ja keskiluokka alkaa katoamaan hiljalleen. Naapurin ukolla puntit tutisee. Äänestänyt kokoomusta, kun luullut olevansa oikea porvari vaikka alempaa keskiluokkaa. Tuosta kun jää työttömäksi, niin pääsee kertalaakista risusavottaan ja sieltä ei enää sosiaalisesti kiivetäkään mihinkään rapukekketeihin. Puliukko se siitäkin tulee. :D
Työllisyyteen ja toimeliaisuuteen kannustaminen on hieman irvokasta näpertelyä, kun todellisuudessa ihmisille ei anneta mahdollisuutta lisätä houkuttelevuuttaan työmarkkinoilla.
Työllisyyteen ja toimeliaisuuteen kannustaminen toimii vasta kun ammattiliittojen valta yksilöistä puretaan ja työntekijät pääsevät hinnoittautumaan markkinoille.
Itken verta kuvitellessani, että miten te-keskuksen virkailijat alkavat uhkailemaan sanktioilla. Minulle kävi niin, että olin työllistynyt omaehtoisesti puoleksi vuodeksi, eli en ollut oikeutettu tukiin sillä ajalla. Heti sen jakson jälkeen tuli eka työttömyyspäivälle päivätty kirje, jossa kuulusteltiin, että mitä olen tehnyt työllistymiseni eteen sen jakson aikana. Jos en ilmoita niin karenssia pukkaa. Kirjoitin, että edelliseen te-toimiston päätökseen viitaten on katsottu että olen työllistynyt omatoimisesti, eikä minulla ole ollut oikeutta työttömyystukeen. Katson itse että työttömyyteeni liittyvät velvoitteet alkavat vasta ensimmäisestä työttömyyspäivästä lähtien, jonka aikana olen päivittänyt cv-netin ja etsinyt tietoa työpaikoista.
Oikeasti huomaa kyllä mikä asenne niillä te-toimiston virkailijoilla on työttömiä kohtaan. Muistaisivat edes että ilman työttömiä heillä ei olisi työtänsä.
Vierailija kirjoitti:
"Hiilamon työryhmän raportissa hahmotellaan, että pitkäaikaistyöttömän tulisi osallistua osallistumistuloa saadakseen esimerkiksi kansalaisjärjestöjen toimintaan, naapurustoprojekteihin, ruokapiireihin, vertaistukiryhmiin tai maahanmuuttajien kielikursseille."
Eli sirt vois mennä rautatientorin sinivalkoiselle telttaleirille juomaan olutta ja olisi mukana järjestötoiminnassa. Vai hyväksytäänkö oikeistolainen järjestötoiminta vai meneekö vihapuheen puolelle???
Se olisi jo syrjintää se. Onhan noita kansalaisjärjestöjä Vastarintaliikkeestä Kannabisyhdistykseen. :D Jokaiselle jotakin. I-S-I-S:kin varmasti käy.
Mitäs jos perutaisitte ilmaisen yrittäjyys koulutuksen työttömille. Monella olisi halu yrittäjäksi, mutta ei osaa tai uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Itken verta kuvitellessani, että miten te-keskuksen virkailijat alkavat uhkailemaan sanktioilla. Minulle kävi niin, että olin työllistynyt omaehtoisesti puoleksi vuodeksi, eli en ollut oikeutettu tukiin sillä ajalla. Heti sen jakson jälkeen tuli eka työttömyyspäivälle päivätty kirje, jossa kuulusteltiin, että mitä olen tehnyt työllistymiseni eteen sen jakson aikana. Jos en ilmoita niin karenssia pukkaa. Kirjoitin, että edelliseen te-toimiston päätökseen viitaten on katsottu että olen työllistynyt omatoimisesti, eikä minulla ole ollut oikeutta työttömyystukeen. Katson itse että työttömyyteeni liittyvät velvoitteet alkavat vasta ensimmäisestä työttömyyspäivästä lähtien, jonka aikana olen päivittänyt cv-netin ja etsinyt tietoa työpaikoista.
Oikeasti huomaa kyllä mikä asenne niillä te-toimiston virkailijoilla on työttömiä kohtaan. Muistaisivat edes että ilman työttömiä heillä ei olisi työtänsä.
Ovat vähän parempaa porukkaa. Valtion virat ja kaikkea.
Mitä jos menisitte vaan kiltisti töihin, niin ei tarvitsisi mankua ja keksiä typeriä verukkeita miksei mitään voisi tehdä.
Äänestän seuraavissa vaaleissa ilman muuta sellaista puoluetta, joka vastustaa tällaista järjetöntä touhua. Mitä muuta tälläkin yritetään saada aikaan, kuin ilmaista työvoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Oleskelusta osallistumiseen! Kannatan!
Niin kannatan minäkin! Tulen ilomielin työpaikallesi ilmaisorjaksi ja päivän päätteeksi sujautan jättiannoksen ulostuslääkettä työpaikan kahvin joukkoon.
Vertaistukiryhmiin? AA:n istumaan 4tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän seuraavissa vaaleissa ilman muuta sellaista puoluetta, joka vastustaa tällaista järjetöntä touhua. Mitä muuta tälläkin yritetään saada aikaan, kuin ilmaista työvoimaa.
Sama täällä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nyt vaan vois poistaa asumistuen, työttömyyspäivärahan, toimeentulotuen, opintotuen, valtioneläkkeen, yms. kymmenet eri tuet ja siirtyä 1000 € / kk perustuloon. Jos sen tekee negatiivisena tuloverona, niin ei synny kannustinloukkuja. Vähenis byrokratian ja siihen menevän rahan tarve huomattavasti kun ois vaan yks könttäsumma kaikille. Tää nostais työllisyyttä kun vaikka päivänkin työsuhde ois kannattava. Lisäksi ois turvallsita perustaa oma yritys ilman pelkoa, että kaikki menee alta.
Lisäksi tutkitusti vähävaraisille annetut lisäeurot menevät pääasiassa kulutukseen, toisin kuin henkilöillä, joilla omaisuutta on niin paljon, että raha jää vain "makaamaan".
Se ois paras lääke toimeliaisuuteen - turvattu talous ja vakaat tulevaisuuden näkymät.
Siirtäisi liikaa valtaa viranomaiselta kansalaiselle.
Mun mielestä on jopa huvittavan ironista miten tietyt kokoomushenkiset tyypit aina puhuvat että "vasemmisto haluaa hyysätä" vaikka todellisuudessa tässä asiassa juuri kokoomukselle on kaikkein isoin punainen vaate se, että työtön saisi itse vapaammin päättää miten aikansa kuluttaa ja miten se työllistyminen parhaiten onnistuisi (aivan hyvin palkkatyön sijasta se duuni voisi olla vaikkapa kolmannella sektorilla). Tämä johtuu siitä, että palkkojen laskun kehitys todennäköisesti pysähtyisi ja omistajan pitäisi alkaa ihan oikeasti investoimaan irtisanomisten sijaan tehdäkseen pätäkkää. Kapitalismi tarvitsee työttömiä, mutta niitä työttömiä pitää myös pystyä piiskaamaan ja määräilemään.
Vierailija kirjoitti:
Tällä saadaan aikaan tilanne jossa m-a-mut ja työttömät kantikset kurjistetaan köyhälistöksi ja pidetään juuri ja juuri hengissä ns. työvoimareservinä. Vielä työssä olevat pelkäävät menettävänsä työnsä ja vajoavansa tuonne kurjalistoon. Tämän vuoksi suostuvat paiskimaan juuri niin paljon hommia kuin käsketään, palkan alennuksiin, etujen leikkauksiin yms. Ja eliitin potti paisuu kuin pullataikina. Voivat sitten naureskella ja rehvastella kuka on saanut kansalta kupattua eniten. Ei tämä kehityskulku ole mitään sattumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä saadaan aikaan tilanne jossa m-a-mut ja työttömät kantikset kurjistetaan köyhälistöksi ja pidetään juuri ja juuri hengissä ns. työvoimareservinä. Vielä työssä olevat pelkäävät menettävänsä työnsä ja vajoavansa tuonne kurjalistoon. Tämän vuoksi suostuvat paiskimaan juuri niin paljon hommia kuin käsketään, palkan alennuksiin, etujen leikkauksiin yms. Ja eliitin potti paisuu kuin pullataikina. Voivat sitten naureskella ja rehvastella kuka on saanut kansalta kupattua eniten. Ei tämä kehityskulku ole mitään sattumaa.
Työttömät kantikset kyllä, ma-muille sensijaan maksetaan kaikki mitä pyytävät koska muu on rasismia.
Vierailija kirjoitti:
Ja minkä puolueen ajattelit näin tekevän muualla kuin vaalipuheissa?
#Suomi100. Miten tämä maa on saatu tällaiseen alennustilaan? En nyt tarkoita pelkkää työllisyyspolitiikkaa, vaan Suomi alkaa olla henkisestikin aivan kehitysmaa. Hallitus tekee "parhaansa", että vajottaisiin vielä alemmaksi. En käsitä.
Liityn ihan varmasti johonkin natsiporukkaan jos tää menee läpi.