Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Logistiikka vai matkailu-ala?

Vierailija
28.09.2017 |

Kumpaan kannattaa mennä? Mielipiteitä kehiin, sekä kannattaako ottaa kaksoistutkinto lukion kanssa. Perusteluja saa heittää! :) -yhteishakua odotellen

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailualalta voi löytää työpaikan vaikka liikematkustuksen parista, niitä toimistoja on vielä muutama iso. Ja onhan niitä lomapuolellakin toimistoja, jotka tuottavat seuramatkoja ja räätälöivät esim. kauko- ja teemamatkoja. Esimerkkinä vaikka Aurinkomatkat, Kon-Tiki ja Aventura. Ei ne ilman ammattitaitoista henkilökuntaa ilmasta myyntiin sinne nettiinkään ilmesty. Ihmiset vain yksioikoisesti kuvittelee että kaikkihan varataan nykyisin netistä, eivät tajua että niiden tuottaminen vaatii paljon työtä. Lentoyhtiöilläkin on varaamo- ja myyntihenkilökuntaa moneen lähtöön.

Lisäksi matkailualalta on myös toinen puoli, incoming, eli Suomeen tulevien turistien palveleminen, lisääntymään päin sekin.

Ja ne klassiset matkaopas hommat ulkomailla ja Suomessa.

Joten jos kiinnostaa, niin sinne vaan. Eläväinen ala ja ihan kohtuulliset palkatkin, tietysti työtehtävistä riippuen.

Vierailija
22/23 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mieti realistisesti missä työpaikoissa em. opintojen jälkeen työskentelevät ja mitä itse haluat.

Minun tuntemani logistiikan työntekijät ovat suomeksi varastotyöntekijöitä, ajavat trukkia, nostelevat taakkoja, osa ajaa kuorma-autoa. Työajat yleensä vuorotyötä.

Matkailualan työpaikkoja ei ihan äkkiä tule edes mieleen, eli en tiedä missä he työskentelevät. Matkaoppaat? Aika kaukana tuosta logistiikasta.

Minun mies on logistiikkainsinööri eikä hän ainakaan kuulu niihin jotka ajelee trukkia, tai kuorma-autoa, eikä ole varastotyöntekijä ym. Vaan siistiä toimistotyötä ma-pe klo . 8-17 muutaman tonnin kk palkalla. :) eli ehdottomasti noista opiskelisin logistiikkaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä