Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kieltäytyminen kosimisesta ja sen jälkeinen kireä ilmapiiri

Vierailija
28.09.2017 |

Mies siis kosi pari viikkoa sitten ja minä kieltäydyin. Ollaan seurusteltu kohta 6kk ja asuttu yhessä elokuun alusta.
Mielestäni järkevästi perustelin että en halua nyt tehdä päätöksiä missään tunnehuuruissa, haluan sitoutua sitten tulevaan naimisiinmenolupaukseen sataprosenttisesti kun tiedän että arki toimii. Meillä on kyllä mennyt kaikki hyvin. Tuntuu lähinnä siltä että kaikki on ihanaa ja toinen on järjettömän mahtava mutta en uskalla luottaa aaiaan vielä kun tuntuu että leijailen vaaleanpunaisissa unelmissa.
Ikää on 23-25v molemmilla.
Nyt tuntuu että asia kiristää välejämme, mies sanoi että asia on ihan ok mutta minusta tuntuu että ei ole. Tuntuu että mies on nyt sitten sitä mieltä että ei sitten ikinä mennä naimisiin.
Mies on ollut kerran kihloissa, aika lyhyehkön seurustelun jälkeen silloinkin. Minä en vaikka takana on yksi kuuden vuoden suhde.
Olen kerran ottanut asian uudelleen puheeksi ja tosiaan puhuttiin silloin heti kieltäytymiseni jälkeen pitkään.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit kieltävästi kosintaan eli torjuit kosinnan, et kieltäytynyt kosinnasta koska et voi edes kosia kun et kuulu kosijoihin. Miehesi olisi voinut kieltäytyä kosinnasta,jos olisit pyytänyt häntä kosimaan!

Vierailija
102/130 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain aikarajoja parempi on asettaa tietyt asiat, joista on keskusteltava tulevaisuus mielessä, ennen kuin mennään astetta vakavampaan suhteeseen. Esim. lasten hankkiminen kyllä vai ei, koska, kuka hoitaa lapset, työura lastenhoidon aikana, kotityöt, onko etäsuhde ok, onko ok mennä omia menoja vauva-aikana, mikä lasketaan pettämiseksi, miten tulot perheessä jaetaan ja menot hoidetaan jne jne. Lisäksi on hyvä tuntea toisen uskonnolliset ym mielipiteet päällisin puolin. Voi paljastua asioita, joita ei tiennyt toisen luonteessa olevan. Myös ensimmäiset kunnon riidat on käytävä ennen sitoutumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se Ö-mies ansaitset paremman, ei se kuitenkaan unohda torjutuksi tulemista suhteessa

Vierailija
104/130 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hullu kosin hätäpäissäni 8 kk seurustelun jälkeen. Olin 35 v ja vaikka oli ollut kovaa yritystä, niin ei ollut naisia jonoksi asti..

Nyt ollaan oltu naimisissa 20 vuotta. meillä on 2 lasta, mutta seksiä ei ole ollut yli 10 vuoteen, ei läheisyyttä.

Tunnen olevani löysässä hirressä, lasten vuoksi ja taloudellisen tilanteen vuoksi en halua vielä keinuttaa venettä.

Mutta vitutus, sitä riittää.

Vierailija
105/130 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein, itse suostuin aikoinaan naisen kosintaan hyvää hyvyyttäni. Seurustelua takana 6kk tuolloin.

Erohan siitä tuli n. vuoden jälkeen. Kannattaa miettiä kunnolla ja antaa vähän ajan kulua 

Vierailija
106/130 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap aika nuori.

Puhukaa. Saa miettiä. Ei ole pakko.

Vierailija
107/130 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästi teit.

Miksi heti aloit pätee että tyhmästi teki? Ei ole tyhmää jos ei halua hätiköidä... 🙏 Suosittelen nyt sulle että ajattele ensin kun kirjoitat tässä susta sain tyhmän kuvan 🙈

Vierailija
108/130 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herraisä! Kuka kosii 6 kuukauden seurustelun jälkeen? Ja yhdessä olette asuneet vasta pari kuukautta. Eihän tossa ajassa voi olla varma siitä, mihin on mahdollisesti loppuelämäkseen ryhtymässä.

Tota samaa mietin, no ehkä ap:n poikaystävä on tottunut "kaikki tai ei mitään" -tyyliin

Sitten ihmettelen jos kosimiseen kieltäytyy ja sanotaan "no ei sit mennä naimisii ikinä" on vähä kiristämistä...

Oon kaks kertaa kieltäytynyt ja mulle yhden kerran sanottu ei kosimisesta enkä silti ole toivoton surkimus jos en ole ikinä ollut kihloissa 😂 ei maailma pyöri sormusten ympärillä, sori nyt vaa 😁

Vierailija
109/130 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asia on juuri niin kuin ap sanoo, eka puoli vuotta tai vuosi menee ihan vaaleanpunaisten silmälasien läpi. Olin umpirakastunut, ja vasta reilu kahden vuoden päästä voi sanoa että aloin tuntea miestä aidosti, hyvät ja huonot puolet. Jos siinä kohtaa tuntuu, että ne huonot puolet on sellaisia joiden kanssa kestää elää, niin sitten kihloihin ja naimisiin.

On varmaan hienoa olla niin erehtymätön ihmistuntemus, että vaikka kolmen kuukauden tuntemisen jälkeen tietää että juuri tämän ihmisen kanssa haluan viettää lopun elämää. Minä en ainakaan ole niitä ihmisiä, minulla kestää tajuta mikä ketäkin motivoi ja liikuttaa.

Vierailija
110/130 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hullu kosin hätäpäissäni 8 kk seurustelun jälkeen. Olin 35 v ja vaikka oli ollut kovaa yritystä, niin ei ollut naisia jonoksi asti..

Nyt ollaan oltu naimisissa 20 vuotta. meillä on 2 lasta, mutta seksiä ei ole ollut yli 10 vuoteen, ei läheisyyttä.

Tunnen olevani löysässä hirressä, lasten vuoksi ja taloudellisen tilanteen vuoksi en halua vielä keinuttaa venettä.

Mutta vitutus, sitä riittää.

Lapset taitaa olla se ainoa syy miksi jaksat vieläkin keikkea "löysässä hirressä" mutta mitä sitten kun ne ovat aikuisia ja muuttavat omilleen ?

Vierailija
111/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskalsit muuttaa yhteen 4 kk:n seurustelun jälkeen? Eihän toista vielä tunne tuossa ajassa.  Toisaalta tuo kosinta on ihan looginen jatko teidän yhteenmuuton jälkeen....

Vierailija
112/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika varmasti eroatte.

Vierailija
113/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaisiko tilannetta, jos kertoisin miehelle milloin suunnilleen olisit valmis menemään kihloihin? Että hän tietäisi, pitääkö odottaa 10 vuotta vai riittääkö vuosi. Sitten voit tietysti vastata kosintaan mitä haluat.

Olisitte molemmat monien mielestä juuri ihanneiässä perheen perustamista ajatellen, joten ehkä hänellä on siksi kiire. Ajattele, millaista olisi saada kaikki lapset alle kolmekymppisenä, ja lapset muuttaisivat aikuistuessaan pois kotoa jo kun olet viisikymppinen.

Vierailija
114/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu menee kihloihin??Taukit. Ite oon 35. Mies on 30 ja 4 vko ollaan seurusteltu. Ei olla menossa kihloihin eikä olla muuttamassa yhteen ees. Hyvin menee

Vierailija
115/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan 4 vuott. Ei 4 viikkoa

Vierailija
116/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, odottakaa kymmenen vuotta ennen kuin teette päätöksiä, olette aivan liian nuoria

Me oltiin tuon ikäisinä jo vuosi oltu naimisissa. Ja ollaan vieläkin, nyt 15 vuotta täynnä. Lapsia kolme, kaikki terveitä.

Ai niin mehän oltiin liian nuoria!

Oma asenteeni on, että tee sillä tavoin kuin haluat ja jos joku arvostelee valintojasi, se kertoo enemmän hänestä.

Vierailija
117/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaisiko tilannetta, jos kertoisin miehelle milloin suunnilleen olisit valmis menemään kihloihin? Että hän tietäisi, pitääkö odottaa 10 vuotta vai riittääkö vuosi. Sitten voit tietysti vastata kosintaan mitä haluat.

Olisitte molemmat monien mielestä juuri ihanneiässä perheen perustamista ajatellen, joten ehkä hänellä on siksi kiire. Ajattele, millaista olisi saada kaikki lapset alle kolmekymppisenä, ja lapset muuttaisivat aikuistuessaan pois kotoa jo kun olet viisikymppinen.

Juuri näin. Ja jos lapsilla on omia lapsia, niin heille mummi ja vaari eivät ole vielä aikoihin rollaattorikerhossa. Sukulaiset ovat valtava voimavara, vaikka sille ei voi mitään millaiset kortit elon pokeripelissä jaetaan.

Vierailija
118/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö kosiorituaalit kuulu lähinnä amerikkalaisiin TV-sarjoihin? En ole koskaan kuullut kenenkään suomalaisen kosivan.

Mua kosittiin saunassa. Siis ihan kysyttiin haluaisinko  vaimoksi. Vastasin kyllä. Ei se välttis mitään ruususeremoniaa vaadi, vain kysymyksen ja siihen vastauksen.

Nainen kosi, kun oli päällä ratsastamassa, ja sai elämänsä orgasmin. Yhdessä oltiin silloin oltu n. 5 kk. Ei se suhde sitten kauaa kestänyt sen jälkeen.

Vierailija
119/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla vähemmistössä täällä, mutta minusta kihlaus ei ole mikään pallo jalkaan ja pakko mennä naimisiin-juttu. Eikä siinä ole mitään juridista velvoitetta.

En sano että kihlaus olisi joku kepeä juttu- ei seurustelukaan ole, vaan siinäkin sitoudutaan siihen toiseen- mutta olisin voinut ap:n tilanteessa ihan hyvin kihlautua ja thats it. Jos suhde ei toimikaan, ero lienee helpompi kuin avioliitosta. Tiedän pareja jotka ovat olleet myös kihloissa 20-30 vuotta, eivät ole naimisiin eestyneet kun on hyvä niinkin.

Aika vanhanaikaista suhtautua kihloihin niinkuin av-mammat täällä.

N44

Vierailija
120/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kosin kahden viikon jälkeen, oltiin nuorempia silloin kuin ap nyt. Miestä huvitti. Kihloihin mentiin 3kk seurustelun jälkeen. Virallisesti yhteen muutettiin kk päästä tuosta. Kun oltiin 8kk tunnettu mentiin naimisiin. Nyt on yhteiseloa takana yli 13vuotta. Lapsiakin ollaan saatu. Ei se seurustelu aika aina kaikkea kerro.