Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko muut vähentäneet lihan syöntiä

Vierailija
28.09.2017 |

Itse olen erittäin iloinen kaikista uusista kasviproteiinivalmisteista. Meillä on punaista lihaa enää kerran viikossa, koska valikoima on niin paljon laajentunut. Nyt voi ostaa laadukasta lihaa viikonloppuna, hauduttaa pitkään possun poskia, ostaa karitsaa, riistaa jne. koska se on harvinaista herkkua.

Miehenikin sanoi, että on paljon energisempi olo, sillä kasvisten määrä on lisääntynyt huomattavasti ruokavaliossa ja vatsa toimii paremmin. Suosittelen kokeilemaan.

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljonkin. Punaista lihaa en syö välttämättä edes joka viikko. Kanaa söin aluksi, mutta sitä olen vähentänyt myös. Kalaa syön noin kerran viikossa. Syön kuitenkin kananmunia ja maitotuotteita. En ole mitenkään kärsinyt siitä, että olen vähentänyt lihaa. Ennemminkin päin vastoin. Vatsa toimii paremmin, jatkuva ummetus poissa, ja läski lähtenyt sulamaan vyötäröltä.

Vierailija
142/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo 9 kuukautta ollut syömättä punaista lihaa tai kalaa. Siis elänyt kasviksilla, viljatuotteilla, marjoilla jne. ja silloin tällöin kanalla.

Ei ole olossa näkynyt muutoksia, vaikka olenkin ehkä laihtunut kilon tai kaksi.

En aloittanut mitenkään eläinsuojelu mielessä vaan ihan siksi että karjan kasvatus on kova taakka ympäristölle (mm.rehun kasvatus eläinten ravinnoksi ja oletteko kuulleet lehmän piereskelystä)

Mutta kun uutisten mukaan vuoden 2018 syksyllä suomessakin voi ostaa hyönteisiä kaupanhyllystä taidan sitten vaihtaa kanan niihin hyönteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut tosi pitkään semivegetaristi. Silloin tällöin syön myös jonkin verran punaista lihaa. Mm. eilen vedin jotain nautaa ym. Voi herranjestas niitä mahavaivoja ja ulosteen hajua. Mies kysyi, mitä olen oikein syönyt, koska koko wc haisee aivan syövälle. Totta se oli. Haju oli pysäyttävä.

Vierailija
144/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut lähes kokonaan. Italiassa syön salamia. Joskus Suomessa ravintolassa kanaa.

Vierailija
145/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt punaisen lihan syöntiä terveyssyistä. Esim. pizzaan ja tortillan väliin laitan aina kanajauhelihaa. Kanajauhista syön kerran-pari viikossa. Syön myös papuja ja linssejä. Tofua, mifua, härkistä tai nyhtökauraa en syö.

Vierailija
146/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten viikolla kanaa tai vaaleaa kalaa johon ei koskenut kuin puukko kuin tyhmille kuluttajille suunnatut kasvisproteiinit jota prosessoitu enemman kuin laki sallii (kuvainnollisesti). Tyttoystavani sai tarpeeksi, kroppa ei toiminut ja vaihtoi takaisin sekasyojaksi.

Joo ei kyllä ole edes eettisiä syitä ruveta kassissyöjäksi, kun kalaa saa halvalla ja se on parempaa kuin joku perkeleen soija.

Vierailija
147/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettei tässä keskustelussa oikein kukaan tiedä mistään mitään. 

Vierailija
148/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin prosessoimaton liha kuin prosessoitu kasvisproteiini. En uskalla edes ajatella, mitä kaikkea ruuansulatuselimistön syöpiä tullaan diagnosoimaan tulevina vuosina, kun raaka-aine on monin eri tavoin muokattu. Kasvisproteiinin valmistaminen tuottaa melkoiset määrät jätettä, kumma juttu, että tästä ei keskustella missään.

ei niin, kaikki elää siinä uskossa että ihmiskunnan kannalta parempi vaihtoehto olisi kasvissyönti :)

Paras vaihtoehto on syntyvyyden vähentäminen.  Siis hyväksyminen, että kaikki ei saa lapsia. Eikä vinguta: "Mutta kyllä mulla on oikeus lapseen"  Kovaahan se on, mutta niinhän luonto toimii, ihmisten vain pitäisi antaa se luonnon toimia niin kuin sen pitää.

Yksilön näkökulmasta järjestön ajatus.

Vierailija
149/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nykyään paljon lihaa kun lääkrikin suosittelee. Syön kalkkunaa ja broileria eneimmäkseen. Maksaakin koska todella hyvä terveydelle.

Vierailija
150/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Oumph on erittäin hyvä ja on soijaa. Miksi en haluaisi kokeilla uutta, ei se ole lihan korvike vaan vaihtoehto. Oletteko maistaneet?

Oletko tietoinen soijan haitoista? Esim. kilpirauhasongelmat!

Saisko jotain oikeaa tutkimusdataa aiheesta?

Vierailija
151/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran soijarouhetta, mutta se oli ihan paskaa maulta ja koostumukseltaan ja sai mahan sekaisin. Sitten luin jostain punttifoorumilta, että soija on miehille haitallista koska kasviestrogeenit, ja hain heti kaupasta pakastimen täyteen jauhelihaa.

Vierailija
152/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa ja mulla todettiin raudanpuutos. Joudun lisäämään lihansyöntiä.

Olen käyttänyt aiemmin paljon soija- ja mantelituotteita maidon rinnalla, mutta en enää kun en tiedä olenko tullut niille allergiseksi.

Vierailija
153/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran soijarouhetta, mutta se oli ihan paskaa maulta ja koostumukseltaan ja sai mahan sekaisin. Sitten luin jostain punttifoorumilta, että soija on miehille haitallista koska kasviestrogeenit, ja hain heti kaupasta pakastimen täyteen jauhelihaa.

Lehmänmaidossa esimerkiksi vasta haitallisia hormoneja piisaa. Kasvisestrot eivät tutkimuksien mukaan toimi kehossa edes samalla tavalla, pikemminkin suojaavat haitallisimmilta estroilta.

Soijan rinnalle toki on olemassa parempia vaihtoehtoja, ja soija kannattaa käyttää mieluiten eri muodossa kuin rouheena, jos on mahaongelmia. 

Jos estrogeeni huolettaa, miksette ole huolissanne Bisfenoli Asta ja vouhkaa siitä samalla lailla kuin soijasta? Se on nimenomaan ainoastaan haitallista kenelle tahansa.

Vierailija
154/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehmänmaidossa esimerkiksi vasta haitallisia hormoneja piisaa. Kasvisestrot eivät tutkimuksien mukaan toimi kehossa edes samalla tavalla, pikemminkin suojaavat haitallisimmilta estroilta.

Soijan rinnalle toki on olemassa parempia vaihtoehtoja, ja soija kannattaa käyttää mieluiten eri muodossa kuin rouheena, jos on mahaongelmia. 

Jos estrogeeni huolettaa, miksette ole huolissanne Bisfenoli Asta ja vouhkaa siitä samalla lailla kuin soijasta? Se on nimenomaan ainoastaan haitallista kenelle tahansa.

Minähän nimenomaan olen huolissani muovin pehmentimistä. Vaihdoin juomapullonkin sen takia alumiiniseen, kuten Utti.

Vierailija
155/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän nimenomaan olen huolissani muovin pehmentimistä. Vaihdoin juomapullonkin sen takia alumiiniseen, kuten Utti.

Mitenkäs varmistat, että syömäsi liha tai juomasi maito eivät ole lähtöisin naaraspuolisista naudoista? Niissä nimittäin on eläinperäistä estrogeenia.

Vierailija
156/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin prosessoimaton liha kuin prosessoitu kasvisproteiini. En uskalla edes ajatella, mitä kaikkea ruuansulatuselimistön syöpiä tullaan diagnosoimaan tulevina vuosina, kun raaka-aine on monin eri tavoin muokattu. Kasvisproteiinin valmistaminen tuottaa melkoiset määrät jätettä, kumma juttu, että tästä ei keskustella missään.

ei niin, kaikki elää siinä uskossa että ihmiskunnan kannalta parempi vaihtoehto olisi kasvissyönti :)

Paras vaihtoehto on syntyvyyden vähentäminen.  Siis hyväksyminen, että kaikki ei saa lapsia. Eikä vinguta: "Mutta kyllä mulla on oikeus lapseen"  Kovaahan se on, mutta niinhän luonto toimii, ihmisten vain pitäisi antaa se luonnon toimia niin kuin sen pitää.

Yksilön näkökulmasta järjestön ajatus.

Adoptio? Sijaisvanhemmaksi ryhtyminen? Jos tarpeena on saada kasvattaa lapsi aikuisuuteen, on siihen muitakin keinoja kuin oman lapsen synnyttäminen.

Vierailija
157/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin 16 vuotta sitten. Valmistuotteita (siis kasviproteiinia) syön ehkä kerran viikossa, muuten vihanneksia, papuja, linssejä, hedelmiä, marjoja, viljoja ja vähän juustoa. Ötökököiden syönti olisi mielestäni aika luonnollinen asia, mutten tiedä osaisinko ohittaa pienestä asti opitun inhon.

Tämä on tietenkin vain oma mielipiteeni, mutta en ymmärrä miten kukaan täysjärkinen voi syödä ylpeänä eläintuotteita kun tietää miten ne nykypäivänä tuotetaan. Eri asia jos pitää eläimiä, tai kalastaa ym., ja käsittelee ne itse.

Naurattaa noi tyypit jotka vain periaatteesta syö paljon lihaa, koska a) eivät ole teinityttöjä, b) prosessoidut pavut ovat saatanasta tai c) "rehut ei maistu". Nehän just yleensä ei edes osaa tehdä ruokaa ja mättää jotain nakkikastiketta perunamuusilla ja purilaisia.

Vierailija
158/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin täällä saksassa on viime vuosina kovasti varoiteltu käyttämästä pitkäaikaisesti alumiiniastioita, etenkään säilytyksessä ja lämmintä ruokaa/juomaa varten.

Vierailija
159/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta Oumph on erittäin hyvä ja on soijaa. Miksi en haluaisi kokeilla uutta, ei se ole lihan korvike vaan vaihtoehto. Oletteko maistaneet?

tietoa löytyy jos haluaa!!Esim. http:/ / www.mercola.com/article/soy/avoid  soy.htm.  Aikoinaan käytin soijavalmisteita,kunnes aloin ihmetellä outoja oireita. Ns. sisäistä palelua,kylmän tunnetta( olen aina ollut lämminverinen)jne...Lopetin käytön ja viikossa oireet hävisi!!

Vierailija
160/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tietoa löytyy jos haluaa!!Esim. http:/ / www.mercola.com/article/soy/avoid  soy.htm.  Aikoinaan käytin soijavalmisteita,kunnes aloin ihmetellä outoja oireita. Ns. sisäistä palelua,kylmän tunnetta( olen aina ollut lämminverinen)jne...Lopetin käytön ja viikossa oireet hävisi!!

En seurannut keskustelua, mutta linkki ei toimi. Ja sivusto vaikuttaa tyypilliseltä pseudotieteelliselta huuhaa-sivulta, johon houkutellaan propagandamaisilla terveyteen liittyvillä uutisilla paljon klikkejä jotta tulisi paljon mainosrahaa tilille.