Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko muut vähentäneet lihan syöntiä

Vierailija
28.09.2017 |

Itse olen erittäin iloinen kaikista uusista kasviproteiinivalmisteista. Meillä on punaista lihaa enää kerran viikossa, koska valikoima on niin paljon laajentunut. Nyt voi ostaa laadukasta lihaa viikonloppuna, hauduttaa pitkään possun poskia, ostaa karitsaa, riistaa jne. koska se on harvinaista herkkua.

Miehenikin sanoi, että on paljon energisempi olo, sillä kasvisten määrä on lisääntynyt huomattavasti ruokavaliossa ja vatsa toimii paremmin. Suosittelen kokeilemaan.

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vähentänyt. Hemoglobiini on niin huono, että lihan jättäminen ruokavaliosta ei tule kysymykseen.

Päinvastoin kasviruokavalio nostaa monesti hemoglobiiniarvoja. Itsellä ennen kasvissyöntiä keskiarvo pyöri 128-134 välillä, nykyään se on aina yli 140. Asiasta kun puhuin verenluovutuksen yhteydessä sairaanhoitajan kanssa, niin hän vahvisti asian ja puhui myös omasta kokemuksestaan ja yleisestä huomiosta asiakkaiden kohdalla.

Raudanpuuteanemia nostaa hemoglobiinia, kun elimistö yrittää kompensoida anemian vaikutuksia. Kun sain nostettua oman rautavarastoni (ferritiini) tyhjästä täydeksi ja pääsin eroon anemian ongelmista (väsymys, hiustenlähtö, hengästyminen jne) hemoglobiini samalla laski 147 -> 140.

Tosi vitsikästä, trolli. Mulla hemoglobiini just nyt 94, eikä saada nousemaan, koska ferritiinivarastot tyhjillään. Yksi oire on, että ei jaksaisi lukea hevonkakkaa.

Sulla on ollut rautavarastot sitten aika pitkään tyhjillään? Mulla todettiin raudanpuuteanemia, vaikka hemoglobiini oli 134. Ferritiini oli 8.

Vierailija
122/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijan muodostamat ksenoestrogeenit lisäävät miehillä hysteerisyyttä ja vihreyttä. 

Tämä on kyllä todellinen ongelma. Kun lopetin lihan syönnin, niin aika nopeasti huomasin muutoksen. Punaniska ja läskimakkarat alkoivat hävitä, kiukku katosi ja naamasta ei valunut enää rasvaa. Näiden tilalle tulivat pahat hipsteriys-, viherpiperrys- ja puunhalausvaivat.

Onneksi nuo eivät työttömänä haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luvannut ryhtyä vegaaniksi sinä päivänä, kun lemmikit kerrostaloissa kielletään. Tälläkin hetkellä tyhjissä asunnoissa on tuhansia yksinäisiä koiria ilman lauman tuomaa suojaa ja sitten ihastellaan sitä, miten ihmiset ei enää syö lihaa, koska se on jotenkin luonnonvastaista.

Meinaatko, että koirat eivät ole omakoti-tai rivitasloissa yksin?  Että niissä on aina joku kotona ja vain kerrostaloissa asuvat ihmiset käy töissä ja koulussa? Enpä ole huonompaa veruketta kuullut. Ja mistä tiedät, että koira on ilman lauman tuomaa turvaa? Voihan sillä olla toinen koira/kissa kaverina.

Vierailija
124/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin prosessoimaton liha kuin prosessoitu kasvisproteiini. En uskalla edes ajatella, mitä kaikkea ruuansulatuselimistön syöpiä tullaan diagnosoimaan tulevina vuosina, kun raaka-aine on monin eri tavoin muokattu. Kasvisproteiinin valmistaminen tuottaa melkoiset määrät jätettä, kumma juttu, että tästä ei keskustella missään.

Pavut ja linssit prosessoituja? No, okei, onhan se kuivauskin prosessi.

Tän viestin jälkeen voisin kuvitella, että kasvissyöjillä ei ihan kaikki ole kotona. Tai he eivät pysty omaksumaan kaikkea lukemaansa. Tässä ketjussa on kritisoitu näitä teollisia korvikkeita (jotka ovat kasvissyöjien suosiossa) ei suinkaan oikeita kasviksia.

Viestissä, johon vastasin, oli pidetty proteiinin lähteinä vain lihaa tai prosessoitua kasviproteiinia, ihan kuin ne olisi ne ainoat proteiininlähteet. Katsos kun ei tarvitse valita vain lihan ja härkiksen välillä, voi valita ihan papujakin.

En ole kasvissyöjä. Enkä vegaani.

Vierailija
125/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vähentänyt. Hemoglobiini on niin huono, että lihan jättäminen ruokavaliosta ei tule kysymykseen.

Päinvastoin kasviruokavalio nostaa monesti hemoglobiiniarvoja. Itsellä ennen kasvissyöntiä keskiarvo pyöri 128-134 välillä, nykyään se on aina yli 140. Asiasta kun puhuin verenluovutuksen yhteydessä sairaanhoitajan kanssa, niin hän vahvisti asian ja puhui myös omasta kokemuksestaan ja yleisestä huomiosta asiakkaiden kohdalla.

Raudanpuuteanemia nostaa hemoglobiinia, kun elimistö yrittää kompensoida anemian vaikutuksia. Kun sain nostettua oman rautavarastoni (ferritiini) tyhjästä täydeksi ja pääsin eroon anemian ongelmista (väsymys, hiustenlähtö, hengästyminen jne) hemoglobiini samalla laski 147 -> 140.

Tosi vitsikästä, trolli. Mulla hemoglobiini just nyt 94, eikä saada nousemaan, koska ferritiinivarastot tyhjillään. Yksi oire on, että ei jaksaisi lukea hevonkakkaa.

Sulla on ollut rautavarastot sitten aika pitkään tyhjillään? Mulla todettiin raudanpuuteanemia, vaikka hemoglobiini oli 134. Ferritiini oli 8.

Jos keho on muuten hyvässä kunnossa, se pystyy kompensoimaan aika pitkäänkin hapenottokyvyn asteittaista heikentymistä. Mieheltäni diagnosoitiin raudanpuuteanemia, kun hemoglobiini oli 80. Urheillessa ihmetteli, kun hengästyi tavallista helpommin.

Vierailija
126/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 650g lihaa menee päivässä.

Kanaa, kalkkunaa ja nautaa. Kalaa aina välillä.

Sinun ainakin kannattaa mittauttaa krea-arvo säännöllisesti. Sikäli että pysyt ylipäätään hengissä.

Sori tuli virhe. 1650g päivässä. Olen siis ammattilaispainonnostaja, joka näköjään tuossa ensimmäisessä viestissä poistettiin moden toimesta, joka ilmeisesti on jänishousu.

Vierailija
127/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt ja aion vähentää edelleen. Etenkin noiden lasten vuoksi. Punaisen lihan liikakulutuksen terveyshaitoista on ihan riittävästi näyttöä.

Vierailija
128/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö ja juo mitään :(

Vierailija
129/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo kirjoitti:

En syö ja juo mitään :(

No vitsi.

Vierailija
130/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos keho on muuten hyvässä kunnossa, se pystyy kompensoimaan aika pitkäänkin hapenottokyvyn asteittaista heikentymistä. Mieheltäni diagnosoitiin raudanpuuteanemia, kun hemoglobiini oli 80. Urheillessa ihmetteli, kun hengästyi tavallista helpommin.

Näimpä. Kuukauden rautakuurin jälkeen alkaa nyt tuntua siltä, että happi kulkee ihan eri tavalla. Itse rautakuuri jatkuu vielä kuukausia, että varastot pääsee täyttymään. Ja ketjun aiheeseen, olen sekasyöjä, että kasvisruokavaliosta ei raudan vähyys johtunut.

Vierailija
131/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovin paljon, koska en uskalla syödä mitään soijarouheita ja pavut ja linssit alkaa tökkiä jos niitä joka päivä syö. Maitotuotteet kuten rahka on tietty yksi vaihtoehto.

Vierailija
132/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ferritiini 10, hemoglobiini 145. Koska kilpirauhanen on poistettu, tarvitsen tyroksiinia eikä sekään toiminut, koska tarvitsee prosessiinsa rautaa.

Nyt, kun rautavarasto on täysi, toimii tyroksiini ja happivaje on historiaa.

Vierailija
133/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin prosessoimaton liha kuin prosessoitu kasvisproteiini. En uskalla edes ajatella, mitä kaikkea ruuansulatuselimistön syöpiä tullaan diagnosoimaan tulevina vuosina, kun raaka-aine on monin eri tavoin muokattu. Kasvisproteiinin valmistaminen tuottaa melkoiset määrät jätettä, kumma juttu, että tästä ei keskustella missään.

ei niin, kaikki elää siinä uskossa että ihmiskunnan kannalta parempi vaihtoehto olisi kasvissyönti :)

Vierailija
134/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisen lihan kulutuksen haitoista ei ole MITÄÄN näyttöä. Kaikki asiasta tehdyt laadukkaat meta-analyysit löytävät vain pientä korrelaatiota syöpiin amerikkalaisessa lihassa. Eurooppalainen punainen liha on täysin haitonta. Niittyliha pitää myös maaperän kunnossa ja vähentää ruoantuotannon ilmastovaikutuksia toisin kuin kasvispropaganda haluaa meidän uskovan.

Ruoan, myös kasvisruoan, tehotuotanto on maailmanlaajuisesti kriisissä, koska viljelymaa köyhtyy. Helpoin , ekologisin ja nopein ratkaisu siihen on laidunliha.

Olen lisännyt eläinperäisten ruokien (lähinnä rasvan) käyttöä merkittävästi sen jälkeen, kun tajusin, että ravitsemussuositukset eivät perustu RCT-tutkimuksille ja että RCT-tutkimukset osoittavat täysin päinvastaista kuin meille uskotellaan.

Vierailija
135/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei niin, kaikki elää siinä uskossa että ihmiskunnan kannalta parempi vaihtoehto olisi kasvissyönti :)

Paras vaihtoehto on syntyvyyden vähentäminen.  Siis hyväksyminen, että kaikki ei saa lapsia. Eikä vinguta: "Mutta kyllä mulla on oikeus lapseen"  Kovaahan se on, mutta niinhän luonto toimii, ihmisten vain pitäisi antaa se luonnon toimia niin kuin sen pitää.

Toinen asia luonnon ja maapallon säilymisessä on tärkeää, että eläimet ruokitaan lajinmukaisella ravinnolla. Näinhän ei tehdä, vaan karja ruokitaan mahdollisimman halvalla ja lihottavalla ruualla viis veisaten lajin tarpeesta.

Mun mielestä niiden "eettisesti" syöjien pitäisi ensisijaisesti ajatella, mitä ne eläimet saavat syödäkseen.  Ratkaisu ei ole lihan syömättömyys, sillä ei saada asiaan korjausta.

Vierailija
136/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Oumph on erittäin hyvä ja on soijaa. Miksi en haluaisi kokeilla uutta, ei se ole lihan korvike vaan vaihtoehto. Oletteko maistaneet?

Oletko tietoinen soijan haitoista? Esim. kilpirauhasongelmat!

Vierailija
137/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuskinpa kukaan prosessoimatonta lihaa syö. =D

Koskaan kuullut tartar-pihvistä?

Tartar-pihvikin on prosessoitu; eläimen lihas revitty irti ja jauhettu jauhelihaksi, siitä tehty se pihvi. Vaikka ei paistettu olekaan.

Vierailija
138/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lisännyt puutostilojen vuoksi, lihasta saan tarvittavat helpommin ja halvemmin.

Prosessoidun lihan syömisen tosin olen lopettanut kokonaan.

Vierailija
139/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas niin taattua av:ta, että prosessointia on jo se, kun vilja puidaan tai lehmä leikataan paloiksi.

Onko vaikea ymmärtää, että fileestä leikattu pihvi ei ole prosessoitu sanan varsinaisessa merkityksessä eikä vielä siinäkään vaiheessa, kun paisti on jauhettu. Kun se jauheliha pakataan suojakaasuun, on astuttu prosessoinnin tielle. Kun lihasuikaleisiin lisätään hapettumisenestoaineita ja säilytysaineita, on prosessoitu. Kun lihasta tehdään eines, makkara, pekoni tai leikkele, on prosesssoitu.

Vierailija
140/165 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt, ei vaan maistu enää (paitsi sisäfileepihvi, jota syön hinnan takia harvoin). Täysin kasvissyöjäksi en aio ruveta, koska en osaa suunnitella ruokavaliotani niin tarkasti, että saisin tehtyä ravintoarvoiltaan hyvää ja maukasta kasvisruokaa. Mihinkään soijaan tai tofuun yms lihankorvikkeisiin en koske.