Synnytys alkamassa
Eilen lähti limatulppa ja tänään aamulla alkoi jatkuva menkkamainen kipu. Nyt on jatkuvaa kipua ja välillä hetkellistä "terävää" kipua koko selän ja alavatsan alueella.
Ensimmäinen lapsi tulossa enkä oikein tiedä mitä tehdä. Neuvolaan on liian myöhäistä soittaa enkä tiedä riittääkö oireet synnytyslaitokselle soittamiseen. Mies välttelee minua kun ruttoa eli olen vaan yksin kipuni kanssa.
Kommentit (8)
Voit soittaa synnärille.
Lämpöpussilla voit haudutella alaselkää tai keinutella jumppapallon päällä, lämmin suihku ehkä? Tai lepäile ja lue vaikka kirjaa. Onko kassi pakattu?
Synnytykseen voi mennä kauankin, hengittele supistusten ja kivun läpi. Kipu tulee siitä, että paikat avautuvat. Vielä voit harjoitella hengitystekniikkaa ennenkuin kovat supistukset alkavat.
Onnea matkaan!
Ota aikaa että kuinka paljon väliä niillä terävillä kipupiikeillä on. Kun tulevat säännöllisesti ehkä n. vartin välein, voi sairaalaan mennä. Tai riippuu tietenkin että kuinka pitkä matka sulla on sairaalaan. Mutta täällä pk-seudulla eivät ota ennen kuin on tiheitä, säännöllisiä supistuksia. Ja synnärille voi aina soittaa. Neuvovat kyllä. Hyvä muutenkin ilmoittaa sinne ennen kuin kotia lähdet.
Kun mun synnytys alko, mä soitin varmaa neljä kertaa synnärille kysyäkseni vaan jotain hölmöä, en siis edes muista mitä.
Ne hoitajat on sielä ihan sitä varten, että ne hoitaa sun synnytyksen kunnialla alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ota aikaa että kuinka paljon väliä niillä terävillä kipupiikeillä on. Kun tulevat säännöllisesti ehkä n. vartin välein, voi sairaalaan mennä. Tai riippuu tietenkin että kuinka pitkä matka sulla on sairaalaan. Mutta täällä pk-seudulla eivät ota ennen kuin on tiheitä, säännöllisiä supistuksia. Ja synnärille voi aina soittaa. Neuvovat kyllä. Hyvä muutenkin ilmoittaa sinne ennen kuin kotia* lähdet.
*kotoa
Hei sinä, eikun vain nyt puhelua synnärille päin! Siellä osaavat neuvoa millon kannattaa lähteä. Ja mies pistä vaikka alaselkää hieromaan! (Itsellä autto paljon!) Onnea!!!
Mies välttelee sua? Ei se on mikään mies jos ei kestä olla naisen tukena tuossa tilanteessa.
Kyllä synnärille voi aina soittaa!