Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostelkaa mun päivän syömiset!

Vierailija
27.09.2017 |

Aamupala: 1 täysjyväpaahtoleipä, jonka päällä levitettä, pari juustoviisua ja 1 kananmuna pilkottuna+ luonnonjogurttia/turkkilaista jogurttia sekaisin pieni annos ja päällä hieman täysjyvämysliä+ 2 kuppia kahvia maidolla+ vettä
Lounas: Salaatti, jossa lohta, ananasta, salaattia, porkkanaraastetta, salaatinkastiketta, lisäksi otin muutaman pinaattilätyn puolukkahillolla siihen sivuun
Iltapäivällä kahvia ja vettä
Päivällisenä 200-300g kanakeittoa, 1 kauraleipä levitteellä ja juustolla sekä 200g suklaaproteiinirahka
Vettä

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasviksia (ja marjoja ja hedelmiä) on liian vähän, ja aika harvalle sopii kolmen aterian rytmi pidemmän päälle, useimmalle petaa vain liikasyöntiä tulevaisuuteen. Eli ne kaksi pysyvää painonhallintaa opettelevalle (joihin et ehkä kuulu, en tiedä) tärkeintä kusee. Mites tuo rasvan laatu ja määrä, mikä levite ja salaatinkastike ja millainen annostelu?

Mutta kelpo pohja lähteä kehittämään, parempi kuin omani! :D

Minä olen syönyt 2-3 ateriaa/pv. kohta n. 30 vuotta ja vielä ei ole näkynyt tuota liikasyömistä, että kerrohan koska se alkaa?

Itse ihmettelen taas näitä pupeltajia, jotka mussuttavat jotain pientä 2-3 tunnin välein, koska "muuten verensokerit laskevat".... Oikeasti ei kenenkään muun kuin bodaajan tmv. harrastajan tarvitse syödä 5-8 ateriaa päivässä.

(ei ap)

Niin siinä luki "aika harvalle" eikä "ei kenellekään". Verensokerin säätely on yksilöllistä.

Vierailija
42/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä rasva on kylmäpuristettu öljy jota ei saa kuumentaa ja luomuvoi. Nämä ne parhaat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään söisi sun salaattia, mutta muuten varmaan ihan OK ruuat. Jos itse haluaisin parantaa tilannetta lisäisin aamujugurtin päälle marjoja ja siemeniä, jos niitä ei ole myslissä. Lounassalaattiin lisäisin enemmän kasviksia ja illalla söisin hedelmän.

Vierailija
44/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa semmosilta ruoilta että mullekin maistuis :D

Vierailija
45/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muuta halua kuin kehuja että oi ompa terveellistä. Miksi??

Vierailija
46/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään söisi sun salaattia, mutta muuten varmaan ihan OK ruuat. Jos itse haluaisin parantaa tilannetta lisäisin aamujugurtin päälle marjoja ja siemeniä, jos niitä ei ole myslissä. Lounassalaattiin lisäisin enemmän kasviksia ja illalla söisin hedelmän.

Ei mulla ole ortoreksiaa enkä halua sellaiseen sairastua.

Ap

Vierailija
47/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et muuta halua kuin kehuja että oi ompa terveellistä. Miksi??

Enhän mä ole terveellisyydestä puhunut yhtään mitään? Kritisoin sitä, etten saa kunnollista palautetta, pelkkiä säälittäviä alapeukkuja ilman perusteluja. Enhän mä ole edes sanonut, että pyrkisin terveelliseen syömiseen?

Ap

Vierailija
48/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain halpis salaattipöytä jutulta.  Ananas ja lohi ?

Mikäs siinä - kyllähän noillakin pärjää. Itse en jaksa 3 aterialla päivässä - ellei pakko. 

Samoin ihmettelen kananmunankeltuaisen pois heittämistä - kuulostaa aika järjettömältä... tuhlaukselta.

Vierailija
49/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja salaatissani oli myös 2 kananmunaa. Keltuaiset otin kaikista pois. 

Ap

Miksi keltuaiset pois?

Vierailija
50/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet syönyt sen verran terveellisesti, että moni nainen todennäköisesti v*ttuilee sulle täällä, kun itse eivät pysty samaan.

Tämä siis Ap;)

Vierailija
51/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuntuu niin äreältä että taitaa olla nälissään. Joten perseeleen men noi syömiset.

Vierailija
52/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeria, sanoi kettu!

Ihme juttu että teidän negaavia kommentteja alkoi tosissaan tulla vasta sitten, kun ilmoitin mittani. No joo mä vedän siitä omat johtopäätökset! AP

Oletko sä jotenkin ylpeä noista mitoistasi? Oikeesti:O

Vierailija
53/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun "salaattis" ei ole salaattia nähnytkään. Lähinnä ihme sekasotkumössö. Siis salaatti, lohi, ananas, munan valkuaiset, porkkanaraaste+kastike? Hrr 😖 Mut mikäs siinä jos itse tykkäät.

No kerropa mitä siinä salaatissa saa olla, että se salaatti eikä "salaatti"? Onko pakko olla punasipulia? Viittä eri salaattilajiketta, päälle rucola ja pari krutonkia?

Vierailija
54/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutta ruokajuomaksi. Siitä saa kaikki puuttuvat ravintoaineet.

Vierailija
55/60 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun "salaattis" ei ole salaattia nähnytkään. Lähinnä ihme sekasotkumössö. Siis salaatti, lohi, ananas, munan valkuaiset, porkkanaraaste+kastike? Hrr 😖 Mut mikäs siinä jos itse tykkäät.

No kerropa mitä siinä salaatissa saa olla, että se salaatti eikä "salaatti"? Onko pakko olla punasipulia? Viittä eri salaattilajiketta, päälle rucola ja pari krutonkia?

Onko pakko vetää överiksi heti? Kyllä minustakin salaattiin kuuluu kasviksia ja vihanneksia, vaikkapa kurkkua, tomaattia, yrttejä, sipulia, paprikaa, maissia jne. Itse pidän myös juustoista salaatissa, feta/ halloumi/ vuohenjuusto tms. Ap:n sekoitus kuulostaa omituiselta. Miksi se sua noin kiukuttaa?

-eri

Vierailija
56/60 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuossa ruokaa tuplasti omaan päivittäiseen annokseen verrattuna.

Lohta ja ananasta samassa salaatissa, hrrrrr!

Noista ruuista mun päiväni maksimissaan:

- aamulla kananmuna, 1 siivu juustoa, paahtoleipäpala, 1 maitokahvi

- lounas lohisalaatti ilman ananasta. Lohen määrä 100g, 1 kananmuna keltuaisineen

- päivällä kahvi

- päivällinen sama määrä keittoa, 1 kauraleipäsiivu ilman päällistä

- illalla jugurttisekoitusta 1,5dl (mutta marjoilla- ei  myslillä)

Vierailija
57/60 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on varmaan se perussetti.Ei mun ruokatyyli,mutta ei toi epäterveellinen ole.

Vähän on kasviksia,kuitua ei leivässä oo just yhtään.

Vierailija
58/60 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi hyödyntää keltuaiset muussa ruuanvalmistuksessa? Esim. suurusteena kastikkeissa ja keitoissa. Majoneesin teossa? En ymmärrä tuollaista haaskausta!

Vierailija
59/60 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelin ruokavaliotasi terveysnäkökulmasta.

Elikkä, lisäisin kasviksia ja marjoja, hedelmiä sekä pähkinöitä ja siemeniä. Proteiinia ei tarvitse tankata noin paljon sen tilalle kasviksia. Yhden aterian proteiini silloin tällöin voisi tulla tofusta, linsseistä, kikherneistä tai pavuista, jos vatsa kestää.

Esim. aamupalalla jugurtin kanssa mustikoita ja leivän päällä tomaattia tai kurkkua reilusti myslin sijaan.

Salaateissa se salaattipohja on aika vähäkalorista eikä kovin ravintorikasta ellei sitä syö valtavaa paljua. Salaatteihin kannattaa siis lisätä kaikenlaista josta saa ravintoaineita ja energiaa, esim. oliiveja, basilikaa, pähkinöitä ja valmmistettuja vihannespaloja kuten punajuurta, kurpitsaa, bataattia, yms..

Puolukka on tietty hyvää, mutta sekin tuli sokerisena hillona. Survos olisi ollut parempi.

Iltapalasta puuttui vihannekset kokonaan ellei niitä ollut keitossa kunnolla. Silti jotain pientä kasvista olisi ollut hyvä lisätä, vaikka keiton kylkeen lehtikaalisipsiä.

Erilaisia kasviksia on olemassa valtavasti, mutta sulla näkyi pari nihkeää salaatinlehteä, porkkanaraastetta ja muutama gramma pinaattia. Missä kasvikset ja yrtit?

Hedelmät sitten puuttuivat lähes kokonaan, paitsi tuo puolukka hillona ja salaatin ananas. Myslissä taas on makeita kuivattuja hedelmiä. Missä sitrushedelmät, banaanit, melonit, viinirypäleet, omenat, mango, jne...

Saisitkos heviosastosta edes 200 grammaa kerättyä tuolta esimerkkipäivältä? Kun 500 grammaa on se suositeltava minimäärä...

Kannattaa kiinnittää huomiota myös siihen että saa laajasti eri väriskaalaa hedelmää ja kasvista: valkeaa, keltaista, oranssia, vaalenvihreää, tummanvihreää, punaista, violettia, jne...

Vierailija
60/60 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostelin ruokavaliotasi terveysnäkökulmasta.

Elikkä, lisäisin kasviksia ja marjoja, hedelmiä sekä pähkinöitä ja siemeniä. Proteiinia ei tarvitse tankata noin paljon sen tilalle kasviksia. Yhden aterian proteiini silloin tällöin voisi tulla tofusta, linsseistä, kikherneistä tai pavuista, jos vatsa kestää.

Esim. aamupalalla jugurtin kanssa mustikoita ja leivän päällä tomaattia tai kurkkua reilusti myslin sijaan.

Salaateissa se salaattipohja on aika vähäkalorista eikä kovin ravintorikasta ellei sitä syö valtavaa paljua. Salaatteihin kannattaa siis lisätä kaikenlaista josta saa ravintoaineita ja energiaa, esim. oliiveja, basilikaa, pähkinöitä ja valmmistettuja vihannespaloja kuten punajuurta, kurpitsaa, bataattia, yms..

Puolukka on tietty hyvää, mutta sekin tuli sokerisena hillona. Survos olisi ollut parempi.

Iltapalasta puuttui vihannekset kokonaan ellei niitä ollut keitossa kunnolla. Silti jotain pientä kasvista olisi ollut hyvä lisätä, vaikka keiton kylkeen lehtikaalisipsiä.

Erilaisia kasviksia on olemassa valtavasti, mutta sulla näkyi pari nihkeää salaatinlehteä, porkkanaraastetta ja muutama gramma pinaattia. Missä kasvikset ja yrtit?

Hedelmät sitten puuttuivat lähes kokonaan, paitsi tuo puolukka hillona ja salaatin ananas. Myslissä taas on makeita kuivattuja hedelmiä. Missä sitrushedelmät, banaanit, melonit, viinirypäleet, omenat, mango, jne...

Saisitkos heviosastosta edes 200 grammaa kerättyä tuolta esimerkkipäivältä? Kun 500 grammaa on se suositeltava minimäärä...

Kannattaa kiinnittää huomiota myös siihen että saa laajasti eri väriskaalaa hedelmää ja kasvista: valkeaa, keltaista, oranssia, vaalenvihreää, tummanvihreää, punaista, violettia, jne...

Ahaa että ym viestille alapeukkua. Miksiköhän? Oliko "väärin arvosteltu"?