Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnteko ei kiinnosta työttömiä, vaikka töitä olisi

Vierailija
27.09.2017 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005385105.html

Nyt sitten kuulette sen ihan yrittäjän suusta, jolla on asiasta omakohtaista kokemusta. Töitä on nyt kuulemma kaikille, jotka vaan saapuvat töihin ajoissa ja selvin päin. Mutta kun työtöntä ei kiinnosta. Häntä ei kiinnosta tulla edes työhaastatteluun. Siinä menee kuulemma raja, että kotoa ei lähdetä ketään hakemaan. Kun on kaksivitoseksi saakka maannut kotona ja pelannut pleikkaria, ei ole enää lähtijäksi.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää että työnantajat kutsuvat haastatteluihin vain max 25-vuotiaita (joita ilmeisesti ei kiinnosta).

Olepa 40-60-vuotias ja hae hullun lailla töitä; työnantajia ei kiinnosta.

Höpö höpö. Mä työllistyin kun vaan lähetin hakemuksen, siis heti soitettiin takaisin ja tarjottiin työtä, tyyliin milloin voit aloittaa ja oon just tuota ikäluokkaa ja moni muu 40-60 v on työllistynyt viimeisen vuoden aikana samaan työpaikkaan. Toki myös jokunen nuorikin on saanut paikan, mut enemmistönä 40+ vuotiaat.

Missä tällainen työpaikka on? Jos on seutulippualueella niin haen heti. T. Työtön nainen 60v.

Vierailija
22/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon jutun olennaisin osa löytyykin lopusta:

"Apua ei löydy edes kuulemma enää Virosta. – Eestistä saisi laivalastillisen porukkaa, mutta saman laivan saa palauttaa viikon päästä takaisin. Kovimmat tekijät tulevat nyt Romaniasta. Niitä vielä kiinnostaa, rakennusyrittäjä toteaa. "

Onko Virossakin liian isot tuet nykyään? Vai oisko se taas se sama tarina että palkkaus ja työehdot on yksinkertaisesti kusipaskaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluisi tuhlata puolet elämästään sen takia että rikkaat rikastuu ja sinä pystyt juuri ja juuri elämään. Vain vajaa älyinen suostuu tähän.

Vierailija
24/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää että työnantajat kutsuvat haastatteluihin vain max 25-vuotiaita (joita ilmeisesti ei kiinnosta).

Itse olen nuori, mutta jos olisin työnantaja ottaisin juurikin 40-60v ihmisiä töihin. He ovat niin kovasti aivopestyjä orjia. He kyllä jaksavat. Nuorisoa ei kiinnosta firman tulos

Vierailija
25/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluisi tuhlata puolet elämästään sen takia että rikkaat rikastuu ja sinä pystyt juuri ja juuri elämään. Vain vajaa älyinen suostuu tähän.

Tämä, sehän on silloin ihan sama vaikka romahtaisi koko paska. Mitä järkeä?

Vierailija
26/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan saman, minkä kirjoitin iltasanomiinkin, eri sanoin (ei varmaan julkaista, ei ne ole ennekään näitä tämäntyylisiä viestejäni julkaisseet). Meitä entisiä työttömiä on työelämässä satoja tuhansia. Eikö se riitä todisteeksi, että suurin osa työttömistä haluaa töihin? Asennevamma työttömiä kohtaan oli suurin syy, miksi töitä oli vaikea löytää. Muut päättivät puolestani että olisin työhaluton. Ne samat, jotka nyt, kun olen työelämässä, saavat itse paljon vähemmän aikaan. Muiden haukkumiseen menee se työaika ja oman kiireen valittamiseen, eivät edes tajua, miten heikkoa tulosta tekevät. 

Vierailija
27/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä kokenut yrittäjä ei voi esiintyä nimellään, vaan antaa lausuntojaan nimettömänä?

Pelkää, että joku hakee töihin heille.

Vierailija
28/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Mä työllistyin kun vaan lähetin hakemuksen, siis heti soitettiin takaisin ja tarjottiin työtä, tyyliin milloin voit aloittaa ja oon just tuota ikäluokkaa ja moni muu 40-60 v on työllistynyt viimeisen vuoden aikana samaan työpaikkaan. Toki myös jokunen nuorikin on saanut paikan, mut enemmistönä 40+ vuotiaat.

Suuntaus on nyt alkanut ollakin, että iäkkäämpiä palkataan. Mutta pitkäaikaistyöttömiä ei edelleenkään haluta, eli töitä pitää saada heti kun jää työttömäksi tai mieluummin jo ennen. Itsekin sain töitä muutama vuosi siten 45-vuotiaana, mutta  piti olla kyllä koulutus ja tietynlaista osaamista. Ei kuka tahansa työtön voi hommaani tehdä. Mutta jo 34-vuotiaana hakiessani yhtä paikkaa sanottiin suoraan, että haetaan nuorempaa. 

Vierailija
29/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantajia ei kiinnosta palkata 50 vuotiaita ammattilaisia? Heitä kyllä olisi tarjolla vaikka kuinka?

Muuta vaatimusta ei olisi kuin oikea palkka ja kunnollinen työsopimus, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta.

Kun on koko firman olemassaolon ajan pitänyt virolaisia ja opiskelijoita nollatuntisopimuksilla ja alle TESin palkoilla ja suhteuttanut siihen firman talouden, ei heistä ole enää kunnon työsuhteiden tekijöiksi.

Vierailija
30/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä oikeisto propagandaa jolla haetaan ihmisten kannatusta työttömien rankaisemiseen. Yrityksessä on jotain vikaa itsessään jos ei työntekijöitä löydä.

Vierailija
31/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja vähenee ja säästetää sekä koneet vie ihmisten töitä joten luonnollisesti työttömiä on paljon ja perusduuneihinki älyttömästi hakijoita. Silti työttömät nostettu häpeäpilkuksi? Ei työttömiä samalla tavalla parjattu kun niitä töitä tosiaan vielä oli. Aika ristiriitasta.

Vierailija
32/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt joista ei saa palkkaa, ei kiinnosta. Työmarkkinatuki+9€ kulukorvaus ei ole palkkaa.

Vierailija
33/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri Facebookissa jaettua yrittäjän valitusta siitä, että työttömiä on, mutta heille ei löydy työntekijää. Valituksessa oli linkki työnantajan omille sivuille, mutta siellä ei ollut mitään mainintaa avoimista työpaikoista. Kommenteista selvisi, että ilmoitus löytyy mol.fi:sivuilta.

No sinne. Siellä ilmoitus, josta ei käynyt ilmi oikein muuta kuin että pitää mennä yrityksen kotisivuille katsomaan, olisko siellä töitä, joita haluaisi tehdä. Oletettavasti tarvittaessa töihin kutsuttuna ja vähän siellä sun täällä. Mol.fi:n ilmoituksessa oli myös otsikkona ammattinimike, jonka takia olisin itse ohittanut ko. paikan listauksessa, koska mulla ei ole ko. alan tutkintoa. Vaikka sitä ei sitten itse ilmoituksesta saattoi päätellä, ettei tutkintoja välttämättä kysellä...

Onko ihme, että viesti ei mene perille, jos viestintä on noin luokatonta? 

Vierailija
34/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvä, ei sitten kiinnosta työt. Niin paljon on tuota propagandaa kuullut että parempi alkaa käyttäytyä sen mukaisesti. On sitten syytöksille edes perusteet. Samalla täytynee ruveta tukihuijariksi ja kaljaakin kai alettava juomaan vaikka se pahaa onkin. Mitäs muuta.

Vierailija
35/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työt joista ei saa palkkaa, ei kiinnosta. Työmarkkinatuki+9€ kulukorvaus ei ole palkkaa.

Tämä on hyvä silloin kun ihminen oikeasti tarvitsee ja haluaa kuntouttavaa työtoimintaa eikä esim edes kykenisi päivätöihin, mutta suostuisikohan kukaan työssäkäyvä tekemään kahdeksaa tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa n 600 eurolla, tuskin. (Veroprosentti 20)

Vierailija
36/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattais myydä niitä urakoita niin halvalla ettei saa tekijää. Vaihtoehtoisesti yrittäjä ottaa lusikan kauniiseen käteen ja menee itse tekemään tai ottaa pienemmän siivun. Ei tää nyt niin mene että sinne pitää saada sillä palkalla tekijä kuin tämä sankari haluaa. Kyllä ne urakkahinnat nousee jos rakennuttaja ei oikeasti meinaa saada urakoitsijaa.

Lyhyesti sanottuna kyse ei ole kuin työnantajan puhtaasta ahneudesta joka oikeutetaan sillä että hän on työnantaja. Kyllä on sairas tämä maailma.

Vierailija
37/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä kokenut yrittäjä ei voi esiintyä nimellään, vaan antaa lausuntojaan nimettömänä?

Siksi että tämä on valeuutinen.

Vierailija
38/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kirjoitan jo tänä iltana hakemuksen raksalle. Olen 55-vuotias ajokortiton humanistitäti. Töitä on kuulemma kaikille niin jospa sieltä tärppäisi. Ai niin, minulla on päivänvalossa paheneva ihottuma, mutta kai työmaalla saa jotain suojanaamaria käyttää?

Vierailija
39/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wallah! kirjoitti:

V*staanottokeskukset (laitan nyt näin, sillä joskus tuntuu että poistetaan ihan vaan tiettyjen sanojen esiintymisen takia) taas ovat täynnä tyyppejä, jotka mielellään kävisivät töissä - ihan missä vaan töissä - mutta eivät statuksensa takia saa tehdä töitä. Lähipiiriin kuuluu v*staanottokeskuksessa asunut, ja hän on kertonut, että mikään ei ole niin lannistavaa kuin olla päivästä toiseen tekemättä mitään. Siksi kai ne niitä marjojakin poimii, etteivät ihan hulluksi tulisi toimettomuutensa kanssa. 

Ja samaan aikaan tietyillä aloilla on huutava pula työntekijöistä. Well done, Suomen valtio. 

Millä aloilla esimerkiksi? Nyt on raksamiehistä pulaa mutta ei taloja voi rakentaa ikuisesti ja kaikkialle.

Vierailija
40/79 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat pitäisi oikeasti pistää jollekin "näin ilmoitan työpaikasta" -kurssille. Sellaiselle jossa opetetaan, mitä kanavia kannattaa käyttää, ja miten se ilmoitus laaditaan niin että siitä selviää, mitä oikeasti halutaan. 

Itse olen esim. hakenut paikkoja, joihin minulla on jonkin verran kokemusta mutta ei kaikkea vaadittua, ja ilmoituksessa sanotaan että kaikkea ei tarvita osata, kyllä työssä sitten oppii. En ole päässyt edes haastatteluun, ja ilmoitukset edelleen avoimena mol.fi -sivuilla. Mikä siis mättää? Miten eivät osaa kertoa, mitä oikein hakevat?

Näin työnhakijana en voi muuta kuin tulla tulokseen, että jollakulla on tarkoituksellinen poliittinen agenda leimata työttömät laiskoiksi, jotta voidaan pudottaa tukia ja pakottaa orjatöihin. Niin vainoharhaiselta kuin tuo kuulostaakin. Minkään tiedotusvälineen en ole nähnyt kunnolla hoitavan tehtäväänsä, mikä tässä tapauksessa olisi yksityiskohtaisesti selvittää, miten pulaa valittava yritys työntekijöitä hakee, kuinka paljon hakemuksia tulee, ja miksi hakijat eivät kelpaa. 

Nämä velttoiluvalittelu-tapaukset muuten näkyvät johdonmukaisesti keskittyvän ns. äijäaloille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän