Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roikkuva tuttu

Vierailija
27.09.2017 |

Tapasin yhden harrastuksen/kurssin kautta erään naisen, jonka kanssa oli ihan mukava jutella harrastuspaikassa. Hän kaivoin numeroni kurssin listalta ja laittoi WhatsAppia. Sekin oli ihan ok. Välillä hän rasitti, koska hänen perusasenteensa on negatiivinen. Hän kehuu esimerkiksi haukkumalla itseään tai kertomalla olevansa negatiivisella kauilla kateellinen. Huomasin myös nopeasti, että hän rakastaa liioittelua ja mietin jopa onko puolet jutuistaan suoraa valehtelua. Hän halusi olla samaa mieltä kanssani kaikesta ja vaihtoi mielipidettään joskus kesken lauseen. Hän puhuu muista paljon pahaa ja hänellä on työpaikoillaan aina jonkun kanssa riitaa ja häntä aina loukataan. Osaan laskea 1+1 ja tajuan, ettei kaikissa muissa voi aina olla vikaa. Suoraan sanottuna hän ei ole minun kuppini teetä ja olin hänelle vain kohteliaan ystävällinen kurssin ajan.
No, kurssi loppui ja nyt tuosta naisesta on tullut riesa.
Hän jostain syystä luulee, että olemme oikein kunnon ystäviä. Hän laittelee sellaisia liian läheisiä viestejä, olen hyvin kiusaantunut niistä viesteistä. Hän pyytelee minua kahville ja drinksuille ja sanoo syyksi ettemme ole nähneet pitkään aikaan. Saatoin käydä hänen kanssaan kahvilla ja neljän päivän päästä hän jo pyyteli taas, kun "emme ole nähneet ainakaan x päivään!" En näe edes oikeita ystäviäni niin usein. Huomaan, ettei tällä naisella ole läheisiä ystäviä enkä anteeksi vain yhtään ihmettele miksi. Kemiamme eivät kohtaa yhtään ja hän kertoo kaikille miten olemme sydänystäviä. Ei se minua niinkään haittaa, siinähän muut luulevat, mutta minua ahdistaa hänen käytöksensä.

Mitä voin tehdä loukkaamatta häntä?

Kommentit (208)

Vierailija
61/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sinä et kiinnosta sitä ihmistä yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan. Sinä itse annat ymmärtää että te olette kavereita vaikka ehkä muuta väität se ei muuten olisi yhtään halukas sinulle viestittämään. Jos tekisit niin että sulla menis aina viisi päivää vastata sen viesteihin ja aina sanpisit että sulla on kauheasti muuta sun muiden kaverieden kanssa niin aika nopeaan se sut jättäisi rauhaan.

Tämä näkemys perustuu sinun maailmankuvaasi siitä miten ihmiset käyttäytyy ja mitkä ovat heidän motiivejaan. Kyllä ihan oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka takertuvat epäterveisiin ihmisuhteisiin puolin ja toisin syystä tai toisesta. Ja eri ihmiset reagoivat tähän eri tavalla. Ei edes tarvitse olla mielenterveysongelmainen vaikka läheltä varmasti liippaa.

Vierailija
62/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sinä et kiinnosta sitä ihmistä yhtään sen enempää kuin kukaan muukaan. Sinä itse annat ymmärtää että te olette kavereita vaikka ehkä muuta väität se ei muuten olisi yhtään halukas sinulle viestittämään. Jos tekisit niin että sulla menis aina viisi päivää vastata sen viesteihin ja aina sanpisit että sulla on kauheasti muuta sun muiden kaverieden kanssa niin aika nopeaan se sut jättäisi rauhaan.

Tämä näkemys perustuu sinun maailmankuvaasi siitä miten ihmiset käyttäytyy ja mitkä ovat heidän motiivejaan. Kyllä ihan oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka takertuvat epäterveisiin ihmisuhteisiin puolin ja toisin syystä tai toisesta. Ja eri ihmiset reagoivat tähän eri tavalla. Ei edes tarvitse olla mielenterveysongelmainen vaikka läheltä varmasti liippaa.

Seli seli, miksi ei voi katkaista suhdetta. Kukakohan tässäkin lopulta on takertunut ja kehen/mihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli, miksi ei voi katkaista suhdetta. Kukakohan tässäkin lopulta on takertunut ja kehen/mihin...

Tässäpä onkin hyvä pohdinnan aihe ap:lle. Ehkä oppisi jotain.

Vierailija
64/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minä sanoinkin "puolin ja toisin" mutta omista lähtökohdistasi ymmärsit asian että puhun vain tästä takertujasta. Miksi -kysymykseen vastaaminen vaatiikin jo hieman enemmän psykologian tuntemusta enkä usko että sitä löytyy näin yksipuolisesta näkökulmasta.

Vierailija
65/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä puhutaan nyt tästä ap:n kuvailemasta tilanteesta ja kertomuksen perusteella ei näytä siltä että tuo kyseinen henkilö olisi valmis vainoamaan ap:ta mikäli ap ilmoittaisi että ei ole oikeasti hänen ystävänsä.

Vierailija
66/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä puhutaan nyt tästä ap:n kuvailemasta tilanteesta ja kertomuksen perusteella ei näytä siltä että tuo kyseinen henkilö olisi valmis vainoamaan ap:ta mikäli ap ilmoittaisi että ei ole oikeasti hänen ystävänsä.

Jos ei se tuon jälkeen lopettaisi niin ei, se ei ole edelleenkään syy olla lopettamatta jauhantaa ja sädekehän kiillotusta vaan se on sitten jo vakava poliisi asia ja sillä henkilöllä on sitten todella huomattavia mielenterveydongelmia.

Vierailija
67/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä, lisään vielä pari asiaa. Tämä henkilö kopioi minulta sanontoja ja tapojani kirjoittaa, vastata tai reagoida. Ja jopa hymiöt. Onhan meilläkin kaveriporukassa samat sanonnat ja hymiöt ja tavat, jotka sulautuvat nopeasti, mutta se on vaan jotenkin eri juttu kun joku tietoisesti heti käy niitä kopioimaan. Juuri se outous, jonka joku mainitsi, sen vaistoaa heti.

Sen lisäksi, että hän sovittelee ajatuksensa sopimaan minun ajatusmaailmaan. Tällainenkin keskustelu käytiin

hän: rakastan tätä elokuvaa, tulee tänä iltana telkkarista

minä: ai, äh, mä en tykkää siitä yhtään, löyhä juoni

hän: se on kyllä totta, siis aivan todella löyhä juoni ja huono hollywoodtoteutus, siis ihan surkea

Illalla tuli vielä viesti, jossa sanottiin, että olet ihan oikeassa, muistin tämän paremmaksi mutta tämähän on todella huono.

Kuulostaa siltä, että hänellä on hirveä tarve mielistellä sua. Kenties pelkää, että hylkäät hänet ja hakee hyväksyntää mitä ihmeellisimmin keinoin. Tietyllä tavalla surullistakin, kun ei välttämättä  hirveästi ole kokemusta ystävyyssuhteista ym. niin ei ole voinut harjoitellakaan sosiaalisia taitoja tai normeja. Mitä enemmän hän yrittää niin sitä luontaantyöntävää se on. Voisihan sitä ehkä mainita, kuinka on ihan normaalia, että kavereilla on eriäviä mielipiteitä asioista. Mutta en tiedä voiko tällaisia asioita valitettavasti opettaa, koska tuntuu, että hän taitaa olla vain hieman tasapainoton.  Hän taitaa olla sellainen, jonka kanssa ei voi olla kaveri tai tuttu, vaan joko ollaan "ystäviä" ja intensiivisesti tekemisissä tai sitten ei olla ollenkaan tekemisissä.

Vierailija
68/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin yhden harrastuksen/kurssin kautta erään naisen, jonka kanssa oli ihan mukava jutella harrastuspaikassa. Hän kaivoin numeroni kurssin listalta ja laittoi WhatsAppia. Sekin oli ihan ok. Välillä hän rasitti, koska hänen perusasenteensa on negatiivinen. Hän kehuu esimerkiksi haukkumalla itseään tai kertomalla olevansa negatiivisella kauilla kateellinen. Huomasin myös nopeasti, että hän rakastaa liioittelua ja mietin jopa onko puolet jutuistaan suoraa valehtelua. Hän halusi olla samaa mieltä kanssani kaikesta ja vaihtoi mielipidettään joskus kesken lauseen. Hän puhuu muista paljon pahaa ja hänellä on työpaikoillaan aina jonkun kanssa riitaa ja häntä aina loukataan. Osaan laskea 1+1 ja tajuan, ettei kaikissa muissa voi aina olla vikaa. Suoraan sanottuna hän ei ole minun kuppini teetä ja olin hänelle vain kohteliaan ystävällinen kurssin ajan.

No, kurssi loppui ja nyt tuosta naisesta on tullut riesa.

Hän jostain syystä luulee, että olemme oikein kunnon ystäviä. Hän laittelee sellaisia liian läheisiä viestejä, olen hyvin kiusaantunut niistä viesteistä. Hän pyytelee minua kahville ja drinksuille ja sanoo syyksi ettemme ole nähneet pitkään aikaan. Saatoin käydä hänen kanssaan kahvilla ja neljän päivän päästä hän jo pyyteli taas, kun "emme ole nähneet ainakaan x päivään!" En näe edes oikeita ystäviäni niin usein. Huomaan, ettei tällä naisella ole läheisiä ystäviä enkä anteeksi vain yhtään ihmettele miksi. Kemiamme eivät kohtaa yhtään ja hän kertoo kaikille miten olemme sydänystäviä. Ei se minua niinkään haittaa, siinähän muut luulevat, mutta minua ahdistaa hänen käytöksensä.

Mitä voin tehdä loukkaamatta häntä?

On sulla murhe.Mikälaisen painoarvon elämässäsi annat sille?Älä vastaa puhelimeen tai sano ettei kiinnosta.Vai onko itsessäsi jotain, mikä tarvitsee hänenlaista.Onhan sinulla "oikeita ystäviäkin".

Minulla on tuttava, joka sanoo aina: "minulle ei koskaan voisi tapahtua noin, valitsen seurani" jos hänelle arvostelee jotakin ihmistä.Se on tehokas tapa sulkea suut.

Kuulin myös kerran, kun eräs juntti huoritteli kahvilassa vaimoaan kaverilleen, jolloin toinen vastasi: "Olen tosi onnellinen, että olen itse löytänyt niin ihanan naisen." Juntin ilme oli näkemisen arvoinen.Lika barn leka bäst... :DD

Vierailija
69/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan tuohon elokuva-juttuunkin voinut laittaa vaan "ok". Tarviiko sitä juttua alkaa kommentoimaan sen enempää jos kyseinen henkilö ei kiinnosta. Ei tarvis vastata ollenkaan. Mutta pakko se on vaan mehutella ja mehuissaan myhäillä kun jollakin raukalla on noin huono itsetunto ettei uskalla tykätä edes oman maun mukaisista elokuvista. Mua ainakin säälittäisi.

Vierailija
70/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kollegani valitteli "ystävänsä" hankaluutta työpaikallaan, johon toinen: "Mielenkiintoista, että ystäväpiiriisi kuuluu "sellainen" nainen.Missä oikein olet häneen tutustunut."

Niinhän se on että AINA kun kerrot muista, kerrot ensisijaisesti itsestäsi.

Kyllä jokainen pääsee eroon ei-toivotusta tuttavuudesta, ellei sitten ole onnettomuudekseen törmännyt psykopaattiin.Mutta silloinkin voi kaiken antaa valua kuin vesi hanhen selästä.

Vierailija
71/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on muuten usein sattunut niin että hehkutan jotain elokuvaa kavereille ja kun katsotaan se niin pitääkin yhdessä todeta että olihan se ihan surkea. Olen siis monesti oikeasti muistanut että joku elokuva oli hyvä ehkä viiden vuoden takaisen minäni mielestä. Niin että kyllähän näitä sattuu, ei pidä kaikkea aina tulkita niin että toinen juuri SINUN takia haluaa muuttaa mieltään. Joillakin vain on erityinen taipumus ajatella että kaikki pyörii vain oman navan ympärillä ja esim että joku kampaustyyli kiinnostaa kaveria vain siksi kun sinulla on se. Todellisuudessa se on monella muullakin ja todennäköisesti sinä et se perimmäinen syy ole siihen että kaveri vaihtaa kampaustaan.

Vierailija
72/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen outo. Olen friikiksi sanottu. Mulla on ollut vaikeuksia löytää ystäviä.

Mutta mä en ole tämä AP:n kuvauksen kaltainen ihminen! Ja mä tunnistin tämän ihmistyypin, se on olemassa. Se on inhottava riesa! Ja mun ei tarvitse loukkaantua tästä. Tämä ei mun sosiaalisiin ongelmiini liity millään tapaa, että AP tässä pyysi apua tilanteeseensa ja muutama muu kertonut vertaiskokemuksia.

Voisitko sinäkin helvetin spämmääjä jo ymmärtää, että tämä ei ole mikään outojen ihmisten syrjintä / puolustustaistelu, vaan tässä puhutaan tästä yhdestä tietystä ihmistyypistä, joka mm. matkii, nolaa, feikkaa, vainoaa, ahdistaa ja ei jätä hyvällä rauhaan!

Vierailija
73/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mä en ole tämä AP:n kuvauksen kaltainen ihminen! Ja mä tunnistin tämän ihmistyypin, se on olemassa. Se on inhottava riesa! Ja mun ei tarvitse loukkaantua tästä. Tämä ei mun sosiaalisiin ongelmiini liity millään tapaa, että AP tässä pyysi apua tilanteeseensa ja muutama muu kertonut vertaiskokemuksia.

Voisitko sinäkin helvetin spämmääjä jo ymmärtää, että tämä ei ole mikään outojen ihmisten syrjintä / puolustustaistelu, vaan tässä puhutaan tästä yhdestä tietystä ihmistyypistä, joka mm. matkii, nolaa, feikkaa, vainoaa, ahdistaa ja ei jätä hyvällä rauhaan!

Öööh? Onks tää nyt taas tätä että jos on eri mieltä niin tietenkin kaiken takana on joku spämmääjä? Tervetuloa internettiin, täällä on aika moni eri mieltä kuin Sinä. Ja edelleenkään kaikki ei pyöri sinun napasi ympärillä.

Vierailija
74/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs kollegani valitteli "ystävänsä" hankaluutta työpaikallaan, johon toinen: "Mielenkiintoista, että ystäväpiiriisi kuuluu "sellainen" nainen.Missä oikein olet häneen tutustunut."

Kyllä jokainen pääsee eroon ei-toivotusta tuttavuudesta, ellei sitten ole onnettomuudekseen törmännyt psykopaattiin.Mutta silloinkin voi kaiken antaa valua kuin vesi hanhen selästä.

Näinpä juuri. Mutta tässä taitaa kyse olla hieman eri aiheesta, ap:han ei ikinä varsinaisesti ystävystynyt kyseisen ihmisen kanssa, vaan henkilö itse onki ap:n numeron ja sulattautui hänen elämäänsä.

Valitettavasti välillä, jos on avoin tutustumaan uusiin ihmisiin ja kiltti ja ystävällinen luonteeltaan niin voi tutustua myös tasapainottomimpiin henkilöihin. Sellaisiin, joihin monet muut jo heti alkuun kieltäytyisi tutustumasta. Epätoivotuista henkilöistä voi päästä eroon mutta aina sitä ei kuitenkaan haluaisi kovin dramaattisesti tehdä. Pelkästään tapaamiskutsuista ym. kieltäytyminen voi tällaiselle henkilölle olla dramaattista.

Vierailija
75/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sai apua. Sanottiin, että älä vastaa sille, älä esitä että olet sen ystävä. Mikä vika siinä oli? Mitä muuta olisi voinut sanoa? Että ap on maailman täydellisin ihminen kun joku haluaa kovasti olla sen kanssa ystävä?

Vierailija
76/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä juuri. Mutta tässä taitaa kyse olla hieman eri aiheesta, ap:han ei ikinä varsinaisesti ystävystynyt kyseisen ihmisen kanssa, vaan henkilö itse onki ap:n numeron ja sulattautui hänen elämäänsä.

Valitettavasti välillä, jos on avoin tutustumaan uusiin ihmisiin ja kiltti ja ystävällinen luonteeltaan niin voi tutustua myös tasapainottomimpiin henkilöihin. Sellaisiin, joihin monet muut jo heti alkuun kieltäytyisi tutustumasta. Epätoivotuista henkilöistä voi päästä eroon mutta aina sitä ei kuitenkaan haluaisi kovin dramaattisesti tehdä. Pelkästään tapaamiskutsuista ym. kieltäytyminen voi tällaiselle henkilölle olla dramaattista.

Jos joku ei-toivottu onkisi mun numeron niin en mä siihen viestiin vastaisi mitään.

Vierailija
77/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ei-toivottu onkisi mun numeron niin en mä siihen viestiin vastaisi mitään.

Tuskin hän siinä vaiheessa vielä oli ei-toivottu. Niin kuin ap mainitsi, että oli ihan ok, että tämä otti häneen yhteyttä löydettyään numeronsa kurssilistalta. Katsos ihmisistä voi ajan mittaan paljastua epämiellyttäviä piirteitä.

Vierailija
78/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööh? Onks tää nyt taas tätä että jos on eri mieltä niin tietenkin kaiken takana on joku spämmääjä? Tervetuloa internettiin, täällä on aika moni eri mieltä kuin Sinä. Ja edelleenkään kaikki ei pyöri sinun napasi ympärillä.

Kas kummaa kun yhtäkkiä keskusteluun tuli aika paljon samanlaisia eriäviä mielipiteitä! Kyllä niistä iso osa on samalla tavalla kirjoitettuja ja pohjautuvat selvästi samaan väärintulkintaan AP:n viestistä. Ei kaikki, mutta ihan selvä tapaus.

Saa olla eri mieltä, mutta vähän perseestä lukea keskustelua, jossa tämä erimielinen ei selvästi edes tajua, mistä ja kenestä puhutaan. Ja jos nämä on mielestäsi pikkupissisten oman navan juttuja, niin miksi edes jaksat olla täällä. Sekin jo kertoo, että aliarvioit ongelman laatua.

Vierailija
79/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sai apua. Sanottiin, että älä vastaa sille, älä esitä että olet sen ystävä. Mikä vika siinä oli? Mitä muuta olisi voinut sanoa? Että ap on maailman täydellisin ihminen kun joku haluaa kovasti olla sen kanssa ystävä?

No vaikka jakaa kokemuksia, kuten mielenkiintoinen eka sivu? Tää on keskustelu, ei mikään vastausautomaatti. Mitä teet täällä jos asia on mielestäsi loppuun käsitelty.

Vierailija
80/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin hän siinä vaiheessa vielä oli ei-toivottu. Niin kuin ap mainitsi, että oli ihan ok, että tämä otti häneen yhteyttä löydettyään numeronsa kurssilistalta. Katsos ihmisistä voi ajan mittaan paljastua epämiellyttäviä piirteitä.

Katsos sitten voi laittaa ihan välit poikki jos näin käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi