Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Roikkuva tuttu

Vierailija
27.09.2017 |

Tapasin yhden harrastuksen/kurssin kautta erään naisen, jonka kanssa oli ihan mukava jutella harrastuspaikassa. Hän kaivoin numeroni kurssin listalta ja laittoi WhatsAppia. Sekin oli ihan ok. Välillä hän rasitti, koska hänen perusasenteensa on negatiivinen. Hän kehuu esimerkiksi haukkumalla itseään tai kertomalla olevansa negatiivisella kauilla kateellinen. Huomasin myös nopeasti, että hän rakastaa liioittelua ja mietin jopa onko puolet jutuistaan suoraa valehtelua. Hän halusi olla samaa mieltä kanssani kaikesta ja vaihtoi mielipidettään joskus kesken lauseen. Hän puhuu muista paljon pahaa ja hänellä on työpaikoillaan aina jonkun kanssa riitaa ja häntä aina loukataan. Osaan laskea 1+1 ja tajuan, ettei kaikissa muissa voi aina olla vikaa. Suoraan sanottuna hän ei ole minun kuppini teetä ja olin hänelle vain kohteliaan ystävällinen kurssin ajan.
No, kurssi loppui ja nyt tuosta naisesta on tullut riesa.
Hän jostain syystä luulee, että olemme oikein kunnon ystäviä. Hän laittelee sellaisia liian läheisiä viestejä, olen hyvin kiusaantunut niistä viesteistä. Hän pyytelee minua kahville ja drinksuille ja sanoo syyksi ettemme ole nähneet pitkään aikaan. Saatoin käydä hänen kanssaan kahvilla ja neljän päivän päästä hän jo pyyteli taas, kun "emme ole nähneet ainakaan x päivään!" En näe edes oikeita ystäviäni niin usein. Huomaan, ettei tällä naisella ole läheisiä ystäviä enkä anteeksi vain yhtään ihmettele miksi. Kemiamme eivät kohtaa yhtään ja hän kertoo kaikille miten olemme sydänystäviä. Ei se minua niinkään haittaa, siinähän muut luulevat, mutta minua ahdistaa hänen käytöksensä.

Mitä voin tehdä loukkaamatta häntä?

Kommentit (208)

Vierailija
21/208 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisaalta kai sekin jos ei ole paljon keskustelukumppaneita aiheuttaa sitten puhutulvan silloin kun luulee löytäneensä jonkun. Mutta kyllä oman kokemukseni mukaan näissä se "uhri" on myös itse esittänyt olevansa kiinnostununut ja hyväkin kaveri, harvemmin kukaan nyt muutoin alkaisi elätellä sellaisia ajatuksia.

No aivan, on aluksi ollut tosiaan mukanan ystävyydessä aloitteellisesti ja sitten jossain vaiheessa tämä "viaton uhri" jossa "roikutaan" onkin kyllästynyt tähän roikkujaan ja luonut narsistisuudessaan sellaisen kuvan että mussa nyt roikutaan kun olen niin upea ihminen...

Vierailija
22/208 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soile?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/208 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soile?

Ei ole

t. ap

Vierailija
24/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta sinä toisena osapuolena olosta kun aloitin yliopiston. Tapasin siellä uuden kaverin joka oli oikeestaan itse alussa tosi kiinnostunut tutustumaan muhun enkä ihmetellyt sitä kun meillä oli aika samanlainen tyyli ja oltiin samanoloisia niin löytyi juteltavaa. Kuitenkin aloin ihmetellä kun jossain vaiheessa huomasin että tämä oli välilä tosi etäinen ja tietenkin loukkaannuin tästä ja aloin itsekin pitää eräisyyttä.

No jotenkin asiat meni silti niin että aina päädyttiin yhteen "sattumalta" nyt jälkeenäin tajuan että tää tyyppihän se itse aina tarkoituksella otti uudelleen yhteyttä tai hakeutui seuraan jotain kautta. Ja kun aidosti tykkäsin tästä tyypistä niin käyttäydyin kuin oltaisiin hyviäkin ystäviä koska niin hän antoi ymmärtää vaikka olikin välillä oudon "kylmä" kumminkin myös usein erittäin paljon mukana jutuissamme ja tehtiin yhdessä asioita koulun ulkopuolella. Kiitenkin lopulta tajusin että hän aina haluaa vääntää tilanteen niin että tavataan aina kun hänelle käy ja kaikkipitää tehdä aina kun vaan hänelle käy ja hänellä on niin paljon parempia "oikeita" ystäviä jotka on etusijalla.

Vuosien jälkeen, kukas se onkaan joka vielä vain koettaa ottaa yhteyttä... No HÄN.

Eli te jotka koette että teissä roikutaan niin miksi lietsotte sitä, ettekö halua päästää irti? Onko niin ihanaa teeskennellä itselleen olevansa niin ihmeen suosittu? Oikeasti ei kukaan teissä halua roikkua, te itse vaan manipuloitte ihmisiä siihen esittämällä olevanne kavereita.

Vierailija
25/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän nämä samat naiset tekee miehillekin. Antaa ymmärtää olevansa kiinnostuneita ja sitten niin muka viattomina ihmetellään miksi se mies muka jotain kuvittelee.

Vierailija
26/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^tuleeko tästäkin joku naiset hu0r ia kun ei anna mulle -ketju.

Vierailija
27/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta sinä toisena osapuolena olosta kun aloitin yliopiston. Tapasin siellä uuden kaverin joka oli oikeestaan itse alussa tosi kiinnostunut tutustumaan muhun enkä ihmetellyt sitä kun meillä oli aika samanlainen tyyli ja oltiin samanoloisia niin löytyi juteltavaa. Kuitenkin aloin ihmetellä kun jossain vaiheessa huomasin että tämä oli välilä tosi etäinen ja tietenkin loukkaannuin tästä ja aloin itsekin pitää eräisyyttä.

No jotenkin asiat meni silti niin että aina päädyttiin yhteen "sattumalta" nyt jälkeenäin tajuan että tää tyyppihän se itse aina tarkoituksella otti uudelleen yhteyttä tai hakeutui seuraan jotain kautta. Ja kun aidosti tykkäsin tästä tyypistä niin käyttäydyin kuin oltaisiin hyviäkin ystäviä koska niin hän antoi ymmärtää vaikka olikin välillä oudon "kylmä" kumminkin myös usein erittäin paljon mukana jutuissamme ja tehtiin yhdessä asioita koulun ulkopuolella. Kiitenkin lopulta tajusin että hän aina haluaa vääntää tilanteen niin että tavataan aina kun hänelle käy ja kaikkipitää tehdä aina kun vaan hänelle käy ja hänellä on niin paljon parempia "oikeita" ystäviä jotka on etusijalla.

Vuosien jälkeen, kukas se onkaan joka vielä vain koettaa ottaa yhteyttä... No HÄN.

Eli te jotka koette että teissä roikutaan niin miksi lietsotte sitä, ettekö halua päästää irti? Onko niin ihanaa teeskennellä itselleen olevansa niin ihmeen suosittu? Oikeasti ei kukaan teissä halua roikkua, te itse vaan manipuloitte ihmisiä siihen esittämällä olevanne kavereita.

Miksi tämä on saanut miinusta? Eikö kiinnosta kuulla miten juttu mene sen toisen osapuolen näkökulmasta vai musertaako se liikaa omia luuloja itsestään?

Vierailija
28/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^mieti asiaa tarkkaan. Jos et tiedä miksi, taidat olla tuollainen "omituinen" henkilö.

Vierailija
29/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^mieti asiaa tarkkaan. Jos et tiedä miksi, taidat olla tuollainen "omituinen" henkilö.

No eipä teidän normaalienkaan päässä mitään liiku tämän perusteella, että tyytyväinen olen kyllä sitten.

Vierailija
30/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä teidän normaalienkaan päässä mitään liiku tämän perusteella, että tyytyväinen olen kyllä sitten.

Yleensähän nämä tämmöiset oman elämänsä huippumallit on niitä jotka kuvittelee että kaikki oikein väkisin roikkuvat heissä. Jääneet teinipissiksen tasolle vaikka ikää alkaa olla ja ainakin +10kg ylipainoa.

Vierailija
31/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä, lisään vielä pari asiaa. Tämä henkilö kopioi minulta sanontoja ja tapojani kirjoittaa, vastata tai reagoida. Ja jopa hymiöt. Onhan meilläkin kaveriporukassa samat sanonnat ja hymiöt ja tavat, jotka sulautuvat nopeasti, mutta se on vaan jotenkin eri juttu kun joku tietoisesti heti käy niitä kopioimaan. Juuri se outous, jonka joku mainitsi, sen vaistoaa heti.

Sen lisäksi, että hän sovittelee ajatuksensa sopimaan minun ajatusmaailmaan. Tällainenkin keskustelu käytiin

hän: rakastan tätä elokuvaa, tulee tänä iltana telkkarista

minä: ai, äh, mä en tykkää siitä yhtään, löyhä juoni

hän: se on kyllä totta, siis aivan todella löyhä juoni ja huono hollywoodtoteutus, siis ihan surkea

Illalla tuli vielä viesti, jossa sanottiin, että olet ihan oikeassa, muistin tämän paremmaksi mutta tämähän on todella huono.

Vierailija
32/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä, lisään vielä pari asiaa. Tämä henkilö kopioi minulta sanontoja ja tapojani kirjoittaa, vastata tai reagoida. Ja jopa hymiöt. Onhan meilläkin kaveriporukassa samat sanonnat ja hymiöt ja tavat, jotka sulautuvat nopeasti, mutta se on vaan jotenkin eri juttu kun joku tietoisesti heti käy niitä kopioimaan. Juuri se outous, jonka joku mainitsi, sen vaistoaa heti.

Sen lisäksi, että hän sovittelee ajatuksensa sopimaan minun ajatusmaailmaan. Tällainenkin keskustelu käytiin

hän: rakastan tätä elokuvaa, tulee tänä iltana telkkarista

minä: ai, äh, mä en tykkää siitä yhtään, löyhä juoni

hän: se on kyllä totta, siis aivan todella löyhä juoni ja huono hollywoodtoteutus, siis ihan surkea

Illalla tuli vielä viesti, jossa sanottiin, että olet ihan oikeassa, muistin tämän paremmaksi mutta tämähän on todella huono.

Ja edelleen, mikä sua oikein pidättelee sen kanssa puhumassa jos et halua ja se on niin outo? Ainiin, sitten et voisi kirjoitella kuinka se nyt oikein matkii mua ai kun olen täydellinen.

Vierailija
33/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi näitä teinipissiten ongelmia... Niin suuria..

Vierailija
34/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D täällä aktivoituu näemmä kaverittomat oudot hylkiöt. Luuletko sinä kirjoittelija, että me muut tästä jotenkin järkytymme? Lähinnä hymähtelen noille teksteillesi. Käytät ihan turhaa energiaa kommentoidessasi teinipissisjuttujasi.

Vierailija
35/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas nyt. Kaikki me ollaan erilaisia. Kaikki on jonkun toisen mielestä outoja. Joillakin meillä on aivan surkea itsetunto. Mutta vielä kamalampaa on se että osa käyttää sitten hyväkseen näitä huonoitsetuntoisia pönkittääkseen omaa egoaa. Sitä joko ollaan reilusti ystäviä tai ei olla ja se tulee tehdä toisellekin selväksi. Niin yksinkertaista.

Vierailija
36/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D täällä aktivoituu näemmä kaverittomat oudot hylkiöt. Luuletko sinä kirjoittelija, että me muut tästä jotenkin järkytymme? Lähinnä hymähtelen noille teksteillesi. Käytät ihan turhaa energiaa kommentoidessasi teinipissisjuttujasi.

Se ei kuulu sinulle kuka täällä saa kirjoittaa.

Vierailija
37/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulkaas nyt. Kaikki me ollaan erilaisia. Kaikki on jonkun toisen mielestä outoja. Joillakin meillä on aivan surkea itsetunto. Mutta vielä kamalampaa on se että osa käyttää sitten hyväkseen näitä huonoitsetuntoisia pönkittääkseen omaa egoaa. Sitä joko ollaan reilusti ystäviä tai ei olla ja se tulee tehdä toisellekin selväksi. Niin yksinkertaista.

^miten voi tulkita noin päin helvetttiä toisten tekstiä? Mene pois tästä ketjusta kuulkaasnytteinenesi.

Vierailija
38/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri.

Vierailija
39/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^miten voi tulkita noin päin helvetttiä toisten tekstiä? Mene pois tästä ketjusta kuulkaasnytteinenesi.

Menes vaan itse. Et ole mitään omia ajatuksia edes osannut tähän tuoda, et taida kuin osata matkia muita.

Vierailija
40/208 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menes vaan itse. Et ole mitään omia ajatuksia edes osannut tähän tuoda, et taida kuin osata matkia muita.

Onkos sinulla joku maaginen ip-laite jolla näet minkä tekstin kukakin on kirjoittanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi