Kosiiko mies ikinä?
Jos 30+-ikäinen pariskunta on seurustellut 3 vuotta, joista viimeisen asunut saman katon alla, muttei ole puolella sanallakaan keskustellut kihloista/avioliitosta, onko enää toivoakaan, että sormuksia koskaan vaihdetaan?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset vaistoo nää hommat. Ap vaistoaa varmasti ihan oikein, että mies ei halua naimisiin. Mulla oli sama homma. Arvasin, että mies ei halua, niinpä kosin itse. Ja sain rukkaset, aivan kuin aavistinkin.
Miksi pitää kosia? Miksi ei voi aloittaa keskustelua aiheesta; kysyä toiselta, mitä mieltä hän on avioliitosta yleisesti, entä omalla kohdallaan, mitä hän haluaa tulevaisuudelta jne?
Siksi, että sellaiset keskustelut on yleensä käyty jo seurustelun alkuaikoina. Mikäli mies ja nainen jakavat samanlaiset arvot ja ajatukset tulevaisuuden suhteen, on aika luonnollista, että muutaman vuoden kuluttua nainen odottelee kosintaa ja ihan perustellusti.
Miehen mieli on kuitenkin saattanut muuttua, ja kuten joku tuolla jo kirjoittikin, nainen kyllä yleensä vaistoaa näin käyneen.
Mitä ap:lle muuten kuuluu nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naiset vaistoo nää hommat. Ap vaistoaa varmasti ihan oikein, että mies ei halua naimisiin. Mulla oli sama homma. Arvasin, että mies ei halua, niinpä kosin itse. Ja sain rukkaset, aivan kuin aavistinkin.
Miksi pitää kosia? Miksi ei voi aloittaa keskustelua aiheesta; kysyä toiselta, mitä mieltä hän on avioliitosta yleisesti, entä omalla kohdallaan, mitä hän haluaa tulevaisuudelta jne?
Siksi, että sellaiset keskustelut on yleensä käyty jo seurustelun alkuaikoina. Mikäli mies ja nainen jakavat samanlaiset arvot ja ajatukset tulevaisuuden suhteen, on aika luonnollista, että muutaman vuoden kuluttua nainen odottelee kosintaa ja ihan perustellusti.
Miehen mieli on kuitenkin saattanut muuttua, ja kuten joku tuolla jo kirjoittikin, nainen kyllä yleensä vaistoaa näin käyneen.
Mitä ap:lle muuten kuuluu nyt?
No sitten ei auta kuin odottaa, jos on päättänyt elää noin ahtaan mallin mukaan.
Mikset sää kosi häntä jos sulla on selkeesti hinkua? tää on sitä tasa-arvoa kato!
Siis... Olette olleet yhdessä vasta kolme vuotta ja vingut jo naimisiin? Liian aikaista!
En haluaisi yhtyä palstatraditioon, jossa kehotetaan kevyesti eroamaan, mutta näiden uusien puolien paljastuttua ap:n suhteesta niin kehottaisin ap:ta vakavasti miettimään haluaako varmasti tämän miehen kanssa naimisiin ja onko miehestä isäksi.
Tsemppiä sille, jonka avomies "kilahti"!
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi yhtyä palstatraditioon, jossa kehotetaan kevyesti eroamaan, mutta näiden uusien puolien paljastuttua ap:n suhteesta niin kehottaisin ap:ta vakavasti miettimään haluaako varmasti tämän miehen kanssa naimisiin ja onko miehestä isäksi.
Tsemppiä sille, jonka avomies "kilahti"!
Kiitos tsempistä. Olen samaa mieltä kanssasi ap:n suhteen. Itsekin olen joutunut viime aikoina vakavasti miettimään olemmeko toisillemme sopiva pari. Järki ja tunteet taistelevat - tunteet ovat voitolla.
Meillä on nyt se tilanne, että mies on palannut sohvalta takaisin sänkyyn nukkumaan. Mykkäkoulukin on sillä tavalla ohi, että puhumme lyhykäisesti toisillemme. Mitään keskusteluja ei tosin vielä käydä. Myönnän olevani liian arka nostamaan kissaa pöydälle. Siinä suhteessa olen hyvin ap:n kaltainen. Ehkä annan pölyn vielä laskeutua, vaikka sanoin jo viikonloppuna miehelle, että mitä meille on oikein tapahtunut. Mies ei kommentoinut.