Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kosiiko mies ikinä?

Vierailija
27.09.2017 |

Jos 30+-ikäinen pariskunta on seurustellut 3 vuotta, joista viimeisen asunut saman katon alla, muttei ole puolella sanallakaan keskustellut kihloista/avioliitosta, onko enää toivoakaan, että sormuksia koskaan vaihdetaan?

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun tarvitsisi välttämättä päästä naimisiin?

Vierailija
2/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sen voi nainenkin ottaa puheeksi.

Musta ajatus siitä että mies automaattisesti kosii jossain vaiheessa on tosi ahdistavaa. Itse sanoin miehelleni että keskustellaan siitä joskus, että älä missään nimessä kosi vaan randomisti. En tiedä haluanko ikinä muuttaa yhteen tai avioitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti kosii mutta tuskin sinua

Vierailija
4/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun tarvitsisi välttämättä päästä naimisiin?

Miksi ei saisi haluta rakastamansa ihmisen kanssa naimisiin?

Vierailija
5/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä miehelle olisi naimisiin menosta?

Vierailija
6/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutitte yhteen puhumatta sen enempää tulevaisuudesta? Keskustelitteko mistään muustakaan, esim. miten haluatte asua tulevaisuudessa, mitä tapahtuu jos toinen kuolee (jos asutte omistusasunnossa), mitä teette tilanteessa jos toinen jää tulottomaksi/hyvin pienituloiseksi esim. sairauden takia (eikä saa tt-tukea koska avokilla on hyvät tulot)... Mitä ylipäänsä keskustelitte ennen avoliittoa?

Vierailija
7/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutitte yhteen puhumatta sen enempää tulevaisuudesta? Keskustelitteko mistään muustakaan, esim. miten haluatte asua tulevaisuudessa, mitä tapahtuu jos toinen kuolee (jos asutte omistusasunnossa), mitä teette tilanteessa jos toinen jää tulottomaksi/hyvin pienituloiseksi esim. sairauden takia (eikä saa tt-tukea koska avokilla on hyvät tulot)... Mitä ylipäänsä keskustelitte ennen avoliittoa?

Meillä ei ole yhteistä omaisuutta, joten sitä asiaa ei tarvitse tässä kohtaa miettiä. Taloudelliset asiat on kyllä sovittu, meillä on yhteinen tili ja jaamme menot tulojen suhteessa. Ja tosiaan ollaan kyllä puhuttu siitä tilanteesta, että toinen jää vaikkapa työttömäksi tai sairastuu ja luvattu pitää toisesta huolta. Eli pystytään kyllä kaikesta muusta puhumaan ja yhteiselämä sujuu kivasti. Mutta juuri siksi minua huolettaakin, ettei suhteen seuraavista askeleista ole puhuttu yhtään. Ap

Vierailija
8/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyisitkö tiukan avioehdon, jossa kummallakaan ei ole osituksessa oikeutta toisen omaisuuteen?

Vierailija
9/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole yhteistä omaisuutta, joten sitä asiaa ei tarvitse tässä kohtaa miettiä. Taloudelliset asiat on kyllä sovittu, meillä on yhteinen tili ja jaamme menot tulojen suhteessa. Ja tosiaan ollaan kyllä puhuttu siitä tilanteesta, että toinen jää vaikkapa työttömäksi tai sairastuu ja luvattu pitää toisesta huolta. Eli pystytään kyllä kaikesta muusta puhumaan ja yhteiselämä sujuu kivasti. Mutta juuri siksi minua huolettaakin, ettei suhteen seuraavista askeleista ole puhuttu yhtään. Ap

mitkä seuraavat askeleet?

Vierailija
10/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiinmeno ei ole nykypäivänä mikään pakko "seuraava askel". Luulen, että haluat naimisiin, koska haluat isot häät.

Vierailija
11/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennäänkö naimisiin siis yleensä siksi, että siitä on jotakin hyötyä? Luulin, että naimisiin mennään rakkaudesta ja halusta jakaa loppuelämä toisen kanssa.

Vierailija
12/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennäänkö naimisiin siis yleensä siksi, että siitä on jotakin hyötyä? Luulin, että naimisiin mennään rakkaudesta ja halusta jakaa loppuelämä toisen kanssa.

Rakkaudesta toiseen ihmiseen voi elää elämää yhdessä ilman naimisiinmenoakin.

Vierailija
13/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi kysyä mieheltä, että mennäänkö naimisiin? Siinäpä se selviäisi ilman mitään ruusu hampaissa polvistuen -manööverejä. Kosinta romanttisesti ruusun terälehtien leijaillessa ympärillä on minusta noloa ja teatraalista. Jos ei kaksi aikuista kykene keskustelemaan tulevaisuudestaan rauhallisesti ilman mitään käsikirjoitusta, niin liitto on aika lailla tuomittu tuhoon jo ennen alkamistaan.

Vierailija
14/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä kosi? Tai muuten vaan ota asiaa puheeksi.

Ihmeellistä tuo amerikalainen hapatus että miehen pitäisi polvillaan kosia ja kihlasormus olla valmiina. Nykyään kun asutaan yhdessä ennen kihloihin menoa, on älytöntä tehdä siitä niin iso numero. Aikuiset ihmiset puhuu asiat keskenään ilman mitään "kosimisia".

Vierailija
15/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta avioliittohan on taloudellinen sopimus, muttei tae yhteisestä loppuelämästä ja rakkaudesta.

Vierailija
16/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisiinmeno ei ole nykypäivänä mikään pakko "seuraava askel". Luulen, että haluat naimisiin, koska haluat isot häät.

Itseasiassa isot häät olisi minulle kauhistus. Haluaisin todella pienet häät, joihin kutsuttaisiin vain molempien perheet ja pari läheisintä ystävää. Kahdestaan maistraatissakin kelpaisi ihan hyvin. En siis todellakaan ole hääjuhlien perässä. Ap

Vierailija
17/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosi itse.

Vierailija
18/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa isot häät olisi minulle kauhistus. Haluaisin todella pienet häät, joihin kutsuttaisiin vain molempien perheet ja pari läheisintä ystävää. Kahdestaan maistraatissakin kelpaisi ihan hyvin. En siis todellakaan ole hääjuhlien perässä. Ap

no jos ei romanttisuus kiinnosta niin kosi itse.

Vierailija
19/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyisitkö tiukan avioehdon, jossa kummallakaan ei ole osituksessa oikeutta toisen omaisuuteen?

Ehdottomasti hyväksyisin. En ole kiinnostunut miehen rahoista pätkän vertaa. Ap

Vierailija
20/132 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Avioliitto on vanha juridinen sopimus. Elämän jakaminen ja rakastaminen ei kontrahteja vaadi. Sopimus solmitaan, jos se palvelee molempien etuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme