Gallup: Jos tunnistat täältä jonkun, mitä teet?
[b] Jos siis kuvittelet tunnistavasi, tai olet aivan varma, että tunnistat jonkun tältä palstalta, miten toimit? [/b]
[b]a)[/b] soitat kaverille ja käsket äkkiä lukemaan
[b]b)[/b] kopioit ja lähetät sähköpostilla kaikille, jotka kirjoittajan ehkä tuntevat
[b]c)[/b] soitat koko kylän ympäri ja käsket muidenkin levittää tietoa
[b]d)[/b] soitat kirjoittajan oletetulle siipalle
[b]e)[/b] kerrot omalle siipallesi ja käsket soittamaan oletetulle toiselle osapuolelle
[b]f)[/b] kuljet kylää ympäri vähintään viikon jauhamassa toisen kirjoittamisia
[b]g)[/b] soittelet ympäriinsä, josko juoruamisestasi olisi jo tullut tulosta
[b]h)[/b] varoitat tunnistettua, että jotkut ilkeämmätkin ovat saattaneet tunnistaa, mutta että itse pitäisit suusi kiinni
[b]i)[/b] varoisit visusti paljastamasta edes henkilölle itselleen, vaikka olisit täysin varmasti tunnistanut kirjoittajan
[b]j)[/b] et lue palstaa tuttujen bongailu mielessä
Kommentit (23)
Piireillä voidaan tarkoittaa eri asioita. Esim. vaikka mä tunnen/tiedän paljon Suomessa asuvia vietnamilaisia, enemmän on vietnamilaisia, jotka tuntevat/tietävät mut: se on sen ja sen vaimo, ne asuu siellä ja siellä; tiedetään, mistä mies on kotoisin, montako lasta meillä on jne.
Mulla ei ole kovin paljon moku-tuttuja, mutta jos tänne joku eksyy, mut on aika helppo tunnistaa kaiken kertomani perusteella. Aina ei tietty voi olla ihan varma, mutta olen kertonut mm. mistä mieheni on kotoisin, kauanko hän on asunut Suomessa, lapseni syntymämitat ...paljon sellaista pientä yksityiskohtaa.
Itellä tuli ekana mieleen j).
Itsellä oli tässä taannoin sellainen tilanne, että " tuttuni" oli tunnistavinaan minut täältä ja juorusi tilanteestani ulkomailla asuvaan sukuuni.. ja melko suuresta asiasta on kuitenkin kysymys (raskaus). Loukkaannuin tästä hyvin pahasti, mielestäni tämä on ihan oma asiani, kerron asiasta kun parhaaksi näen.. Tämän jälkeen olen aina vaihdellut nimimerkkiä, ja itseasiassa.. jättänyt täällä kommentoimatta/kirjoittamatta, enkä ole juurikaan enää edes lueskellut täällä..
Kertoisin kaikille totuuden ja painostaisin ja kiristäisin kaikin mahdollisin tavoin. Juoruilisin baareissa toisten miesten kanssa, että " kuinka tämän ja tämän vaimo kirjoittelee sitä ja tätä palstalla, eihän tällainen peli vetele..." . Lopuksi väittelisin täällä palstalla muiden veljien kanssa siitä, että onko soveliasta paljastaa totuus.