Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mitat 170cm/86 kg. en laihdu millään muulla kalorimäärällä kuin 800 kaloria/päivä tai vähemmän. Miksi?

Vierailija
27.09.2017 |

Laskurin mukaan saisin huoletta syödä 1300 kaloria, ja silti laihtuisin. Mutta jos lasken kännykkäsovelluksella, että syön joka päivä viikon ajan esim. 1000 kaloria/päivä, ei vaikuta painoon mitenkään.

esimerkki ruokailustani;
aamupala; kaurapuuro/proteiinijogurtti, kahvia
lounas; esim. kanasalaatti esim. Fresh kana- taco, tai kanaa ja kasviksia
välipala; kahvia
päivällinen; esim. kasvissosekeitto ja raejuustoa, salaatti tai lihaa ja kasviksia
iltapala; esim. proteiinijogurtti tai kananmuna
miltä tämä ruokavalio vaikuttaa? tällä ruokavaliolla en nimittäin laihdu lainkaan. jos haluan laihtua, minun pitää syödä tästäkin vähemmän. onko tämä kaikilla muillakin näin vaikeaa?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Kalorit lasketaan alakanttiin ja sinne jätetään merkitsemättä asioita likimain aina.

2. Einekset sisältävät enemmän sokeria ja rasvaa kuin sama ruoka itse tehtynä. Eli jos lasket taulukosta lihapullat ja muusi niin eineksen kalorimäärä on suurempi kuin itse tehdyn.

3. Kaloreiden laskeminen on hyvä keino ymmärtää sisään tulevaa energiamäärää, mutta myös sillä on väliä missä muodossa tuo energia tulee.

4. ON ERI ASIA otatko 400 kaloria kasviksilla tai valkealla sokerilla. Nopeat ja hitaat hiilihydraatit OVAT ERI ASIA vaikka kalorimäärä olisi sama.

Ai, kalorien määrä riippuu siitä, kuka sen ruuan valmistaa??  Mä olen aina kuvitellut, se on kiinni niistä ruoka-aineista. Aina oppii uutta :)

Aika monissa eineksissä rasvan ja sokerin määrä on suurempi kuin itsetehdyssä ruuassa. Täten myös energian määrä on monesti suurempi. Eli kyllä sillä on merkitystä, teetkö ruuan itse vai ostatko valmista. Itsetekemällä voit vaikuttaa valitsemiisi raaka-aineisiin ja täten energiasisältöön.

Mistä sinä tiedät itsetehtyjen ruokien aineet? Paitsi tietty omasi.

Vierailija
62/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama ongelma. Olethan ottanut huomioon, että perusaineenvqihdunta (se 1300 kcal) on määrä, jolla paino pysyy samana. Ohje on, että jos joka päivä syö -500kcal perustarpeesta, laihtuu kilon viikossa. Eli silloin tuo 800 kcal on se määrä jolla laihdut kilon viikossa. Itsellä ihan sama homma, vaikka olenkin reippaasti lyhyempi, mitään ei saisi syödä jos haluaa laihtua ja koska kituuttaa minimikaloreilla, heti jos syö jotain, paino nousee takaisin... 😂 mutta helppoahan tämä on, syö vaan vähemmän ku kuluttaa! 😜

Perusaineenvaihdunta tarkoittaa sitä mitä ihminen kuluttaa jos makaa koomassa. Normaali naisihminen kuluttaa sen 2000 kcal päivässä, vähintään, ihan ilman liikuntaakin. Silkkaan arkitouhuun.

Patrik Borg on sanonut että kenenkään ei koskaan pitäisi syödä alle 1500 kcal laihduttaessaan, paitsi tietysti jos sattuu olemaan lyhytkasvuinen. Mutta siis normaalipituisen aikuisen ihmisen. Tuhoaa vain lihasmassansa ja pilaa metaboliansa.

Itse olen 168/78 ja laihdun hissuksiin jos syön 2000 kcal vuorokaudessa. Tässä painossa pysyn syömällä noin 2500 kcal. Toki liikun päivittäin.  Pointti on siis se että ihmisen ruumiissa on tuota vaihteluväliä ilman että paino muuttuu mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin itse joskus laihduttaa ja söin todella vähän (1100-1200kcal/vrk). Toimi alkuun mutta tuli mielitekoja, melkein repsahdin vähän väliä, laihduin vähemmän kuin teoriassa olisi pitänyt, olin väsynyt, kiukkuinen yms. Ajattelin että pitäisi vähentää vielä kaloreita, ennen kuin paino laskee lisää. Ei toiminut, repsahtelin. Kokeilin GFG:ta, se toimi pitkään ja sitten laskin kalorit, ne olivat päivittäin 1500-1600. Lopetin siitä syystä, ettei sen ruokavalion maitomäärä sopinut minulle mitenkään päin. 

Hankin aktiivisuusmittarin, joka mittaa sykkeen ja kulutuksen 24/7. Kulutukseni pyörii sinua 20kg kevyempänä päivittäin 1800-2000kcal:ssa. 

Tulin siihen tulokseen, että laihdutus ei toimi pikkukaloreilla, koska kroppa menee sekaisin.

Vierailija
64/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vajaatoiminnalta. Synteettinen T3+T4 -yhdistelmä voi joillakin toimia paremmin kuin T4 yksinään. Menisin hyvän endokrinologin juttusille.

Vierailija
65/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vajaatoiminnalta. Synteettinen T3+T4 -yhdistelmä voi joillakin toimia paremmin kuin T4 yksinään. Menisin hyvän endokrinologin juttusille.

No ei välttämättä. Kilpparin toiminta voi häiriintyä, jos on vaikka rautavarastot vähissä ja aletaan lähestyä raudanpuuteanemiaa. Tämän voi saada korjattua pitkällä rautakuurilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi