Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mitat 170cm/86 kg. en laihdu millään muulla kalorimäärällä kuin 800 kaloria/päivä tai vähemmän. Miksi?

Vierailija
27.09.2017 |

Laskurin mukaan saisin huoletta syödä 1300 kaloria, ja silti laihtuisin. Mutta jos lasken kännykkäsovelluksella, että syön joka päivä viikon ajan esim. 1000 kaloria/päivä, ei vaikuta painoon mitenkään.

esimerkki ruokailustani;
aamupala; kaurapuuro/proteiinijogurtti, kahvia
lounas; esim. kanasalaatti esim. Fresh kana- taco, tai kanaa ja kasviksia
välipala; kahvia
päivällinen; esim. kasvissosekeitto ja raejuustoa, salaatti tai lihaa ja kasviksia
iltapala; esim. proteiinijogurtti tai kananmuna
miltä tämä ruokavalio vaikuttaa? tällä ruokavaliolla en nimittäin laihdu lainkaan. jos haluan laihtua, minun pitää syödä tästäkin vähemmän. onko tämä kaikilla muillakin näin vaikeaa?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Mulla on pco ja tekee laihduttamisesta hankalaa. Omat mitat 157cm ja 61kg. Liikun 5kertaa viikossa 1,5-2h lenkkejä. Kunto on kasvanut ja kroppa kiinteitynyt, paino on tippunut 6kk 5kg. Vhh toimisi muuten mutta en jaksa mitään jos en kunnolla hiilaria, lisäksi tulee huono olo. Pitämällä kalorit alle 800 kroppa toimii ja paino tippuu. Molemmathan perustuu ketoosiin.

Vierailija
22/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskurin mukaan saisin huoletta syödä 1300 kaloria, ja silti laihtuisin. Mutta jos lasken kännykkäsovelluksella, että syön joka päivä viikon ajan esim. 1000 kaloria/päivä, ei vaikuta painoon mitenkään.

esimerkki ruokailustani;

välipala; kahvia

päivällinen; esim. kasvissosekeitto ja raejuustoa, salaatti tai lihaa ja kasviksia

miltä tämä ruokavalio vaikuttaa? tällä ruokavaliolla en nimittäin laihdu lainkaan. jos haluan laihtua, minun pitää syödä tästäkin vähemmän. onko tämä kaikilla muillakin näin vaikeaa?

Jospa kaloreiden sijasta kiinnittäisit huomiota ruuan sisältöön. Sulla näyttää olevan melko paljon proteiinia, niistä näköjään otat kalorisi. Proteiini on kuitenkin rakennusaine ja liikaa syötynä aiheuttaa vain lisää nälkää.  Rasvaa sitten ei ruuassasi näy olevan lainkaan. Kun hiilaritkin on vähissä, niin sulta puuttuu energianlähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Mulla on pco ja tekee laihduttamisesta hankalaa. Omat mitat 157cm ja 61kg. Liikun 5kertaa viikossa 1,5-2h lenkkejä. Kunto on kasvanut ja kroppa kiinteitynyt, paino on tippunut 6kk 5kg. Vhh toimisi muuten mutta en jaksa mitään jos en kunnolla hiilaria, lisäksi tulee huono olo. Pitämällä kalorit alle 800 kroppa toimii ja paino tippuu. Molemmathan perustuu ketoosiin.

Vhh:ssa ketoosi ei ole välttämätön, toimii ilmankin.

Vierailija
24/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama ongelma. Olethan ottanut huomioon, että perusaineenvqihdunta (se 1300 kcal) on määrä, jolla paino pysyy samana. Ohje on, että jos joka päivä syö -500kcal perustarpeesta, laihtuu kilon viikossa. Eli silloin tuo 800 kcal on se määrä jolla laihdut kilon viikossa. Itsellä ihan sama homma, vaikka olenkin reippaasti lyhyempi, mitään ei saisi syödä jos haluaa laihtua ja koska kituuttaa minimikaloreilla, heti jos syö jotain, paino nousee takaisin... 😂 mutta helppoahan tämä on, syö vaan vähemmän ku kuluttaa! 😜

Perusaineenvaihdunta on se määrä energiaa, mikä kuluu elimistön perustoimintoihin (hengitys, verenkierto, aivot, sisäelimet jne.). Eli jos ihminen ei makaa 24/7 liikkumatta sängyssään, hän kuluttaa enemmän kuin perusaineenvaihduntansa. Riittää ihan se ylös nouseminen ja hampaiden pesu - ei tarvitse edes liikkua kuluttaakseen enemmän. Perunaineenvaihdunnan energiamäärä on se, jota vähempää ei kannattaisi syödä, jos haluaa laihtua edes jotakuinkin terveellisesti ja suurimmaksi osaksi rasvakudoksesta (ei siis hävittää vähiäkin lihaksiaan kitukuurilla).

Vierailija
25/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiivasyndrooma eli candida albicansin liikakasvu. Suoliston bakteerikanta kuntoon.

ap täällä! Harrastan liikuntaa muutama kerran viikossa; kuntosalia, lenkkeilyä, rullaluistelua jne. Minua kiinnostaisi tietää tuosta hiivasyndroomasta lisää, voitteko kertoa? Miten se vaikuttaa ja mitä sille voi tehdä? Minulla on ollut esim. kynsisieni ja hiivatulehdukseen liittyviä oireita, joten siten tuo hiivasyndrooma voisi olla lähellä totuutta.  Mutta onko sillä painoon vaikutusta, niin osaisiko joku kertoa?

Vierailija
26/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh:ssa ketoosi ei ole välttämätön, toimii ilmankin.

Minulla on myös diagnosoitu munasarjojen monirakkulaisuus eli pco. T; ap

Vierailija
27/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukutko kunnolla? Liian vähäinen tai huonolaatuinen uni nostaa stressihormonipitoisuuksia, mikä vaikeuttaa laihtumista. Kuorsaatko, onko hengityskatkoja? Uniapnea pitkään jatkuessaan sekoittaa mm. rasva-aineenvaihdunnan ja sekoittaa nälkätuntemuksia.

Pyrin nukkumaan 8h/yö, viikonloppuisin enemmän jopa 10h. Uni on minulle aina ollut todella tärkeää, että jaksaa.

Vierailija
28/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti googlata kana taco salaatti, kun se ei sanonut mitään. AP älä turhaan syö sitä enää: rasvaa, suolaa ja vähän kanaa. Yli kolmasosa kaloreista tulee rasvasta. Rasvassa ei ole mitään pahaa, mutta samoilla kaloreilla saat vähän järkempää syötävää.

Opettele laittamaan ruokaa, siitä on paljon iloa. Erilaisia helppoja lounassalaattireseptejä on helppo löytää.

Itse esim. ostan töihin salaattisekoituspussin (ei pelkkää jäävuori salaattia) tai ruukkusalaatin, esim. kirsikkatomaatteja, paprikan, avocadon, kurkun, parsakaalia, kukkakaalia tms ja raejuustoa, sekä jotain muuta protskua kuten savulohta, tonnikalaa, kypsää broileria, papuja. Niistä sitten miksailen uutaman päivän salaatteja. Valmistamiseen menee 5 minuuttia ja välineeksi riittää lautanen ja pieni terävä veitsi. Töissä mulla on pieni pullo oliiviöljyä.

Vierailija
29/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa hiilihydraatteja. Siinä syy. Kaloreiden kyttääminen on turhaa.

Vierailija
30/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä viesteistänne! niin niistä kilpirauhasarvoista: minulla on käytössä kilpirauhaslääke thyroxin 1mg/ päivä. ap

Vierailija
31/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä paljon. Syö proteiinilla itsesi kylläiseksi. Liiku paljon esim salilla tai lenkillä. Käy joka toinen päivä jossain urheilemassa.

Vierailija
32/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, lopeta tuollaiset kitukuuriviikot, niistä ei ole mitään muuta kuin haittaa sulle. Et pysty mitenkään jatkamaan pitkään tuollaista ruokavaliota, ja sun elimistö menee vaan turhaan sekaisin.

Paljonko syöt normaalisti? Oletko koskaan laskenut pitkältä aikaväliltä (ainakin kaksi viikkoa) ns. normaalin syömisen kaloreita?

3, joka on kotona sairaan lapsen kanssa.

Vierailija
33/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvistä viesteistänne! niin niistä kilpirauhasarvoista: minulla on käytössä kilpirauhaslääke thyroxin 1mg/ päivä. ap

Kilpirauhas- ja muut hormoiarvot varmaan vaikuttavat aika voimakkaasti.

Vierailija
34/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla voi olla liian pieni annos toi 1mg. Mulla ollut 20 vuotta vajis, joka alkoi liikatoiminnalla, joka vedettiin radiojodilla vajikseksi. Kilpirauhasesta ei taida olla mitään jäljellä. 

Silti - mä oon aina ollut pullukka, vaikka syön vähän. Ilmeisesti vajis ollut aika nuoresta eli kroppa tottui pitkään matalaan aineenvaihduntaan.

Sinä vaiheessa kun vaihdoin kalliiseen eläinperäiseen Thyroidiin ja söin sitä 2,5 tabua, alkoi aineenvaihdunnallekin tapahtua jotain, samoin päänupille. Thyroid maksaa noin 200 e/500 kpl:een purkki. Thyroxin taas 100 kpl olisko 7 euroa. Olen työtön, joten oli pakko yrittää taas osittain Thyroxinia + Thyroidia. Paino alkoi taas nousta nyt keväällä, vaikka otan 1 mg Thyroxin ja 1-1,5 Thyroidia. Thyroidista ei saa edes lääkekorvausta.

Paino junnaa, vaikka liikun paljon enkä todellakaan mässäile karkilla, limulla, sipseillä yms. Teen itse ruokani enkä hölvää kermoja ja voita. Leivon itse. 

Painoni on 96 kg nyt. Pari vuotta sitten osallistuin laihtustuotepussikuurille kolmen kuukauden ajaksi. Kalliiksi tuli, mutta noudatin ohjeita erittäin tarkasti. 4 pussia/pvä ja parilla aterialla yhteensä 400g tiettyjä kasviksia. Liikuin eli kävelin ja olin töissä 3:nä päivänä viikossa eikä työ sisältänyt istumista. Paino putosi yhteensä 7 kiloa, lähtöpaino oli 92 kg. Ryhmässä oli vastaavankokoisia ihmisiä (noin silmämääräisesti katseltuna) ja heillä tippui esim 12 kg. Oli tietysti valtaisia pulleroitakin ja hehän saivat tippumaan 20 kg abt.

Tällä hetkellä mietin taas tuota Thyroidia. Thyroxin ei minulla vaikuta. Thyroid sisältää myös T3 pelkän T4:n sijaan, joka on sama kuin synteettinen Thyroxinin ainesosa.

Vierailija
35/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiivasyndrooma eli candida albicansin liikakasvu. Suoliston bakteerikanta kuntoon.

ap täällä! Harrastan liikuntaa muutama kerran viikossa; kuntosalia, lenkkeilyä, rullaluistelua jne. Minua kiinnostaisi tietää tuosta hiivasyndroomasta lisää, voitteko kertoa? Miten se vaikuttaa ja mitä sille voi tehdä? Minulla on ollut esim. kynsisieni ja hiivatulehdukseen liittyviä oireita, joten siten tuo hiivasyndrooma voisi olla lähellä totuutta.  Mutta onko sillä painoon vaikutusta, niin osaisiko joku kertoa?

Se hoituu kun jättää sokerin syömättä.

Vierailija
36/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esimerkki ruokailustani;

välipala; kahvia

Että syöt ihan 0.8 - 1.3 kcal päivässä, leivänmurun?

Joo, todella uskottavaa.

Tuskin osaat edes laskea noita kerta et tajua miten pieniä lukuja huutelet.

Vierailija
37/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sen verran noita hormonitoimintaan ja suolen bakteerikantaan vaikuttavia sairauksia, että kitukuuri ei ole järkevää. Saatat elimistön stressitilaan ja sotket hormonitoiminnan entisestään.  Ehkä olet jo niin tehnytkin.

Vierailija
38/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole hirveästi liikaa painoa, muutama kilo. Mutta olen tässä 20 vuoden laihdutushistorian aikana havainnut että mä en laihdu ruokavaliolla vaan liikunnalla. Vaikka mitkä kaalisoppa, nutraus, karppaukset vetäisin niin paino pysyttelee samassa ja mä olen vain väsynyt ja kiukkuinen kun en saa ruokaa. Mulle toimii parhaiten liikunta. Päivittäin vähintään 1h ryhmäliikuntaa+1h kävelyä, pyöräilyä päälle. Sitten joskus kuntosalilla lihaskuntoharjoittelua. Ihmiset ovat erilaisia, se mikä toimii jollekin ei toimi toiselle. 

Vierailija
39/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vettä paljon. Syö proteiinilla itsesi kylläiseksi. Liiku paljon esim salilla tai lenkillä. Käy joka toinen päivä jossain urheilemassa.

Proteiinilla ei kannata itseänsä täyttää, energialähteet ovat rasva ja hiilihydraatti. Liika proteiini vain lisää nälkää.

Vierailija
40/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi varmaan tarkistuttaa arvot. Ja kannattaa kokeilla aineenvaihduntaa kiihdyttäviä ruoka-aineita, esim. chiliä, inkivääriä ja tietysti kahvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän