Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mitat 170cm/86 kg. en laihdu millään muulla kalorimäärällä kuin 800 kaloria/päivä tai vähemmän. Miksi?

Vierailija
27.09.2017 |

Laskurin mukaan saisin huoletta syödä 1300 kaloria, ja silti laihtuisin. Mutta jos lasken kännykkäsovelluksella, että syön joka päivä viikon ajan esim. 1000 kaloria/päivä, ei vaikuta painoon mitenkään.

esimerkki ruokailustani;
aamupala; kaurapuuro/proteiinijogurtti, kahvia
lounas; esim. kanasalaatti esim. Fresh kana- taco, tai kanaa ja kasviksia
välipala; kahvia
päivällinen; esim. kasvissosekeitto ja raejuustoa, salaatti tai lihaa ja kasviksia
iltapala; esim. proteiinijogurtti tai kananmuna
miltä tämä ruokavalio vaikuttaa? tällä ruokavaliolla en nimittäin laihdu lainkaan. jos haluan laihtua, minun pitää syödä tästäkin vähemmän. onko tämä kaikilla muillakin näin vaikeaa?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan seurata tilannetta pidemmällä aikavälillä. Paino saattaa jumittaa, ja sitten pudota yhtäkkiä nopeasti.

Kävisin myös tsekkaamassa kilppariarvot. Itsellä löydettiin vajaatoiminta kun menin ruokapäiväkirjan kanssa lääkäriin ja näytin etten 900 kcal/vrk ruokavaliolla saanut painoa laskemaan. Vajaatoimintahan sieltä löytyi.

Sama täällä. Söin 1000 kcal ja kävin 4 krt viikossa tunnin salilla ja lisäksi aerobista. Ja lihoin silti. Nyt kun lääkitys on ollut 2,5 vuotta, pystyn syömään vain 1500 kcal lihoamatta. Yhtään enempää, jos syön niin paino nousee todella nopeasti. 167/78.

Vierailija
42/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosella vaan riittää kysymyksiä:

Oletko viime aikoina lihonut vai onko paino pysynyt samana? Jos olet lihonut ja sulla on noita sairauksia, jotka vaikuttaa aineenvaihduntaan, niin voisi olla järkevää ensin etsiä ruokavalio, jolla paino ei nouse. Terveellinen sellainen tietysti.

Kun paino on pysynyt samana vaikka pari kuukautta, lisää liikuntaa ja yritä syödä saman verran. Tai lisää liikuntaa merkittävästi, jos uskot pystyväni siihen pidemmän aikaa, ja syö pikkuisen lisää. Esim 100-200 kcal palautumisvälipala.

Jos paino ei tipu (vähintään painon koostumuksen pitäisi muuttua), voit miettiä onko mahdollista pitkällä aikavälillä syödä vähemmän. Pysyvässä laihtumisessa ei ole pikavisiitille, eikä varsinkaan kun sairauden vaikeuttavat tilannetta.

Kokonaisterveyden kannalta et mitenkään voi syödä jatkuvasti alle 1300 kcal. Sinulle on terveellisempää olla ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin myös tsekkaamassa kilppariarvot. Itsellä löydettiin vajaatoiminta kun menin ruokapäiväkirjan kanssa lääkäriin ja näytin etten 900 kcal/vrk ruokavaliolla saanut painoa laskemaan. Vajaatoimintahan sieltä löytyi.

Sama täällä, paitsi että mun pitää syödä ~500 kaloria päivässä laihtuakseni (normaalipainon sisällä) yhtään, todella turhauttavaa. Tuntuu että paino jumahti kilpparilääkityksen alotettuani ihan tyystin.

Vierailija
44/65 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pikavoittoja

Kannattaa myös muistaa, että jos haluat syödä hyvin vähän, jokaisen kalorin pitää olla hyödyllinen. Ei mitään valmissalaattikastikkeita ja mehulla makeutettuja jugurtteja. Tuollaiset pois ja tilalle puolikas avokado ja desi marjoja luonnonjugurtilla tai rahkalla.

Vierailija
45/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

u

Vierailija
46/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kalorit lasketaan alakanttiin ja sinne jätetään merkitsemättä asioita likimain aina.

2. Einekset sisältävät enemmän sokeria ja rasvaa kuin sama ruoka itse tehtynä. Eli jos lasket taulukosta lihapullat ja muusi niin eineksen kalorimäärä on suurempi kuin itse tehdyn.

3. Kaloreiden laskeminen on hyvä keino ymmärtää sisään tulevaa energiamäärää, mutta myös sillä on väliä missä muodossa tuo energia tulee.

4. ON ERI ASIA otatko 400 kaloria kasviksilla tai valkealla sokerilla. Nopeat ja hitaat hiilihydraatit OVAT ERI ASIA vaikka kalorimäärä olisi sama.

Vierailija
47/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Kalorit lasketaan alakanttiin ja sinne jätetään merkitsemättä asioita likimain aina.

2. Einekset sisältävät enemmän sokeria ja rasvaa kuin sama ruoka itse tehtynä. Eli jos lasket taulukosta lihapullat ja muusi niin eineksen kalorimäärä on suurempi kuin itse tehdyn.

3. Kaloreiden laskeminen on hyvä keino ymmärtää sisään tulevaa energiamäärää, mutta myös sillä on väliä missä muodossa tuo energia tulee.

4. ON ERI ASIA otatko 400 kaloria kasviksilla tai valkealla sokerilla. Nopeat ja hitaat hiilihydraatit OVAT ERI ASIA vaikka kalorimäärä olisi sama.

Ai, kalorien määrä riippuu siitä, kuka sen ruuan valmistaa??  Mä olen aina kuvitellut, se on kiinni niistä ruoka-aineista. Aina oppii uutta :)

Vierailija
48/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en laihdu helposti nykyään. Kuitenkin yhdessä vaiheessa muutama vuosi sitten painoin n 50 kg ja en silti näyttänyt kovin hyvältä koska en jaksanut eri syistä harrastaa lainkaan liikuntaa, joten olen todennut etten edes jaksa vaivautua kitukuurille kun maksimissaan saisin samanlaisen ohuen "lihaksettoman" kropan kuin tuolloin. Mieluummin panostan siihen että syön sen verran että jaksan liikkua ja että se liikunta näkyy myös ulkonäössä (jos ei syö riittävästi ja liikkuu niin saa vain kaikenlaisia hormoni ym vaurioita, kokeiltu sekin), vaikka kilomäärä ei putoaisi kymmenellä.

Vierailija
49/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta painosta aloitin laihduttamaan ja kesti pari viikkoa, kunnes yhtäkkiä humahti pari kiloa alas ja sitten jatkui tasaiseen tahtiin :)

Vierailija
50/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diettiohje tavikselle tai vaikka kisaajalle. (toimii aina):

- Laske peruskulutuksesi (lisää liikuntaa(ei pakollinen).

- 200-500 kalorivaje kulutukseen nähden

- Jaa kalorit 6:lla ja määritä kellonajat 2-3h milloin syöt yhden kuudesosan.

- Esimerkkikalorit: 1600kcal päivässä, 1 ateria = ~266 kcal 30g proteiinia 45g rasvaa, 25g hiilaria (150g kana/kala/liha, teelusikka öljyä, 100g täysjyväriisiä)

sitten vähän kertoimia jotta voit itse laskea annoksia.

1g rasvaa = 9kcal

1g hiilaria = 4kcal

1g proteiinia = 4kcal

Yleisimpiä proteiinin lähteitä: kana, kala, liha 100g = ~25g proteiinia

Yleisimpiä hiilarin lähteitä: riisi, 25g hiilaria / 100g, pasta 65g hiilaria / 100g

Jos paistossa on pakko käyttää rasvaa niin rypsiöljy (oliiviöljy palaa pois kuumassa).

Näillä eväillä joka kesä 5-7% rasvaprosenttiin (olen mies). Ruokavaliota voi muokata toki mielenmukaan kunhan makrot pysyy samassa. Mielessä kannattaa kuitenkin pitää että mitä yksinkertaisemmin ja puhtaammin syöt, sitä nopeammin tuloksiin päästään. On äärimmäisen tärkeää pitää ruokailujen aikataulusta kiinni että aineenvaihdunta käy vilkkaasti kokopäivän, koska se on suurin kalorin kuluttaja.

Vapaavalintaiset lisäravinteet ovat myös suositeltavia, heraproteiini, omega3, monitvitamiinivalmisteet.

Ja sanomattakin on selvää että kuntosaliharjoittelu ei pelkästään lisää kulutusta vaan myös nopeuttaa aineenvaihduntaa.

Advanced hifistelyä: hiilarit voi syklittää siten että 3 päivää näillä ohjeilla, ja joka neljäs päivä jokaisena ateriana tuplamäärä hiilaria. Näinollen keho ei totu äärimmäiseen vajeeseen, tämä sykli ei tosiaan toimi kaikilla, hyvin voi testata tuon siten että punnitsee tankkauspäivän jälkeen, paino ei saisi olla korkeampi kuin vaje päivinä.

Vierailija
51/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskurin mukaan saisin huoletta syödä 1300 kaloria, ja silti laihtuisin. Mutta jos lasken kännykkäsovelluksella, että syön joka päivä viikon ajan esim. 1000 kaloria/päivä, ei vaikuta painoon mitenkään.

esimerkki ruokailustani;

välipala; kahvia

päivällinen; esim. kasvissosekeitto ja raejuustoa, salaatti tai lihaa ja kasviksia

miltä tämä ruokavalio vaikuttaa? tällä ruokavaliolla en nimittäin laihdu lainkaan. jos haluan laihtua, minun pitää syödä tästäkin vähemmän. onko tämä kaikilla muillakin näin vaikeaa?

Jospa kaloreiden sijasta kiinnittäisit huomiota ruuan sisältöön. Sulla näyttää olevan melko paljon proteiinia, niistä näköjään otat kalorisi. Proteiini on kuitenkin rakennusaine ja liikaa syötynä aiheuttaa vain lisää nälkää.  Rasvaa sitten ei ruuassasi näy olevan lainkaan. Kun hiilaritkin on vähissä, niin sulta puuttuu energianlähde.

Tässä esimerkki äärettömästä typeryydestä. Ensin huudetaan , että syö vähemmän kuin kulutat, idiootti. Ja sitten kun syö vähemmän kuin kuluttaa, eikä laihdu, niin sitten huudetaan, et kato nyt mitä syöt, vtun idiootti.  Proteiinikin aiheuttaa liikaa syötynä vain 'lisää nälkää' - jos ap on syönyt tietyn määrän kaloreita, nälkää nähden, eikä ole laihtunut, niin tämän neropatin mielestä syy on proteiinien, jotka lisää 'nälän tunnetta'.  Ja Ilmeisesti tämä 'nälän tunne' on jokin mystinen laihdutuksen estävä tunne, sillä ap:han ei syönyt enemmän vaan sen tietyn määrän kaloreita. 

Ai elämä näitä besserwissereitä ja kaiken alan asssiantuntijoita. 

Vierailija
52/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VViikko on liian lyhyt aika. Painoon vaikuttaa moni tekijä. Viikossa ei ihmeitä ehdi tapahtua.

Vierailija
53/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä. Minun mielestä paljon proteiinia sisältävät ruuat pitää parhaiten nälkää. Paremmin pitää nälkää esim. kaksi kananmunaa kuin 100g kaurapuuroa.

Vierailija
54/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP täällä. Minun mielestä paljon proteiinia sisältävät ruuat pitää parhaiten nälkää. Paremmin pitää nälkää esim. kaksi kananmunaa kuin 100g kaurapuuroa.

jospa ap lukaisisit minun vaivalla tehdyn ohjeen ylempänä (nro. 50). Liimaa vaikka jääkaapin oveen ja ala hommiin. Thank me later

Vierailija
55/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä langassa on paljon kirjoittajia, joiden mielestä ilmeisesti metri ja kilometri ovat ihan sama asia. Tai gramma ja kilogramma. 

Vierailija
56/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

esimerkki ruokailustani;

välipala; kahvia

Jospa kaloreiden sijasta kiinnittäisit huomiota ruuan sisältöön. Sulla näyttää olevan melko paljon proteiinia, niistä näköjään otat kalorisi. Proteiini on kuitenkin rakennusaine ja liikaa syötynä aiheuttaa vain lisää nälkää.  Rasvaa sitten ei ruuassasi näy olevan lainkaan. Kun hiilaritkin on vähissä, niin sulta puuttuu energianlähde.

Tässä esimerkki äärettömästä typeryydestä. Ensin huudetaan , että syö vähemmän kuin kulutat, idiootti. Ja sitten kun syö vähemmän kuin kuluttaa, eikä laihdu, niin sitten huudetaan, et kato nyt mitä syöt, vtun idiootti.  Proteiinikin aiheuttaa liikaa syötynä vain 'lisää nälkää' - jos ap on syönyt tietyn määrän kaloreita, nälkää nähden, eikä ole laihtunut, niin tämän neropatin mielestä syy on proteiinien, jotka lisää 'nälän tunnetta'.  Ja Ilmeisesti tämä 'nälän tunne' on jokin mystinen laihdutuksen estävä tunne, sillä ap:han ei syönyt enemmän vaan sen tietyn määrän kaloreita. 

Ai elämä näitä besserwissereitä ja kaiken alan asssiantuntijoita. 

Ymmärrän täysin purkauksesi, tiedon puute aiheuttaa usein hermostumista. Tiedonpuute näkyy jo siinä, että käsityksesi mukaan painonhallintaa säädellään vain kaloreilla.

Vierailija
57/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jotain hormonihäikkää. Itse en laihtunut lähes millään kalorivajeella ja treenillä kun vetelin masennuslääkettä isommalla annoksella. Hormonitoiminta oli sekaisin ilmeisesti. Kun pienensin annostuksen kolmasosaan laihduin kymmenen kiloa vaikka söin roskaruokaa tuolloin.

Vierailija
58/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esimerkki ruokailustani;

välipala; kahvia

Laihtuminen ei ole oikeasti matikkaa. Liikaa muuttujia ja epävarmuutta.

Kroppasi aineenvaihdunnan taso on matala. Lisää lihasmassaa ja/tai lääkäriin poissulkemaan kilpirauhasen vajaatoiminnan ym. mahdollisuus.

Lasket väärin ja syöt vääriä ruokia. Esimerkiksi proteiinin aineenvaihdunnallinen vaikutus on ihan eri kuin hiilarin tai rasvan.

Nukut liian vähän ja kroppasi jumittaa. Et pysty kuluttamaan niin paljon kuin sinun pitäisi eikä hormonitoimintasi tue optimaalista rasvanpolttoa.

Vierailija
59/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, kalorien määrä riippuu siitä, kuka sen ruuan valmistaa??  Mä olen aina kuvitellut, se on kiinni niistä ruoka-aineista. Aina oppii uutta :)

Aika monissa eineksissä rasvan ja sokerin määrä on suurempi kuin itsetehdyssä ruuassa. Täten myös energian määrä on monesti suurempi. Eli kyllä sillä on merkitystä, teetkö ruuan itse vai ostatko valmista. Itsetekemällä voit vaikuttaa valitsemiisi raaka-aineisiin ja täten energiasisältöön.

Vierailija
60/65 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat hiilihydraattia liikaa. Insuliini estää joillakin ihmisillä laihtumisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan