Lidlin kassa ei huomioinut lapsen heiluvaa hammasta!!
Lidlin facebookista. Siis mitä? Eihän kassaneidillä ole velvollisuutta ihastella kenenkään ruumiinaukkoja!
"Palokan myymälän kassaneitiä ei voi kyllä kehua hyvästä asiakaspalvelusta. Ellei sitten asia ole niin että lapsia ei tarvitse huomioida eivätkä he kuulu tähän asiakaspalvelu kohteen piiriin.
Innokas neiti kohta 6 vee yrittää näyttää kassaneidille kuinka hänen hammas heiluu mutta tyttö on hänelle kuin ilmaa. Ymmärrän että kaikki eivät lapsista pidä mutta haloo hei..edes pieni hymy olisi näyttänyt että huomioit hänet.
Sen tiedän että sinun kassalle en enään tule vaikka olisit ainoana kassana.
Mukavaa syksyä! 🍁🍂"
Kommentit (519)
Mulle kerran ilveili ja ojenteli käsiään kohti karkkipussiani bussissa edessäni istunut 4-5v. poika, en kiinnittänyt siihen mitään huomiota, selailin vaan nettiä puhelimella. Alkoi jo vaatimaan "anna karkkia, anna"! "äitiii, byääh tuo täti ei anna karkkia!" Äiti vilkaisi taakseen ja sanoi "antaa tätin olla, se on sellainen lastenvihaaja" ja sitä lastenvihaajaa se pentui kiljui koko matkan ajan ja äiti istui vaan hiljaa, lieneekö paheksuneena kirjoittanutkin tuosta jonnekin someen....Onhan se törkeää ettei random kakaroille jaeta karkkeja bussissa!
Koskaan ei ole liian aikaista opettaa omalle rakkauvenhedelmälle että hän on maailman napa jonka ruumiintoimintojen ihastelematta jättäminen on suorastaan rikollista.
Toivottavasti kyseisen kassan esimies noteeraa palautteen ja antaa hänelle palkankorotuksen hyvästä itsehillinnästä kun ei yökkäillyt yhtään. Kassalle voisi myös laittaa tippipurkin- ei suinkaan henkilökunnan virkistystä varten vaan hammaskeijuhätärahaston johon tippuneilla viisisenttisillä voi lahjoa rasittavimpien kersojen mammat hiljaisiksi.
Kuinka suuren lahjakortin sait valittaja korvaukseksi tästä kokemastasi vääryydestä? Lidl on ilmeisesti ollut suhun yhteydessä asian tiimoilta. Minkä kaupan asiakkaaksi meinaat nyt siirtyä?
Onhan siellä joku käskenyt tuon muijan tappaa itsensä, ihan julkisella kommentilla. Menee minunkin mielestäni vähän pitkälle tuo. Ei kai tyhmyys, loputon itsekeskeisyys ja suhteellisuudentajun täysi puuttuminen sentään tee ihmisestä elinkelvotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä mouhoaminen turhasta
mielensäpahoittamisesta on?? Eihän tossa se lapsen hammas pointtina ollut, se oli vain kontekstina tilanteelle. Olisiko sinusta ok että sanot kaupassa kassatyöntekijälle jotain, mutta hän ei huomioi sinua mitenkään. Eihän se nyt kohteliasta ole.Kolme on alapeukuttanut :) saanko pyytää vastausta, onko normaalia käytöstä vain tuijottaa reagoimatta, jos toinen yrittää keskustella?
No en mä oleta että kaupan henkilökunnalla on välttämättä aikaa alkaa mun henkilökohtaisia asioitani huomioimaan. Mikäli kysyn jotain ko. kauppaan tai sen valikoimaan liittyvää juttua, oletan saavani vastauksen, mutta en katso heidän olevan velvollisia ihailemaan uutta kynsilakkaani tms. heiluvaan hampaaseen verrattavaa. Saatika nyt, että somessa avautuisin pahastumisestani ja uhkaisin vaihtaa kauppaa, jollen saa kaipaamaani täysin kauppaan ja sen henkilökunnan työhön liittymätöntä huomiota. Ja jos lapseni pahoittaisi mielensä tuollaisesta, kertoisin hänelle, että se kassaneiti on töissä siellä ja monesti aikuisilla on töissä kiire.
Juuri näin. Entäpä jos tämän mielensäpahoittajan takana jonossa oli 10 ärtyneen näköistä palokkalaista, jotka olisivat ryhtyneet protestoimaan, jos kassa olisi keskeyttänyt työnsä ja alkanut isoon ääneen ihastellen katselemaan 6-vuotiaan hampaan heilutusta, jäätelöt sulaen ostoskoreissa. Jos jokaista asiakasta huomioitaisiin samalla tavalla, kassatyöskentely hidastuisi niin, että kiireisimmillä hihat palaisivat aivan varmasti. Varmasti kassoille tulee työn keskeytyksiä ihan tarpeeksi muutenkin, ilman jokaisen naperon, vanhuksen, vammaisen tai muun huomiota vaativan asiakkaan kanssa jutteluakin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla kassat eivät todellakaan huomioi lapsia, ja monissa muissa Euroopan maissa toinen vanhemmista käy kaupassa sillä välin kun toinen vanhemmista huolehtii lapsista. Suomessa markettikäynnit ovat koko perheen huviretkiä, ja valitettavasti se kuuluu ja näkyy,
haha, ulkomailla sitä ja tätä. olen asunut siellä kuuluisassa ulkomaassa, ja sellä oli tavallisessa ruoka kaupassa lapsille aina jotain kivaa. mm. joka kuukausi piirustuskilpailu, aarteen etsintää hyllyjen välistä (palkinnoksi sai namin) kassalla jaettiin tarroja, ja juhlapäivinä myös jotain teemaan sopivaa pikkukivaa lapsille. silti ko.kaupassa ei koskaan vallinnut mitään järjetöntä lapsilauman aiheuttamaa sekasortoa. varmaan johtui siitä, että siinä maassa kohteliaisuus ja toisten ihmisten huomioiminen, sekä lasten että aikuisten, opittiin jo hyvin varhain ja sitä pidettiin ehdottoman tärkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka suuren lahjakortin sait valittaja korvaukseksi tästä kokemastasi vääryydestä? Lidl on ilmeisesti ollut suhun yhteydessä asian tiimoilta. Minkä kaupan asiakkaaksi meinaat nyt siirtyä?
Voiko valittamisella tienatakkin? Täytyykin mennä Lidlin kassalle heilutteleen hampaita. T: Mummo
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää ilmapalloisi juttu oli? :D
Oli ottanut lapselleen hyllyn koristeena olleen ilmapallon Stockmannin hulluilta päiviltä. Lehdessä sanoi että myyjä antoi sen lainaan ettei lapsi mene hukkaan tungoksessa mutta facebookissa kertoi itse irroittaneensa. Ulosmennessä joku oli sanonut ettei niitä saa viedä mutta ilmapalloisi käveli ulos pallon kanssa, vartija tuli hakemaan sen ja ilmapalloisi kuvasi videon ja pääsi sen kanssa iltalehteen. Videolla vartija ottaa pallon lapselta nätisti ja selittää samalla että niitä ei saa vielä ja lopussa isä yrittää saada lapsen itkemään lässyttämällä ilkeästä sedästä.
Vierailija kirjoitti:
...onko normaalia käytöstä vain tuijottaa reagoimatta, jos toinen yrittää keskustella?
Luulin että kassa ei mitenkään huomioinut pikkuenkeliäsi? Nyt hän tuijotti?
Ei heiluhammasmamma, en oleta että jokainen ihminen, vieläpä kiireistä työtään tehdessään, esittäisi psykoterapeuttia ja rupeaisi juttelemaan huolistani, ihastelemaan wt-lävistyksiäni tai lässyttämään ihmiskunnan tärkeimmälle ihmiselle, eli lapselleni...
, kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla kassat eivät todellakaan huomioi lapsia, ja monissa muissa Euroopan maissa toinen vanhemmista käy kaupassa sillä välin kun toinen vanhemmista huolehtii lapsista. Suomessa markettikäynnit ovat koko perheen huviretkiä, ja valitettavasti se kuuluu ja näkyy,
haha, ulkomailla sitä ja tätä. olen asunut siellä kuuluisassa ulkomaassa, ja sellä oli tavallisessa ruoka kaupassa lapsille aina jotain kivaa. mm. joka kuukausi piirustuskilpailu, aarteen etsintää hyllyjen välistä (palkinnoksi sai namin) kassalla jaettiin tarroja, ja juhlapäivinä myös jotain teemaan sopivaa pikkukivaa lapsille. silti ko.kaupassa ei koskaan vallinnut mitään järjetöntä lapsilauman aiheuttamaa sekasortoa. varmaan johtui siitä, että siinä maassa kohteliaisuus ja toisten ihmisten huomioiminen, sekä lasten että aikuisten, opittiin jo hyvin varhain ja sitä pidettiin ehdottoman tärkeänä.
Missä tällainen kauppa on? En ole nimittäin missään ikinä tällaiseen törmännyt. Vaikka olen myös siellä ulkomailla käynyt. Siis miksi lapset muka tarvitsisivat jotain 24/7 hupia, meillä on ainakin opetettu että kaupassa käydään ostamassa ruokaa, siellä ei leikitä. Kotona taas saa sitten leikkiä. Meillä on kyllä myös opetettu ettei jokaisen tuntemattoman kanssa tarvitse alkaa koko elämänkertaa käymään läpi, ts. sille kaupantädille ei aleta selvittämään niistä heiluvista hampaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo lidlin aspan vastaus on hauska. Itse ottaisin sen jo v*ttuiluna kaikessa imelyydessään. :D :D Ilmeisesti mamma oli tyytyväinen koska kassankin olisi pitänyt olla yhtä suurella innolla kiinnostunut kaupassa. :D
Äää mitä siinä oli? Itse en näe ilman fb-tiliä. :(
Näkee ilman fb-tiliäkin.
Itse en mobiililla näe noita vierailijoiden julkaisuja. Tai sitten en vaan osaa. No ilmankin pärjätään! Hauska oli jo tämäkin!
https://fi-fi.facebook.com/pg/lidlsuomi/posts/?ref=page_internal Löytyiskö tuolta?
Oi jestas. En oo nauranut pitkään aikaan näin paljon kuin tolle fb lidl keskusteluketjulle. Itku tulee kun naurattaa niin paljon.
Itsepalvelukassat, heiluhammasmamma suosi niitä niin ei mieli pahoitu!
Nyt se mamma itkee siellä kommenteissa, kuinka "häntä kohdellaan väärin"!
Vierailija kirjoitti:
"Sen tiedän että sinun kassalle en enään tule"
Äidinkielen tunnit lintsattu? ;D
Siellähän vilisi niin paljon kirjoitusvirheitä, että heikompaa hirvitti. Oli elämän koululainen selkeästi tämä Janita.
Vierailija kirjoitti:
Meni jo, huoh. Vitsi se on kivaa kun joku mokaa. Pääsee oikeen luvan kanssa haukkumaan :)
Olettaisin että tarkoitat "mokaamisella" tuota hammasmamman "palautetta" lidlille?
Faceen kun kirjautuu sisälle ja tuommoisen tekstin sinne lidlin sivuille rustaa niin sitä asiaa on kyllä varmasti hetki tullut mietittyä ja sen on ihan tieten tahtoen tarkoituksella sinne hammasmamma kirjoittanut kun hällä on mieli ollut niiiiiiiin paha kun hänen lastaan ei ole huomioitu. Sitten kun muut eivät lähdekään hammasmamman kiukutteluun mukaan vaan torppaavat tuollaisen minäminäminäjaminunlapsionmaailmannapa-käytöksen että pitää oikeasti alkaa lidlin sivuille palautetta rustaamaan tuohon tyyliin kuin hammasmamma teki niin on turha alkaa ulvoa kuinka haukutaan kun toinen on vaan mokannut. Tuollaisesta kirjoittelusta on mokailu kaukana.
Jokainen päästää suustaan tai näppikseltään varmasti joskus jotain mitä myöhemmin katuu. Mutta siinä vaiheessa on turha ruveta uhriutumaan että yhyy, toiset kiusaa kun ne ei ookaan mun kanssa samaa mieltä, en mä noin sitä tarkoittanut, ei tän ollut tarkoitus tulla muille näkyviin etc. Aikuinen ihminen kantaa vastuunsa siitä mitä sanoo/kirjoittaa, myöntää että ehkä nyt olisi asian voinut toisellakin tavalla esittää eikä ala kitistä kuin joku väsynyt viisivuotias.
"Et huomioinut mun lapsen heiluvaa hammasta, en ikinä tuu enää sun kassalle vaikka olisit ainut kassa koko kaupassa" - tämmöisten hammasmammojen "mokailuissa" ei ole mitään kivaa, enemmänkin iso myötähäpeä noin käyttäytyvän puolesta.
Nyt kun sen lidlin kassoja ohjeistetaan huomioimaan joka ikisen Anastacian ja Felišian kakarakatraita, niin tulee valitusta v*tun laiskoista työntekijöistä ja helvetin pitkistä jonoista!!
Nauroin ihan liikaa tälle kommentille:
Ei vissiin tullut mieleen et vaikka se oma pieni seksijäte oiskin sulle maailman tärkein juttu niin muilla voi olla muuta mielen päällä, esim työ.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä mouhoaminen turhasta
mielensäpahoittamisesta on?? Eihän tossa se lapsen hammas pointtina ollut, se oli vain kontekstina tilanteelle. Olisiko sinusta ok että sanot kaupassa kassatyöntekijälle jotain, mutta hän ei huomioi sinua mitenkään. Eihän se nyt kohteliasta ole.
Olin itsekin nuorempana monesti aika herkillä kaiken maailman pikkuasioistakin ja pahoitin vähän mieleni milloin mistäkin. Varsinkin kun lapset olivat pieniä ylianalysoin jopa ihmisten katseita tai katsomatta jättämisiä. Luojan kiitos se oli aikana ennen facebookia, etten sentään julkisesti päässyt rutisemaan mielipahan aiheistani.
Ehkä someaikakausi ja valittamisen helppous tekee sen, että ihmiset eivät enää ikäänkuin osaa valita taistelujaan ja käyttää harkintaa siinä, millaisista asioista kannattaa valittaa ja millaisista ei. Olisin todennäköisesti pahoittanut itsekin mieleni tällaisesta silloin nuorempana, mutta en olisi valittanut kauppaan asiasta. Korkeintaan olisin illalla marmattanut miehelleni, että oli taas tympeä kassaneiti, johon mies olisi todennut että jaa. Sitten olisin unohtanut koko asian. Joten kyllä mä tällä elämänkokemuksellani sanoisin, että nämä ovat niitä niin pieniä mielenpahoituksia, että eivät ansaitsisi julkista selvittelyä somessa. Mä en olisi aikanaan varmaan muuta ehtinyt tekemäänkään kuin kitisemään somessa milloin mistäkin, jos siihen aikaan ei olisi jo käytännön syistä ollut pakko antaa pahan mielen laskeutua ja harkita tarkemmin, mistä on aiheellista oikeasti valittaa.
No en mä oleta että kaupan henkilökunnalla on välttämättä aikaa alkaa mun henkilökohtaisia asioitani huomioimaan. Mikäli kysyn jotain ko. kauppaan tai sen valikoimaan liittyvää juttua, oletan saavani vastauksen, mutta en katso heidän olevan velvollisia ihailemaan uutta kynsilakkaani tms. heiluvaan hampaaseen verrattavaa. Saatika nyt, että somessa avautuisin pahastumisestani ja uhkaisin vaihtaa kauppaa, jollen saa kaipaamaani täysin kauppaan ja sen henkilökunnan työhön liittymätöntä huomiota. Ja jos lapseni pahoittaisi mielensä tuollaisesta, kertoisin hänelle, että se kassaneiti on töissä siellä ja monesti aikuisilla on töissä kiire.