Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidlin kassa ei huomioinut lapsen heiluvaa hammasta!!

Vierailija
27.09.2017 |

Lidlin facebookista. Siis mitä? Eihän kassaneidillä ole velvollisuutta ihastella kenenkään ruumiinaukkoja!

"Palokan myymälän kassaneitiä ei voi kyllä kehua hyvästä asiakaspalvelusta. Ellei sitten asia ole niin että lapsia ei tarvitse huomioida eivätkä he kuulu tähän asiakaspalvelu kohteen piiriin.

Innokas neiti kohta 6 vee yrittää näyttää kassaneidille kuinka hänen hammas heiluu mutta tyttö on hänelle kuin ilmaa. Ymmärrän että kaikki eivät lapsista pidä mutta haloo hei..edes pieni hymy olisi näyttänyt että huomioit hänet.

Sen tiedän että sinun kassalle en enään tule vaikka olisit ainoana kassana.

Mukavaa syksyä! 🍁🍂"

Kommentit (519)

Vierailija
381/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljo kommentteja tullu siihen sen naisen julkaisuun. Ei varmaan osannu odottaa niin suurta huomiota. Ainakaan negatiivista.

Miten minä en löydä sitä vaikka olen katsonut 22.9. jälkeenkin olevia?

Vierailija
382/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oisko kiire?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että jaksaa näin olematon aihe kiinnostaa. Eikö voitais jo lopettaa.👏

Tämä ei ole oikeastaan olematon aihe, tässähän on kyse seuraavista asioista:

1) mielensä pahoittamisesta tuollaisen pikkuasian vuoksi

2) päätös tehdä tapahtuneesta JULKINEN asia somessa

3) päätös tehdä asiasta julkinen tarkoittaa että henkilö toivoi saavansa tukea itselleen somesta muilta ihmisiltä ja aiheuttaa painostusta lidliä kohtaan kaataa myyjän niskaan paskaa

4) kohdat 2 & 3 vain siksi että katsoi oman loukkaantumisensa olevan tuon arvoista

Kaikki nämä, ja vielä 5. kohta) Yleinen ilmapiiri, jossa jokaisen asiakaspalvelijan, virkamiehen, ylipäätään työtään tekevän ihmisen pitäisi olla koko ajan valmis huomiomaan jokainen sana, mielenliike, huomionhaku, jne. siinä oman työnsä keskellä. Toisin sanoen, työn tekeminen ei enää riitä, vaan samalla täytyy muistaa lässyttää jokaiselle huomiota haluavalle juuri sillä tavalla, kuin tämä henkilö nyt halusi tällä kertaa itsensä huomiotavan.

Palkanlisää tästä tuskin tulee, mutta työpäivistä taasen pikkasen vaikeampia ja raskaampia kestää, kun silmät täytyy olla selässäkin, ettei siellä nyt vaan jollakulla ole näytettävänä hammas tai uusi pikkuauto. 

Minusta tuntuu pahalta sen myyjän puolesta. Teet työtäsi asiallisesti ja joudut someen haukutuksi. Jollekin tuollainen voi olla oikeasti kova paikka.

Siinä valituksessa oli aamulla yli 1200 kommenttia ja suurin osa oli myyjän puolella. :)

Vierailija
384/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljo kommentteja tullu siihen sen naisen julkaisuun. Ei varmaan osannu odottaa niin suurta huomiota. Ainakaan negatiivista.

Se on poistettu tänään.

Vierailija
385/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä unohda vanukkaiden syöjän akkaa ;)

Vierailija
386/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tälle keksittäisi nimeksi? Ilmapallofaijan, rantafaijan, sushinheittomamman, vankkurimamman ja muiden somevalittajien jatkeeksi?

Hammaskassamamma?

Älä unohda myös Vanukkaiden syöjän muijaa.

Vierailija
387/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää ilmapalloisi juttu oli? :D

Oli ottanut lapselleen hyllyn koristeena olleen ilmapallon Stockmannin hulluilta päiviltä. Lehdessä sanoi että myyjä antoi sen lainaan ettei lapsi mene hukkaan tungoksessa mutta facebookissa kertoi itse irroittaneensa. Ulosmennessä joku oli sanonut ettei niitä saa viedä mutta ilmapalloisi käveli ulos pallon kanssa, vartija tuli hakemaan sen ja ilmapalloisi kuvasi videon ja pääsi sen kanssa iltalehteen. Videolla vartija ottaa pallon lapselta nätisti ja selittää samalla että niitä ei saa vielä ja lopussa isä yrittää saada lapsen itkemään lässyttämällä ilkeästä sedästä.

Mä muistan tämän tapauksen. Luin ensin ilmapalloisin kertomuksen tapauksesta ja joitakin muita hänen kommenttejaan. Niistä mulle tuli sellainen mielikuva, että vartija on suurinpiirtein raivoisasti hyökännyt paikalle ja riistänyt lähes väkivalloin ilmapallon kauhusta ja pelosta itkevän lapsen kädestä. Eikös tää ilmapalloisi vaatinut vartijalle suunnilleen potkuja koska koki tämän käytöksen niin asiattomaksi?

No, onneksi katsoin isin kuvaaman videon tapahtumasta ja se kyllä näytti ihan toisenlaiselta kuin tapahtumakuvauksen perusteella olin odottanut. Vartija käyttäytyi videolla hyvin rauhallisesti, meni kyykkyyn lapsen tasolle ja nätisti selitti, että pallo on kaupan pallo eikä sitä saa ottaa mukaan. Ja ihan nätisti hän otti pallon lapselta ja muistaakseni kertoi isällekin vielä, että hullareiden viimeisenä päivänä kaikki pallot jaetaan ilmaiseksi lapsille, että tervetuloa silloin uudestaan. Lapsi näytti tässä vaiheessa lähinnä hämmentyneeltä. Itkemään hän alkoi vasta kun vartija oli poistunut ja isänsä paasasi lapselle kuinka kamalan ilkeä ja paha setä se vartija oli ja varmaan pelottaa oikein. Isä siis itse lietsoi lapsensa itkemään, kun olisi aivan yhtä hyvin voinut selittää lapselle, että nyt isi ymmärsi väärin tämän ilmapallojutun ja tullaan uudestaan sitten hakemaan pallo kun niitä ilmaiseksi jaetaan.

Aivan käsittämätön show tämän isän puolelta koko episodi, kun hän oli itse ymmärtänyt väärin, että saa sen pallon omaksi eikä totellut pois lähtiessään toisen myyjän selväsanaista kehotusta jättää se ilmapallo kauppaan. Siis hän vain lähti ovesta ulos pallon kanssa, vaikka hänelle juuri oli myyjä sanonut, että palloa ei saa ottaa mukaan. Ja sitten nostaa myrskyn kun saa vartijan peräänsä. Käsittämätöntä ylimielisyyttä ja typeryyttä.

Vierailija
388/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän on Jyväskyläläinen teini-äiti amis joka sen postauksen kirjoitti.

Vierailija
389/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ollut selvää alusta saakka. Joten olkaamme hänelle kilttejä.

Vierailija
390/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin tuli itku puseroon. Olin ostamassa kukkia vaimolle paikallisessa kukkakaupassa. Hehkeä 60- vuotias myyjä ei huomannut minun edellisellä viikolla ottamaani tatuointia vasemmassa käsivarressa. Saa olla viimeinen kerta kun kyseiseen kukkakauppaan enää astun!

Vierailija
391/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän hänet ja siskonsa enkä tuollasia koulukiusaajia lähde hyysäämään

Vierailija
392/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tää kyseinen äitihän on ollut mukana Temppareissa ja Aitotähti ja hengenpelastajat-ohjelmissa..

Ei ole ollut missää ohjelmassa :D Sekoitat toiseen. Ainoa show missä ollut on tämä lidli kohu

Vierailija
393/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän hänet ja siskonsa enkä tuollasia koulukiusaajia lähde hyysäämään

Olin sarkastinen...

Vierailija
394/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvinnut lukea kuin muutama kommentti huomatakseen taas mikä p**ska maa Suomi on ja mikä m**lkku kansa. Täällä on normaalia että toista ei huomioida ja jopa ilkutaan jos toivoo _normaalia_kohteliasuutta tai ystävällisyyttä. Kyllä olette oikeita töllitorpan moukkia, metsäläisiä vieläkin. Säälittävää ja surullista. Mä olisin sanonut lapselle, että älä välitä, se kassa oli tyhmä ja av-mamman kasvattama, että älä sä koskaan tule tuollaiseksi moukaksi.

Veikkaanpa että alkaisit valittamaan pitkittyneestä jonottamisesta, kun jonkun randomin helmiorvokki tai janipetteri saa hampaalleen tai muulle ruumiintoiminnolleen tarpeeksi huomiota kassaneidiltä ja valittaisit miten huonosti kassaneiti tekee työnsä, kun jono senkus vaan kasvaa. Jonossa kun voi olla viisi muutakin mukeloa ennen sinua ja kaikki vaativat kassaneidin huomion omille saavutuksilleen :D

En todellakaan alkaisi, sillä mulla ei ole sentään niin kiire mihinkään. Tuo jonossa valittaminen on muuten myös outoa ja rasittavaa, että niin omaan napaan tuijottaja, sulle oli sit yllätys että kaupassa on muitakin?

Ehkä sulla ei ole kiire mihinkään mut joku muu voi olla menossa vaikka töihin tai on muuten pitkän päivän jälkeen ostoksilla niin kyllä ärsyttäis kun se jono ei liiku kun siinä jonossa on viisi lasta ja jokaisen pitää antaa kassalle kertoa omat juttunsa. Jollakin lapsella voi olla pitkäkin tarina kerrottavana.

Sellainen 15 minuutin jonotus kaupassa joka kerta alkais kyllä jo tympiä.

Vierailija
395/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näitä minä ja minun lapsi- mammoja. Kun asenne on tuo niin mitenkähän mahtaa olla omien asiakaspalvelutaitojen laita jos kerta asiakaspalvelualalla on itsekin?

Vierailija
396/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on poistettu tänään.

Joko se hammas sitten irtosi vai eikö asia ole enää tärkeä?

Saihan mamma kuitenkin somessa huomiota kommentillaan.

Toivotaan että mamma nyt kertoo joko hammas on irronnut ja onko muissa kaupoissa hampaan heilumiseen suhtauduttu asian vaatimalla tavalla.

Mukaavaa syksyä hammasmammalle.

Vierailija
397/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän olisi vielä säilyttänyt kasvonsa edes joten kuten jos olisi kirjoittanut faceen anteeksipyyntöpostauksen, että sori oli vähän pinna kireällä tänään, ja olisi pyytänyt anteeksi kassalta omaa käytöstään ja sitä ettei puuttunut siihen kun lapsensa sörkkii sormilla suukalustoaan toisten ihmisten nähden eli ihmisten jotka yrittää tehdä työtään.

Vierailija
398/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto toivottavasti joku ehti poimimaan parhaat palat ja tämä jää historiaan feissarimokiin 🙁

Vierailija
399/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän olisi vielä säilyttänyt kasvonsa edes joten kuten jos olisi kirjoittanut faceen anteeksipyyntöpostauksen, että sori oli vähän pinna kireällä tänään, ja olisi pyytänyt anteeksi kassalta omaa käytöstään ja sitä ettei puuttunut siihen kun lapsensa sörkkii sormilla suukalustoaan toisten ihmisten nähden eli ihmisten jotka yrittää tehdä työtään.

Niinpä, mut onhan se lapsen hammas tärkeämpi kun kaikki muut jonossa olevat asiakkaat, joten mitään anteeksipyyntöä lienee turha odotella. Tai oikeestaan ei sillä enää väliä, se "selitys" ois pitänyt tulla jo ajat sitten, ei se enää hyödytä tässä vaiheessa.

Vierailija
400/519 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, kuinka surullista luettavaa nämä kommentit täällä. Kyllä on maailma muuttunut kylmäksi ja välinpitämättömäksi.

No eipä tässä kai monikaan ole sitä lasta moittinut ja itsekin olen sitä mieltä, että pieni hymy ei olis tilanteessa maksanut mitään. Tosin tästä on nyt äidin sana vain, seurasiko herkeämättä kassaneidin kasvojen ilmeitä samalla kun näppäili vaikka kortin tunnuslukua ja pakkasi ostoksia. Että tosiaan oli lapsi kuin pelkkää ilmaa.

Mutta millainen ihminen lähtee kirjoittamaan tällaista jonnekin julkiselle Facebook -seinälle ja sitten itkee kun huomio ei olekaan positiivista. 90 % kommentoijista nauraa sille äidille, joka tollasta postaa ja vielä lapsellisesti uhkailee että "enääN en sun kassalle tuu vaikka olisit ainoa kassa, mukavaa syksyä 🍁"

Postaaja lisää vielä vettä myllyyn, että yhyy, ei tässä ollu mitään hauskaa, tää oli mun palaute Lidlille eikä teille. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, jos kuvittelee että kirjoittaessaan julkiselle seinälle, se jää vaan hänen ja kaupan väliseksi???

Olis voinut a)antaa palautetta siellä kaupassa b) ottaa yhteyttä Palokan Lidliin c)pistää palautetta yksityisesti nettisivujen kautta.

Mutta ei, hän halusi näpäyttää myyjää julkisesti ja toivoi tietty ihmisten lähtevän mukaan soimaamaan myyjää. Mutta homma kääntyikin sitten naista itseään vastaan -julkisesti, kuten hän halusi postauksen julkaistessaan julkisesti. Nyt ei auta kun kestää se, että on pari päivää somevitsi ja hammaskassaäiti.

Yksityisviestit ja asiattomuudet on todella ala-arvoista käytöstä, mutta kyllä siellä on hulvattomia kommentteja ja meemejä myös. Ja aloittaja siskoineen lisää vettä myllyyn.

Siis kyllä, itsekin olen sitä mieltä että valituksen julkisesti tehnyt teki hölmösti, mutta olen myös sitä mieltä että vielä typerämmin teki moni joka alkoi suorastaan kiusaamaan ja esim. haukkumaan lasta "seksijätteeksi" (hyi helvetti miten alentavaa kutsua toista ihmistä jätteeksi!). Ja kyllä näistä kommenteista ja tykkäyksiä huokuu enimmäkseen se, että hyvät käytöstavat ja toisen ihmisen huomioiminen on erittäin aliarvostettua. Taas kerran av:ta lukiessani olen tajunnut kuinka pahansuopia iso osa ihmistä on.

No ei kai nyt tällaista johtopäätöstä kukaan oikeasti tee, huhhuh. Siis lapsen nimittely tavallaan menee överiksi, mutta jos joku laittaa julkisesti provokatiivisen palautteen, niin on ihan luonnollista, että se osuu useiden ihmisten nauruhermoon tai herättää muita tunteita. Onko huonoa käytöstä ja pahansuopaa pilailla ehkä vähemmän älykkään henkilön kustannuksella? Ehkä joo, mutta jos henkilöllä itsellään ei ole yhtään suhteellisuudentajua, kyllä minun mielestäni siitä voi huomauttaa vaikka sitten vähän härskimmälläkin läpällä. Ja tosiaan, ei hän itse tainnut missään hyväntahtoisuuksissaan antaa "rakentavaa" palautetta kassan toiminnasta.

Joo, eri mieltä saa olla mutta entä kun julkiseen pilkkaamiseen ja naureskeluun lähtee kymmeniä ellei satoja ihmisiä, luulisi että olisi tajunnut pointin vähemmälläkin eikä niin monen olisi tarvinnut siinä face-viestissä ilmaista kuinka ääliö aloittaja omasta mielestään on ja kyseenalaistaa esim. häntä vanhempana (jakaa kondomimainosta yms).

Joku suhteellisuudentaju nyt ihan oikeasti nettikäyttäytymiseen, tämäkin palautteen jättänyt on ihminen siinä missä muutkin, onko nolaaminen ja pilkkaaminen ainoa keino? Tuleeko pahan mielen toiselle tekemisestä jotenkin parempi olo? Vai onko se jotenkin oikeutettua kun "toi toinen aloitti"?

Haluaisin kuulla alapeukuttajien kommentteja kiusaamisesta, vaikka somelynkkaamisesta ja miksei koulukiusaamisestakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi