Lidlin kassa ei huomioinut lapsen heiluvaa hammasta!!
Lidlin facebookista. Siis mitä? Eihän kassaneidillä ole velvollisuutta ihastella kenenkään ruumiinaukkoja!
"Palokan myymälän kassaneitiä ei voi kyllä kehua hyvästä asiakaspalvelusta. Ellei sitten asia ole niin että lapsia ei tarvitse huomioida eivätkä he kuulu tähän asiakaspalvelu kohteen piiriin.
Innokas neiti kohta 6 vee yrittää näyttää kassaneidille kuinka hänen hammas heiluu mutta tyttö on hänelle kuin ilmaa. Ymmärrän että kaikki eivät lapsista pidä mutta haloo hei..edes pieni hymy olisi näyttänyt että huomioit hänet.
Sen tiedän että sinun kassalle en enään tule vaikka olisit ainoana kassana.
Mukavaa syksyä! 🍁🍂"
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisesti tuo kirjoitti ihan itse "palautteensa" joten oli varmaan myös tietoinen ettei kaikki kommentointi ole "kivaa" luettavaa. Se pitää vain kestää koska some on some.
Ai, jos tekee virheen, niin some oikeuttaa toisten joukkokiusaamisen ja lapsen haukkumisen seksijätteeksi?
En ole tuo, jota lainasit, mutta joskus virheensä voi myös myöntää eikä heittää lisää vettä myllyyn kuten tämä äippä teki. On turha sönkätä kuinka palaute oli tarkoitettu "vain Lidlille" vaikka itse teki siitä julkisen. Sosiaalinen media on valitettavan karu maailma eivätkä monetkaan ihmiset ole aivan niin empaattisia kuin äkkiä luulisi. Sen huomaa tälläkin palstalla.
Lasta ei kyllä pidä haukkua, kun se ei ole syypää mihinkään. Selvää on kuitenkin se, että äiti kirjoitti kommenttinsa kiusaamis- ja mielenpahoitusaikeissa, muutoin ei olisi kirjoittanut tökeröä "en asioi enää kassallasi"-loppua kommenttiinsa. Erikoista, ettei voinut itse tilanteessa heti sanoa mitään tai sitten jättää palautetta suoraan kauppaan, e-hei, laittoi julkisesti fb-sivuille nolatakseen toisen ihmisen. Nolasi kuitenkin vain itsensä.
Eli tässä tapauksessa se, mitä hän yritti tehdä kassalle ja kaupalle tapahtuikin hänelle itselleen. Hänen mielestään somessa nolaaminen ja v***uilu selvästikin oli ok.
Suomi, mielensäpahoittajien suurvalta. Sallikaa mun nauraa.
Tässä maailmassa on jo ihan tarpeeksi lapsia.
Ootteko te juoneet jo aivonne niin pehmeäksi, ettette kestä mitään? Itse kyllä sitten tunnette olevanne oikeutettuja käyttäytymään ihan miltä tuntuu. Suomalaiset alkaa muuttua amerikkalaisiksi lapsellisiksi tyhjäntoimittajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisesti tuo kirjoitti ihan itse "palautteensa" joten oli varmaan myös tietoinen ettei kaikki kommentointi ole "kivaa" luettavaa. Se pitää vain kestää koska some on some.
Ai, jos tekee virheen, niin some oikeuttaa toisten joukkokiusaamisen ja lapsen haukkumisen seksijätteeksi?
Somessa voi tapahtua mitä vaan. Edelleen. Itsepähän tuo sinne julkisen päivityksen kirjoitti ja lisäsi vielä siskoineen vettä myllyyn omatoimisesti. Turha siitä on kommaajia syyttää omasta tyhmyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Linkki?
Taisi olla kohdassa 9 suora linkki
Miksei äiti vain poista päivitystä? Niin minä tekisin. Tai olisin tehnyt jo kauan sitten.
No nyt se on ilmeisesti poistunu. Harmi, oli hulvatonta luettavaa ne kommentit.
Darn it, taisi poistua se juttu Lidlin sivuilta ihan just... en kerennyt lukea parhaita kommentteja :(
Oho, äiti taisi lukea kommenttini ja ottaa vinkistä vaarin.
-361
Ei sitten ollut pokkaa seistä kirjoittelunsa takana, kun ei ollut pokkaa antaa sitä palautetta suoraan myyjällekään ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, kuinka surullista luettavaa nämä kommentit täällä. Kyllä on maailma muuttunut kylmäksi ja välinpitämättömäksi.
No eipä tässä kai monikaan ole sitä lasta moittinut ja itsekin olen sitä mieltä, että pieni hymy ei olis tilanteessa maksanut mitään. Tosin tästä on nyt äidin sana vain, seurasiko herkeämättä kassaneidin kasvojen ilmeitä samalla kun näppäili vaikka kortin tunnuslukua ja pakkasi ostoksia. Että tosiaan oli lapsi kuin pelkkää ilmaa.
Mutta millainen ihminen lähtee kirjoittamaan tällaista jonnekin julkiselle Facebook -seinälle ja sitten itkee kun huomio ei olekaan positiivista. 90 % kommentoijista nauraa sille äidille, joka tollasta postaa ja vielä lapsellisesti uhkailee että "enääN en sun kassalle tuu vaikka olisit ainoa kassa, mukavaa syksyä 🍁"
Postaaja lisää vielä vettä myllyyn, että yhyy, ei tässä ollu mitään hauskaa, tää oli mun palaute Lidlille eikä teille. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, jos kuvittelee että kirjoittaessaan julkiselle seinälle, se jää vaan hänen ja kaupan väliseksi???
Olis voinut a)antaa palautetta siellä kaupassa b) ottaa yhteyttä Palokan Lidliin c)pistää palautetta yksityisesti nettisivujen kautta.
Mutta ei, hän halusi näpäyttää myyjää julkisesti ja toivoi tietty ihmisten lähtevän mukaan soimaamaan myyjää. Mutta homma kääntyikin sitten naista itseään vastaan -julkisesti, kuten hän halusi postauksen julkaistessaan julkisesti. Nyt ei auta kun kestää se, että on pari päivää somevitsi ja hammaskassaäiti.
Yksityisviestit ja asiattomuudet on todella ala-arvoista käytöstä, mutta kyllä siellä on hulvattomia kommentteja ja meemejä myös. Ja aloittaja siskoineen lisää vettä myllyyn.
Siis kyllä, itsekin olen sitä mieltä että valituksen julkisesti tehnyt teki hölmösti, mutta olen myös sitä mieltä että vielä typerämmin teki moni joka alkoi suorastaan kiusaamaan ja esim. haukkumaan lasta "seksijätteeksi" (hyi helvetti miten alentavaa kutsua toista ihmistä jätteeksi!). Ja kyllä näistä kommenteista ja tykkäyksiä huokuu enimmäkseen se, että hyvät käytöstavat ja toisen ihmisen huomioiminen on erittäin aliarvostettua. Taas kerran av:ta lukiessani olen tajunnut kuinka pahansuopia iso osa ihmistä on.
No ei kai nyt tällaista johtopäätöstä kukaan oikeasti tee, huhhuh. Siis lapsen nimittely tavallaan menee överiksi, mutta jos joku laittaa julkisesti provokatiivisen palautteen, niin on ihan luonnollista, että se osuu useiden ihmisten nauruhermoon tai herättää muita tunteita. Onko huonoa käytöstä ja pahansuopaa pilailla ehkä vähemmän älykkään henkilön kustannuksella? Ehkä joo, mutta jos henkilöllä itsellään ei ole yhtään suhteellisuudentajua, kyllä minun mielestäni siitä voi huomauttaa vaikka sitten vähän härskimmälläkin läpällä. Ja tosiaan, ei hän itse tainnut missään hyväntahtoisuuksissaan antaa "rakentavaa" palautetta kassan toiminnasta.
Voi harmi, en tänään kerennyt nauramaan facebuukkiin. Olisin luullut että ihminen, jonka ensirakkaus on some, olisi tiennyt että päivityksensä voi poistaa...
Vierailija kirjoitti:
Liikaa vaadittu, tiedän... :-( kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvinnut lukea kuin muutama kommentti huomatakseen taas mikä p**ska maa Suomi on ja mikä m**lkku kansa. Täällä on normaalia että toista ei huomioida ja jopa ilkutaan jos toivoo _normaalia_kohteliasuutta tai ystävällisyyttä. Kyllä olette oikeita töllitorpan moukkia, metsäläisiä vieläkin. Säälittävää ja surullista. Mä olisin sanonut lapselle, että älä välitä, se kassa oli tyhmä ja av-mamman kasvattama, että älä sä koskaan tule tuollaiseksi moukaksi.
Veikkaanpa että alkaisit valittamaan pitkittyneestä jonottamisesta, kun jonkun randomin helmiorvokki tai janipetteri saa hampaalleen tai muulle ruumiintoiminnolleen tarpeeksi huomiota kassaneidiltä ja valittaisit miten huonosti kassaneiti tekee työnsä, kun jono senkus vaan kasvaa. Jonossa kun voi olla viisi muutakin mukeloa ennen sinua ja kaikki vaativat kassaneidin huomion omille saavutuksilleen :D
En todellakaan alkaisi, sillä mulla ei ole sentään niin kiire mihinkään. Tuo jonossa valittaminen on muuten myös outoa ja rasittavaa, että niin omaan napaan tuijottaja, sulle oli sit yllätys että kaupassa on muitakin?
Mua ei vaivaa tippaakaan, että kaupassa on muitakin, eikä edes jonottaminen, jos muut kaupassa ovat kaupassa tekemässä samaa kuin minäkin: käymässä kaupassa. Ei juttelemassa irtoavista osistaan, ei viihdyttämässä itseään tai lastaan, ei seurustelemassa rennosti, vaan: ostamassa tavaroita.
Muille toiminnoilla on muita paikkoja, mammakerhossa voi jutella hampaiden lähdöstä, päikky ja sukulaiset on tämän ihasteluun hyvä yleisö. Ei kauppajono, jossa ollaan tekemässä jotain ihan muuta - muistatko vielä, mitä se oli?
Hölmö, pieni kommentti samalla ei vie yhtään enempää aikaa eikä siinä enempää ole asiaa tarkoitus puida. Ei liity mammakerhoihin mitenkään.
Jos lähdet juttelemaan pikkulapsen kanssa, siihen saattaa joskus helposti mennä 5-10 minuuttia, kun (kotona sosiaalisten kontaktien ulottumattomissa olevan?) lapsen padot aukeavat. Tätä on vaikea ymmärtää, jos EI ole jutellut paljon vieraiden erilaisten pikkulasten kanssa. Jotkut ovat hyvin puheliaita, joillekin on mennyt taas oppi perille ettei vieraille puhuta. Ja sitten on myös riski, että ryhdytään kertomaan kovaan ääneen kotiasioista ym. Tiedän esim. naapuruston lasten omien koirien edesottamuksista hyvin paljon. Kertoilevat koulumatkoillaan niitä minulle, kun lenkkeilen koirieni kanssa.
Voi kuule olen, mutta onneksi mä olen myös ihan oikeasti aikuinen enkä myöskään mykkä joten osaan sanoa reippaasti lapselle, että kiva tosiaan mutta nyt mun täytyy jatkaa työtä ja palvella noita seuraavia asiakkaita ja auta sä vaikka nyt äitiä pakkaamaan tmv. Ja jos äiti ei ole täysin älyllisesti ja sosiaalisesti rajoittunut, ottaa hän siitä luontevasti kopin. Taitavampi (ei varmaan täällä Suomessa) sanoisi lapselle about parin lauseen jälkeen, että sanotaas nyt kassaTÄDILLE/-NEIDILLE (menikö nyt varmasti oikein?) heipat ja annetaan sen jatkaa hommia jne.
Hyvin toimittu. Näkispäs joskus oikeassakin elämässä.
Kuten sanoin tuolla aiemmin, en ymmärrä, missä kohtaa Suomesta on tullut paikka, jossa ei asiallisia asioita voida hoitaa asiallisesti, vaan jokaisen tunteita, fiiliksiä ja heiluvia hampaita pitää huomioida jokaisessa paikassa.
Me, jotka olemme koko ikämme oikeasti olleet töissä ja olemme vielä edelleenkin, olemme joskus kiireisiä ruokakaupassa. Emme näe taitavana kaupan kassatätiä, joka lässyttää lapselle yhdentekeviä ja hössöttää häntä menemään äidin kanssa pakkaamaan. Meidän mielestä kaupan kassan tehtävä on laittaa tavarat eteenpäin, laskuttaa, toki mielellään hymyn kanssa, ja sanoa seuraavalle edellisen asiakkaan pään yli: Hei, osoittaen, että sun vuoro meni, ja nyt on tämän seuraavan vuoro.
Onhan se ihanaa, että ollaan ilmeisesti amerikkalaisia sarjoja seuraten kansainvälistytty ja näytetään tunnetta joka paikassa. Mutta jotkut paikat, kuten kauppa, posti, pankki, virasto, voisivat olla sellaisia, että sinne mennään hoitamaan se asia, jota ollaan nyt hoitamassa. Ei kertomaan, miten hammas heiluu tai miten tänään omasta mielestä meni.
Vierailija kirjoitti:
Että jaksaa näin olematon aihe kiinnostaa. Eikö voitais jo lopettaa.👏
Tämä ei ole oikeastaan olematon aihe, tässähän on kyse seuraavista asioista:
1) mielensä pahoittamisesta tuollaisen pikkuasian vuoksi
2) päätös tehdä tapahtuneesta JULKINEN asia somessa
3) päätös tehdä asiasta julkinen tarkoittaa että henkilö toivoi saavansa tukea itselleen somesta muilta ihmisiltä ja aiheuttaa painostusta lidliä kohtaan kaataa myyjän niskaan paskaa
4) kohdat 2 & 3 vain siksi että katsoi oman loukkaantumisensa olevan tuon arvoista
Olisikohan se parempi, jos se kassatyttö huomioisi (ja vielä ääneen asiaa ihastelisi) asiakkaiden kamelinvarpaat, töröttävät nännit, miesten pullottavat housun etumukset, huulihalkiot, luomet naamasta, rumat vaatteet, huonot kampaukset, jne, jne????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, kuinka surullista luettavaa nämä kommentit täällä. Kyllä on maailma muuttunut kylmäksi ja välinpitämättömäksi.
No eipä tässä kai monikaan ole sitä lasta moittinut ja itsekin olen sitä mieltä, että pieni hymy ei olis tilanteessa maksanut mitään. Tosin tästä on nyt äidin sana vain, seurasiko herkeämättä kassaneidin kasvojen ilmeitä samalla kun näppäili vaikka kortin tunnuslukua ja pakkasi ostoksia. Että tosiaan oli lapsi kuin pelkkää ilmaa.
Mutta millainen ihminen lähtee kirjoittamaan tällaista jonnekin julkiselle Facebook -seinälle ja sitten itkee kun huomio ei olekaan positiivista. 90 % kommentoijista nauraa sille äidille, joka tollasta postaa ja vielä lapsellisesti uhkailee että "enääN en sun kassalle tuu vaikka olisit ainoa kassa, mukavaa syksyä 🍁"
Postaaja lisää vielä vettä myllyyn, että yhyy, ei tässä ollu mitään hauskaa, tää oli mun palaute Lidlille eikä teille. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, jos kuvittelee että kirjoittaessaan julkiselle seinälle, se jää vaan hänen ja kaupan väliseksi???
Olis voinut a)antaa palautetta siellä kaupassa b) ottaa yhteyttä Palokan Lidliin c)pistää palautetta yksityisesti nettisivujen kautta.
Mutta ei, hän halusi näpäyttää myyjää julkisesti ja toivoi tietty ihmisten lähtevän mukaan soimaamaan myyjää. Mutta homma kääntyikin sitten naista itseään vastaan -julkisesti, kuten hän halusi postauksen julkaistessaan julkisesti. Nyt ei auta kun kestää se, että on pari päivää somevitsi ja hammaskassaäiti.
Yksityisviestit ja asiattomuudet on todella ala-arvoista käytöstä, mutta kyllä siellä on hulvattomia kommentteja ja meemejä myös. Ja aloittaja siskoineen lisää vettä myllyyn.
Siis kyllä, itsekin olen sitä mieltä että valituksen julkisesti tehnyt teki hölmösti, mutta olen myös sitä mieltä että vielä typerämmin teki moni joka alkoi suorastaan kiusaamaan ja esim. haukkumaan lasta "seksijätteeksi" (hyi helvetti miten alentavaa kutsua toista ihmistä jätteeksi!). Ja kyllä näistä kommenteista ja tykkäyksiä huokuu enimmäkseen se, että hyvät käytöstavat ja toisen ihmisen huomioiminen on erittäin aliarvostettua. Taas kerran av:ta lukiessani olen tajunnut kuinka pahansuopia iso osa ihmistä on.
No ei kai nyt tällaista johtopäätöstä kukaan oikeasti tee, huhhuh. Siis lapsen nimittely tavallaan menee överiksi, mutta jos joku laittaa julkisesti provokatiivisen palautteen, niin on ihan luonnollista, että se osuu useiden ihmisten nauruhermoon tai herättää muita tunteita. Onko huonoa käytöstä ja pahansuopaa pilailla ehkä vähemmän älykkään henkilön kustannuksella? Ehkä joo, mutta jos henkilöllä itsellään ei ole yhtään suhteellisuudentajua, kyllä minun mielestäni siitä voi huomauttaa vaikka sitten vähän härskimmälläkin läpällä. Ja tosiaan, ei hän itse tainnut missään hyväntahtoisuuksissaan antaa "rakentavaa" palautetta kassan toiminnasta.
Joo, eri mieltä saa olla mutta entä kun julkiseen pilkkaamiseen ja naureskeluun lähtee kymmeniä ellei satoja ihmisiä, luulisi että olisi tajunnut pointin vähemmälläkin eikä niin monen olisi tarvinnut siinä face-viestissä ilmaista kuinka ääliö aloittaja omasta mielestään on ja kyseenalaistaa esim. häntä vanhempana (jakaa kondomimainosta yms).
Joku suhteellisuudentaju nyt ihan oikeasti nettikäyttäytymiseen, tämäkin palautteen jättänyt on ihminen siinä missä muutkin, onko nolaaminen ja pilkkaaminen ainoa keino? Tuleeko pahan mielen toiselle tekemisestä jotenkin parempi olo? Vai onko se jotenkin oikeutettua kun "toi toinen aloitti"?
Kirjoita tämän keskustelun otsikko googleen, ja löydät kuvakaappaukset.