Lidlin kassa ei huomioinut lapsen heiluvaa hammasta!!
Lidlin facebookista. Siis mitä? Eihän kassaneidillä ole velvollisuutta ihastella kenenkään ruumiinaukkoja!
"Palokan myymälän kassaneitiä ei voi kyllä kehua hyvästä asiakaspalvelusta. Ellei sitten asia ole niin että lapsia ei tarvitse huomioida eivätkä he kuulu tähän asiakaspalvelu kohteen piiriin.
Innokas neiti kohta 6 vee yrittää näyttää kassaneidille kuinka hänen hammas heiluu mutta tyttö on hänelle kuin ilmaa. Ymmärrän että kaikki eivät lapsista pidä mutta haloo hei..edes pieni hymy olisi näyttänyt että huomioit hänet.
Sen tiedän että sinun kassalle en enään tule vaikka olisit ainoana kassana.
Mukavaa syksyä! 🍁🍂"
Kommentit (519)
Missä ap. oli kun sitä järkeä piti tulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on peruskäytöstapoja ja muiden huomioonottoa, että jotenkin reagoi kun lapsi sinulle puhuu. Varsinkin kun on asiakaspalvelijasta kyse. Ihan vaan voi sanoa, että oho, kohta hammas varmaan irtoaa. Ja hymy päälle. Se on normaalia ihmisten välistä kanssakäyntiä. Ei se, että ei edes huomioi kun toinen puhuu. Lapsetkin ovat ihmisiä ja tulevia aikuisia. Onko kassa hiljaa jos aikuinen jotain häneltä kysyy tai sanoo? Voi tulla potkut pian sellaisella käytöksellä.
Varmasti kassat huomioi. Mutta mitä jos lapsi ei tyydykään pariin lauseeseen vaan juttelisi mielellään kauemminkin? Odotatteko kiltisti jonossa? Vartin? Puoli tuntia? Vai kutsutaanko esimies juttelemaan prinsessan kanssa?
Minusta moikkaus riittää, jos muut jutut ovat niinkin kaukana itse aiheesta, kuten irtoavat ruumiinosat ruokaostoksien maksamisesta. Minä en ainakaan halua viettää loppupäivää siellä takana jonossa. Ja normaali äiti tajuaisi sanoa lapselle, että antaa kassalle työrauhan, jos jutustelusta ei tulisi loppua tai aiheet menisivät liian intiimeiksi.
Häh? Onko joku sanonut että ollakseen hyvä tapainen niin täytyy keskustella vartti lapsen kanssa? Eiköhän jokainen täysjärkinen vanhempi tajua että että muutaman mahdollisen sanan vaihtamisen jälkeen lapsi ohjataan eteenpäin tms. Kyse oli siitä hymystä tai vaikka yhdestä sanasta, mutta eeeei, kaikki pitää väkisin ymmärtää väärin ja haukkua lapset huomiohakuisiksi adhd-kauhukakaroiksi joita vanhemmat haluavat maailman palvovan, wtf?
Kuule, on sitä jonotettu niiden lasten takana, joilta ei jutut lopu ja koti(?)äiti seisoo vieressä tyytyväisenä, kun joku muu huolehtii edes hetken hänen villikkolapsistaan. En kehdannut sanoa, että menkää jo, meitä on täällä jonossa paljon, mutta mieli teki.
Mitä jos se kassa olisikin kysynyt, miksei äitisi ole vetänyt mokomaa heiluhammasta pois?
Joku vielä vähätteli tässä yhdessä ketjussa kassatyötä paskahommaksi. Nyt kun selvisi koko kansalle, kuinka vaativaa duuni on, kassojen tuntipalkat pitäisi tuplata!
-matemaatikko
-psykologi
-hammashoitaja
-lastenhoitaja
jne
...
Vierailija kirjoitti:
Taitaa alkaa Janitaa kaduttaa tyhmyytensä. Vielä tänä aamuna oli paljon enemmän tietoa näkyvissä täysin julkisessa Facebookissa, mm. sen ravintolan nimi jossa on töissä. Kas kun kaikki on tänään kadonnut.. No tosin profiilikuva on vaihdettu oikein viimeisen päälle duckfaceen. Ja mikä todella inhottavaa, tyttärestä on iso kuva. Sekoile Janita itse miten haluat, mutta jospä jättäisit lapsesi näiden egotouhujesi ulkopuolelle.
Siinä Janitan (julkisen profiilin) seinäkuvassa on isosti paitsi tää hampaanheiluttelija, myös ultraäänikuva.
Taitaa pukata uutta hampaanheiluttelijaa sukuun... ehkä siksi kävi tunteisiin kassan pahaa mieltä aiheuttava käytös...
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut onnistuukin loukkaantumaan kaikesta? Ei taida kuulua sen työntekijän työnkuvaan ihastella irtoavia ruumiinkappaleita kassatyöskentelyn ohella. Nyt jotain rajaa näihin uhriutumisiin.
Jos taas olisi alkanut ihastella lapsen heiluvaa hammasta niin jopa olisi kirjoittelua että eikö jassan työ ole ottaa ostoksista maksu eikä viihdyttää lapsia ja seisottaa asiakkaita jonossa.
Ei kassan kuulu jokaisen kanssa jäädä rupattelemaan tai jokaista lasta jututtaa, se se oikeasti olisi asiatonta ja hidastaisi palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta, ihan oikeasti?! En minäkään katselisi kenenkään lapsen heiluvaa hammasta, oksettavaa.
Mä katsoisin, olen tosin hammashoitaja. ;)
Varautukaa jonottamaan pitkään kassajonoissa!
Nyt kaikki kassat alkavat käymään esimiestensä kehotuksista pitkiä keskusteluja asiakkaidensa erilaisista elämäntilanteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko se lapsi kassahenkilölle "Katso kun mun hammas heiluu!" ja heilutteli hammasta? Siinä tapauksessa myyjä oli epäkohtelias (jos kuuli) jos ei edes hymyillyt, hymähtänyt tai sanonut "joo".
Vai seisoiko lapsi ihan hiljaa kassan takana ja heilutti hammastaan? Eihän siihen tarvitse mitään kommentoida!
Oleellista on tässä se, puhuiko lapsi myyjälle vai ei!
Mitä tapahtui todellisuudessa?
Aivan sama, mitä tapahtui. Kassoilla ei esitellä mitään heiluvia ruumiinosia.
hei kato! Mulla pysyy tää sidukkapullo tän tissin alla nyt toisen lapsen jälkeen! hei kato nyt!
Vierailija kirjoitti:
Varautukaa jonottamaan pitkään kassajonoissa!
Nyt kaikki kassat alkavat käymään esimiestensä kehotuksista pitkiä keskusteluja asiakkaidensa erilaisista elämäntilanteista.
Meillä alkaa kohta YT:t töissä, pitääkin mennä Lidliin illalla kun ahdistaa vähäsen ja jänskättääkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se kassa pidätteli oksennusta eikä voinut puhua siksi?
Niin tosiaan. Mitä jos hänelläkin on uä-kuva facessa ja heiluvahammashetki tulossa? Ja asiasta toiseen, saako kassalla pitää esim. pientä hevi-osaston pussia siltä varalta, että oksettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tosiaan. Mitä jos hänelläkin on uä-kuva facessa ja heiluvahammashetki tulossa? Ja asiasta toiseen, saako kassalla pitää esim. pientä hevi-osaston pussia siltä varalta, että oksettaa?
Tätä menoo hevi-osaston pussitkin on liian hepposia. Kaikilla kassoilla on hohtimet, heiluvien hampaiden varalta ja oksennusämpärit, ihan varmuuden vuoksi.
Olikohan lapsi hokenut hammasasiaansa kuin Matti Pikkuvanhanen? Ehkä äiti oli jo ihän kyllästynyt siihen "katomuakatomuakatomua" hokemaan ja toivonut että joku muu vastaisi välillä piltin höpinöihin :)
Itse velana vastaan lasten moikkailuihin ja vilkuttelen vauvoille jos itseäni sattuu huvittamaan. Harvoin ei huvita koska pikkuihmiset ansaitsevat hyvän käytöksen mallin.
Olenkohan ainoa, joka opettaa lapsensa siihen, että asioidessa esim. kaupassa ei ole tarkoitus häiritä kassaa sen kummemmin, eri juttu tietenkin jos hän itse tekee aloitteen keskusteluun? Tuntuu ihan oudolta että kumpikaan omista lapsista näyttelisi hampaitaan tai höpöttäisi turhia maksettaessa...
Kiitos näistä viimeisimmistä kommenteista, meinaan kuolla nauruun :D olen töissä tauolla, toivottavasti ei naurata enää kun pitää mennä muutaman minuutin päästä takaisin töihin...
Onkohan neidin omatkaan asiakaspalvelutaidot sen paremmat? Hymyilee ravintola-asiakkaille vaikka palvelu haukuttas alimpaan helvettiin? Tai juopunut shöshöttää rivouksia ja tämä neiti vaan hymyilee sievästi?
Tuskinpa
Tuohon otsikkoon ei VOI kommentoida muuta kun : ei sen kassan pidäkään huomioida. Eikä sillekään maksavalle/palveltavalle aikuiselle asiakkaalle höpötellä sitä ja tätä vaan hoidetaan myyynti reippaasti koska jonossa on varmasti muitakin asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos näistä viimeisimmistä kommenteista, meinaan kuolla nauruun :D olen töissä tauolla, toivottavasti ei naurata enää kun pitää mennä muutaman minuutin päästä takaisin töihin...
Toivottavasti et ole kassaneiti. Jos olet, niin ole sitten skarppina jos näät jotain heiluvaa.