Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäis alkaa siivota, voi kääk..! Nyt kaikki hyvät siivousvinkit pinoon, mulla on motivaatio ihan nolla..

Vierailija
06.04.2006 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeasti kaikkein laiskimpien ihmisten systeemi, siis jos haluaa, että kodissa on edes joltinenkin järjestys. Auttaa hahmottamaan tilankäyttöä ja näkemään paikkoja ihan uudella silmällä.

Vierailija
2/11 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin joskus noita sivuja myös suomeksi (joku oli kääntänyt flyladyn sivut), mutta en löydä mistään. Tietääkö kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin katsomassa tuota flyzone juttua, ja taisin jäädä jo vähän koukkuun. jospa vihdoin saisi tästä meidänkin sekasotkuhuushollista vähän siistimmän.

viihdyn kyllä hyvin kun on siistiä, mutta en tykkää yhtään siivota. oon auttamattoman laiska ja aikaansaamaton. tommonen 15 min/ päivä vois onnistua :D

Vierailija
4/11 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma " tehtävä" . Idea on, että huoneisto jaetaan alueisiin, zoneihin, ja zone vaihtuu vähän vajassa viikossa. Ennen kun poääset tähän tehtävävaiheeseen, sinua opastetaan raivaamaan eli declutteroimaan kaikki zonet. Näihinkon on erilaisia menetelmiä ja ohjeita. Kehityksen huippu on, kun pääsee rakentamaan itselleen päivittäisen/viikottaisen tehtäväsuunnitelman; taka-ajautksenaon, että äiti on kotona " töissä" ja organisoituu sen mukaan.

Itse sovelsin sivustoa niin, että ensin raivasin kaikko zonet (ja huom, aikaa ei saa päivässä mennä enempää kuin 15 minuuttia, itse kihisin odottaessani, milloin saa taas raivata) ja sitten olen vain tehnyt niitä Kellyn tehtäviä, jotka päivittyvät siis päivittäin ja seuraavat aktiivista zonea.

Sitten aina ennen lomakausia on omat asioidenhoitotehtävät, että lahjat, kortit, budjetointi ym saa tehtyä ajoitta ja ilman stressiä. Ruokajuttujakin on, mutta niistä en ole välittänyt.

Sivu on täällä: alkujutut. flylady . net ja vasemmasta laidasta flyzone.

Vierailija
5/11 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuolta sivula töytyy myös erikoistyökaluja, esim 5 minute room rescue ja muita pikasiivousohjeita esim yllätysvieraiden varalle, mikäli asunto on lipsahtanut kaaokseen.

Oma lempparini on 27 fling boogie, jota käytin raivauksessa apuna, eli poistin asunnosta 27 asiaa aina siltä sonelta, jossa olin.

Vierailija
6/11 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaista se sinäkin.. :O

Vierailija
7/11 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pitää varmaan joka tapauksessa suorittaa vähän suurempi siivous, kun huomenna tulee ystäviä iltaa istumaan. Ärsyttää vain, kun en pidä yhtään esim. tavaroiden järjestelystä, mutta imuroida ja luututa tykkään. Pitää vaan ottaa itteesä niskasta kii, ja yrittää.

ap

Vierailija
8/11 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilistelet hetken ja keräät hyvää mieltä. Sitten pyykit koneeseen, tiskit tiskariin, raivaat keittiön, lasten lelut paikoilleen. Pinoat kaikki lehdet ja postit, tyhjennät kaikki mahdolliset tasot ylimääräisestä rojusta.

Matot pihalle, vessanpönttöön puhdistusaine vaikuttamaan. Siitä se lähtee. Viiden tunnin päästä sulla on puhdas koti, se ajatus motivoi.

Vierailija
9/11 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä sivusto on ollut todella toimiva ja hyvä. Erityisesti ovat oikeassa, kun painottavat, että roinaa ei voi järjestää vaan siitä voi ainoastaan päästä eroon.

Sitten vaikkapa komerosiivouksestakin tulee helppoa, kun siivoaa siten, ettei ota komeroista kaikkea alat ja järjestä takaisin, vaan vain poistaa sieltä vartissa niin paljon kun voi tarpeetonta ja käyttämätöntä ja kierrättää tai heittää pois.

JA että perfektionismi on varma tie tuhoon. PArempi siivota edes vähän ja huonosti kuin ei koskaan. Täydellisyydentavoittelu vaan venyttää siivousvälejä.

Vierailija
10/11 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä puhdistan sohvan? Se on tollanen tavallinen " mokkakangas" sohva. Eli sellasta kangasta, että jos siihen piirtää sormella, niin siihen jää tumma jälki. Joka siis poistuu, kun kangasta silittää toiseen suuntaan.

Voiko sappisaippualla pestä?

Vierailija
11/11 |
06.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mus tuli fani. Kiitos kakkoselle ;D

alkukirjaimet . flylady . net/pages/FlyingLessons_crisiscleaning. asp

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä