Onnistuuko esim. huonekalujen kokoaminen nopeammin älykkäiltä ihmisiltä
Kommentit (18)
Joo, jo heiltä joilla yleisälykkyys parempi.
Olen riitävän älykäs ostamaan kalusteet koottuna.
Olin opiskellessa hyvä matikassa, pärjäsin hyvin intin palikkatestissä ja olen hyvä kokoamaan vaikkapa huonekaluja. Saattaa niillä ainakin minun tapauksessani olla jokin yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Älykkyyttä on monta sorttia
Minkä sorttista? Älykäs basisti? Urheilullisesti älykäs? Muunsukupuolisesti älykäs?
Olen kielellisesti älykäs, mutta avaruudellinen hahmotuskykyni ei ole parhaimmasta päästä. Osaan koota huonekalut ohjeen mukaan kuitenkin melko helposti.
Kyllä. Nerona voin käyttää telekineettisiä kykyjäni ja koota huonekalut ripeästi pelkän ajatuksen voimalla.
No ei välttämättä. Lyön vetoa, että se joka kokoa työkseen Ikean huonekalut kokoa näppärämmin kuin maailman älykkäin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kielellisesti älykäs, mutta avaruudellinen hahmotuskykyni ei ole parhaimmasta päästä. Osaan koota huonekalut ohjeen mukaan kuitenkin melko helposti.
Minä olisin voinut vasta täysin samoin.
Mieheni taas on matemaattisesti lahjakas , ja hänellekin tällaiset ovat helppoja juttuja.
Ei. Meitä vituttaa niin että ei ruuvari pysy kädessä.
Kyllä ne ohjeet on melkoista rakettitiedettä sellasille jotka ei ole ennen mitään kasanneet. On niin ihme systeemejä nykyisin,ennen ei tarvinnut kuin pultin ja mutterin osata kiinnittää.
Ostaako jotkut idiootit Ikean kalusteita?
Saattavat kyllä pyöritellä päässään kolmiulotteista kuvaa valmiista huonekalusta, mutta yleensä ovat erittäin epäkäytännöllisiä kädentaidoissa, joten saattaa kasaus sujua itseasiassa hitaammin kuin tavalliselta tekemään tottuneelta henkilöltä.
Vierailija kirjoitti:
Ostaako jotkut idiootit Ikean kalusteita?
Kaikki huonekalu liikkeet myyvät tavaransa koottavina tuotteina, pienissä pakkauksissa.
Mikään varasto ei riittäisi huonekaluille, jos ne olisivst jo liikkeissä valmiiksi koottuina.
Huonekaluliikkeet myyvät kokoamispalvelun erikseen, jos ei osaa tai halua koota ostamiaan huonekaluja.
Huonekalujen kokoaminen sen verran helppoa, että tuskin hirveästi merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Huonekalujen kokoaminen sen verran helppoa, että tuskin hirveästi merkitystä.
Kaikki neropatit eivät viitsi perehtyä ohjeisiin, ja sitten piilottelevat niitä ylijääneitä osia. Ja muut ihmettelevät, että mites tää näin keikkaa. 😄
Mulla oli joskus miesystävä, jota ärsytti se, että halusin koota esim. kaasugrillin ohjeiden mukaisessa järjestyksessä. Hän suorastaan suuttui ja poistui paikalta.
Ilmankos on ex.
Ukko rakenteli kyllä itsekseen yhtä sun toista. Mutta miksi säveltää omiaan, kun on ostettu kaupasta "palapeli".
Minusta esim ikean kalusteiden kokoaminen on erittäin helppoa. Ohjeet ovat selkeät ja suunnat on merkitty yksiselitteisesti. Sanoisin niinpäin, että jos se on jollekin vaikeaa, hänellä on joku hahmotushäiriö. Mikä ei tietenkään tarkoita, että hän välttämättä olisi muuten vähemmän älykäs.
Avaruudellista hahmotuskykyähän tuo vaatii ja on yhteydessä älykkyyteen. Eli todennäköisesti joo.