Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa mammat, jotka marisevat siitä kun vielä yli 1v heräilee öisin usein tissille.

Vierailija
26.09.2017 |

Kukas mahtaa olla siihen syyllinen? :D
Lähetään vaikka siitä, että hyvä! Onnistuit imettämään yli 6kk, jopa 12kk saakka, mutta yli yksveetä ei enää TARVITSE imettää. 10kk alkaen voi alkaa jo tutustua lehmänmaitoon tai kauramaitoon ja vaikka äidimaidon vieroitusvalmisteeseen.
Ja ne yösyötöt. Miksei aleta jo hyvissä ajoin esim 4-6kk ikäisenä vierottautumaan yöruokailusta? Miksi pitää jokaiseen vauvan inahdukseen vastata tissillä? Sitten nukutaan perhepedissä kun lapsi on eskarissa ja valitetaan väsymystä.
Itse nukutin omat lapseni alusta alkaen omaan sänkyyn ja yö syötöt hoidin makkarissa nojatuolissa ja nostin vauvan takaisin omaan sänkyyn. Eli en edes antanut vauvalle sitä mielikuvaa, että tässä minä nukukin tississä kiinni. Ensimmäinen lapseni heräsin n. 6kk ikään saakka öisin 1-2 kertaa tissille, sitten aloin lopettelemaan yösyöttöjä ja imetyskin loppui omaan tahtiin ilman ongelmia. Toisen lapsen kohdalla olikin sitten ehkä tuuria, mutta 3kk lähtien vauva nukkuikin jo yöt kokonaan ja nukkuu edelleen. On nyt 1,5v. Nuorempaa en imettänyt 3kk kauempaa.
Eli mammat! Ottakaa tästä nyt opiksenne yrittäkää alkaa lopettelemaan yösyöttöjä hyvissä ajoin 3-4kk iässä ja tissistä vierottautumista viim. 6kk iässä. Ja vauva heti omaan sänkyyn!
Mitään järkeä kiusata itseään, puolisoaan ja mahdollisia muita lapsia perhepedillä, tissille kinuavalla taaperolla ja kroonisella väsymyksellä. Oikeesti yli 1 vuotiasta on todella vaikea vierottaa tissistä tai opettaa omaan sänkyyn! Tehkää se ajoissa, niin koko perhe kiittää! :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Mikä muu sua huvittaa?

Vierailija
2/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun vauvat on yöllä tulleen heräilleet?

Mun esikoinen nukkui 8 tunnin yöunia jo synnärillä.

Taidan olla täydellisempi äiti kuin sinä 😝 😇

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mua liiemmin muu.

Tiedän siis kyllä että jotkut haluaa imettää taaperoa ja nukkua perhepedissä, mutta turha sillon valittaa, kun voisi tehdä toisin :)

Ap

Vierailija
4/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä eskarilainen nukkuu omassa sängyssään eikä herättele öisin, vaikka imetys meni ap:n mittapuulla ihan päin mäntyä.

Vierailija
5/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni oli pullolapsi ja söi kaksi kertaa yössä.  Hän myös nukkui omassa huoneessaan omassa vuoteessaan alusta asti. Ei se kuitenkaan sitä tosiasiaa muuttanut, että vasta kaksivuotiaana hän alkoi nukkua yöt ilman jotain ylimääräistä kitinää tai natinaa. Kannattaa varautua siihen, että pieni lapsi rupeaa nukkumaan täysiä yöunia vasta noin kaksivuotiaana. Eikä se liity yösyöttöihin millään lailla. J

os satuu saamaan onnekkaan sattumuksen kautta vauvan, joka nukkuu hyvin, turha röyhistellä rintaa, ei se johdu vanhempien erityisistä kasvattajan kyvyistä.

Vierailija
6/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä munkin nukkui silloin tällöin koko yön. Yleensä kuitenkin kerran heräsivät maidolle tai sitten vaan annoin tutin.

Ihan vastasyntynyttä en ehkä edes olis antanut nukkua kun max 6h, vaikka synnärillä taisivat suositella 4h ja herätys syömään.

Ei kai tämä mikään paremmuuskilpailu ollut? :D en ole sen täydellisempi kuin kukaan muukaan.

Hyvä että oot saanu hyvin nukkuvan lapsen! Lähipiirissä on uniongelmaisia, ne tarinat ei oo niin kivoja 😁

Ap

Vierailija
7/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-vuotiaan kanssa en kyllä vielä tuulettaisi. Tunnen montakin lasta, jotka on niin nerokkaasti vieroitettu pienenä ja pistetty omaan huoneeseen, ja sitten parivuotiaana keksivät mistä jäivät pienenä paitsi - ja sitten sitä meneekin muutama vuosi läheisyyttä tankatessa öisin.

Ylipäätään ap:n kannattaa antaa ajan kulua, jos nuo tissiasiat tuntuvat vielä noin suhteettoman suurilta. Kymmenen vuoden päästä huomaat, että ne olivat lyhyitä aikoja, perhepetiläisillekin.

Vierailija
8/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas mahtaa olla siihen syyllinen? :D

Lähetään vaikka siitä, että hyvä! Onnistuit imettämään yli 6kk, jopa 12kk saakka, mutta yli yksveetä ei enää TARVITSE imettää. 10kk alkaen voi alkaa jo tutustua lehmänmaitoon tai kauramaitoon ja vaikka äidimaidon vieroitusvalmisteeseen.

Ja ne yösyötöt. Miksei aleta jo hyvissä ajoin esim 4-6kk ikäisenä vierottautumaan yöruokailusta? Miksi pitää jokaiseen vauvan inahdukseen vastata tissillä? Sitten nukutaan perhepedissä kun lapsi on eskarissa ja valitetaan väsymystä.

Itse nukutin omat lapseni alusta alkaen omaan sänkyyn ja yö syötöt hoidin makkarissa nojatuolissa ja nostin vauvan takaisin omaan sänkyyn. Eli en edes antanut vauvalle sitä mielikuvaa, että tässä minä nukukin tississä kiinni. Ensimmäinen lapseni heräsin n. 6kk ikään saakka öisin 1-2 kertaa tissille, sitten aloin lopettelemaan yösyöttöjä ja imetyskin loppui omaan tahtiin ilman ongelmia. Toisen lapsen kohdalla olikin sitten ehkä tuuria, mutta 3kk lähtien vauva nukkuikin jo yöt kokonaan ja nukkuu edelleen. On nyt 1,5v. Nuorempaa en imettänyt 3kk kauempaa.

Eli mammat! Ottakaa tästä nyt opiksenne yrittäkää alkaa lopettelemaan yösyöttöjä hyvissä ajoin 3-4kk iässä ja tissistä vierottautumista viim. 6kk iässä. Ja vauva heti omaan sänkyyn!

Mitään järkeä kiusata itseään, puolisoaan ja mahdollisia muita lapsia perhepedillä, tissille kinuavalla taaperolla ja kroonisella väsymyksellä. Oikeesti yli 1 vuotiasta on todella vaikea vierottaa tissistä tai opettaa omaan sänkyyn! Tehkää se ajoissa, niin koko perhe kiittää! :)

Mulla on kokemusta kolmesta tuollaisesta. Olen samaa mieltä, että yli 1-vuotiasta on vaikea vieroittaa tissistä etenkin yöllä. Mutta sitten taas päälle kaksivuotiaan kohdalla se on helpompaa. Kolmivuotiaat viimeistään on nukkuneet yönsä ilman tissiä omassa sängyssä omassa huoneessa. Ja olen samaa mieltä, jos olisin alusta asti hoitanut yöimetykset nojatuolissa ja nostanut lapsen omaan sänkyynsä järjestelmällisesti, se olisi varmasti siihen tottunut ja itsekin olisin tottunut. Tai jos olisin lopettanut yöimetykset aikaisin. En vaan pystynyt, siihen aikaan oli helpompaa pitää lapsi vieressä, ja yhä edelleen on helpompaa olla heräämättä ja nousematta, kun se kaksivuotias taapertaa yöllä viereen. Olen tietoinen tästä ja yritän välttää valitusta, koska tiedän että on oman tyhmyyden esittelyä valittaa tällaisesta. Toki huonosti nukutuista öitä saatan valittaa, mutta niitä herätyksiä aiheuttaa muutkin perheenjäsenet ja tapahtumat kuin tissiä vaativa taapero.

Vierailija
9/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä eskarilainen nukkuu omassa sängyssään eikä herättele öisin, vaikka imetys meni ap:n mittapuulla ihan päin mäntyä.

Oli ehkä hieman kärjistetty esimerkki, mutta ymmärrät varmaan mitä ajoin takaa :D

Ap

Vierailija
10/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten vaan tässä mun vauva-arjessa käy niin toivon että lopputuloksena mun ei tarvi tulla av:lle rähjäämään miten pieleen muut tekee.

Vierailija
11/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ehkä hieman kärjistetty esimerkki, mutta ymmärrät varmaan mitä ajoin takaa :D

Ap

No en ymmärrä. Imetin pitkään, en valittanut kellekään, nukuin kuin tukki perhepedissä, lapsesta kasvoi reipas eskarilainen. Selitä, mikä meni pieleen.

Vierailija
12/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5-vuotiaan kanssa en kyllä vielä tuulettaisi. Tunnen montakin lasta, jotka on niin nerokkaasti vieroitettu pienenä ja pistetty omaan huoneeseen, ja sitten parivuotiaana keksivät mistä jäivät pienenä paitsi - ja sitten sitä meneekin muutama vuosi läheisyyttä tankatessa öisin.

Ylipäätään ap:n kannattaa antaa ajan kulua, jos nuo tissiasiat tuntuvat vielä noin suhteettoman suurilta. Kymmenen vuoden päästä huomaat, että ne olivat lyhyitä aikoja, perhepetiläisillekin.

Mulla on vanhempikin lapsi, mitään ongelmia ei ole eikä muuten tule. Pidän tiukan linjan siinä, että meillä nukutaan omissa sängyissa. Poislukien tietty sitten jos on vaikka kipeä, niin toki otan viereen paijattavaksi, vaikka sitten siihen saakka kun nukahtaa ja vien omaan sänkyyn, mutta tätäkään ei oo tarvinnu ton vanhemmankaan kanssa :)

Ap

Vierailija
13/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ny v....u. Taas näitä mammoja kun kuvittelee et kaikki lapset on samasta muotista ja äidin vika kaikki. Minulla neljä lasta kaks ekaa oli tosi helppoja ja yöt nukkui aikoinaan tosi nopeesti heräämättä ym. Mut nää kaks vikaa heräileekin kokoajan ja on muutenkin hankalampia. Sama äiti ja iskä ja kasvatustyyli. Olen ihan v...un väsyny ja valitan siitä just v...u niin paljon kun haluan koska en oo kolmeen vuoteen nukkunu ja sitä ei helpota se että SINÄ oot valvonu vaan 6kk. 😡

Vierailija
14/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissimammat jotka muutenkin tekevät tisseistään numeron valittavat tissitakiaisista. Tissi tissi. Kommentoivat kavereidensa kuviin tissit 😍 ja ovat yhtä tissiä itsekin 😂

Vierailija
15/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah mitä ihmettä?? Täydellisempi äiti kun synnäri-ikäinen vauva nukkui 8h putkeen? Eikö ne hoitajat jo tullu herättelemään? 😂

Eikä nyt sillä että olis minuutin tarkalleen pitänyt 4h välein herätellä, mutta kyllä minusta tuo 8h putkeen syömättä vastasyntyneelle (1-2vrk oletan keskimäärin olevan synnäri-ikäinen) on vähän liikaa. Nousiko paino miten tollasilla unilla? 🤔 Ihan mielenkiinnosta vaan mietin! Kuinka pian pääsitte synnäriltä kotiin?

Vierailija
16/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tissimammat jotka muutenkin tekevät tisseistään numeron valittavat tissitakiaisista. Tissi tissi. Kommentoivat kavereidensa kuviin tissit 😍 ja ovat yhtä tissiä itsekin 😂

Okei.

Vierailija
17/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah mitä ihmettä?? Täydellisempi äiti kun synnäri-ikäinen vauva nukkui 8h putkeen? Eikö ne hoitajat jo tullu herättelemään? 😂

Eikä nyt sillä että olis minuutin tarkalleen pitänyt 4h välein herätellä, mutta kyllä minusta tuo 8h putkeen syömättä vastasyntyneelle (1-2vrk oletan keskimäärin olevan synnäri-ikäinen) on vähän liikaa. Nousiko paino miten tollasilla unilla? 🤔 Ihan mielenkiinnosta vaan mietin! Kuinka pian pääsitte synnäriltä kotiin?

Oisko ollu tuossa kommentissa vähän sarkasmia. Että elä ota tunteisiin.

Vierailija
18/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ensin julistaa aloituksessaan kuinka asiat pitäisi tehdä ja sitten kuitenkin yrittää jossain vaiheessa kumota, ettei ole muka täydellinen äiti. Minusta kyllä kuulostaa, että kuvittelet olevasi just sellainen "täydellinen" mamma.

Tuntemattomat ihmiset paasaa muille yleisenä totuutena ettei saa nukuttaa lasta vieressä, ei saa antaa tissiä, ei saa sitä eikä tätä. Juuri tuo asenne tekee vauva-arjesta todellisuudessa vaikeaa. Keksitään kaikenmaailman keinotekoisia sääntöjä, vaikka sisäiset vaistot sanoo muuta. Minusta jokaisen äidin tulisi mieluiten tehdä siten kuin oma tuntemus sanoo. Ei kannata uhrata aikaansa tällaisille "olen täydellinen äiti, kuunnelkaa mua"-julistajille.

Vierailija
19/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus, että voi ottaa kaaliin äidit, jotka kiittelevät omia mahtavia kasvatustaitojaan aina, kun jokin sujuu lapsen kanssa hyvin... Mitä jos kiittelisit sitä lasta tai vaikka universumia. Omilla toimilla on loppujen lopuksi monessa asiassa aika vähän merkitystä. Lapsesi olisivat todennäköisesti olleet helposti nukutettavia ihan kenen tahansa äidin hoidossa. Jatkuvasti heräilevän vauvan kohdalla samoin.

Itselläni nuorempi lapsi nukkui kuin enkeli jo synnytyslaitoksella ja pärjättiin alusta lähtien yhdellä pikaisella yötankkauksella, minkä jälkeen nukuttiin sikeästi aamuun asti. En kyllä ikinä ajatellut, että tämä olisi minun ansiotani, vaan kiittelin hyvää tuuriani. Asiaa auttoi myös, että esikoinen oli vauvana vastakohta, eli jatkuvaa itkua yötä päivää. En myöskään hänen kohdallaan nähnyt syytä itsessäni, koska hänellä selvästi oli vatsavaivoja ja lisäksi hyvin tempperamenttinen luonne. Ei niitä itkuja olisi edes ap saanut tyynnytettyä.

Vierailija
20/25 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa alle puolivuotiaista on kyllä liian kehittymättömiä pärjäämään koko yön ilman maitoa. Puolivuotiaana on hyvä hetki vieroitella yöpalveluista.

Omani heräsi vielä 9kk ikäisenäkin viiden-kuudenaikaan aamulla tissille ja jatkoi sitten unia. Nyt kaksivuotiaana on nukkunut kellon ympäri jo vuoden ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä