Voinko realistisesti enää löytää hyvää miestä? Useamman lapsen yh
Olen 29-vuotias kolmen lapsen äiti. Elämäni ei ole ollut helppoa, ja perhetilanteeni on sellainen, että minulla on kolme lasta eikä miestä. Ensimmäisen lapsen sain alaikäisenä vaikean teini-iän jälkeen ja tultuani huostaanotetuksi. Toisen lapsen isän tapasin saatuani elämää hiukan raiteilleen, ja menimme naimisiin. Liitto päättyi lapsemme ollessa taaperoikäinen, miehen petettyä ja jätettyä minut. Nyt olen ollut monta vuotta yksin. Kolmannen lapsen sain ehkäisyn petettyä tapailukumppanin kanssa. Ei ollut sydäntä aborttiin. Vain keskimmäisen lapsen isä on enää kuvioissa mukana, joten aika yksin olen.
Kuten arvata saattaa, jäivät myös koulut käymättä nuorena. Opiskelin kyllä erästä alaa ammattikoulussa, ja haaveilen opintojen käymisestä loppuun sillä ala kiinnostaa edelleen.
Suurin suruni ei ole koulu, rahojen niukkuus yms. (vanhemmat kyllä tukevat rahallisesti), vaan yksin olo. Kolmen lapsen kanssa en tietenkään ole koskaan yksin, mutta olen silti yksinäinen ja kaipaan toisen aikuisen seuraa.
Olen useamman vuoden yrittänyt tapailla ihmisiä, käyttänyt Tinderiä ja deittisivustoja. Olen luonteeltani iloinen ja sosiaalinen, joten siinä mielessä seuran löytäminen ei ole vaikeaa. Ei vain löydy ketään kunnollista, jota ei haittaisi lapseni. En haluakaan painostaa ketään, kenelle lapset eivät jo lähtökohtaisesti ole OK. Ihaninta olisi löytää joku, jolla itselläänkin olisi lapsia, ja joka sen takia ymmärtäisi ehkä minunkin tilannettani paremmin.
Rehellisesti, luuletteko minulla olevan mitään mahdollisuuksia?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Olen 29-vuotias kolmen lapsen äiti. Elämäni ei ole ollut helppoa, ja perhetilanteeni on sellainen, että minulla on kolme lasta eikä miestä. Ensimmäisen lapsen sain alaikäisenä vaikean teini-iän jälkeen ja tultuani huostaanotetuksi. Toisen lapsen isän tapasin saatuani elämää hiukan raiteilleen, ja menimme naimisiin. Liitto päättyi lapsemme ollessa taaperoikäinen, miehen petettyä ja jätettyä minut. Nyt olen ollut monta vuotta yksin. Kolmannen lapsen sain ehkäisyn petettyä tapailukumppanin kanssa. Ei ollut sydäntä aborttiin. Vain keskimmäisen lapsen isä on enää kuvioissa mukana, joten aika yksin olen.
Kuten arvata saattaa, jäivät myös koulut käymättä nuorena. Opiskelin kyllä erästä alaa ammattikoulussa, ja haaveilen opintojen käymisestä loppuun sillä ala kiinnostaa edelleen.
Suurin suruni ei ole koulu, rahojen niukkuus yms. (vanhemmat kyllä tukevat rahallisesti), vaan yksin olo. Kolmen lapsen kanssa en tietenkään ole koskaan yksin, mutta olen silti yksinäinen ja kaipaan toisen aikuisen seuraa.
Olen useamman vuoden yrittänyt tapailla ihmisiä, käyttänyt Tinderiä ja deittisivustoja. Olen luonteeltani iloinen ja sosiaalinen, joten siinä mielessä seuran löytäminen ei ole vaikeaa. Ei vain löydy ketään kunnollista, jota ei haittaisi lapseni. En haluakaan painostaa ketään, kenelle lapset eivät jo lähtökohtaisesti ole OK. Ihaninta olisi löytää joku, jolla itselläänkin olisi lapsia, ja joka sen takia ymmärtäisi ehkä minunkin tilannettani paremmin.
Voit kelvata jollekin nuorelle miehelle, joka ei saa muita naisia (kannattaa koittaa löytää ujo mies, joka ei ole vielä ujoutensa takia päässyt naisen makuun). Voit kelvata myös jollekin vanhemmalle miehelle, jolla on itsellään lapsia ja/tai joka ei niitä halua tehdä. Hankala kuvitella, että kukaan haluaisi perhettä perustaa kanssasi jos hän on niin tasokas, että hänellä on muitakin vaihtoehtoja.
Itselleni nainen, jolla on lapsi on ehdoton ei jo itsessään. Sitten jos niitä on vielä kolmen miehen kanssa, niin arvelen naisen olevan aikamoista roskaväkeä ja todennäköisesti mielenterveysongelmainen tai älyltään kovin rajoitteinen. Tinderissä aluksi katselin näitä naisia helpon seksin toivossa, mutta huomasin, että sieltä saa seksiä lapsettomiltakin helposti, joten lopetin lapsellisista tykkäämisen ellei nainen ole erittäin kaunis.
Veikkaisin siis, että joudut törmäämään lähinnä matalamman tason pelimiehiin, jotka puhuvat mitä sattuu ja ovat oikeasti vain seksin perässä. Voit toki löytää sen miellyttävänkin miehen, mutta se on hankalaa etenkin deittisovellusten kautta jos sinulle ei kelpaa ruma mies. Paras keino lienee yrittää tutustua mieheen ensin kaverina joidenkin yhteisten kavereiden kautta, jolloin hän suhtautuu lempeämmin tilanteeseesi siitä kuullessaan. Kun tapaatte kavereina, niin sinulla ei ole mitään velvollisuutta heti lyödä näitä asioita tiskiin, kuten ehkä deiteillä on aika suotavaa tehdä.
Ihan mielenkiinnosta.. miten sinulla on aikaa tapailla miehiä? Tai siis jos kaikilla lapsilla on eri isät ja vain yksi pitää yhteyttä, niin missä lapset ovat kun tapailet miehiä? Minulla on "vain" kaksi lasta yhden miehen kanssa, ja isänsä luona ovat joka toinen viikonloppu. Silti treffailu tuntuu aikataulujen sumplimisen takia hankalalta.
Mä voisin sen takia, kun sanoit ettei ollut sydäntä aborttiin. Se osoittaa, että sulla on hyvä sydän.
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen vastaus on että ei mitään saumaa. Lapseton mies ei taatusti sinua huoli ja kolme eri isää karkoittaa myös loput miehet. Mieti mikä soppa. Ehkä joku maahanmuuttajan järkiavioliitto joka haluaa jäädä Suomeen tai sit joku outo tyyppi joka ei kelpaa kenellekkään tai vanha maaseudun ukkeli vois suostua
Tunnen kyllä miehiä jotka ovat lähteneet isäksi isoon perheeseen.
Toinen on lapseton ja nelikymppinen.
Toinen on jenkeistä kotiinpäin muuttoa suunnitteleva myös lapseton.
Nää on siis varattu ja lasketumassa perheisiin.
Mun työkaveri jolla on useampi lapsi on kyllä niin missi-upea, että toivottavasti vain valitsee oikein..
Heh, riippuu myös siitä millainen olet ihmisenä, mutta viestisi perusteella...en usko. 3 lasta 3:n eri isän kanssa, teiniraskaus, huostaanotto, tuossa on muutenkin aika paljon sulateltavaa. Sitten vielä, ei kummallinen tutkinto: ammattikoulu.
Tilanne voisi olla eri, jos olisit ollut ns. normaali perheenäiti, lapset saman miehen kanssa, avioliitossa ja sitten ero. Voisit löytää esim. eronneen miehen samantyyppisessä tilanteessa.
Olen itse yhden lapsen yh ja siltikin tuntuu että miehen löytäminen on vaikeaa. Ei ole yksinkertaisesti aikaa käydä treffeillä ja tapailla kun ei lapsen toinen vanhempi ole mukana kuvioissa mitenkään. Miehille lapsi ei ole ollut mikään ehdoton ei, mutta miestä, joka olisi vakavissaan, on todella vaikea löytää. Suurin osa tapailemistani miehistä on halunnut seksisuhteen mutta muu ei ole kiinnostanut. Olen alle kolmikymppinen ja ikäiseni miehet lähinnä kauhistuvat lapsista ylipäätään. Aikoihin en ole esitellyt ketään lapselleni tai tuonut kotiini. Jotenkin energia loppu, ei jaksa etsiä ketään enää. Mutta kuvailemaan yksinäisyyden tunnistan täysin. Se ei vaan ikinä lähde pois.
Ap, uskon että voisit hyvin kohdata miehen, jolla on myös jo elettyä elän takana ja isommat lapset. Mutta monelle miehelle on vaikeaa sen hyväksyminen, että sinulla on lapsia kolmelle eri isälle. Jos mies ei jää jumiin asiaan, hän todella pitää sinusta. Uskon että oikean tyypin tavatessasi kaikki esteet voi väistyä. Mutta ole varovainen ettet tapaa miestä, joka haluaa jollain lailla hyötyä tilanteestasi yksinäisyyttäsi hyväksikäyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin sen takia, kun sanoit ettei ollut sydäntä aborttiin. Se osoittaa, että sulla on hyvä sydän.
Miehenä komppaan tätä.
Mulla 3 lasta ja löytyi ihana 40+ mies joka pitää lapsista vaikka ei ole saanut omia. Itse olen myös lähempänä 40 kun 30v. Pikkulapsiaika ei ole helppoa, ehkäpä on helpompaa löytää kumppani sitten kun lapset ovat isompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit kelvata jollekin nuorelle miehelle, joka ei saa muita naisia (kannattaa koittaa löytää ujo mies, joka ei ole vielä ujoutensa takia päässyt naisen makuun). Voit kelvata myös jollekin vanhemmalle miehelle, jolla on itsellään lapsia ja/tai joka ei niitä halua tehdä. Hankala kuvitella, että kukaan haluaisi perhettä perustaa kanssasi jos hän on niin tasokas, että hänellä on muitakin vaihtoehtoja.
Itselleni nainen, jolla on lapsi on ehdoton ei jo itsessään. Sitten jos niitä on vielä kolmen miehen kanssa, niin arvelen naisen olevan aikamoista roskaväkeä ja todennäköisesti mielenterveysongelmainen tai älyltään kovin rajoitteinen. Tinderissä aluksi katselin näitä naisia helpon seksin toivossa, mutta huomasin, että sieltä saa seksiä lapsettomiltakin helposti, joten lopetin lapsellisista tykkäämisen ellei nainen ole erittäin kaunis.
Veikkaisin siis, että joudut törmäämään lähinnä matalamman tason pelimiehiin, jotka puhuvat mitä sattuu ja ovat oikeasti vain seksin perässä. Voit toki löytää sen miellyttävänkin miehen, mutta se on hankalaa etenkin deittisovellusten kautta jos sinulle ei kelpaa ruma mies. Paras keino lienee yrittää tutustua mieheen ensin kaverina joidenkin yhteisten kavereiden kautta, jolloin hän suhtautuu lempeämmin tilanteeseesi siitä kuullessaan. Kun tapaatte kavereina, niin sinulla ei ole mitään velvollisuutta heti lyödä näitä asioita tiskiin, kuten ehkä deiteillä on aika suotavaa tehdä.
Yh, nuo lihavoidut lausahdukset tuovat sellaisen fiiliksen, että miksi pitäisi "kelvata" jos voi olla ilman puolisoakin.
Yhdenkään parisuhteen ei pitäisi lähteä liikkeelle ajatuksesta, että "No, tuolle varmaan ainakin kelpaan" tai vaihtoehtoisesti "No, otetaan nyt tuo, näin paremman puutteessa".
Ihan sairas ajattelutapa. Onko silloin mitään järkeä ryhtyä väkisin parisuhteeseen, jos toinen "otetaan paremman puutteessa"?
Olisipa muuten kiinnostavaa tietää, mikä reaktio olisi jos tämä yh-äiti olisi todella kaunis ja tiukkakroppainen nainen :D
Sulla on ollut aika rikkonainen nuoruus. Keskity nyt ensisijaisesti siihen, että omat lapsesi saavat paremman pohjan elämään.
Sinun aikasi tulee myös, jokainen vanhempi joutuu luopumaan paljosta lastensa tähden. Ymmärrän tarpeen aikuiseen seuraan, mutta ehkä juuri nyt voit löytää sitä palaamalla opiskelemaan sitten, kun se on lasten kanssa mahdollista.
Koita löytää mukavaa aikuista seuraa toisista yh-äideistä. Romantiikkaa ei heru, mutta saat jakaa kokemuksiasi toisten kanssa. Älä häpeä kertoa itsestäsi, olet selvästi jo oikeilla raiteilla. Ole rehellinen toisille ja itsellesi. Sitä arvostaa moni mieskin.
Älä ota miestä rinnallesi pelkästään yksinäisyyden takia. Mieti tarkkaan omaa tulevaisuuttasi ja sitä, minkälainen ihminen, nainen ja äiti haluat olla. Kirjoita vaikka paperille ne ominaisuudet, joita haluat itsessäsi kehittää. Eheä persoona ja tulevaisuuden pohdinta tekevät sinusta vahvan ja haluttavan naisen!
Taitaa taas vauvakuume tussunpohjalla kutitella. Kaltaisesi tekevät lapsia kaikille, jotka pysyvät kuvioissa vähän pidempään, joskus muutama viikko taitaa riittää. Kouluta itsesi ja ota vastuuta tekemisistäsi, ajattelitko koko ikäsi kupata vanhemmiltasi rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh, nuo lihavoidut lausahdukset tuovat sellaisen fiiliksen, että miksi pitäisi "kelvata" jos voi olla ilman puolisoakin.
Yhdenkään parisuhteen ei pitäisi lähteä liikkeelle ajatuksesta, että "No, tuolle varmaan ainakin kelpaan" tai vaihtoehtoisesti "No, otetaan nyt tuo, näin paremman puutteessa".
Ihan sairas ajattelutapa. Onko silloin mitään järkeä ryhtyä väkisin parisuhteeseen, jos toinen "otetaan paremman puutteessa"?
Olisipa muuten kiinnostavaa tietää, mikä reaktio olisi jos tämä yh-äiti olisi todella kaunis ja tiukkakroppainen nainen :D
Hyvä kroppa vaatii elämänhallintaa. Eikä pelkkä kauneus miehelle riitä, jos mukana tulee paljon muuta. Kauniita, tiukkakroppaisia, vapaita naisiakin on. Toki heistä kilpaillaan, mutta sitten on vielä niitä nättejä, normaalikroppaisia, vapaita naisia. Jos siis ulkonäkö on tärkeää.
Elämänhallinnanongelmat tuskin houkuttavat yhtään ketään parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä komppaan tätä.
Sitten vaan vinkkaatte ap:lle yhteystietoja
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta kolmelle eri iskälle taitaa kertoa ihan tarpeeksi.
Kuvittele tilanne toisinpäin, alkaisitko suhteeseen miehen kanssa jolla ei ole koulutusta tai työtä ja sen lisäksi on kolme lasta joista jokainen eri naisen kanssa...
Yksin pärjää ihan kivasti ja varmasti jostakin löytyy jotakin juttuseuraa jos kovasti yrittää mutta vakavampaa tuskin.
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Naiselle helpompaa löytää uusi kumppani.
Yleensä naiset jotka saavat monta lasta eri miesten kanssa, ovat muita naisia kauniimpia. Miehet eivät kelpuuttaisi ihan ketä tahansa jolla on lapsia. Itse kuulun niihin rumiin, enkä ole löytänyt uutta miestä. Mutta ne todella kauniit jotka tunnen, ovat kaikki löytäneet uuden miehen, vaikka olisi eri miehille lapsia.
Tiedän naisen, jolla on neljä tai jopa viisi lasta. Eri isiä on kolme. Ja kyllä silläkin on taas flaksi käynyt. Tosin baarista löysi tämän nykyisen.
Morkatkaa vaan ap:ta, mutta hän kirjoittaa paremmin kuin moni täällä. Kaikki toivo ei voi olla menetetty ihmisellä, joka hallitsee suomen kieliopin, osaa ilmaista itseään hyvin ja kykenee ajattelemaan asioita. Itse olen elänyt koko elämäni vain yhdessä parisuhteessa ja olen joutunut rukkaamaan uusiksi ennakkoluulojani näitä monen lapsen yh-äitejä kohtaan hävettävän usein. Vaikka toki on ymmärrettävää, ettei moni mies tuohon paikalle havittelekaan. Varmaan toivoa silti on!
Vaikeaa se on. Yleensä ne hyvät miehet on onnellisesti ydinperheensä kanssa.