Sinä joka ET pidä työstäsi, mitä työtä teet?
Vastapainona keskustelulle missä kysytään mitä työtä tekee kun on tyytyväinen työhönsä.
Kommentit (64)
Siivooja. Työ on tylsää, yksitoikkoista ja pitkäveteistä, sekä todella yksinäistä. Samat vessanpesut aina, ällöttää ja yököttää se haju ja siivo. Siivouksen jäljet näkyvissä n. 2 minuuttia ennenkuin taas paikat sotkettu.
Vierailija kirjoitti:
Toimistosihteeri. Työ on helvetin tylsää, joka päivä on samanlainen, vituttaa kun teen päivässä enemmän kun työ"kaverit" viikossa ja palkka on sama. Vituttaa kun palkka on paska (1650 e/kk netto). Vituttaa kun työkaverit istuvat tauoilla vähintään 2 h päivästä vaikka meille kuuluisi yksi 30 min tauko ja yksi 10 min tauko. Vituttaa ku työtä on niin paljon ja pahimmillaan joudun auttamaan muitakin osastoja kun eivät tauoilta istumisiltaan ehdi omia töitään tehdä 😡
Kuulostaa tutulta, hallintosihteerinä toimin itse. Palkka about 1500€/kk, (netto) ja hommia niin paljon, että menee monena päivänä viikossa ylitöiksi. Välillä jopa itken töissä, kun töitä on niin paljon ettei tiedä mistä alottaisi. Kaiken kruunaa se, että teen yksin näitä hallinnon töitä ja työt on pitkälti riippuvaisia musta. Jos olisin sairaana, hommat seisois paikallaan. Olo on yksinäinen ja ahdistunut, yöunet menetetty useilta öiltä. Kovasti etsin uusia töitä, jospa vielä jossain vaiheessa nappais muualta.
Toimisto/hallisiivooja. Samat sotkut ja paskat joka ikinen päivä ja tiukalla aikataululla ei ehdi tekemään hyvää jälkeä. Sutaisten vaan menemään ja jos en jotain ehdi tekemään, siitä sanotaan heti. Mutta koskaan ei mitään kiitosta, ei pienintäkään kaunista sanaa. Mua kohdellaan kuin ilmaa tai sitten pidetään alimman kastin moukkana ja kuljetaan nokka pystyssä ohi. Mulla ei tunnu olevan täällä mitään ihmisarvoa. Roskat heitetään roskiksista ohi, pöntöt paskotaan täyteen vetämättä, kusi lirahtaa aina vähän vahingossa ohi ja saippuat roiskitaan peiliin ja seiniin. Ruokalassa heitetään tahallaan ruokaa lattioille tarkistaakseen, että minä siivoan. Sitten kun minä vihdoin ehdin sen yhden 10 min kahvitauon päivässä pitää, heti ollaan ruokalassa kyttäämässä että siellä se siivooja vaan istuskelee. Sitten tästä kaikesta saan korvauksena kuussa käteen n 1300€...
Uusi työpaikka on ollut haussa pitkään, yo-merkonomille nyt ei kovin helposti töitä löydy.
Opettajana on alkanut tökkiä todella pahasti. Itse opetustyö menee ja villit teinitkin. Itseasiassa tykkään nuorista. Mutta ongelma on tää kaikki muu häsläys. Esimerkiksi tällä viikolla on ys-tuntia, on kikyä, vanhempainiltaa jne. Nyt on joku paniikki, ettei opettajat tekisi töitään kunnolla, jos ei pakoteta istumaan enemmän turhissa palavereissa ja ylipäätään hengaamaan koululla. Päälle tietysti se perustyö lähtien tuntisuunnitelmista yhteydenpitoon vanhempiin.
Uusi ops tuottaa työtä ja on täyttä huttua enimmäkseen. Sitten joku on saanut kuningasidean, että pitää tehdä enemmän yhteistyötä, samanaikaisopettaa jne. Ne kaikki tekee touhusta epämääräisempää ja samanaikaisopetus on käytännössä sitä, että opettaja tekee avustajan työtä opettajan palkalla. Jee, jee. Yksikään opettaja ei tuosta pidä, kokee sen työnsä aliarvioinniksi. Silti se on nyt avain johonkin onneen, kun luokan perällä seisoo toinen opettaja tyhjänpanttina tunnin ja vähän kiertää siellä katsomassa lopputunnista tehtäviä. Jos oikein ollaan hyviä yhteistyössä, niin sille toiselle opelle teennäisesti tehdään joku oma pala tunnista, jossa sanoo jotain koko luokalle. Täysin päälleliimattua ja hyödytöntä.