Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei auta vauvan kanssa

Vierailija
25.09.2017 |

Meillä on kaksi kuukautta vanha vauva. Kun joku kuitenkin tulee tätä kysymään, niin ei, en ruinannut vauvaa mieheltä eikä ollut vahinko. Mies tahtoi lasta enemmän kuin minä.
Mies on suoraan sanottuna täysin hyödytön vauva-arjessa. Omaa vikaa osaksi varmasti, jo ennen vauvaa hoidon kaikki kotityöt, mutta asia ei minua vaivannut silloin. Mielelläni tein eikä se kuormittanut minua.
Nyt kuitenkin koliikkivauva, jota kanniskelen päivät pitkät. Mies vaihtaa ehkä yhden vaipan kahteen päivään, ja hoitaa vauvaa VAIN TASAN sen hetken että käyn esim. vessassa. Ei mitään oma-alotteisuutta. Omaa aikaa en saa, siis esimerkiksi että katsoisin jakson jostain sarjasta tai jotain vastaavaa. En saa edes syödä rauhassa. Mies puolestaan istuu päivät koneella ja nukkuu pitkiä unia.
Olen kuin zombie - kalpea haamu joka toimii väsyneen mekaanisesti.
Olen yrittänyt puhua miehelle asiasta lähiaikoina joka päivä. Mutta ei. Joko lyö vitsiksi, tai suuttuu. Ei osaa ottaa kritiikkiä vastaan yhtään.
Toinen asia on se, että kun jätän vauvan miehelle esim. vessareissun ajaksi, niin vauva huutaa ja huutaa, mutta mies ei ota syliin. Hyssyttelee vaan, mutta on niin laiska ettei jaksa edes syliin nostaa. Välillä selvästi hermostuu itkuun ja saattaa "huutaa" vauvalle. Eli toinen puoli ongelmassa on se, että mikäli mies hoitaisikin, uskaltaisinko luottaa ettei satuta vauvaa tai jätä hoitamatta. Voi Jeesus että on hankalaa.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ihan suoraan että olet vaarallisen lähellä täysuupumusta. Tarvitset apua ja vauva tarvitsee hoivausta molemmilta. Jos suuttuu, niin suutu takaisin!

Vähästäpä te nykyprinsessat "uuvutte".

En edes haluaisi tietää miltä näyttäisi, jos sodan sattuessa olisitte samassa vastuussa osastanne kuin esiäitinne aikanaan.

Siis miksi pitäisi nykyään olla yhtä paskaa kuin ennen? Periaatteen vuoksi?

Joo, kyllähän äityleiden ihmisoikeuksiin kuuluu se, että saa lukea rauhassa blogeja ja av-palstaa, ja seurata instaa ja twitteriä.

Mies hoitakoon kaiken muun, olkoon sitten opiskelija tai töissä. Jaxuja.

Vierailija
42/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettelee, ettei mies halua hoitaa lasta. Vaikutat siltä, että valitat joka asiasta. Et halunnut lasta kovaa, mutta teit sen. Millainen ihminen kehtaa sanoa noin ..huh..

Halusin lapsen, kyllä halusin. Ja mies halusi vielä enemmän. Kehtaan sanoa ihan hyvin. :) Sanoin vaan etten mankunut lasta mieheltä.

Ei hyvää päivää! Minkä ikänen oikeasti olet? Mun lapsi on 18v ja niin vastuullinen ja aikuinen äiti. Elää miehensä kanssa eikä ikinä ole tarvinnut valittaa hoidosta ym. Ottakaa itteänne niskasta kiinni! Miten aikuiset ihmiset voivat olla noin saamattomia..

Ei Jeesus sinua. :D En ole muualle valittanutkaan, tämä keskustelu on ensimmäinen kerta kun asiasta puhun. En kehtaa valittaa. Olen minäkin vastuullinen ja aikuinen äiti. Miehestäni vaan en tiedä. Enkä tiedä kannattaako hirveästi kehua sillä että oma lapsi on 18-vuotiaana äiti. Anteeksi vain jos pahoitin jonkun mielen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teillä mahdollisuus saada lapsi hetkeksi hoitoon, niin että voisitte puhua asiasta rauhassa?

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että vaikka kuvittelee sanomansa asiansa selvästi, niin väsyneenä ja uudessa tilanteessa on suuri väärin ymmärryksen mahdollisuus. Aloitin monta kertaa keskustelun, jossa olisin ehdottanut miehelle, että tämä hoitaisi vauvaa öisin alustuksella "mä olen tosi väsynyt". Mies vastasi, että niin hänkin ja minä tulkitsin sen niin, että "älä mulle valita". Jälkeen päin selvisi, että mies vaan yritti osoittaa sympatiaa, samassa veneessä ollaan.

Jos keskustelu ei auta, hakekaa siihen apua. Omasta kokemuksesta voin myös sanoa, että on todella vaikeaa katkaista sitä tottumusta, että äiti hoitaa kaiken.

Vierailija
44/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa sellaiselta isältä, jollainen minusta tulisi, jos hankkisin lapsia. :D

Silti kaikki ovat tyrkyttämässä minulle ajatusta vanhemmuudesta.

Hyvä että edes tiedostat että isyys vois sun kohdalla olla tuollaista! Tämä mies kun raskausaikana vaikutti siltä että hänestä tulee oikea Vuoden Isä. Ja siksi pettymys onkin kova.

Perussääntö on, että ihmisen perusluonne muuttuu hitaasti tai ei ollenkaan. Jos on mukavuudenhaluinen, ei kovin tunnollinen, helposti stressaantuva ja kärsimätön ennen lasta, on todennäköisesti noita asioita myös lapsen saamisen jälkeen.

Vierailija
45/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on netti- tai peliriippuvuus. Teidän olisi tärkeää puhua asiasta hyvässä hengessä.

Mies ei taida olla erityisen empaattinen.

Jos hän ei ole aikaisemmin juurikaan osallistunut kotitöihin, hän ei välttämättä bonjaa tilannettasi. Niin ihmeelistä kuin se onkin.

Voisitko pikkuhiljaa koulia miestä tekemään aluksi pieniä juttuja ja vähitellen isompiakin ja enemmän.

Voimia kovasti ja tsemppiä 💛

Vierailija
46/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettelee, ettei mies halua hoitaa lasta. Vaikutat siltä, että valitat joka asiasta. Et halunnut lasta kovaa, mutta teit sen. Millainen ihminen kehtaa sanoa noin ..huh..

Halusin lapsen, kyllä halusin. Ja mies halusi vielä enemmän. Kehtaan sanoa ihan hyvin. :) Sanoin vaan etten mankunut lasta mieheltä.

Ei hyvää päivää! Minkä ikänen oikeasti olet? Mun lapsi on 18v ja niin vastuullinen ja aikuinen äiti. Elää miehensä kanssa eikä ikinä ole tarvinnut valittaa hoidosta ym. Ottakaa itteänne niskasta kiinni! Miten aikuiset ihmiset voivat olla noin saamattomia..

Ei Jeesus sinua. :D En ole muualle valittanutkaan, tämä keskustelu on ensimmäinen kerta kun asiasta puhun. En kehtaa valittaa. Olen minäkin vastuullinen ja aikuinen äiti. Miehestäni vaan en tiedä. Enkä tiedä kannattaako hirveästi kehua sillä että oma lapsi on 18-vuotiaana äiti. Anteeksi vain jos pahoitin jonkun mielen.

Sinuna katsoisin peiliin ja miettisin hetken? Haukut miestä, vaikka varmasti tiesit millainen hän on? Joo, kyllä mä olen todellakin ylpeä, että mun lapsi ja hänen miehensä ovat hienoja, vastuullisia ja rakastavia kasvattajia nuoresta iästään huolimatta. Heidän ei tarvitse vauvapalstan kautta kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
47/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko teillä mahdollisuus saada lapsi hetkeksi hoitoon, niin että voisitte puhua asiasta rauhassa?

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että vaikka kuvittelee sanomansa asiansa selvästi, niin väsyneenä ja uudessa tilanteessa on suuri väärin ymmärryksen mahdollisuus. Aloitin monta kertaa keskustelun, jossa olisin ehdottanut miehelle, että tämä hoitaisi vauvaa öisin alustuksella "mä olen tosi väsynyt". Mies vastasi, että niin hänkin ja minä tulkitsin sen niin, että "älä mulle valita". Jälkeen päin selvisi, että mies vaan yritti osoittaa sympatiaa, samassa veneessä ollaan.

Jos keskustelu ei auta, hakekaa siihen apua. Omasta kokemuksesta voin myös sanoa, että on todella vaikeaa katkaista sitä tottumusta, että äiti hoitaa kaiken.

Kiitos mukavasta vastauksesta. :) Täytyy pyytää vaikka lapsen kummia viemään vaunulenkille vauva niin saadaan jutella asioista ihan todenteolla.

Vierailija
48/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuna katsoisin peiliin ja miettisin hetken? Haukut miestä, vaikka varmasti tiesit millainen hän on? Joo, kyllä mä olen todellakin ylpeä, että mun lapsi ja hänen miehensä ovat hienoja, vastuullisia ja rakastavia kasvattajia nuoresta iästään huolimatta. Heidän ei tarvitse vauvapalstan kautta kasvaa aikuiseksi.

Okei, nyt en aio enää sinun viesteihisi enempää vastailla. Totta, ehkä lapsesi miehineen ei tarvinnut vauvapalstan kautta kasvaa aikuiseksi, mutta sinun ehkä tarvitsisi. :)

Vierailija
49/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on netti- tai peliriippuvuus. Teidän olisi tärkeää puhua asiasta hyvässä hengessä.

Mies ei taida olla erityisen empaattinen.

Jos hän ei ole aikaisemmin juurikaan osallistunut kotitöihin, hän ei välttämättä bonjaa tilannettasi. Niin ihmeelistä kuin se onkin.

Voisitko pikkuhiljaa koulia miestä tekemään aluksi pieniä juttuja ja vähitellen isompiakin ja enemmän.

Voimia kovasti ja tsemppiä 💛

Kiitos paljon. Tuo peliriippuvuus on pyörinyt mielessä jo pitkään. Ihminen on kuitenkin niin typerä, että en osannut ajatella niin fiksusti että lasta ei kannattaisi hankkia sellaisen ihmisen kanssa joka on noin kiinni tietokoneessa. Mies on rakastava, mutta ei hyvä eläytymään muiden tunteisiin. Eli juurikin empatian puutos vaivaa.

Vierailija
50/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, nyt en aio enää sinun viesteihisi enempää vastailla. Totta, ehkä lapsesi miehineen ei tarvinnut vauvapalstan kautta kasvaa aikuiseksi, mutta sinun ehkä tarvitsisi. :)

Aloituksen perusteella sinulla ne ongelmat ovat. Ei minulla. Minä olen kasvattanut lapseni myös ilman vauvapalstaa. Sori vain :)

Vierailija
51/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä eroaisin tuollaisesta miehestä heti.

Niin, onhan ne elarit kuitenkin jo taskussa valmiina polttelemassa.

Vierailija
52/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkutilanne on vinossa jo siinä kohtaa kun isän ajatellaan auttavan  vauvan kanssa. Lapsen isän kuuluukin osallistua lapsen hoitoon ja kasvatukseen, kyse ei ole lapsen äidin auttamisesta vaan ihan vaan oman hommansa hoitamisesta ja vastuunsa kantamisesta. Tietysti useimmiten äidin osuus pikkuvauvan hoitamisessa korostuu, tämä ei kuitenkaan tarkoita että mies on vain pikkuapuri joka auttelee että äiti pääsee suihkuun ja vessaan vaan kyllä hän kaikesta huolimatta on vanhempi jolla on ihan samanlainen velvollisuus huolehtia lapsesta kuin äidillä. 

Eli ihan kuten isukki voi halutessaan lähteä vaikka lenkille ja jättää vauvan äidin kanssa pitäisi äidinkin voida jättää lapsi isälle ilman että se on joku suuri numero. 

Vierailija
53/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkutilanne on vinossa jo siinä kohtaa kun isän ajatellaan auttavan  vauvan kanssa. Lapsen isän kuuluukin osallistua lapsen hoitoon ja kasvatukseen, kyse ei ole lapsen äidin auttamisesta vaan ihan vaan oman hommansa hoitamisesta ja vastuunsa kantamisesta. Tietysti useimmiten äidin osuus pikkuvauvan hoitamisessa korostuu, tämä ei kuitenkaan tarkoita että mies on vain pikkuapuri joka auttelee että äiti pääsee suihkuun ja vessaan vaan kyllä hän kaikesta huolimatta on vanhempi jolla on ihan samanlainen velvollisuus huolehtia lapsesta kuin äidillä. 

Eli ihan kuten isukki voi halutessaan lähteä vaikka lenkille ja jättää vauvan äidin kanssa pitäisi äidinkin voida jättää lapsi isälle ilman että se on joku suuri numero. 

Juuri näin. Ja tätä yritän miehelle kertoa parhaani mukaan. :(

Vierailija
54/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa sellaiselta isältä, jollainen minusta tulisi, jos hankkisin lapsia. :D

Silti kaikki ovat tyrkyttämässä minulle ajatusta vanhemmuudesta.

Pelkästään tästä viestistä voi päätellä että teet palveluksen ihmiskunnalle kun päätätä geenilinjasi itseesi.

Kiitos vastuullisesta asenteestasi.

Vierailija
55/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa koliikkikeinu. Käytettyjä saa netistä muutamalla kympillä. Voitte kokeilla myös tallentaa 10 min pölynimurin ääntä vaikka puhelimeen ja soittaa sitä vauvalle. Ehtii ainakin vessassa käydä.

tv. puolivuotiaan ex-koliikkivauvan vanhemmat.

Vierailija
56/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa koliikkikeinu. Käytettyjä saa netistä muutamalla kympillä. Voitte kokeilla myös tallentaa 10 min pölynimurin ääntä vaikka puhelimeen ja soittaa sitä vauvalle. Ehtii ainakin vessassa käydä.

tv. puolivuotiaan ex-koliikkivauvan vanhemmat.

Jeps, koliikkikeinu löytyy ja imurin ääntä YouTubesta tai ihan varsi-imurista kuunnellaan. Keinussa ei oikein viihdy, ääni välillä rauhoittaa ja jopa auttaa nukahtamaan, joskus taas ei sekään. :(

Vierailija
57/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen perusteella sinulla ne ongelmat ovat. Ei minulla. Minä olen kasvattanut lapseni myös ilman vauvapalstaa. Sori vain :)

Nyt ihan ulkopuolisena kommentoin, että oletpas sinä kovin raskas ihminen. Olen aina miettinyt miten jotkut ihmiset voi olla jotenkin tosella epätietoisia kaikesta (voisiko olla jokin vajaaälyisyys kyseessä?). Omaa elämää kehutaan ja kaikki toisin on väärin ja huonosti.

Tuntuu ettei joidenkin aivokapasiteetti vain riitä normaaliin kanssakäymiseen ja elämän ymmärtämiseen.

Ap, minun vinkki on että ostat vaikka videokuvaavan itkuhälyyttimen ja joku kerta jätät miehen vauvan kanssa yksin. Toki hoito-ohjeet varmuuden vuoksi ylös johonkin vihkoon. Voit olla jossain lähistöllä omassa rauhassa ja vilkuilla itkuhälyyttimestä onko kaikki ok.

Ymmärrän, että on vaikea luottaa siihen että mies hoitaa hyvin lasta jos et ole ikinä nähnyt hänen lasta hoitavan oma-aloitteisesti. Mutta tilanne ei kyllä luultavasti korjaannu muuten kun pistämällä mies vastuuseen myös hoitamisesta.

Ilmiannoin viestisi.

T. Toinen kommentoija

Vierailija
58/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan ulkopuolisena kommentoin, että oletpas sinä kovin raskas ihminen. Olen aina miettinyt miten jotkut ihmiset voi olla jotenkin tosella epätietoisia kaikesta (voisiko olla jokin vajaaälyisyys kyseessä?). Omaa elämää kehutaan ja kaikki toisin on väärin ja huonosti.

Tuntuu ettei joidenkin aivokapasiteetti vain riitä normaaliin kanssakäymiseen ja elämän ymmärtämiseen.

Ap, minun vinkki on että ostat vaikka videokuvaavan itkuhälyyttimen ja joku kerta jätät miehen vauvan kanssa yksin. Toki hoito-ohjeet varmuuden vuoksi ylös johonkin vihkoon. Voit olla jossain lähistöllä omassa rauhassa ja vilkuilla itkuhälyyttimestä onko kaikki ok.

Ymmärrän, että on vaikea luottaa siihen että mies hoitaa hyvin lasta jos et ole ikinä nähnyt hänen lasta hoitavan oma-aloitteisesti. Mutta tilanne ei kyllä luultavasti korjaannu muuten kun pistämällä mies vastuuseen myös hoitamisesta.

Sinäkö olet sitten ihan okei? Haukut täällä muita törkeästi. Toivottavasti joku ilmiantaa viestisi. Ja näköjäönkin joku oli tehnyt sen.

Vierailija
59/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kateeksi :( miten haluat elää tuollaisen miehen kanssa? Meillä lapset hoidetaan yhdessä.

Vierailija
60/76 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno mies sulla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi