Mies ei auta vauvan kanssa
Meillä on kaksi kuukautta vanha vauva. Kun joku kuitenkin tulee tätä kysymään, niin ei, en ruinannut vauvaa mieheltä eikä ollut vahinko. Mies tahtoi lasta enemmän kuin minä.
Mies on suoraan sanottuna täysin hyödytön vauva-arjessa. Omaa vikaa osaksi varmasti, jo ennen vauvaa hoidon kaikki kotityöt, mutta asia ei minua vaivannut silloin. Mielelläni tein eikä se kuormittanut minua.
Nyt kuitenkin koliikkivauva, jota kanniskelen päivät pitkät. Mies vaihtaa ehkä yhden vaipan kahteen päivään, ja hoitaa vauvaa VAIN TASAN sen hetken että käyn esim. vessassa. Ei mitään oma-alotteisuutta. Omaa aikaa en saa, siis esimerkiksi että katsoisin jakson jostain sarjasta tai jotain vastaavaa. En saa edes syödä rauhassa. Mies puolestaan istuu päivät koneella ja nukkuu pitkiä unia.
Olen kuin zombie - kalpea haamu joka toimii väsyneen mekaanisesti.
Olen yrittänyt puhua miehelle asiasta lähiaikoina joka päivä. Mutta ei. Joko lyö vitsiksi, tai suuttuu. Ei osaa ottaa kritiikkiä vastaan yhtään.
Toinen asia on se, että kun jätän vauvan miehelle esim. vessareissun ajaksi, niin vauva huutaa ja huutaa, mutta mies ei ota syliin. Hyssyttelee vaan, mutta on niin laiska ettei jaksa edes syliin nostaa. Välillä selvästi hermostuu itkuun ja saattaa "huutaa" vauvalle. Eli toinen puoli ongelmassa on se, että mikäli mies hoitaisikin, uskaltaisinko luottaa ettei satuta vauvaa tai jätä hoitamatta. Voi Jeesus että on hankalaa.
Kommentit (76)
Ei miehen kuulukaan auttaa vauvan hoidossa, miehen kuuluu hoitaa lastaan yhtä paljon kuin äidin, pois lukien imetys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja ikää oli?
vauvanhoito on naisen hommaa ja harvinaisen paskan miehen oot valinnut.
WT ALERT
28. Mun mielestä vauvanhoito ei ole yksin naisen hommaa. Ja WT en ole, jos haluat välttämättä tietää niin ihan akateemisia ollaan. :D
Kertonee aika paljon akateemisuudesta. No älykkyys ja muisti onkin kaksi eri asiaa.
Mitäs mies opiskelee. entäs itse?
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä työtön eli ei edes elätä perhettä.Ja jos ei mitään tee kotona...Mitä teet tuollaisella miehellä?
Opiskelee, eli toive on että joskus elättää. Mutta niin. Vaikka rakkaus on pitkään kestänyt ja vahva, niin kyllä kuormittaa hoitaa ikään kuin kahta lasta.
Kerro ihan suoraan että olet vaarallisen lähellä täysuupumusta. Tarvitset apua ja vauva tarvitsee hoivausta molemmilta. Jos suuttuu, niin suutu takaisin!
Vierailija kirjoitti:
M34 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on muita naisia ja todennäköisesti tahtoo erota . Eikö sinun tehtävänäsi ole hoitaa vauvaa, koska olet sen hankkinut. Sinä olet äiti! Sinulla on vastuu vauvasta ja sen syöttämisestä. Ei miehellä. Vauva-aikana ei tarvita omaa aikaa, vaan vauva on sinussa pitkään kiinni.
Mies on selvästi tyytymätön suhteeseenEn minä yksin sitä vauvaa ole hankkinut. :) Ja omaa aikaa saan haluta, koska meitä vanhempia on kaksi - jos olisin yksin, niin en omasta ajasta edes puhuisi välttämättä. Ja ei ole muita naisia, mies ei poistu kotoa melkein ikinä ja puhelin on lähes yhteistä omaisuutta kun molemmat sillä jotain touhutaan. Ja koneella pelaa. :D Tää kommentti jotenkin piristi mua, kiitos. :D -ap
Millainen äiti oikein olet? Jos mun nainen kirjoittaisi tuohon sävyyn, niin olisin todella pettynyt . Miten kaksi aikuista ihmistä ei kykene kantamaan vastuuta niin, että molemmilla on hyvä olla ? Ei tullut mieleen pohtia miehen käytöstä ennen lapsien hankkimista? Tuskin hänen käytös tuli yllätyksenä ja yhtäkkiä muuttui ihmisenä. Turha jälkeenpäin mutista. Olisit miettinyt asioita vähän pidemmälle ? Ei hyvää päivää! Kasvakaa aikuiseksi molemmat !
Siis mihin sävyyn? :D Niinpä, miten ei kykenekään? Haluaisin että mieskin kantaisi oman vastuunsa, sitten olisi myös minulla hyvä olla.
Sinun tapasi tehdä kotityöt on tietenkin ainoa oikea, sinä olet päättänyt sisustustarrojenne ja tuikkukuppienne paikoista alkaen kaiken tähän asti? Ja miehen tavarat on kellarihäkissä?
Eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja ikää oli?
vauvanhoito on naisen hommaa ja harvinaisen paskan miehen oot valinnut.
WT ALERT
28. Mun mielestä vauvanhoito ei ole yksin naisen hommaa. Ja WT en ole, jos haluat välttämättä tietää niin ihan akateemisia ollaan. :D
Kertonee aika paljon akateemisuudesta. No älykkyys ja muisti onkin kaksi eri asiaa.
Mitäs mies opiskelee. entäs itse?
Olen itse luokanopettaja, valmistunut siis ja työssä. Mies opiskelee kauppatieteitä. -ap
En yhtään ihmettelee, ettei mies halua hoitaa lasta. Vaikutat siltä, että valitat joka asiasta. Et halunnut lasta kovaa, mutta teit sen. Millainen ihminen kehtaa sanoa noin ..huh..
Vierailija kirjoitti:
Kerro ihan suoraan että olet vaarallisen lähellä täysuupumusta. Tarvitset apua ja vauva tarvitsee hoivausta molemmilta. Jos suuttuu, niin suutu takaisin!
Vähästäpä te nykyprinsessat "uuvutte".
En edes haluaisi tietää miltä näyttäisi, jos sodan sattuessa olisitte samassa vastuussa osastanne kuin esiäitinne aikanaan.
Mä tulen ns. voimaantumaan tänne av-palstalle. Eli lukemaan ihmisten huonoista parisuhteista ja kauheasta lapsiperhearjesta. Taas kerran voin olla niin tyytyväinen kaikkeen omassa elämässäni, kun oon lukenut muutaman aloituksen. Mulla on kaikki oikein hyvin:) Joten kiitos ja anteeksi ap:)
Jos ei hoida vauvaa niin sitten tekee oman osansa ja vähän enemmäkin kotitöistä. Ei se teidän koti ole mikään miehen hotelli!
Vähän särähti korvaan tuo "mies ei AUTA...mieshän on vauvan isä eikä mikään äidin apulainen.
Meillä ainakin mies on kanniskellut itkevää vauvaa, röyhtäyttänyt, vaihtanut vaippaa, pukenut, kylvettänyt, leikkittänyt, nukuttanut, syöttänyt, viebyt vaunulenkille ym ym...ihan siinä missä minäkin.
Semmosta se on, itse olette sen halunneet tehdä. Miehet nyt on tommosia, siksipä ei kannata lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettelee, ettei mies halua hoitaa lasta. Vaikutat siltä, että valitat joka asiasta. Et halunnut lasta kovaa, mutta teit sen. Millainen ihminen kehtaa sanoa noin ..huh..
Halusin lapsen, kyllä halusin. Ja mies halusi vielä enemmän. Kehtaan sanoa ihan hyvin. :) Sanoin vaan etten mankunut lasta mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähästäpä te nykyprinsessat "uuvutte".
En edes haluaisi tietää miltä näyttäisi, jos sodan sattuessa olisitte samassa vastuussa osastanne kuin esiäitinne aikanaan.
Siis miksi pitäisi nykyään olla yhtä paskaa kuin ennen? Periaatteen vuoksi?
M34 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on muita naisia ja todennäköisesti tahtoo erota . Eikö sinun tehtävänäsi ole hoitaa vauvaa, koska olet sen hankkinut. Sinä olet äiti! Sinulla on vastuu vauvasta ja sen syöttämisestä. Ei miehellä. Vauva-aikana ei tarvita omaa aikaa, vaan vauva on sinussa pitkään kiinni.
Mies on selvästi tyytymätön suhteeseenEn minä yksin sitä vauvaa ole hankkinut. :) Ja omaa aikaa saan haluta, koska meitä vanhempia on kaksi - jos olisin yksin, niin en omasta ajasta edes puhuisi välttämättä. Ja ei ole muita naisia, mies ei poistu kotoa melkein ikinä ja puhelin on lähes yhteistä omaisuutta kun molemmat sillä jotain touhutaan. Ja koneella pelaa. :D Tää kommentti jotenkin piristi mua, kiitos. :D -ap
Millainen äiti oikein olet? Jos mun nainen kirjoittaisi tuohon sävyyn, niin olisin todella pettynyt . Miten kaksi aikuista ihmistä ei kykene kantamaan vastuuta niin, että molemmilla on hyvä olla ? Ei tullut mieleen pohtia miehen käytöstä ennen lapsien hankkimista? Tuskin hänen käytös tuli yllätyksenä ja yhtäkkiä muuttui ihmisenä. Turha jälkeenpäin mutista. Olisit miettinyt asioita vähän pidemmälle ? Ei hyvää päivää! Kasvakaa aikuiseksi molemmat !
Ei vasn kasvakoot mieskin aikuiseksi. Paskoja miehiä on nykyään tosi paljon.
O-ou, kuulostaa meidän suhteeltamme - ilman vauvaa. Mies on kieltämättä laiska, vaikkakin maailman kultaisin. Minä tosin hoidan kaikki kotityöt, ja mies asuukin kuin hotellissa siisteystasoa ajatellen. Toivon, ettei meillä ole tiedossa sama harmi tulevaisuudessa. Ja toivon myös, että sinun asiasi paranevat tavalla tai toisella.
Tuollainen tilanne kun yleensä kaatuu miehen pettämiseenkin/hivuttautumiseen kauemmas ja kauemmas, mikä ei auta yhtään jo valmiiksi ikävässä meiningissä. On takuulla ikävä huomata, miten omaa puolisoa ei kiinnostakaan oma jaksaminen ja hyvinvointi... mutta ehkä tuo on ohimenevä vaihe ja arkuutta vauvan kanssa toimimiseen (ehkä masennusta?). Koita avata asiaa miehesi kanssa. Jaksamisia!
Minä eroaisin tuollaisesta miehestä heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin lapsen, kyllä halusin. Ja mies halusi vielä enemmän. Kehtaan sanoa ihan hyvin. :) Sanoin vaan etten mankunut lasta mieheltä.
Ei hyvää päivää! Minkä ikänen oikeasti olet? Mun lapsi on 18v ja niin vastuullinen ja aikuinen äiti. Elää miehensä kanssa eikä ikinä ole tarvinnut valittaa hoidosta ym. Ottakaa itteänne niskasta kiinni! Miten aikuiset ihmiset voivat olla noin saamattomia..
Vierailija kirjoitti:
Ero
Mutta ainahan puhutaan ettei vauvavuoden aikana kannata erota? Pitääkö teidän mielestä paikkansa tuo väite? :O -ap
Miksi teit hänen kanssaan lapsia? Miten voi elää tietämättä ihmisen kanssa, joka ei saa vastuuta kannettua? Etkö aikaisemmin huomannut? Kuljetko laput silmilläsi ?