Yksisilmäiset, suomalaiset toimittajat hehkuttivat ennen Saksan vaaleja Merkelin selvää voittoa.
Kuinkas sitten kävikään? Jälleen vanhanaikaisesti heille:)
Saksan AfD:n selvä nousu oli pieni tuulenvire, siihen verrattuna, mitä tullaan Suomessa näkemään. You have been warned.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeisten vuosien aikana kiinnittänyt huomiota akateemisen maailman irrottautumiseen arkirealismista. Minulla on useampikin akateeminen kaveri, myös toimittaja, jotka suhtautuvat ääriliikkeiden nousuun ja muutenkin maailman muutoksiin ylimielisesti ja naureskellen. Esimerkiksi Brexit ja Trump olivat kyllä pääteltävissä, mutta kun varoitin että nämä todennäköisesti realisoituvat, minulle naureskeltiin päin naamaa ja sanottiin, että ei tule tapahtumaan. No tapahtui. Muutenkin alaluokan arkitodellisuus ja katkeruus ei tunnu heitä tavoittavan millään tasolla. Vai pitäisikö sanoa, että kiinnosta.
Sattumalta minä olen porukasta se, joka asuu lähiössä ja tekee vähemmän trendikkäitä hommia. He taas elävät kantakaupungissa arvoalueella ja elävät täysin omassa kuplassaan lapsellisine somepäivityksineen ja kierrätysvinkkeineen. Maailma muuttuuu ympärillä, mutta he eivät näe mitään. Kun itse käyn lähibaarissa ostamassa pizzaa ja kuuntelen samalla paikallisten puheita, ei mikään vitun Brexit tai Trump todellakaan yllätä. Ehkäpä akateemistenkin kannattaisi tehdä se kenttätyönsä kunnolla, muuttaa asumaan vaikka vuodeksi paskalähiöön ja kuulostella miten maailma makaa, niin ei tarvitsisi turvautua psykiatrin apuun kun maailma ei pelaakaan heidän ehdoillaan. Ja tällä en tarkoita puolustella äärioikeiston tai muiden ääriliikkeiden nousua, vaan totean asian.
Ime kyrpää retardi.
...
Marxismi ei kuulu sivistysvaltioihin. Näin se vain menee!
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeisten vuosien aikana kiinnittänyt huomiota akateemisen maailman irrottautumiseen arkirealismista. Minulla on useampikin akateeminen kaveri, myös toimittaja, jotka suhtautuvat ääriliikkeiden nousuun ja muutenkin maailman muutoksiin ylimielisesti ja naureskellen. Esimerkiksi Brexit ja Trump olivat kyllä pääteltävissä, mutta kun varoitin että nämä todennäköisesti realisoituvat, minulle naureskeltiin päin naamaa ja sanottiin, että ei tule tapahtumaan. No tapahtui. Muutenkin alaluokan arkitodellisuus ja katkeruus ei tunnu heitä tavoittavan millään tasolla. Vai pitäisikö sanoa, että kiinnosta.
Sattumalta minä olen porukasta se, joka asuu lähiössä ja tekee vähemmän trendikkäitä hommia. He taas elävät kantakaupungissa arvoalueella ja elävät täysin omassa kuplassaan lapsellisine somepäivityksineen ja kierrätysvinkkeineen. Maailma muuttuuu ympärillä, mutta he eivät näe mitään. Kun itse käyn lähibaarissa ostamassa pizzaa ja kuuntelen samalla paikallisten puheita, ei mikään vitun Brexit tai Trump todellakaan yllätä. Ehkäpä akateemistenkin kannattaisi tehdä se kenttätyönsä kunnolla, muuttaa asumaan vaikka vuodeksi paskalähiöön ja kuulostella miten maailma makaa, niin ei tarvitsisi turvautua psykiatrin apuun kun maailma ei pelaakaan heidän ehdoillaan. Ja tällä en tarkoita puolustella äärioikeiston tai muiden ääriliikkeiden nousua, vaan totean asian.
Näin se vain on! Kun koko kansan Laurasta tulee presidentti ja Jussi Halla-ahosta pääministeri niin asiat korjaantuvat ja myös heikommassa asemassa olevista ja ihan tavallisista ihmisistä kannetaan jälleen huolta.
Arto-vauva, 61 v.
Myös viinit ja vahvat oluet tulevat kauppoihin tavallisten ihmisten ulottuville kun Laurasta tulee presidentti ja Jussista pääministeri. Ne myös halpenevat todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas sitten kävikään? Jälleen vanhanaikaisesti heille:)
Saksan AfD:n selvä nousu oli pieni tuulenvire, siihen verrattuna, mitä tullaan Suomessa näkemään. You have been warned.
Lähde?
Kenelle kirjoitat englanniksi? Suomalaisilleko? Miksi?
Lets make finnland great again!
Yes we know, America first. But Finland second, ok?
Huhtasaarta kannattaa toki noin statementin vuoksi protestiäänestää ensimmäisellä kierroksella, mutta Niinistö on tuleva presidentti. Vaikka toisen kierroksen kautta. Ei sille ole vakavasti otettavaa haastajaa. Nyt on vain mielenkiintoista nähdä, kuinka moni mahdollisesti protestiäänestää ensimmäisellä kierroksella.
Joka kerta kun Sipilä aukoo kalansuutaan, että lisää pakolaisia Suomeen ja kyllä Suomen kansa tästä niin tykkää, sataa Huhtasaaren laariin.
Opetelkaa nyt edes isänmaanne kansainvälinen kirjoitusasu oikein. Englannissa Finland. Yhdellä n-kirjaimella. Saksassa Finnland. Makes a difference.
Suomessa, entisen Neuvostoliiton etupiiriin kuuluneena itä-blokin maana, on tilaus natseille samalla tavalla kuin entisen DDR:n alueella, jossa AfD sai suurimman äänimäärän. Perussuomalaiset ja Laura Huhtasaari sopivatkin hyvin tähän vuosien saatossa koulittuun ylisukupolviseen neuvostoihmisen mielenmaisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten ylen uutisten tulosgrafiikassa oli kannatusluvut kuvattu pylväin rivissä ja ne eivät olleet suuruusjärjestyksessä vaan esimerkiksi vihreät oli laitettu hämäävästi kolmanneksi.
Onkos ne lääkkeet otettu?
Suomessa on aika vähän Neuvostoliiton henkistä porukkaa. Pitävät vaan älämölöä sen edestä. Valtaosa suomalaisista haluaa pitää tämän maan ihan vaan Suomena. Ei neuvosto- tai läpsytinlandiana. Tätä asetelmaa pitää puolustaa näköjään urakalla, kun osa poliitikoista olisi kutsumassa maailman kylään. Kansalaisuuksista, jotka haluavat tehdä tästä maasta omansa konflikteineen.
Mistä noita Putin-Merkel lampaita pukkaa? Jos jatkettaisiin kuitenkin ihan itsenäistä linjaa, kuten ennenkin. Yli puolet kansasta on sitä mieltä, että ei kiitos pakolaisia enää tänne. Sitten mennään niillä ehdoilla. Vanhojakaan saada maasta ulos, vaikka olisi nuijittu pöytään jo lopullinen hylsy. Mitenköhän mahtaisi kenties käydä uusien kanssa? Ai niin, se palautussopimus puuttui. Oma maakaan ei halua rikollisiaan takaisin. Kuten ei Virokaan.
Täältä voi tarkistaa vaalituloksen alueittain:
https://www.welt.de/politik/bundestagswahl/article168932953/Hier-finden…
Kuten kartasta huomaa, AfD:n kannatus on ollut korkeimmillaan köyhien ihmisten alueilla, ja alueilla joilla on heikko koulutustaso. Tämä kertonee kaiken AfD:n kannattajista: ihmisiä, joilla ei ole erityisen hyvä elämäntilanne, joilla on heikko medialukutaito ja uskovat fake newsejä/"vaihtoehtomedioita".. Ennen kaikkea katkeria ja syrjäytyneitä ihmisiä joiden vihaa ja pettymystä on helppo hyväksikäyttää.
Erityispiirre Dresdenin ympäristössä Sachsenissa jossa AfD oli suosituimmillaan on se, että se oli ainoa paikka Itä-Saksassa, jonne ei ylttänyt länsitv:n lähetykset geografian (kukkulaa, laaksoa) vuoksi. Siispä täysin pimennossa läntisestä maailmasta ollut paikka jopa neukkusaksan standardeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että 13% on enemmän kuin 33%? Ehtaa rajakkilogiikkaa.
0%sta 13%iin on aika hemmetin paljon suurempi voitto kuin putoaminen 41%sta 33%iin.
Jonain päivänä ymmärrät itsekin logiikkasi järjettömyyden.
SDP sai joskus äänistä 30%. Sitten äänimäärä putosi muutaman prosentin. Nyt SDP:n äänestäjistä 10% kuolee vuosittain vanhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0%sta 13%iin on aika hemmetin paljon suurempi voitto kuin putoaminen 41%sta 33%iin.
Jonain päivänä opit matematiikkaa ja laskemaan että nollasta kolmeentoista on äärettömän monen prosentin nousu ja pudotus 41stä 33een on 20% lasku.
Jos juoksukilpailua johtavalla on 41 sekunnin ero seuraavaan ennen viimeistä kierrosta ja maalissa 33 sekunnin, kuka on voittaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonain päivänä opit matematiikkaa ja laskemaan että nollasta kolmeentoista on äärettömän monen prosentin nousu ja pudotus 41stä 33een on 20% lasku.
...ja maalissa 33 sekunnin, kuka on voittaja?
Tai 20 sekunnin
Laura 2018!
Arto-vauva, 61 v.