Yksisilmäiset, suomalaiset toimittajat hehkuttivat ennen Saksan vaaleja Merkelin selvää voittoa.
Kuinkas sitten kävikään? Jälleen vanhanaikaisesti heille:)
Saksan AfD:n selvä nousu oli pieni tuulenvire, siihen verrattuna, mitä tullaan Suomessa näkemään. You have been warned.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen toiminta alkaa olla jo sairasta,
Huvittavaaa ironiaa kun persujen lehdessä pöyristytään sanavalinnoista. :D
Yle toimii verovaroin, joten siinä ei ole mitään hyvittavaa vaan pelottavaa.
Persujen lehti toimii verovaroin.
Ja Vihreiden, mutta heidän tehtävä juuri on kin levittää heidän omaa agendaa. Miksi sinulla on noin vaikeaa? Koita hyväksyä tilanne ja jatka elämääsi kuten me muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punavihreiden denial-vaihe on jo huvittavaa, tässä teille ohjeita kuinka selviätte kriisistä: https://www.terveyskyla.fi/harvinaissairaudet/itsehoito/sairaus-sai-nim…
Hengittäkää paperipussiin ennenkuin jatkatte.
Hengitä sinä paperipussiin kirjoittamisen sijasta.
Miksi? Hyväksen totuuden ilman kiihkoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Saksassa ei Vihreät menesty kuten Suomessa?
Siellä huomattiin ettei sähköä tule itsestään pistorasiasta ja ettei kansatalouspyöri hippifarmeilla joissa viljellään niitä luomuvegaanituotteita.
Vierailija kirjoitti:
Siellä huomattiin ettei sähköä tule itsestään pistorasiasta ja ettei kansatalouspyöri hippifarmeilla joissa viljellään niitä luomuvegaanituotteita.
Voisiko joku yrittää joskus keksiä jonkin ihan uuden olkiukon? Tulisi edes hieman vaihtelua.
Olen viimeisten vuosien aikana kiinnittänyt huomiota akateemisen maailman irrottautumiseen arkirealismista. Minulla on useampikin akateeminen kaveri, myös toimittaja, jotka suhtautuvat ääriliikkeiden nousuun ja muutenkin maailman muutoksiin ylimielisesti ja naureskellen. Esimerkiksi Brexit ja Trump olivat kyllä pääteltävissä, mutta kun varoitin että nämä todennäköisesti realisoituvat, minulle naureskeltiin päin naamaa ja sanottiin, että ei tule tapahtumaan. No tapahtui. Muutenkin alaluokan arkitodellisuus ja katkeruus ei tunnu heitä tavoittavan millään tasolla. Vai pitäisikö sanoa, että kiinnosta.
Sattumalta minä olen porukasta se, joka asuu lähiössä ja tekee vähemmän trendikkäitä hommia. He taas elävät kantakaupungissa arvoalueella ja elävät täysin omassa kuplassaan lapsellisine somepäivityksineen ja kierrätysvinkkeineen. Maailma muuttuuu ympärillä, mutta he eivät näe mitään. Kun itse käyn lähibaarissa ostamassa pizzaa ja kuuntelen samalla paikallisten puheita, ei mikään vitun Brexit tai Trump todellakaan yllätä. Ehkäpä akateemistenkin kannattaisi tehdä se kenttätyönsä kunnolla, muuttaa asumaan vaikka vuodeksi paskalähiöön ja kuulostella miten maailma makaa, niin ei tarvitsisi turvautua psykiatrin apuun kun maailma ei pelaakaan heidän ehdoillaan. Ja tällä en tarkoita puolustella äärioikeiston tai muiden ääriliikkeiden nousua, vaan totean asian.
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeisten vuosien aikana kiinnittänyt huomiota akateemisen maailman irrottautumiseen arkirealismista. Minulla on useampikin akateeminen kaveri, myös toimittaja, jotka suhtautuvat ääriliikkeiden nousuun ja muutenkin maailman muutoksiin ylimielisesti ja naureskellen. Esimerkiksi Brexit ja Trump olivat kyllä pääteltävissä, mutta kun varoitin että nämä todennäköisesti realisoituvat, minulle naureskeltiin päin naamaa ja sanottiin, että ei tule tapahtumaan. No tapahtui. Muutenkin alaluokan arkitodellisuus ja katkeruus ei tunnu heitä tavoittavan millään tasolla. Vai pitäisikö sanoa, että kiinnosta.
Sattumalta minä olen porukasta se, joka asuu lähiössä ja tekee vähemmän trendikkäitä hommia. He taas elävät kantakaupungissa arvoalueella ja elävät täysin omassa kuplassaan lapsellisine somepäivityksineen ja kierrätysvinkkeineen. Maailma muuttuuu ympärillä, mutta he eivät näe mitään. Kun itse käyn lähibaarissa ostamassa pizzaa ja kuuntelen samalla paikallisten puheita, ei mikään vitun Brexit tai Trump todellakaan yllätä. Ehkäpä akateemistenkin kannattaisi tehdä se kenttätyönsä kunnolla, muuttaa asumaan vaikka vuodeksi paskalähiöön ja kuulostella miten maailma makaa, niin ei tarvitsisi turvautua psykiatrin apuun kun maailma ei pelaakaan heidän ehdoillaan. Ja tällä en tarkoita puolustella äärioikeiston tai muiden ääriliikkeiden nousua, vaan totean asian.
Lähiössä todellakin huomaan huonon kehityksen. Kumpulassa voi elää omassa kuplassa välittämättä muiden hädästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittajat ovat ihan pihalla kansan fiiliksistä.
Mitä väliä sillä on mikä on kansan fiilis? Tunteilu pois ja asiaan. Ei kai työpaikoillakaan asioista päätetä jonkun fiilisten mukaan.
Koska demokratia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on mikä on kansan fiilis? Tunteilu pois ja asiaan. Ei kai työpaikoillakaan asioista päätetä jonkun fiilisten mukaan.
Koska demokratia?
Tunneihminenkö siellä kirjoittaa tunteen vallassa? Miksi sinun v*tutus olisi parempi argumentti kuin faktoihin pohjaava, perusteltu mielipide?
Vierailija kirjoitti:
Ei juma mikä spede. :D
Ei pidä nylkeä karhua, ennen kuin se on kaadettu.
Ollaan akateeminen perhe ja aika herkällä korvalla seurattu ääriliikkeiden kehitystä. Todellakin Brexit ja Trump tai tämä pakkotaakanjaon kehitys aiheuttaa vastaheilurin kansalta takaisin. Ei voi väkisin pakottaa suvaitsevaiseksi maailmankansalaiseksi. Kun mitta tulee täyteen, niin se näkyy vallanjaossa. Nationalismi nostaa päätään.
Sitten on aivan liikaa tahoja, kuten tämäkin palsta, jotka yrittävät kaikella tarmolla sensuroida niitä itselleen epäsuotuisia ajatuksia. Se nyt vaan on todellisuutta, eikä muuta yhteiskunnan kehitystä ainakaan parempaan suuntaan. Tyytymätttömien määrä kasvaa, terrori-iskuista varoitettiin hyvissä ajoin poliitikkoja, kun Orpo päästi massat maahan, eikä näistä faktoista saisi edes keskustella ääneen, että edes jonkun pää tulisi ulos sieltä kuplasta todelliseen vallitsevaan maailmantilaan. Tulee muuten paljon rumempaa jälkeä sitten tuolla vaimentamisen politiikalla. Sitten joku taas "yllättyy".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma mikä spede. :D
ylimielinen city-vihreä bongattu.
Lisäksi tämä koko uskontokysymys on sivuutettu todella sinisilmäisesti. Tapakristitty voisi tutustua enemmän muslimien arkeen ja ideologiaan. Sieltä päin ei jousteta pahemmin meidän suuntaan. Tuo on niin iso arvokysymys, että integraation onnistuminen on lähtökohtaisesti jo utopiaa.
Parhaimpia arkirealismin kommentteja kuulee ihmisiltä, jotka tosiaan elävät lähiöissä tai ovat tuon vähemmän koulutetun kansanosan kanssa tekemisissä. Siellä ei harrasteta minkäänlaista itsesensuuria, vaan asiat kerrotaan niin kuin ne ovat. Ei pahemmin vihreitä kannateta. Jotakin jälleen uutta pyörätietä enemmän kiinnostaa, kuinka pitkä on päivän leipäjono.
Vierailija kirjoitti:
Sitten on aivan liikaa tahoja, kuten tämäkin palsta, jotka yrittävät kaikella tarmolla sensuroida niitä itselleen epäsuotuisia ajatuksia. Se nyt vaan on todellisuutta, eikä muuta yhteiskunnan kehitystä ainakaan parempaan suuntaan. Tyytymätttömien määrä kasvaa, terrori-iskuista varoitettiin hyvissä ajoin poliitikkoja, kun Orpo päästi massat maahan, eikä näistä faktoista saisi edes keskustella ääneen, että edes jonkun pää tulisi ulos sieltä kuplasta todelliseen vallitsevaan maailmantilaan. Tulee muuten paljon rumempaa jälkeä sitten tuolla vaimentamisen politiikalla. Sitten joku taas "yllättyy".
Tässäkin asiassa useampi poliitikko Negriä myöten valehteli päin naamaa kansalle niin, että korvat heiluivat. Jollekin kuplalaiselle saattoi mennä läpi. Presidenttikin joutui puuttumaan keskusteluun, ettei kaikilla välttämättä ole vain niitä hyviä aikeita. Lue: joukossa on terroristeja, jihadisteja ja sotarikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansan fiilikset vaikuttavat esimerkiksi vaalituloksiin, joten niistä kannattaisi toimittajakunnan olla perillä ennen kuin vetelee tuloksia etukäteen omasta kuplastaan käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas sitten kävikään? Jälleen vanhanaikaisesti heille:)
Saksan AfD:n selvä nousu oli pieni tuulenvire, siihen verrattuna, mitä tullaan Suomessa näkemään. You have been warned.
Lähde?
Kenelle kirjoitat englanniksi? Suomalaisilleko? Miksi?
Lets make finnland great again!
hdfhgfhdgf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansan fiilikset vaikuttavat esimerkiksi vaalituloksiin, joten niistä kannattaisi toimittajakunnan olla perillä ennen kuin vetelee tuloksia etukäteen omasta kuplastaan käsin.
Terveiset sinne fiiliskuplaan. Aikuiset ovat toisaalla.
Asioiden vähättely on yksi psykologinen suojamekanismi ja defenssi. Suotakoon se teille vihervasureille tänä totuuden maanantaiaamuna.
Mutta älkää kuvitelkokaan, että se uppoaisi kovin pehmeään voihin.