Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esivaihdevuosioireita

Vierailija
24.09.2017 |

48-vuotias olen ja lähiaikoina kuukautiset ovat heitelleet. Minulta otettiin myös kohdun limakalvonäyte ja tulos kertoi siitä, että estrogeenia on liikaa suhteessa keltarauhashormoniin.

En ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä. Lukiessani naisten kokemuksia esivaihdevuosista silmäni ovat avautuneet - tämä kaikkihan on luonnollista ikään kuuluvaa oireilua! Melkein jatkuva v-tutus, alhainen ärsytyskynnys ja itkuherkkyys. Ikään kuin murrosikä olisi tullut uudelleen...

Ehkäpä puolen vuoden Terolut-kuuri palauttaa minut taas "omaksi itsekseni". Kokemuksia?676

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia Terolutista kenelläkään? Voiko tasapainottaa mielialan vaihteluita esivaihdevuosissa, kun estrogeenia on liikaa suhteessa keltarauhashormoniin?

Vierailija
62/72 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 39 ja kuukautiset on säännölliset, mutta PMS-oireet on muuttuneet viime vuoden aikana ihan hirveiksi. Voin olla viikonkin todella maassa ennen kuukautisia, niin, että on tosi vaikea järkeillä itseään ylös siitä suosta :( Aion todellakin pyytää estrogeenin korvaushoitoa syöpäriskistä huolimatta, jos tuo olo muuttuu jokapäiväiseksi!

Vierailija
64/72 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 39 ja kuukautiset on säännölliset, mutta PMS-oireet on muuttuneet viime vuoden aikana ihan hirveiksi. Voin olla viikonkin todella maassa ennen kuukautisia, niin, että on tosi vaikea järkeillä itseään ylös siitä suosta :( Aion todellakin pyytää estrogeenin korvaushoitoa syöpäriskistä huolimatta, jos tuo olo muuttuu jokapäiväiseksi!

Jos kuukautiset tulevat vielä normaalisti, niin eikö silloin olisi tarvetta keltarauhashormonille? Se hiipuu yleensä ennen kuin estrogeeni.

Vierailija
65/72 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Terolut?

Niinhän se menee että keltarauhashormooni loppuu ensin ja sitten vasta estrogeeni.

Ekaksi on lyhyt kuukautiskierto ja sitten vuodot harvenee ja muuttuu runsaiksi ja pitkiksi.

Olen itse 52v. ja aion kärvistellä. Viime menkat kesti 4 viikkoa ja 2 viikkoa vuodin järjettömästi. Tosin olen työtön ja en olisi pystynyt käymään töissä.

Nyt kuukautiset tulee 3 kuukauden välein.

En aio hormoonihoitoa ottaa. Terolut niin eikös se ole keltarauhashormooni?

Terolut on keltarauhashormoni ja sillä pyritään palauttamaan kierto normaaliksi. Se on tärkeää, jotta kohdun limakalvo ei pääse taas paksuuntumaan.

Paksuuntuuhan se ja lopulta hapertuu ja irtoaa. Tulee menopaussin tyhjennysvuoto.

Se on vain lyhyt ajanjakso niin loppuu estrogeenikin, ei sitten paksuunnu enää mikään limakalvo koska siihen tarvitaan estrogeeniä.

Vierailija
66/72 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuukautiset tulevat vielä normaalisti, niin eikö silloin olisi tarvetta keltarauhashormonille? Se hiipuu yleensä ennen kuin estrogeeni.

En ainakaan itse käyttänyt. Nyt 52v. ja nyt estrogeenikin on loppunut. Menopaussi menossa.

Tulee kuukautiset runsaina jos keltarauhashormoonia vähemmän mutta pms myös helpottaa.

Vierailija
67/72 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keltarauhashormooni mielialaa paranna vaan estrogeeni.

Nää vaivat kestää tietyn aikaa ja yritän kestää.

Hormoonit kun ottaa käyttöön niin gynellä käyntejä riittää ja lääkkeet maksaa.

Se rahastus on loputonta ja siihen ultrat päälle.

Mitä jutellut tuttujen kanssa niin kukaan ei ole käyttänyt hormoneja.

Vierailija
68/72 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei keltarauhashormooni mielialaa paranna vaan estrogeeni.

Nää vaivat kestää tietyn aikaa ja yritän kestää.

Hormoonit kun ottaa käyttöön niin gynellä käyntejä riittää ja lääkkeet maksaa.

Se rahastus on loputonta ja siihen ultrat päälle.

Mitä jutellut tuttujen kanssa niin kukaan ei ole käyttänyt hormoneja.

Olen ymmärtänyt, että keltarauhashormonin ja estrogeenin välinen suhde on tärkeä. Minulla otettiin kohdun limakalvonäyte paksuuntuneen limakalvon tähden ja vastauksessa puhuttiin estrogeenivaikutuksesta eli sitä on liikaa suhteessa keltarauhashormoniin. Siksi Terolut ja toivottavasti taas parempi mieliala, kun hormonien välinen suhde tasapainottuu.

Vierailija
69/72 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä merkkinen emättimeen laitettava voide sinulla on? Olisin kiinnostunut

Vierailija
70/72 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Mitä luonnollista progesteronivoidetta käytät ja mistä sitä olet ostanut?

Vierailija
71/72 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa! Mitä luonnollista progesteronivoidetta käytät ja mistä sitä olet ostanut?

Onko kellään tuoreita kokemuksia voiteen tilauksesta ja annostuksesta?

Vierailija
72/72 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras luontaistuote vaihdevuosiin (NuviaLab Meno) - https://nplink.net/mm3e4p7p Helpotti alkavia vaihdevuosi oireita,mm. kuumia aaltoja yöllä ja hikoilua päivisin. Vaikutti myös mielialaan myönteisesti. Lieneekö tuotteen ansiota että olen pysynyt terveenä koko talven vaikka lähipiirissä ollut flunssaa. Olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen!