Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EN JAKSA ENÄÄ, ***** HAMMAS! Auttakaa kiltit

Vierailija
24.09.2017 |

Kettu, kun ei jaksa enää. Hammasta vaan särkee eikä siinä sinänsä oo mitää muuta ku väliaikane paikka (odottaa juurihoitoa) ja pieni särö josta en tiiä onko tullut hammaslääkärin sörkkiessä vai koska. Mulla on myös räkää tuon poskihampaan juuressa, poskiontelossa kun juuret menee poskionteloo. Hoitajat kattoivat sillä laitteella että joo,turvotusta mut ei mitää antibiootteja. hammaslääkärin röntgenissä näkyy juuressa räkää. Oon 18. Hammasta särki aiemmin silloin tällöin ja sillee et ihan ku joku ois puukkoa työntänyt ko.hampaasta silmään. Nyt sit särkee tosi kylmä ja tärinä ku laittoi tuon lääkepaikan. Hio hampaan matalammaks ja toisel puolella selvästi korkeampi. Tosi kipeät leukalihakset.

Onko juurihoitoa siis oikea ratkaisu vai mitä tässä pitäis tehdä?

En ite todellakaan tiedä mitä tehdä eikä ole ketään kuka osaisi auttaa. En nuku enää öisin ja heräilen keskellä yötä vain itkemään ja valvomaan ahdistuksesta. Mulla on kirjoituksia ja kaikkea muutakin, ei siis pelkästään hampaasta mutta vaivaa toki ku pitää miettiä onko siinä joku paha vika ja mitä sille pitäis tehdä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räkää hampaan vieressä? Wtf? T. valehammaslääkäri

Hampaan viereisessä POSKIONTELOSSA. Lukisin

Vierailija
22/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihmiset alapeukuttaa? ! Oletteko te niin rikkaita että teillä on varaa maksaa tonneja hammaslääkäriin ja vielä asuakin sekä elää normaalia arkea?

Mikä olisikaan parempi keino saada hammaslääkäripelko kuin turha juurihoito. Eikö tällä palstalla todella ole yhtään hammaslääkäriä, joka auttaisi?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh ei niitä juurihoitoja turhaan tehdä. Ei hammaslääkäri ole mikään arvauslaitos missä kokeillaan että auttaiskihan tämä vai tuo vaan valitulle hoidolle on kyllä perusteet. Kunnallinen ei ole niin kallis ja maksuaikaa saa varmasti soviteltua ja paloiteltua tarvittaessa. Tai sitten voi vaan kärsiä.

Vierailija
24/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öh ei niitä juurihoitoja turhaan tehdä. Ei hammaslääkäri ole mikään arvauslaitos missä kokeillaan että auttaiskihan tämä vai tuo vaan valitulle hoidolle on kyllä perusteet. Kunnallinen ei ole niin kallis ja maksuaikaa saa varmasti soviteltua ja paloiteltua tarvittaessa. Tai sitten voi vaan kärsiä.

Hammaslääkäri sanoi että toivotaan että auttaa. Ettei oo aivan varma, koska on hänestä niin outo. Pieni paniikki tuosta. Enkä halua valvoa juurihoidon takia montaa yötä, koska kuulemma kolme yötä vähintään. Eniten huolettaa se, että paikan avaus sai niin kauhean säryt aikaan, että vaivoin seuraavan yön. En pystynyt syömään enkä juomaan mitään.

-ap

Vierailija
25/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun en tahtoisi menettää hampaitani. Minulla on kova hammaslääkärikammo, viimeksi puudutus ei edes meinannut toimia, vaikka kyseessä yläleuka.

Juurihoito tuntuu niin häpeälliseltä vaihtoehdolta, koska olen niin nuori. Jos hammaskin mustuu ja hapertuu niin hienoa. Jos kyseessä on ainoa vaihtoehto on se helpompi hyväksyä. Pelottaa eniten että se on täysin turha eikä auta mitään. Lisäksi minulla on särkyä toisella puolella vastaavassa hampaassa.

-ap

Vierailija
26/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä sä puhut.

Hammas juurihoidetaan jos juuret on auki loppuun asti ja jos sitä ei pysty tekemään niin hammas poistetaan.

Itselläni tämä edessä, yhden hampaan poisto ei tee susta hampaatonta.

Implanttia ei ole pakko laittaa, mikä hammas kyseessä.

Jos poskihammas niin ota pois koko hammas.

Vierailija
27/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko sillä räällä märkäpaisetta juuressa ? Jos niin on niin resektio on ainoa keino poistaa märkäpaise. Sekin maksaa paljon ja siihen tulee lisäksi vielä se juurihoito.

Vierailija
28/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi tehdään juurihoito ja sitten resektio joka on kirurginen hoito eli juuren märkäpaise saadaan pois leikkaamalla.

Juurihoito ei auta jos on myös märkäpaise.

Monesti päädytään implanttiin, maksaa 2000 euroa ja siihen voi hakea lainaa.

Tuota juurenpään leikkausta ei saa kunnallisella puolella. Halvin vaihtoehto on poistaa hammas.

Tilanteen pahentuessa tulehdus leviää leukaan ja kaulaan. Sitten onkin jo sairaalareissu edessä.

Vierailija
29/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3D-kuvaukseen ei kyllä ole ihan jokaisen terkkarin hammashoitolassa mahdollisuutta.

Vierailija
30/30 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaksi tehdään juurihoito ja sitten resektio joka on kirurginen hoito eli juuren märkäpaise saadaan pois leikkaamalla.

Juurihoito ei auta jos on myös märkäpaise.

Monesti päädytään implanttiin, maksaa 2000 euroa ja siihen voi hakea lainaa.

Tuota juurenpään leikkausta ei saa kunnallisella puolella. Halvin vaihtoehto on poistaa hammas.

Tilanteen pahentuessa tulehdus leviää leukaan ja kaulaan. Sitten onkin jo sairaalareissu edessä.

Mulla ei ole märkäpaisetta vaan poskiontelossa limaa. Poskiontelo on ihan hampaan juuressa kiinni. Ja koska mulla puuttuu synnynnäisestiki hampaita niin tekisi 6000€ ainakin nuo implantit. Sillä hinnalla kannattaa kyllä lyödä jo kaikki hampaat sisään ja hankkia kunnon tekarit :'D

-ap