Kaksi pientä lasta ja raskaustesti positiivinen, mitä teen..
Esikoinen täytti juuri 2v ja kuopus 8kk. Tilanne siis se että tänä aamuna tuli ihan puun takaa positiivinen raskaustesti. Pillerit käytössä ja pari kertaa unohtunut joskus ottaa mutta sillon on käytetty kondomia, en ymmärrä miten näin pääsi käymään. Eilen tuli kaupassa vahva tunne että pitää ostaa testi vaikka en ajatellut sen olevan positiivinen. Nyt en tiedä mitä tekisin seuraavaksi, enemmän olen abortin kannalla mutta toisaalta ajatus kolmannesta lapsesta on takaraivossa. Mies enemmän lapsen pitämisen kannalla kuin minä. Jaksaako kuitenkaan kolmea alle kolme vuotiasta lasta.. Mies saattaa kaiken lisäksu joutua millon vaan leikkaukseen joten olisin sitten käytännössä katsoen yh miehen toipumisen ajan joka saattaa kestää kuukausia. Olen ihan sekasin tästä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Millä raskausviikolla olet? Katso netistä miltä sikiö näyttää. Tai no varmaan kahden lapsen äitinä tiedät. Sydän luultavasti sykkii ja esim pienet käsien ja jalkojen alut löytyy.
Mulle tehtiin abortti rv 7 eikä ne oo edes silloin vielä kehittyneet.
Onko se joku neuvoa että kauhistelee aborttia. Abortin vastustajat voivat taas vaikka aloittaa oman keskustelun.
Jouduin vastaavan pohdinnan eteen kesäkuussa 1999. Meillä oli tuolloin 2v 10kk ja 1v 3kk ikäiset lapset. Kolmatta oli mietitty, mutta ikäeroksi ajateltiin kolmea vuotta, koska kahdenkin kanssa oli rankkaa. Meillä ei ollut mitään tuliverkostojakaan. Vaakakupissa painoi ensisijaisesti se, että esikoiseni oli kuollut kohtuun 39+5. Yksi oli kuollut tahtomattani - antaisinko tämä kuolla tahdostani? Ikääkin oli 36v joten välttämättä en tulisi enää halutessani raskaaksi.
En tehnyt aborttia. Kolmas meni siinä sivussa mutta rankkaa oli. Tämä kuopus täyttää helmikuun alussa 18v.
Mulla on vain yksi aikuinen lapsi, mutta kuvittelisin että on helpompaa kun on kolme samanikäistä kuin kolme eri-ikäistä.
Mutta sulle tulee helposti neljäs ja viides kun ei pillerit toimi...
Tunnen perheen joille ei pitänyt tulla yhtään lasta, mutta tulikin neljä ja ero...
Vierailija kirjoitti:
Millä raskausviikolla olet? Katso netistä miltä sikiö näyttää. Tai no varmaan kahden lapsen äitinä tiedät. Sydän luultavasti sykkii ja esim pienet käsien ja jalkojen alut löytyy.
Ei mitään hajua millä viikoilla olen.. Reilu kuukausi taaksepäin tuli menkkamaista vuotoa mutta ajattelin olevan joko menkat tai sitten minipillereistä johtuvaa vuotoa. Meillä on myös aika hiljaista ollut makuuhuoneen puolella viime aikoina niin ei tässä kovin paljon vaihtoehtoja ole koska on alkunsa saanut, joko kuukauden sisään tai sitten paljon aikaisemmin. Täytynee huomenna soittaa neuvolaan. Ap
Onpa täällä tekopyhää porukkaa. Maalaismammat syö ja syö ja arvostelee muiden elämää.
Kuten huomaat ap, ei täällä kannata oikeita asioita kysyä. Vain että onko fontti vaihtunut tai mikä kruunu...
Hei ap, meidän perheessä omalle lapsellni kävi juuri noin, ja hän päätti pitää lapsen, koska ajatteli, tetei se ole lapsen vika, jos vanhemmille sattui vahinko.
Lapsia siis oli kolme, joilla oli vähän yli vuosi ikäeroa.
Alku oli aika raskasta, mutta autoin heitä mahdollisimman paljon ja nyt ovat jo koululaisia ja kivaa on, kun aina on joku kaverina, vaikka joku olisi omissa riennoissaan.
sinulla on tukiverkot kunnossa, joten olen varma, että selviät hyvin.
t.mummeli
Ap kysyi mitä tekee. Ei sekään ole oikein että saisi vastauksia missä yllytetään tekemään abortti.
Rv 9 olin ultrassa ja silloin se oli vielä alkio eli näytti perunalta jossa oli pari itua.
Mutta rv 11 ultrassa näkyi jo mini-ihminen.
Eli itse voisin tehdä abortin ennen rv 9 mutta sen jälkeen en. Onneksi ei ole koskaan tarvinnut tällaisia päätöksiä tehdä.
Mutta jos 3.lapsen haluatte niin se on sitten nyt. Ei voi abortoida tätä vauvaa ja sitten parin vuoden päästä tehdä uusi vauva.
2 lasta ikuisesti tai 3 nyt.
Vierailija kirjoitti:
No se kolmas on tulossa nyt eikä myöhemmin. Mieti miten harmittaisi jos raskaus ei onnistuisikaan sitten kun haluatte kolmannen ja nyt olisi tehty abortti. Ja haluatko terveystietoihisi tahraavan merkinnän abortista? Sitä ei koskaan tiedä miten se vaikuttaa seuraavissa raskauksissa terkkarin yms suhtautumiseen
Ai terveystietoihin tahran? Kyllä minä tekisin valituksen terkkarista jos suhtautuminen olisi mielestäni minua loukkaava. Teen elämälläni mitä haluan, en mieti mitä terkkari valinnoistani ajattelee. Itsekin joudun työssäni olemaan tekemisissä pedofiilien, rikollisten, narkkareiden, abortin tehneiden, eronneiden ja ihan normaalia arkea elävien kanssa enkä kyllä hetkeäkään mieti heidän elämäänsä, jokainen aikuinen ihminen tekee omat valintansa.
Sujuu se jos haluat. Vaikka puoliso toipuu leikkauksesta nin onhan se läsnä. Ja jos nyt plussaat niin kuinka todennäköistä on edes, että leikkaus olisi vasta lähes vuoden päästä? Menee hoitotakuustakin jo ulos.
Meillä mies joutui yllättäen hengenvaaraan ja leikattiin, parin viikon tehohoito ja sitten kuukausien toipuminen. Kotona kolme pienehköä lasta (2, 5,6) ja mulla vuorotyö. Mies oli kotona lapsia hoitamassa, duuni frelancerina eli ei edes hoitopaikkaa. Kummasti siitä selvittiin kun mietittiin vähän järjestelyjä, meillä kyllä isovanhempien apu oli lisänä.
Vierailija kirjoitti:
Onneks mä en halunnut kolmatta niin tein abortin. Minusta se ei ole mikään iso juttu. En tajua, kun ihmiset jaksaa romantisoida yhden alkion menetystä, vaikka siittiöiden ja munasolujen menetys ei sitten ole mikään ongelma samoissa aikaikkunoissa.
Silloin kun raskaaksi on tultu siitä "alkiosta" on kovaa vauhtia tulossa ihminen. Jo aika alussa se pieni muistuttaa ihmistä. Näin videon missä abortin jälkeen sitä pientä pidettiin kämmenellä niin se liikkui!! Kukaan ei tiedä mitä tuskaa abortti aiheuttaa sikiölle. Itse en koskaan voisi tehdä sitä omalle lapselleni. Miettikää jos maailma on muutakin kun tämä elämä minkä näemmä niin julmasti toinen ihminen päättää toisen ihmisen puolesta että et saa tulla tänne. Harmi kun lapsi ei voi päättää mistä kohdusta syntyä.
Ohiksena vähän, mutta miten voi tuollaisia vahinkoja käydä aikuisille ihmisille? En vain pysty käsittämään.
Mutta joo, vaikea tilanne, itse en pystyis aborttia tekemään, vaikka en tuomitsekaan niitä jotka tekevät.