Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko absolutismi todellakin iso vika miehessä?

Vierailija
23.09.2017 |

Joku "Henri" valittaa Iltalehdessä, että naiset jättävät tutustumisen heti kesken ja toisia treffejä ei koskaan tule, jos heti paljastaa, ettei käytä lainkaan alkoholia.

Olen itse absolutisti, enkä ole koskaan havainnut tällaista käytöstä naisilla. Onko minulla käynyt vain hyvä tuuri ja tapailemani naiset ovat olleet harvinaisen fiksuja vai löytyisikö Henrin taustalta sittenkin joku muu syy?

http://m.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201709212200408779_rk.sh…

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aiemmin maltillinen sekakäyttäjä ja nyt absolutisti kaikkien päihteiden suhteen. Pakko sanoa, että sekakäyttäjänä oli paljon parempi flaksi kuin nyt raittiina, vaikka ihmisenä olen ihan samanlainen

Vierailija
62/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti suurin osa sinkku naisista on alkoholin suurkäyttäjiä. Ei sellaset raitista miestä katsele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko syy on täysin toinen tai Henri tuo absolutismin sillä tavalla esiin, että hänestä saa tiukkapipoisen vaikutelman.

Vierailija
64/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen absolutisti, mutta saatan kyllä esim. muodon vuoksi juhlatilanteessa tai vastaavassa ottaa lasillisen kohteliaisuudesta. Myönnän että joskus ihmetyttää miten erilaisesti sitä kokee alkoholin tai päihteet kuin suurin osa väestöstä ja ei sille mahda mitään että oman pään sekoittaminen näyttää vähän tyhmältä. Vaikka siis kyllä ymmärrän että jotkut fiilikset siitä tulee :D mutta näin ulkopuolisena se näyttää omituiselle. Itse en edes pidä alkoholin maustakaan. Joten siinä mielessä kyllä ymmärrän että kyseessä voi olla ylitsepääsemätön piirre jos toinen ei ymmärrä toista. Sama se on monen muunkin asian kanssa. Itse en hae parisuhdetta, mutta ehkä ulkomailta voisi yrittää paremmalla onnella kun siellä alkoholi ei ole niin kulttuuriin sidottua?

Vierailija
65/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääripäät aina hankalia. Entä jos haluan ottaa yhden lasillisen viiniä, alatko kiukutella vieressä? Entä jos juhlissa, häissä tai muualla otetaan se lasi kilistettäväksi, heilautatko ilmalasia?

Vierailija
66/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika iso miinus se ainakin tuntuu olevan. Itse en käytä alkoholia, mulla ei ole mitään vastaan jos toinen käyttää.

Raittiina on aika hankala löytää kumppania. Selvinpäin kun pyörii baareissa niin viimestään saa jonkun luuserin maineen. Entäpä kun neidolle tarjoo drinkkiä ja itse ottaa kolan. Suoraan sanottuna on aiheuttanut aika tavalla negatiiviä ja pilannut hommat.

Toinen juttu on nettitreffailu, siinä raittius aiheuttaa eniten hallaa. Missään nimessä ei saa laittaa raittiutta mahdollisiin sarakkeisiin jossa kysytään sitä. Sen huomaa heti naisten aktiivisuutena edes vastata. Karkeesti arvioden viestittelyistä katkeaa yli 90 prossaa raittiuden kuultua,kun yleensä nainen haluaa tietää juomatottumuksistani. Huvittavinta siinä on siinä että samaan aikaan etsitään raitista. Ompa hommia kaatunut silleenkin että muutaman kerran tapailun jälkeen vastaan tullut tilanne että olis pitänyt ottaa

Olen ehkä ainoa tällainen kummajainen maailmassa, mutta mulle tulee sanasta raitis mieleen alkoholisti. "Olen nyt ollut jo kaksi viikkoa raittiina." Siis raitis = onnistunut himoistaan huolimatta olemaan ilman alkoholia. Absolutisti taas kuulostaa siltä, ettei välttämättä ole alkujaankaan ollut alkoholismin kanssa ongelmaa, mutta toisaalta tule mieleen, että henkilö itse uskoo, että jos hän joisi alkoholia, niin siitä tulisi ongelma. Itsensä sanominen raittiiksi siis mielikuvissani rinnastuu siihen, kun sanoo itseään nuorekkaaksi (oikeasti nuori ei niin sano), kuulostaa siis siltä kuin yrittäisi vakuutella jotain vähän liikaakin. Ehkei tyyppi ole alkoholisti, mutta jostain syystä hän kuitenkin tuo alkoholismin mieleen.

Ja tuo että selvänä etsii seuraa paikasta, jossa pääasiallinen tarkoitus on juoda alkoholia, on varmaankin virhe.

En itsekään juo paljon alkoholia enkä haluaisi syvemmässä tarkoituksessa tutustua keheenkään alkoholistiin tai edes muutenkaan ahkerasti juovaan (useita kertoja kuussa), koska en "halua seuran tekevän kaltaisekseen". Mulla on suvussa alkoholismia ja uskon olevani riippuvuuksille altis ja etten mahdollisesta alkoholismista onnistuisi koskaan parantumaan. En ole kuitenkaan täysin absolutisti. Jos olisin jossain juomassa, vähän tekemässä itsestäni sosiaalisempaa, niin nolottaisi siinä höpötellä rentousjuoman vaikutuksesta, kun toinen on vieressä fiksuna selvin päin. Jos se on siis itselle joku vieras ihminen. Kokisin olevani arvosteltavana sen edessä jotenkin "alemmassa" asemassa, nolaavani itseni.

Vierailija
67/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika iso vika. Ois se kiva mennä syömään ja ottaa vinkkua, istua kotona kattoos jotain leffaa ja ottaa vinkkua, mökkibileet ois aika tylsät, etelänlomamatkat olis tylsiä jne.

Vierailija
68/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se aika iso vika. Ois se kiva mennä syömään ja ottaa vinkkua, istua kotona kattoos jotain leffaa ja ottaa vinkkua, mökkibileet ois aika tylsät, etelänlomamatkat olis tylsiä jne.

Sulla on selkeästi alkoholiongelma.

Vierailija
69/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika? Mikä ihmeen vika? Onko ihminen siis viallinen, jos ei käytä alkoholia lainkaan? 

Vierailija
70/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku "Henri" valittaa Iltalehdessä, että naiset jättävät tutustumisen heti kesken ja toisia treffejä ei koskaan tule, jos heti paljastaa, ettei käytä lainkaan alkoholia.

Olen itse absolutisti, enkä ole koskaan havainnut tällaista käytöstä naisilla. Onko minulla käynyt vain hyvä tuuri ja tapailemani naiset ovat olleet harvinaisen fiksuja vai löytyisikö Henrin taustalta sittenkin joku muu syy?

http://m.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201709212200408779_rk.sh…

Eiköhän se ole se ilmiselvä syy.

Henri vaatii siltä naiselta, että tämän on pakko olla absolutisti ja jättää kaikki ystävänsä, vähäisetkin iltamenot tai konsertit pois elämästään, koska se ei sovi Henrille.

Miksi Henri on sitten absolutisti?

Tulee 2 syytä mieleen:

Henri on entinen Happo-Henri, joka on alkanut vihata juomista ja alkaa nalkuttaa heti, kun näkee jonkun juomassa.

Henrillä ei ole lainkaan itsehillintää, hän ei pysty maistamaan alkoholia, vaan vetää kuin nälkäinen tapiiri kaiken suihinsa heti.

Lisäksi Henri kertoo mielellään ja laveasti vanhoista juomisistaan -

voimakkailla äänenpainoilla -

ja päättää mielellään saarnansa lauseeseen: "Ihme että minä olen vielä hengissä".

Joo, harmi tosiaan.

Toinen viinanpelon syy voi olla lapsuudenkodin traumat:

isä ryyppäsi kuin sika, vei äidin rahat ja kuseskeli nurkkiin,

sammui joka ilta eteiseen,

mahdollisesti pätki päähän äitiä ja lapsia.

Henri vihaa loppuikänsä alkoholisteja ja naputtaa koko ajan muiden vähäisestäkin juomisesta.

Nämä on niin nähty,

mene pois Henri.

Vierailija
71/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tuon estää se, että kumppani joisi esim limpparia? Voit ottaa "vinkkua" vaikka koko ajan. Miksi siitä pitää tehdä ongelma, jos toinen ei sitä ota?

Ymmärrän toki sen, jos absolutisti paheksuu vähäisiäkin määriä ja kyttää toisten juomisia niitä ilkeästi kommentoiden, mutta harvat tuntemani absot ovat tällaisia. Miksi kieltäytyminen muissa asioissa=ok, kieltäytyminen alkoholista=ääriajattelua?

Muualla maailmassa kieltäytyminen on täysin normaalia. Täällä yllättäen iso ongelma joillekin.

Vierailija
72/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä nyt tiedä onko sekään mitenkään ylevää että elämästä pystyy nauttimaan vain päihteitä ottamalla. Ikä ja terveys muutenkin tuo siihen rajoitteita, joten on hyvä ajoissa löytää muitakin tapoja.

Vierailija
73/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen absolutisti, mutta saatan kyllä esim. muodon vuoksi juhlatilanteessa tai vastaavassa ottaa lasillisen kohteliaisuudesta. Myönnän että joskus ihmetyttää miten erilaisesti sitä kokee alkoholin tai päihteet kuin suurin osa väestöstä ja ei sille mahda mitään että oman pään sekoittaminen näyttää vähän tyhmältä. Vaikka siis kyllä ymmärrän että jotkut fiilikset siitä tulee :D mutta näin ulkopuolisena se näyttää omituiselle. Itse en edes pidä alkoholin maustakaan. Joten siinä mielessä kyllä ymmärrän että kyseessä voi olla ylitsepääsemätön piirre jos toinen ei ymmärrä toista. Sama se on monen muunkin asian kanssa. Itse en hae parisuhdetta, mutta ehkä ulkomailta voisi yrittää paremmalla onnella kun siellä alkoholi ei ole niin kulttuuriin sidottua?

Mitä ulkomaita ajattelit? Aika montaa en nyt keksi, jossa alkoholi ei olisi kulttuurikysymys. Muslimimaat toki, mutta musliminaisesta et saa puolisoa kuitenkaan, jos et itse ole muslimi. Euroopan maissa on kaikissa omat alkoholikulttuurinsa, jotka toki poikkeavat Suomalaisesta, mutta ihan samalla tavalla, tai jopa enemmän, ihmetystä se absolutismi synnyttää maissa, joissa on edelleen normaalia napata olut kesken työpäivän lounaalla tai illalliselle kuuluu aina viini. Jälleen kerran se ehdottomuus tässä ottaa vastaan, ei se varsinainen juomattomuus.

Vierailija
74/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on absolutisti, samoin minä. Tai no ei kumpikaan ole sanonut olevansa, mutta kun ei vain tee mieli viinaa koskaan niin kai me olemme. Ja minulle tuo alkottomuus oli iso iso plussa suhteen alussa. Aikanaan olen toisenlaisen "miehen" kanssa jonkin aikaa elänyt ja sitä en enää halua kokea ikinä.

Vierailija
75/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutismi on paras miehen ominaisuus! Toiselle absolutille.

Mutta jos nainen itse juopottelee, niin ei hän tietenkään tykkää miehestä joka ei juo.

Minulle mies, joka ei juo, on juuri se paras ja onneksi olen löytänyt sellaisen. Ei ollut helppoa ja kesti hyvin hyvin kauan ennen kuin löytyi.

Kaikki miehet tuppaavat juomaan ainakin jonkun verran.  Minä en hyväksy edes saunan jälkeen yhtä tai kahta saunakaljaa.

Kunnon ihminen ei juo alkoholia

Vierailija
76/76 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen mielipide: ei todellakaan ole vika, päinvastoin!