Onko absolutismi todellakin iso vika miehessä?
Joku "Henri" valittaa Iltalehdessä, että naiset jättävät tutustumisen heti kesken ja toisia treffejä ei koskaan tule, jos heti paljastaa, ettei käytä lainkaan alkoholia.
Olen itse absolutisti, enkä ole koskaan havainnut tällaista käytöstä naisilla. Onko minulla käynyt vain hyvä tuuri ja tapailemani naiset ovat olleet harvinaisen fiksuja vai löytyisikö Henrin taustalta sittenkin joku muu syy?
http://m.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201709212200408779_rk.sh…
Kommentit (76)
Ei ole. En itsekkään juo,saatan yhden seurana juoda. Harvoin löytyy minun ikäisiä miehiä jotka eivät joisi, en tunne yhtäkään, sanomatta on varmaan selvää että olen sinkku.
T.kilttinainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on. Kaikki poikkeavuus on parinvalinnassa haitaksi koska se on riski.
Absolutismin voi saada anteeksi jos on esim. hurja rocktähti, eli olisi selvää että voisi juoda jos haluaisi. Samoin autottomuuden saa anteeksi jos on miljonääri, eli olisi varmasti varaa ostaa auto. Tai naisettomuuden, jos on pitkä ja komea mutta kasvanut uskisperheessä ja halunnut omistaa nuoruutensa lääke/oikeustieteen opiskelulle ja hyväntekeväisyystyölle Afrikassa eli olisi saanut kyllä naista halutessaan.
Aikamoinen sukurutsaaja saa olla, että "Kaikki poikkeavuus on parinvalinnassa haitaksi"
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse kyllä joskus todennut, että sinkkuaikoina oli turha etsiä baarista seuraa, koska selvä mies humalaisten naisten keskellä on vähän kuin otsaan olisi kirjoitettu "hyväksikäyttäjä".
Siinä missä selvät pelkää humalaisia, pelkää humalaiset selvää. Asia selvä! ;))
Suomalaiset humalaiset todellakin pelkäävät selvää! Mitä se meistä ajattelee, mitä se huomenna muistaa, ajatteleeko se olevansa jotenkin parempi kuin me muut, selvempi?
Minulle tuo olisi iso plussa. Alkoholin runsas käyttö sen sijaan pitkä miinus. N33
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. En itsekkään juo,saatan yhden seurana juoda. Harvoin löytyy minun ikäisiä miehiä jotka eivät joisi, en tunne yhtäkään, sanomatta on varmaan selvää että olen sinkku.
T.kilttinainen
Miksi emme ole tavanneet?
T: Kilttimies
Fiksu ratkaisu Suomi-juoppojen maassa.
N, absolutisti, koska en pidä alkoholin mausta
Ensin haluaisin kuulla syyn miksi mies ei käytä yhtään alkoholia. Onko hän ollut doku joskus? Juon itse ehkä lasillisen tai kaksi viikonlopun aikana, joskus en sitäkään, mutta tämä on ollut hyvä linja. Tykkään viinistä ja maistelen ulkomaillakin mielelläni paikallisia viinejä. Täysin alkoton mies voisi olla jopa hieman outolintu ilman hyvää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Ensin haluaisin kuulla syyn miksi mies ei käytä yhtään alkoholia. Onko hän ollut doku joskus? Juon itse ehkä lasillisen tai kaksi viikonlopun aikana, joskus en sitäkään, mutta tämä on ollut hyvä linja. Tykkään viinistä ja maistelen ulkomaillakin mielelläni paikallisia viinejä. Täysin alkoton mies voisi olla jopa hieman outolintu ilman hyvää syytä.
Kyllä minäkin suoraan sanoen ihmettelen sitä miksi joku haluaa olla asian suhteen niin ehdoton. Seuraava ajatus on sitten että oletkohan kovin ehdoton monien muidenkin juttujen suhteen.
Ymmärrän hyvin että dokaaminen ei kiinnosta, mutta jos vaikkapa juhlissa/tilaisuudessa tarjotaan alkumalja jossa on piiru alkoholia muiden komponenttien seassa niin eikö sitä nyt voisi vain juoda. Aivan kuin jos sinulle katetaan jokin pieni tarjottava eteesi niin fiksu syö sen eikä nirsoile.
Mutta ehdoton kynnyskysymys tässä on se miten asian esittää. "Minä en muuten sitten tuolla viinalla läträä" nenänvarsimulkoilun kanssa niin adios. Neutraalisti asiaan suhtautuva mies on ihan ok, kyllä ne muut asiat ratkaisevat. Sinullakin, Henri.
Itse en tykkäisi olla suhteessa, jossa toisella olisi tosi ehdottomia kantoja yhtään mistään asiasta, ja sitähän se absolutismi on. Tässäkin ketjussa sen vaihtoehdoksi on sanottu juoppous ja örveltäminen, mutta itse kyllä arvostan puolison valinnassa ihan tavallista kohtuullisuutta asiassa kuin asiassa. Ihan selvä este parisuhteelle absolutismi olisi silloin, jos siihen liittyisi edes hiljainenkin paheksunta minun alkoholisuhdettani kohtaan. Vähän sama kuin suhde vegaanin kanssa kaatui, kun itse tein kantarellini kermakastikkeeseen, näin lievästi kärjistettynä. Eihän se mitään varsinaisesti sanonut juuri silloin kun syötiin, mutta kyllä se selväksi tuli, että pahana se sitä piti. Ihan niin kuin moni absolutistikin sanoo, että ei muiden alkoholin käyttö haittaa, mutta kuitenkin sitten annetaan ymmärtää, että kaikin puolin mitattu kohtuukäyttö olisi alkoholismia ja satunnainen viininmaistaja vain kieltää ongelmansa, niin eipä siitä oikein suhdetta tule.
On miinus. Joskus on kiva nauttia pari lasillista viiniä tai pari olutta. Joskus käydä baarissa. Tylsää jos toinen ei juo alkoholia ollenkaan.
Kyllä raittiilla naisella on suhteen alkuvaiheessa ongelmia. Miehet haluaisivat alkuvaiheessa viettää kosteita viini-iltoja viikonloppuisin joihin kuuluu ruoanlaittoa ja tietysti seksiä. Se seksin ährääminen uuden tuttavuuden kanssa selvinpäin näyttää olevan toivoton kynnys Joku on jopa laukaissut että menee kesä pilalle jos musta ei ole kunnollista seuraa jazzterassi-iltoihin vaan oon ilonpilaaja. Sen takia en oikein jaksa enää tutustua vaan oon raitis sinkku.
Kun luki juttua, tuntui kuin mies olisi oikein ylpeillyt sillä, kuinka outo ja erikoinen hän on ja kuinka voimakkaita reaktioita absolutismi herättää naisissa. Itse olen nainen enkä juo ja hyvin olen sopinut kavereiden seuraan juomatta ja puolisokin on löytynyt, joka ottaa konjakin jos tarjotaan, mutta ei muuten juo. En usko absolutismin olevan ongelma miehessä, ellei hän sitä erityisesti korostamalla tee siitä ongelmaa. Kaikkein vähiten uskon miehen kertomusta siitä, että naiset sanoisivat absolutismin jotenkin vähentävän miehen miehekkyyttä.
On ainakin mun miehessäni. Hän kun ei anna minunkaan ottaa tippaakaan. En olisi häntä ottanut jos olisin osannut ennustaa tämän.
En jaksaisi tuollaista terveysintoilijaa alkuunkaan. Varmasti haukkana kyttäämässä jokaisen suupalankin.
Vieläkin on ihmisiä, jotka pitävät oluen tai viinin silloin tällöin nauttimista juomisena. Kaitpa heillä on syynsä, mutta pitäisi pystyä erottamaan eri alkoholinnauttimistavat. Alkkikset kyllä "käyttää".
Itselläni on pari absolutistikaveria, jotka eivät siitä numeroa tee eikä se muitakaan haittaa eikä heitä haittaa jos otan viiniä ruuan kanssa.
Voihan se pidemmän päälle alkaa rassaamaan, jos parisuhteessa on eri alkoholin käyttötavat vaikka juoppo ei olisikaan. Parempi siis ettei jatka kohti siintävää konfliktia.
Tapailin pari kuukautta alkoholistia / ex-narkkia (virhe, mutta olin vähän naiivi vielä siihen aikaan!), joka on nykyään absolutisti. Ongelma ei tosiaan ollut se miehen juomattomuus, vaan omien ongelmien peilaaminen muihin ihmisiin vrt. miksi pitää juoda edes yksi lasillinen, kaikki suomalaiset on juoppoja, kato nyt noikin tuolla kaljojen kanssa wää wää. Ja se tietty ilme ennen paasauksen alkamista aina kun bongasi esim. suomalaisten alkoholinkäyttöä koskevia juttuja.
Mulla oli itsellä noihin aikoihin menossa absolutismikokeilu, nykyään juon ehkä 2krt vuodessa noin 1-4 annosta. Voisin juoda useamminkin ei-humalahakuisesti, mutta ei oikein ole ollut sellaisia tilanteita kaiken kiireen keskellä. Huomasin itsestäkin sen, kun lopetti humalahakuisen juomisen niin tuli kytättyä oikein suurennuslasin kanssa muiden viikonlopputouhuja ja pidettyä itseä niin hyvänä ja kurinalaisena ihmisenä. Hävettää näin jälkikäteen :-D
Kaikenlaiset äärikannanotot saavat karvat pystyyn, joten ei kiitos. Känniääliöt tai sellaisetkin "kohtuukäyttäjät" jotka eivät voi olla ilman edes paria viikkoa ei iske minuunkaan, mutta itse esim teen nyt paljon japanilaista ruokaa johon kuuluu saken käyttö mausteena, ei oikein nappaa jos joku absolutisti alkaa tuostakin hurskastelemaan.
Mieluiten sellainen kumppani, jonka elämä ei pyöri alkoholin ympärillä, ei absoluuttisena kieltäytymisenä, ei kännäämisenä, eikä sellaisenakaan ettei ilman edes pientä määrää alkoholia esim. sauna tai viikonloppu käy ikinä. Itse en pidä pienestäkään krapulasta silloin kun juon, joten juontimäärät jää vähiksi, eikä ole ongelmia siirtyä esim limuihin illan mittaan. Saatan yksinkertaisesti unohtaa alkoholin pitkiksikin aikaa, kun ei ole syntynyt mitään rutiinia että sitä pitäisi välttämättä saada jossain tilanteessa.
Itse arvostan miestä joka ei juo eikä tarvitse viinaa uskaltaakseen avata suutaan.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan että joskus käydään vaikka kaljalla mutta se tarkoittaa todellakin että otetaan kaksi-kolme, ei päätä täyteen. Järki on pidettävä tallella enkä jaksa kuunnella enkä katsella kusi housuissa sössöttävää ääliötä.
Mieluummin absolutisti kuin juoppo, ehdottomasti.
Minä en pysty juomaan väkeviä, oksennan heti ja pelkkä haju ällöttää niin etten pysty. Pari olutta voin juoda mutta en enempää, tulee huono olo. Pärjään mainiosti näin, ja edellytän että mieskin pärjää, on oltava niin paljon itsetuntoa ettei tarvitse känniä uskaltaakseen ottaa kontaktia. Tiedän, että suomalaiset juovat kuin sienet eivätkä varmasti pärjää ilman viinan kyllästämää elämää. Olen itsekin suomalainen suomalaisista vanhemmista syntynyt Suomessa mutta kasvanut ja elän Euroopassa. Vanhempani eivät juo eivätkä ole koskaan juoneet. En ole kotona joutunut tottumaan humalaiseen örveltämiseen.
Itseäni hävettää syvästi kun näen suomalaisia täällä. Huh!
Aikamoinen sukurutsaaja saa olla, että "Kaikki poikkeavuus on parinvalinnassa haitaksi"