Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kanssa riita: pitääkö pölyt pyyhkiä kuivalla vai kostealla?

Vierailija
23.09.2017 |

Av-raati tietää varmasti. Pliis auttakaa!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ero on nihkeällä ja kostealla? Jos kastelen liinan ja väännän sen kuivemmaksi, niin se on kostea. Kostea liina voi pilata puupinnat.

Kostean liinan pitää antaa kuivua 2 min 17 sekuntia, sitten se on nihkeä.

Vierailija
42/46 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksaisi teorisoida siivousta yhtään, joen teen miten milloinkin. Yleensä ensin nihkeän kostealla jollain liinalla ja tarvittaessa vielä kuivalla jollain toisella. Eipä jää jälkiä ja on ainakin hetken pölytöntä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tehkää molemmilla tavoilla ja katsokaa kummalla tavalla tulos pysyy pidempään. Uskallan väittää, että nihkeäpyyhinnällä pinnat on siistimpiä kauemmin. Siksi minä teen niin. 

Vierailija
44/46 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyt aina kuivalla ja mieluiten mikrokuidulla, johon pölyt tarraavat. Mikrokuituliinat on pestä vain toisten mikrokuituisten kanssa, jotta mikrokuitu säilyttää pölyä sitovan ominaisuutensa mahdollisimman kauan. 

Joku oli huolissaan että kuivalla pyyhkimällä pöly lentää ilmaan. Hyvällä mikrokuidulla pyyhkiessä ei ole tätä ongelmaa. Lisäksi kannattaa pyyhkiä pinnat ensin, sitten vasta imuroida matot ja mopata lattiat, niin se mahdollinen ilmaan lentänyt pöly ehtii laskeutua. 

Kosketuspinnat nihkeällä, tahrat kostealla. Kotioloissa kannattaa yleensä suosia mahdollisimman kuivia menetelmiä, ettei pilaa kalusteita ja pintoja. Tietysti kylppäri, sauna ym. märät tilat kannattaa pestä. 

Tärkeimpänä neuvona: kannattaa siivota ennen kuin mitään pölykerrosta ehtii muodostua. Itse olen luopunut suursiivouksista ja siivoilen aina ehtiessäni ja jaksaessani vähän sieltä ja täältä. Meillä ei koskaan ole mitään täydellisen puhdasta, mutta sen verran siistiä, että yllätysvietaatkin voivat tulla. 

Vierailija
45/46 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pölyt aina kuivalla ja mieluiten mikrokuidulla, johon pölyt tarraavat. Mikrokuituliinat on pestä vain toisten mikrokuituisten kanssa, jotta mikrokuitu säilyttää pölyä sitovan ominaisuutensa mahdollisimman kauan. 

Joku oli huolissaan että kuivalla pyyhkimällä pöly lentää ilmaan. Hyvällä mikrokuidulla pyyhkiessä ei ole tätä ongelmaa. Lisäksi kannattaa pyyhkiä pinnat ensin, sitten vasta imuroida matot ja mopata lattiat, niin se mahdollinen ilmaan lentänyt pöly ehtii laskeutua. 

Kosketuspinnat nihkeällä, tahrat kostealla. Kotioloissa kannattaa yleensä suosia mahdollisimman kuivia menetelmiä, ettei pilaa kalusteita ja pintoja. Tietysti kylppäri, sauna ym. märät tilat kannattaa pestä. 

Tärkeimpänä neuvona: kannattaa siivota ennen kuin mitään pölykerrosta ehtii muodostua. Itse olen luopunut suursiivouksista ja siivoilen aina ehtiessäni ja jaksaessani vähän sieltä ja täältä. Meillä ei koskaan ole mitä

Onko siitä pölyjen pyyhinnästä sitten mitään hyötyä, sillä imurointi nostaa pölyt jälleen ilmaan ja pinnoille. Ensin aina imurointi, odotus ja sitten vasta pölyt. 

Vierailija
46/46 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli aloittaja haastaa riitaa miehensä kanssa, ei niin että he yhdessä riitelisivät asiasta.

Ja nyt aloittaja levittää riidan tänne vauvalle. Täällä varmasti saadaan riita jatkumaan.😁