Miehen kanssa riita: pitääkö pölyt pyyhkiä kuivalla vai kostealla?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nihkeällä mikrokuituliinalla. Muuten lentelee ilmaan.
Ei muuten lentele. Sulla on väärä tekniikka:)
No lentääpäs!
Nihkeää kaikkeen siivoukseen.
Joskus lattian märkäpyyhintä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan aloittaja oli pyyhkimässä miehen toiveesta pölyjä, kunnes mies tuli turhautuneena ilmoittamaan että tapa on aivan väärä.
Ap
"Herra on sitten hyvä ja pyykkii itse OIkealla tavalla".
Minä taas olisin ehdottomasti sitä mieltä, että kuivalla, jos pelkästä pölystä on kyse. Sitten voi erikseen pyyhkiä kostealla, jos pölyn alta löytyy muutakin. Jää vain rumia viiruja, kun kostealla pyyhkii.
Toisille miehille vinkiksi. Jos ja kun joudutte auttamaan siivoamisessa tehkää kaikki kuten miss kaikkitietävä tahtoo. Sillä ole väliä onko se oikein vai väärin mutta se on se helpoin tapa. Hyvällä säkällä saa sitä minkä takia naisen kanssa ylipäätään on.
Kerran koitin miellyttää ja tilasin paikallisilta yrittelijäiltä nuorilta siivouksen. Sehän oli virhe kun käytin "turhaan" rahaa. Olisin voinut siivota itse ja säästää ne rahat. Mä olin että okei käytän seuraavan kerran rahaa johonkin mitä sinä et tee tarpeeksi ja tein suikkari eleen.
Siitähän kehittyi oikein kunnon riita. Kysyin sen aikana etteikö seksi ole aika oleellinen juttu suhteessa? Naisen mielestä ei ole. Melkein uskottavaa kun riidan päätteeksi oli aikas kiihkeää toimintaa.
Sekin hiertää siivoamisessa että mä haen suosiolla ensin kaljaa ja siivoan vasta sitten. Tympeä homma vaatii välittämän palkitsemisen. sitä tuo nainen ei ymmärrä. Meikä antaisi kyllä sitä välitöntä mielihyvää mutta tuo mielummin leikkii marttyyria ja tietty haukkuu mun persoonan.
Miten niin toisille miehille vinkiksi? Ap on nainen.
Mä käytän molempia. Jos ei ole likaa, vaan pelkkää pölyä, säästän pintoja ja käytän vain swiffer dusteria/staattista liinaa. Nuo imevät itseensä sen tomun ihan samalla tavalla kuin se mikrokuitu liinakin, jollei paremmin, eivätkä jätä rumia rantuja. Ja käytön jälkeen voi vain viskata roskiin.
Jos taas pinnat ovat muutenkin likaiset niin suihkautan valmista liuosta mikrokuituliinaan ja käytän sitä. Tosi monella on sellainen käsitys että nihkeä pyyhintä tarkoittaa sitä että rutistaa sen rätin kuivaksi ja vetelee sillä.
Luin ensin että kyse pyllyn pyyhkimisestä
Mun mies on nihkeä pyyhkimään pölyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ammattilaiset pyyhkii nihkeällä mikrokuituliinalla.
Just yks ammattilainen esitti siivousvideossa kuivan mikrokuituliinan edut pölyjen pyyhinnässä.
Mutta kukin tehkööt tavallaan!
Yks likka sollilta esitti mulle että hänelle oli työnjohtaja opettanut jotta vessojen peilit kirkastetaan valuttamalla märällä liinalla peilin yläreunasta vedet valumaan alas. Ja sillä tavalla peili puhdistuu kirkkaaksi ja nätiksi. Ja pytty sitten: pyöritellään vessaharjaa pytyssä - ilmassa!
Jos käytössä on mikrokuitu, se on kuiva tai nihkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse pyyhkimässä kostealla/nihkeällä. Mies tuli valittamaan, että tapa on väärä ja jää ruma jälki. Mielestäni kostealla on kivempi pyyhkiä ettei pöly lähde ilmaan leijailemaan. Tosin miehen mielestä teen lähes kaiken muunkin väärin.
Ap
Meillä mies tekee taas päinvastoin. Miehesi on siinä oikeassa, että jää ruma jälki. Niin tuleekin, jos se kosteus liimaa pölyä pintaan. Tietynlaiseen pölyyn on kuiva "pörröinen" mikrokuituliina paras, se imaisee pölyn itseensä ja sen voi käydä sitten puistelmassa siivousparvekkeella puhtaaksi pölystä.
Mikä ero on nihkeällä ja kostealla? Jos kastelen liinan ja väännän sen kuivemmaksi, niin se on kostea. Kostea liina voi pilata puupinnat.
Miten täällä on noin paljon väärässä olevia neuvojia. Pölyt pyyhitään LITIMÄRÄLLÄ rätillä, jos ei parempaa ole saatavilla. Mielummin kyllä puutarhaletkun vesisuihkulla, kun ei palokunnan letkuja voi tilata tähän tarkoitukseen...
Vierailija kirjoitti:
Nihkeä liina, aina. Moppaatteko myös kuivalla mopilla?
Jos jaksan kaivella kuivamoppaukseen tarkoitetun moppiosan. Aikoinaan kesätöissä muuten kuivamopattiin lattioita joskus, kun tarkoitus oli poistaa pölyt ja roskat. Tiettyjä paikkoja saatettiin sitten pestä märällä mopilla useaan kertaan päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on nihkeä pyyhkimään pölyjä.
Mutta hänhän olisi sitten ihan loistava siihen hommaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattilaiset pyyhkii nihkeällä mikrokuituliinalla.
Just yks ammattilainen esitti siivousvideossa kuivan mikrokuituliinan edut pölyjen pyyhinnässä.
Mutta kukin tehkööt tavallaan!
Yks likka sollilta esitti mulle että hänelle oli työnjohtaja opettanut jotta vessojen peilit kirkastetaan valuttamalla märällä liinalla peilin yläreunasta vedet valumaan alas. Ja sillä tavalla peili puhdistuu kirkkaaksi ja nätiksi. Ja pytty sitten: pyöritellään vessaharjaa pytyssä - ilmassa!
Höpön höpön mitään esittänyt.
Oikeaoppinen pölyjen pyyhkiminen riippuu siitä mistä niitä pölyjä pyyhitään. Jos jotain herkkiä esineitä, joihin ei saa mennä kosteutta, sitten pyyhitään kuivalla eli staattisella pölyhuiskulla tai -liinalla.
Yleispölyt tasoilta yms. kosteutta kestäviltä pinnoilta pyyhitään nihkeäliinalla.
Jos vaikka pyyhit pölyjä hyllyltä, jossa on valokuvakehyksiä, niin hyllyn pinnan vedät nihkeäliinalla mutta sitä ennen poistat pölyt kuivalla valokuvista.