Miehen kanssa riita: pitääkö pölyt pyyhkiä kuivalla vai kostealla?
Kommentit (46)
Nihkeällä mikrokuituliinalla. Muuten lentelee ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Nihkeällä mikrokuituliinalla. Muuten lentelee ilmaan.
Ei muuten lentele. Sulla on väärä tekniikka:)
Kuivalla mikrokuituliinalla tai imurin harjasuuttimella lähtee pölyt hyvin. Nihkeällä voi pyyhkäistä, jos pyyhittävä pinta näyttää nuhruiselta.
Eli aloittaja haastaa riitaa miehensä kanssa, ei niin että he yhdessä riitelisivät asiasta.
Hyvästä aiheesta riita... Jos mies pyyhkii pölyjä, niin mulle on ihan sama millä. Mutku ei pyyhi...
Ei vaan aloittaja oli pyyhkimässä miehen toiveesta pölyjä, kunnes mies tuli turhautuneena ilmoittamaan että tapa on aivan väärä.
Ap
Nihkeä liina, aina. Moppaatteko myös kuivalla mopilla?
Itse pyyhin kostealla, mutta eipä taida olla mihinkään virallisesti kirjoitettu, että juuri kostealla pitäisi pyyhkiä ja kuivalla pyyhkiminen olisi väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon mikrokuituliinat on vähän nihkeitä, vaikka niitä ei kastele.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan aloittaja oli pyyhkimässä miehen toiveesta pölyjä, kunnes mies tuli turhautuneena ilmoittamaan että tapa on aivan väärä.
Ap
Kumpaa mieltä se mies oli?
Vierailija kirjoitti:
Mopilla pestään lattiaa. Pölyjä pyyhkiessä, pinta ei välttämättä vaadi pesua ja silloin riittää kuiva mikrokuituliina.
Olin itse pyyhkimässä kostealla/nihkeällä. Mies tuli valittamaan, että tapa on väärä ja jää ruma jälki. Mielestäni kostealla on kivempi pyyhkiä ettei pöly lähde ilmaan leijailemaan. Tosin miehen mielestä teen lähes kaiken muunkin väärin.
Ap
Lattia staattisella mikrokuituliinamopilla eli kuivana.
Pölyt pinnoilta kostean nihkeällä rätillä.
Mutta ap:llä on hyvä tilanne. Koska mies pitää itseäön parempana siivoajana, hän saa jatkossa hoitaa sen. Ap voi vaikka vastata roskien viemisestä aamuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopilla pestään lattiaa. Pölyjä pyyhkiessä, pinta ei välttämättä vaadi pesua ja silloin riittää kuiva mikrokuituliina.
Tasan varmasti nihkeä mikrokuituliina toimii paremmin esimerkiksi kaupunkipölyyn kuin kuiva.
Ja missä kohtaa aloittaja puhui mikrokuituliinasta muutoinkaan?
Ammattilaiset pyyhkii nihkeällä mikrokuituliinalla.
Minä pyyhin nihkeällä liinalla. En tiedä miten pitäisi tehdä oikeaoppisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse pyyhkimässä kostealla/nihkeällä. Mies tuli valittamaan, että tapa on väärä ja jää ruma jälki. Mielestäni kostealla on kivempi pyyhkiä ettei pöly lähde ilmaan leijailemaan. Tosin miehen mielestä teen lähes kaiken muunkin väärin.
Ap
No sitten ongelma on ihan jossain muualla kuin sun tavassa pyyhkiä pölyjä. Mä varmaan jättäisin miehen pyyhkimään pölyt itse ja muuttaisin veks. Eihän tuollasta jaksa kuunnella.
Käytän molempia tapoja. Mikrokuituliinalla pyyhin kuivana.