En ymmärrä lapsiperheitä, joissa juodaan sokerimehuja, syödään makeita jugurtteja, keksejä ja tehdään paljon pastaruokia..ettekö..
Ymmärrä vai eikö teitä oikeasti kiinnosta? Lisäksi sokerimehut eivät ole mitään janojuomia, vaan vesi. Tuoremehua juodaan ehkä lasi päivässä ja se on siinä. Ihmettelen myös, että ostellaan isoja määriä makeita jugurtteja, joissa on valtavat määrät sokeria.Keksit! Niitä löytyy kaikista kaapeista arkenakin ? Minkä ihmeen takia? Eikö se riitä, että perjantai tai lauantai on herkkupäivä?
Kommentit (151)
Muista olen samaa mieltä, mutta mitä vikaa on pastaruuissa? Arkena nopsa tehdä ja variaatioita saa kastikkeesta vaikka kuinka. Sen vaaleankin pastan voi nykyään korvata hyvänmakuisella täysjyväpastalla tai vaikka kikherneversiolla (näin kaupassa, en ole maistanut). :)
M27
Mua inhottaa karkkipäivät. "Koskaan ei saa syödä mitään makeaa paitsi lauantaina!! Silloin saadaan herkkuja!!" Hyi hitto
Johtuu ymmärryksen puutteesta ja valistuksesta. Vuosikymmenet on toitotettu sokerin olevan aivan hyvää ravintoa. Ja sitten rasvan kerrottu suoraan sanoen olevan kuolemaksi. Kun se asia on aivan päinvastoin. Rasvaa, tätä välttämätöntä ainetta, sitten vältetään kaikin tavoin tai sitten annetaan lapsille jotain keinorasvaa. Täytyy vain yrittää ymmärtää näitä "valistuneita"
tuija kirjoitti:
Minä en ymmärrä kirjoitusvirheitä.
Pitäiskö mennä silmälääkärille? Sen verran huolestuttavalta kuulostaa. Mikä on muuten ÄO?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrä vai eikö teitä oikeasti kiinnosta? Lisäksi sokerimehut eivät ole mitään janojuomia, vaan vesi. Tuoremehua juodaan ehkä lasi päivässä ja se on siinä. Ihmettelen myös, että ostellaan isoja määriä makeita jugurtteja, joissa on valtavat määrät sokeria.Keksit! Niitä löytyy kaikista kaapeista arkenakin ? Minkä ihmeen takia? Eikö se riitä, että perjantai tai lauantai on herkkupäivä?
Ihmisiä ärsyttää eri asiat. Minua ärsyttää ap:n kaltaiset, joita ärsyttää ihmiset, jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu ymmärryksen puutteesta ja valistuksesta. Vuosikymmenet on toitotettu sokerin olevan aivan hyvää ravintoa.
Koska on muka toitotettu sokerin olevan hyvää ravintoa? Miksi ne ikivanhat karkkipäivät on edes keksitty, jos sokeri on muka ollut ihan ok?
Tuohan on ihan perus ruokalista jokaisen 80-luvulla syntyneen lapsen perheen ostoksista ja ruokatavaroista. Ja hengissä ollaan! Ilman ylipainoa ja muita ongelmia!
Nimim. Sokerimuroja ja mehua aamupalaksi ja ranskanleipää välipalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan perus ruokalista jokaisen 80-luvulla syntyneen lapsen perheen ostoksista ja ruokatavaroista. Ja hengissä ollaan! Ilman ylipainoa ja muita ongelmia!
No ei todellakaan ole! Olen syntynyt -80-luvun alussa eikä minun lapsuudenkodissa ollut ranskanleipää tai sokerimuroja. Mehuja ostettiin synttäriin, ei muuten.
Äitini oli hyvin tarkka sokerista, eikä antanut mitään keksejä tai karkkia paitsi pienen pussin verran lauantaisin.
Aikuisena en juo limsaa, mehua enkä syö ylimääräistä sokeria.
En minäkin ymmärrä vanhempia jotka antavat sokeria joka ikinen päivä lapselleen.
Tuoremehua ei ole hyväksi hampaille, ja mielestäni hammasterveys on tärkä asia. Samat vitamiinit on hedelmästä, ja ne ei kuluta hampaat samalla tavalla.
Ei meillä ole keksejä kaikissa kaapeissa, vain yhdessä.
Kikhernepasta/nuudelit on muuten hyviä ja täyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole! Olen syntynyt -80-luvun alussa eikä minun lapsuudenkodissa ollut ranskanleipää tai sokerimuroja. Mehuja ostettiin synttäriin, ei muuten.
Äitini oli hyvin tarkka sokerista, eikä antanut mitään keksejä tai karkkia paitsi pienen pussin verran lauantaisin.
En minäkin ymmärrä vanhempia jotka antavat sokeria joka ikinen päivä lapselleen.
Tuoremehua ei ole hyväksi hampaille, ja mielestäni hammasterveys on tärkä asia. Samat vitamiinit on hedelmästä, ja ne ei kuluta hampaat samalla tavalla.
Kyllä mä ymmärrän vanhempia, jotka vievät lapsensa tarhaan työpäivän ajaksi...vaikka siellä sitä sokeria ja keinorasvaa vasta tuputetaankin.
keksejä lukuunottamatta hyvin kirjoitettu. kun perjantaina ostaa keksipaketin, niin sitä ei tarvitse viikonlopun aikana kokonaan syödä. samasta paketistta voi arkenakin syödä.
Ap lle tiedoksi, että tumma pasta/ makaroni on terveellisempää kuin peruna tai vaaleariisi tms. Kaikkea kohtuudella.
Kaikista eniten wt on Funlight tai Mehukatti.
Myös tuo ranskanleipä ja sokerimurot ovat aivan wt, ei niitä 80-luvullakaan hyvällä katsottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain koska teidän perhe oli eeilainen ei tarkoita etteikö suurin osa olisi ollut edellisen kuvaaman kaltaisia. Nimittäin itse en tuntenut yhtäkään perhettä jossa olisi mietitty sokerin tai vehnän haittoja. Silti ollaan kaikki elossa ja terveitä ja suurin osa normaalipainoisia. Yleisin salaattikin oli tomaattilohkot ja kurkkuviipaleet, säilykekurkut ja punajuuret tai porkkanaraaste.
Vierailija kirjoitti:
Ap lle tiedoksi, että tumma pasta/ makaroni on terveellisempää kuin peruna tai vaaleariisi tms. Kaikkea kohtuudella.
Pastan tummuus ei muuta sitä terveelliseksi.
Täysjyväpasta on terveellisempi kuin peruna paitsi jos uudesta perunasta puhutaan kuorineen. Talvella perunan ravintoarvo on pyöreät nolla ja se on vain mahan täytettä. Sen sijaan kannattaa ostaa kasviksia tai täysjyväpastaa ja tämän minulle kertoi lääkäri ja ravintoterapeutti
Kiitos näistä vinkeistä
Nyt muutan tapani