Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapissa vaeltaneet: eivätkö eräkämpät ole turvattomia?

Vierailija
23.09.2017 |

Eikös niille kämpille voi tulla keitä tahansa yöpymään yhtä aikaa eli niitä ei voi varata? Oletteko vaeltaneet yksin ja yöpyneet niissä, miten on mennyt?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen patikoinut lähinnä eteläisessä ja keskisessä Suomessa ja havainnut, että jo viisi kilometriä metsäpolkua pudottaa joukosta epäasialliset kulkijat. Jos lähimmälle parkkipaikalle on alle kilometri, nuotio - ja telttapaikalla on todennäköisesti epämääräistä porukkaa mäyräkoirineen vähän eräilemässä. Vähän lisää kilometrejä, niin saa olla ihan rauhassa.

Just tämä. Kaukana kaikesta oleva eräkämppä on varmaan turvallisin paikka missä ihminen voi olla. Ne ketä siellä on, on yleensä aina tosi fiksuja ja avuliaita ihmisiä joka asiassa.

No yleensä näin, mutta olihan Lapissa viime kesänä tapaus jossa känniset poromiehet oli tulleet tuvalle häiriköimään ja aseenkin kanssa oli heiluttu. Vaeltajat oli paenneet kuka minnekin piiloon.

Vierailija
42/45 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä ei ole ma tuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotku eräkämpät kyllä on kun edes ovea ei saa kiinni. Voi vaikka karhu tallustella sisään.

Sehän noissa eräkämpissä juuri on varallisinta, että joku AP:n tapainen ei päästäisi niihin sisälle.

Vierailija
44/45 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella eräkämpällä olen nukkunut eikä mitään ongelmia ole ollut. Todella turvallisia on. Ei siellä mitään rikollisia ole vaeltamassa. Ja lähes aina saa yksin olla ettei mitään ruuhkaa ole. Pari kertaa joku muu vaeltaja tullut kämpille yöksi myös.

Vierailija
45/45 |
17.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monella eräkämpällä olen nukkunut eikä mitään ongelmia ole ollut. Todella turvallisia on. Ei siellä mitään rikollisia ole vaeltamassa. Ja lähes aina saa yksin olla ettei mitään ruuhkaa ole. Pari kertaa joku muu vaeltaja tullut kämpille yöksi myös.

Ongelma ei olekaan ne vaeltajat, vaan ne muut joita noihin tupiin saattaa eksyä. Esim. nuo mainitut känniset poromiehet.