Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskalletaanko esittäytyä ruutujen takaa? Minä voin aloittaa..=))

Vierailija
22.09.2017 |

Moikka. Olen Marika ja av-mammana pyörinyt täällä jo 17 vuotta. Saman nuoruudenrakkauteni kanssa naimisissa 20 vuotta ja jokunen lapsikin tässä pyörinyt ja pyörii edelleen. Sosiaalialalla teen töitä, eikä ala tunnu ollenkaan omaltani. Lottovoitosta haaveilen, kuten varmaan suuri osa suomalaisista.

Tultiin just saunasta ja pizzaa odotellessa tulin tähän ja sain älynväläyksen kertoa jotain OIKEAA itsestäni.

Jatkakaa..=))

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikku-vajaa viiskymppinen av-mamma. Palstaillut jo kauan, vuosia en muista. Lapset lentäneet jo pesästä, käyvät onneksi kuitenkin suht koht säännöllisesti vierailulla. Elämä mallillaan, siisti sisätyö (toki palkka voisi olla parempi), terveys Ok , pysyisipä sellaisena myös!

Tällä hetkellä kaksin kissan kanssa kotona, molempia väsyttää, kohta nukkumaan.

Vierailija
22/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Tiina 30-v.

Olkkari on makkari ja lapsen huoneessa Ikean lamppu. Jääkaapissa linssipihvimassaa ja tofua. Yöpöytänä mulla on tuoli.

Kävin tänään Vallilassa ja tuntui hyvältä liikkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva ketju =)

En osallistu itse koska etunimikaimoja on niin vähän ja elämntilanteet poikkeuksellisia ja yksilöitävissä..

Vierailija
24/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mamma X, vähän alle 30v, lapsia kaksi, miehiä yksi. Kun eksyin av:lle muutama vuosi sitten luulin, että täällä oikeasti kysellään ja autetaan lastenhoitoasioissa. Totuus olikin toisenlainen. Täällä olen silti edelleen jostain syystä. Olen se tyyppi joka tarjoaa apuaan väsyneille mammoille ja jota väitetään sitten provoksi, koska eihän kukaan oikeasti halua toisia auttaa.

Tiiäkkö, tää palsta oli silloin 17 vuotta sitten juurikin palsta, missä kyseltiin, autettiin vaikka joskus riideltiinkin. Silloin meillä kaikilla oli nikit ja tiedettiin kenen kanssa milloinkin kiisteltiin tai tapeltiin. Se oli ihan ok. Mutta fokus oli, että täältä sai avun vaivaan kuin vaivaan vauvan rintaruokinnasta auton renkaanvaihtoon. Apu tuli helposti ja nätisti.

Nykypalstalla autonrenkaiden vaihdon kysymiseen saa helposti vastauksen tyyliin "ookko v...u vajaa" ja imetyshuolia nyt ei kukaan uskalla tänne enää laittaakaan.

Minäkin olen yrittänyt pysyä palstalle uskollisena, mukavana käyttäjänä. Pakko tunnustaa, että muutama ylilyönti on tullut, mutta nyttemmin yrittänyt niistä pysyä poissa.

Minusta aika hienoo, että täällä on uusia ihmisiä, jotka haluavat pitää palstan edelleenkin mukavana ja kivana paikkana kysellä asioita.

Ja joo, luettuani tämän tiedän, että olen tulossa vanhaks...=)))

t. ap- Marika

Vierailija
25/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva ketju =)

En osallistu itse koska etunimikaimoja on niin vähän ja elämntilanteet poikkeuksellisia ja yksilöitävissä..

Ei etunimen ole pakko olla oikea. Mutta muu juttu pitää sitten olla totta.

Vierailija
26/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton (vielä) 29-vuotias avoliitossa elelevä insinööriksi opiskeleva nainen. Löysin AV:n muistaakseni 1-2 vuotta sitten ja käyn lukemassa tätä sellaisella "Aivot Vapaalle" -mentaliteetilla, joskus kommentoin rennommin, joskus vakavammin, joskus vaan nauran palstan hulluille jutuille. AV on ihan rentouttava ja mielenkiintoinen paikka. Pidän siitä, että voi kommentoida anonyymisti, kun kaikkea ei vaan aina voi sanoa julkisesti omalla naamallaan.

Tämä palsta on mielestäni jännä poikkileikkaus suomalaisista ihmisistä erilaisine ongelmineen, joskin kohderyhmä tietty vahvimmin edustettuna. Täällä kuulee ja oppii monenlaista.

Vierailija
27/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi (=joo, oikeesti varmaan) 42v (melkein totta). Kaksoset 13v. Töissä yksityissektorilla immateriaalioikeuksien asiantuntijatehtävissä.

Olin pahassa palstakoukussa silloin kun lapset oli iha pieniä mutta nykyään käyn satunnaisesti. Täällä ei enää ole yhtää hassua kuin ennen. Nykyään on enemmän ilkeää kirjoittelua ja julkkisten haukkumisketjuja. Se on kyllä kiva, että jos jotain kysyy niin tulee vastaus (jos jaksaa perata sen esiin vittuiluviestien seasta). Miten saatais tänne lisää Stellaa ja genuiininnahkaa ja vauvaperunoita ja mitänäitäon???

Vierailija
28/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsi (=joo, oikeesti varmaan) 42v (melkein totta). Kaksoset 13v. Töissä yksityissektorilla immateriaalioikeuksien asiantuntijatehtävissä.

Olin pahassa palstakoukussa silloin kun lapset oli iha pieniä mutta nykyään käyn satunnaisesti. Täällä ei enää ole yhtää hassua kuin ennen. Nykyään on enemmän ilkeää kirjoittelua ja julkkisten haukkumisketjuja. Se on kyllä kiva, että jos jotain kysyy niin tulee vastaus (jos jaksaa perata sen esiin vittuiluviestien seasta). Miten saatais tänne lisää Stellaa ja genuiininnahkaa ja vauvaperunoita ja mitänäitäon???

Ja perseisiä käsiä, ja jania lehtipihveineen ja miehiä telakoitumisineen...=) 

Ei anneta aaveen mennä ihan piloille. Yritetään ees säilyttää jokin perintö tällekin legendaariselle palstalle..=)

-Marika

Vierailija
29/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, Sini 22v, prostituoitu. Av:lla satunnaisesti joitakin vuosia.

Vierailija
30/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas nimeni on Elisa. Piti ostaa bussikortilla tänään seutulippu. Tosin lainasin äipän tsettiä, kun sillä on eläkeläisalekin. Nyt on vähän tiukkaa.

Kotiovi sulkeutui vikan kerran noin klo. 15.40.

Pöydällä seisoo vieläkin pikkukattilassa vihreitä linssejä.

Telkkaria en omista, läppäriä käyttää vaan muksu, androidia selaan minä.

Kyllä toi eteisen kuvakalenteri pitää päivittää, tulostaa uusia kuvia. Nyt on aikaakin.

Eipä sitten tarvinnutkaan antibiootteja! Se olikin afta!

Vierailija
31/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Tuija, 42v. feministi ja vela. Olen oikonut vääriä mielipiteitä av:lla jo vuodesta 2011.

Vierailija
32/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä elämään todella kyllästynyt mies paskassa suhteessa, edes kämppää en ole saanut maksettua vaikka töissä olen ollut jo yli 20v.

Olen olevina jonkunnäköinen asiantuntija mikä ei kyllä lämärissä näy.

1 pieni lapsi minkä takia joskus palstalle eksyin, nyt jonotan venäjälle tankkaamaan.

Tissimies joka haaveilee "tyttöystävästä", palstan järjetön sensuuri vieroittanut palstasta aika tehokkaasti.

Olen myös maailmanmestari.

Vierailija
33/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, olen Hanna, 38v ja asun ulkomailla. Olen av:n pohjasakkaa sillä mieheni on ulkomaalainen ja olen itse siis mamu kun asun ulkomailla.

Meillä on neljä lasta, kaikki jopa saman miehen kanssa. Olen tällä hetkellä kotiäitinä mutta on tarkoitus palata töihin kunhan nuorimmainen hieman kasvaa. Miehelläni on hyvä palkka joten pärjätään sillä.

Lapsemme ovat hyviä koulussa mitä ihastelen, itse olin tosi huono, en tehnyt läksyjä enkä kuunnellut tunneilla. Olen todella ylpeä lapsistamme ja puhunkin heistä mielellään. Kaikki ei siitä tykkää ja tässä taas yksi syy olla av:n pohjasakkaa, mamma joka elää lastensa kautta, jolle lapset on kaikki kaikessa.

Meillä on kissa ja hieromme sen polkuanturoita ja kiljumme ihastuksesta, kun löydämme sen viiksen matolta tai kun se haukottelee niin että aivot näkee. Tykkään av:n kissaketjuista, aloittelen myös niitä ja peukutan ja ihastelen muiden juttuja.

Olen ihan normaalipainoinen ja nuorehkon näköinen, varsinkin jos katsoo hieman kauempaa. Ongelmani on hienoinen vatsanseudun pullotus ja jenkkakahvat. Lihoin raskausaikana ja yritän nyt lenkkeillä vauvan kanssa, olisi niin ihana saada nuo pari ylimääräistä makkaraa pois.

Kaipaan Suomea paljon mutta olen myös hieman kauhuissani asioista mitkä ovat muuttuneet siellä näiden ulkomailla vietettyiden 20 vuoden aikana. Onkohan sitä minun nuoruuteni Suomea enää. Lomilla sitä ei oikein huomaa, ei se ole normiarkea. Ikävöin kyllä kaunista maatamme!

Rakastan lukea av:tä kielen takia. Nautin niin, kun saan lukea suomea. Tätä kautta saan myös kuulla Suomen uutisista ja olen oppinut paljon muotisanojakin. Minulla ei ole oikein suomalaisia ystäviä täällä mutta onneksi lapseni puhuvat suomea. Av on kuin mini-Suomi minulle, av-mammat kuin ystäviäni joiden kanssa jutella teemasta kuin teemasta ja vielä reaaliajassa. Täällä on aina jotkut vastaamassa ja monet jopa ystävällisesti. Av on minulle tosi tärkeä paikka ulkosuomalaisuuteni takia.

Vierailija
34/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jore täällä moi. Olen yksi palstan aktiivisimmista trolleista. Tehnyt tätä hommaa jo lähemmäs 12 vuotta. Aluksi se alkoi harrastuksena mutta tempauduin lopulta mukaan niin täysillä että tästä tuli minulle ihan ammatti. Päivääkään en vaihtaisi pois.

Muuten harrastan eroottisia japanilaisia sarjakuvia, World of Warcraftia ja ja oluiden maistelua. Välillä tienaan lisätuloja pysäköinninvalvojana.

Vierailija
35/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra x, 35v. Eronnut keväällä 14v kestäneestä parisuhteesta. Ei lapsia. Koira löytyy. Päädyin tänne jostain Googlen kautta. Ihan mielenkiinnosta tulee lueskeltua naisten mietteitä miehistä.

Vierailija
36/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska ja väsyny provo ap. 

Vierailija
37/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä siinä 20 ja 30:n puolivälissä. Yksinäinen outo nainen. Kaikkien kaltoin kohdeltujen puolustaja. Viettää tylsiä iltojaan tällä palstalla, jonka löysi vasta vuosi sitten.  Tykkää eläimistä, ihmisiin ei paljoa luota. Hankala tapaus välillä. Omaa traumoja ja yrittää rämpiä elämässään eteenpäin. Ärsyyntyy ilkeiden ihmisten viesteistä. Työtön tällä hetkellä. Yrittää jatkaa opiskeluja. Köyhää arkea elävä.

Vierailija
38/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Aino, 31v, kahden lapsen äiti, vanhempi muksu kakkosluokalla, pienempi kaksi-vuotias. Uusperhe. Koira, kissa, omakotitalo. Mies duunari, itse käsityöläinen. Viinasten ja muiden päihteiden suhteen absolutisti, tupakkkia ja kahvia suurkulutan. Kasvissyöjä. Tällä hetkellä kauhea nuha. Palstalla oon pyörinyt varmaan kolmisen vuotta säännöllisesti.

Vierailija
39/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Aino, 31v, kahden lapsen äiti, vanhempi muksu kakkosluokalla, pienempi kaksi-vuotias. Uusperhe. Koira, kissa, omakotitalo. Mies duunari, itse käsityöläinen. Viinasten ja muiden päihteiden suhteen absolutisti, tupakkkia ja kahvia suurkulutan. Kasvissyöjä. Tällä hetkellä kauhea nuha. Palstalla oon pyörinyt varmaan kolmisen vuotta säännöllisesti.

No hyihelvetti siis sulla on pieniä lapsia ja vedät röökiä? 

Vierailija
40/65 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen Amanda ja 20v. Opiskelen ammattikoulussa ja iltaa vietän kissan kanssa. Tätä foorumia tulee luettua päivittäin mutta harvoin kirjoitan mitään. Ei lapsia, ei miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä