Uskalletaanko esittäytyä ruutujen takaa? Minä voin aloittaa..=))
Moikka. Olen Marika ja av-mammana pyörinyt täällä jo 17 vuotta. Saman nuoruudenrakkauteni kanssa naimisissa 20 vuotta ja jokunen lapsikin tässä pyörinyt ja pyörii edelleen. Sosiaalialalla teen töitä, eikä ala tunnu ollenkaan omaltani. Lottovoitosta haaveilen, kuten varmaan suuri osa suomalaisista.
Tultiin just saunasta ja pizzaa odotellessa tulin tähän ja sain älynväläyksen kertoa jotain OIKEAA itsestäni.
Jatkakaa..=))
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Hei, olen Amanda ja 20v. Opiskelen ammattikoulussa ja iltaa vietän kissan kanssa. Tätä foorumia tulee luettua päivittäin mutta harvoin kirjoitan mitään. Ei lapsia, ei miestä.
Miltä tuntuisi, jos vanhempi herrasmies vähän sponsoroisi sinua?
Kaisa, luokanopettaja. Haluaisin vaihtaa alaa, mutta en keksi mitään muuta tällä koulutuksella. Itken joka viikko kun olen tilanteeseen niin turhautunut. Oppilaat on suurin osa ok, mutta te hyvät av-mammat käytte hermoille vaatimuksinenne :D Työ on mennyt täydeksi sonnaksi vanhempien ja päättäjien sysätessä lisää ja lisää paskaa pöydälle ja luuriin, murto-osan ajasta saan enää opettaa. Työpaikalla kukaan ei tiedä. Esimies kehuu positiivista asennetta ja uusia ideoita.
Kaksi lasta ja mies. Koitan pitää näppini erossa kollegasta, tähän asti onnistunut. Onnittelen siitä itseäni joka pikkujoulujen jälkeen.
Haaveilen perustavani tyttökoulun jonnekin päin Afrikkaa, lottovoitto auttaisi. Haaveissa myös pitkä reppumatka perheen kanssa, lotosta kiini tämäkin.
Lyhyen tähtäimen haaveena ja tavoitteena hoitaa joulu tänä vuonna vähemmällä stressillä, saada 10kg pois ja aloittaa jokin urheiluharrastus. Ja keksiä joku pakosuunnitelma opehommista :)
Vierailija kirjoitti:
Moikka, olen Hanna, 38v ja asun ulkomailla. Olen av:n pohjasakkaa sillä mieheni on ulkomaalainen ja olen itse siis mamu kun asun ulkomailla.
Meillä on neljä lasta, kaikki jopa saman miehen kanssa. Olen tällä hetkellä kotiäitinä mutta on tarkoitus palata töihin kunhan nuorimmainen hieman kasvaa. Miehelläni on hyvä palkka joten pärjätään sillä.
Lapsemme ovat hyviä koulussa mitä ihastelen, itse olin tosi huono, en tehnyt läksyjä enkä kuunnellut tunneilla. Olen todella ylpeä lapsistamme ja puhunkin heistä mielellään. Kaikki ei siitä tykkää ja tässä taas yksi syy olla av:n pohjasakkaa, mamma joka elää lastensa kautta, jolle lapset on kaikki kaikessa.
Meillä on kissa ja hieromme sen polkuanturoita ja kiljumme ihastuksesta, kun löydämme sen viiksen matolta tai kun se haukottelee niin että aivot näkee. Tykkään av:n kissaketjuista, aloittelen myös niitä ja peukutan ja ihastelen muiden juttuja.
Olen ihan normaalipainoinen ja nuorehkon näköinen, varsinkin jos katsoo hieman kauempaa. Ongelmani on hienoinen vatsanseudun pullotus ja jenkkakahvat. Lihoin raskausaikana ja yritän nyt lenkkeillä vauvan kanssa, olisi niin ihana saada nuo pari ylimääräistä makkaraa pois.
Kaipaan Suomea paljon mutta olen myös hieman kauhuissani asioista mitkä ovat muuttuneet siellä näiden ulkomailla vietettyiden 20 vuoden aikana. Onkohan sitä minun nuoruuteni Suomea enää. Lomilla sitä ei oikein huomaa, ei se ole normiarkea. Ikävöin kyllä kaunista maatamme!
Rakastan lukea av:tä kielen takia. Nautin niin, kun saan lukea suomea. Tätä kautta saan myös kuulla Suomen uutisista ja olen oppinut paljon muotisanojakin. Minulla ei ole oikein suomalaisia ystäviä täällä mutta onneksi lapseni puhuvat suomea. Av on kuin mini-Suomi minulle, av-mammat kuin ystäviäni joiden kanssa jutella teemasta kuin teemasta ja vielä reaaliajassa. Täällä on aina jotkut vastaamassa ja monet jopa ystävällisesti. Av on minulle tosi tärkeä paikka ulkosuomalaisuuteni takia.
Voi ihanuus mikä olet!!! =)))))))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirsi (=joo, oikeesti varmaan) 42v (melkein totta). Kaksoset 13v. Töissä yksityissektorilla immateriaalioikeuksien asiantuntijatehtävissä.
Olin pahassa palstakoukussa silloin kun lapset oli iha pieniä mutta nykyään käyn satunnaisesti. Täällä ei enää ole yhtää hassua kuin ennen. Nykyään on enemmän ilkeää kirjoittelua ja julkkisten haukkumisketjuja. Se on kyllä kiva, että jos jotain kysyy niin tulee vastaus (jos jaksaa perata sen esiin vittuiluviestien seasta). Miten saatais tänne lisää Stellaa ja genuiininnahkaa ja vauvaperunoita ja mitänäitäon???
Ja perseisiä käsiä, ja jania lehtipihveineen ja miehiä telakoitumisineen...=)
Ei anneta aaveen mennä ihan piloille. Yritetään ees säilyttää jokin perintö tällekin legendaariselle palstalle..=)
-Marika
Nimenomaan perseisiä käsiä!! Ja on mulla ikävä Stellaa. Hel-nyc yritti jotain mutta ei.... Stella oli kiva ja kiltti (ja ihan vitun ärsyttävä). Provot on käyneet laiskoiksi :)
Nekin oli hyviä missä joku mamma lähti varjostamaan ukkoonsa Turun yöhön tai milloin mihinkin - näitä oli monta ja ne oli pitkiä juttuja (missä kaikki tiesi että tää on satua mutta täysillä oltiin mukana). Nykyään jos on joku hyvä tarina lähdössä lentoon niin yleensä ap kyllästyy ja katoaa parin päivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen pikkupaikkakunnalla asuva opettaja jolla ei usein illoin ole muuta tekemistä kuin netissä surffailu. Alanvaihtoa odotellessa...
Nonii tässä se sitten nähtiin. Opettajat muka illat ja viikoloput läpeensä korjaa kokeita ja valmistelee tunteja ymsymsyms. Tosiasiassa av:lla sitä vaan roikutaa.
Anne 40v.
Luen paistaa päivittäin Mutta harvoin kommentoin mitään.
Lestamamma, mutta muista poiketen olen eronnut miehestäni. Ison perheen yh.
Kirjoitan totuuksia palstalle, mutta ne poistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pikkupaikkakunnalla asuva opettaja jolla ei usein illoin ole muuta tekemistä kuin netissä surffailu. Alanvaihtoa odotellessa...
Nonii tässä se sitten nähtiin. Opettajat muka illat ja viikoloput läpeensä korjaa kokeita ja valmistelee tunteja ymsymsyms. Tosiasiassa av:lla sitä vaan roikutaa.
Riippuu koulusta. Lukion opettajilla voisin kuvitella olevankin sellaista. Minulla ei esimerkiksi ole aineiden korjauksia. Tunteja suunnittelen usein iltaisin koneen ääressä myös. Jos pitää korjata kokeita, niin silloin usein on omistettava sille iltaisin tunteja koska muuten ei ehdi.
Moi vaan! Olen Ninni, 26v urheilullinen yhden lapsen uudelle alalle (sosiaalialalle) kouluttautuva kotiäiti. Taaperon kanssa vietetään aktiivista arkea käyden uimassa, muskareissa, kerhoissa ja kotijumppaillen. Käyn itse lisäksi pari kertaa viikossa salilla ja jatkoin vihdoin tanssiharrastustani. Teen opintoja eteen aina kun ehdin! Ollaan vihdoinkin lapsen kanssa saatu uusia ystäviä elämäämme, en tuntenut aiemmin ketään äitejä. Uskon uudelleen synytymiseen ja minulla on tunne että olen ollut täällä ennenkin. Tykkään sisustamisesta, käsitöistä ja bilettämässäkin tykkään käydä!
Matkustellaan perheen kanssa ulkomaille aina kun voidaan, kahden viimevuoden aikana on tehty neljä etelän reissua sekä muutamia lyhyempiä kotimaassa.
Mieheni on sielunkumppanini.
Löysin palstan raskausaikana eli noin pari vuotta sitten. Pidän täällä heikompien puolia ja yritän saada ihmisiä tajuamaan että asiat eivät ole niin mustavalkoisia, mutta se tuntuu olevan aika hakalaa :D
Vierailija kirjoitti:
Moi vaan! Olen Ninni, 26v urheilullinen yhden lapsen uudelle alalle (sosiaalialalle) kouluttautuva kotiäiti. Taaperon kanssa vietetään aktiivista arkea käyden uimassa, muskareissa, kerhoissa ja kotijumppaillen. Käyn itse lisäksi pari kertaa viikossa salilla ja jatkoin vihdoin tanssiharrastustani. Teen opintoja eteen aina kun ehdin! Ollaan vihdoinkin lapsen kanssa saatu uusia ystäviä elämäämme, en tuntenut aiemmin ketään äitejä. Uskon uudelleen synytymiseen ja minulla on tunne että olen ollut täällä ennenkin. Tykkään sisustamisesta, käsitöistä ja bilettämässäkin tykkään käydä!
Matkustellaan perheen kanssa ulkomaille aina kun voidaan, kahden viimevuoden aikana on tehty neljä etelän reissua sekä muutamia lyhyempiä kotimaassa.
Löysin palstan raskausaikana eli noin pari vuotta sitten. Pidän täällä heikompien puolia ja yritän saada ihmisiä tajuamaan että asiat eivät ole niin mustavalkoisia, mutta se tuntuu olevan aika hakalaa :D
Eli lyhyesti: loisit miehesi lompakolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL, mikä kyyninen nurkkanoita täällä kommentoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mieheni on niin suurituloinen että siitä riittää vähän minullekin :) onkin sanonut että saan harrastaa ja heittäytyä vaikka kotirouvaksi jos haluan, mutta päätin etten halua vaan lähdin opiskelemaan enemmän itseäni kiinnostavaa alaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mieheni on niin suurituloinen että siitä riittää vähän minullekin :) onkin sanonut että saan harrastaa ja heittäytyä vaikka kotirouvaksi jos haluan, mutta päätin etten halua vaan lähdin opiskelemaan enemmän itseäni kiinnostavaa alaa :)
Näin. Ja 10v etiäppäin ja hups, sillä lompakolla loisii joku 20v tiukka pimu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Ja 10v etiäppäin ja hups, sillä lompakolla loisii joku 20v tiukka pimu.
Tunnistin! Olet tuo jore!
Anni 18v lukiolainen! Yo-stressiä potemassa, tänään oli ruotsin koe. Oli mun ekat kirjotukset ja ensimmäinen sähkönen koe ruotsissa. Lukioaika on kulunu ihan älyttömän nopeesti... Ens keväänä toivon mukaan ylioppilas ja tulevaisuudessa haaveena opiskella oikeustiedettä. Nuoremman sukupolven av-mamma.
Vierailija kirjoitti:
Kissaihminen täällä myös, ikää 40 ja av:lta löysin valovuosia sitten vauva-arkeen kavereita ja seuraa ystäväpalstalta. Terkkuja Lahteen Ankkurin ja Kivimaan seudulla n. 12 v sitten asuneille :D Olen parin vuoden aikana palannut rikospaikalle eli av:lle johtuen keskustelujen viihteellisyydestä hyvässä ja pahassa.
Valovuosissa mitataan välimatkaa, ei aikaa. Valon kulkema matka yhden maan vuoden aikana. Anteeksi häiriöni, jatkakaa.
Anniina 43 vuotias akateeminen ja perheellinen, ruuhkavuosien puristuksessa Urheasti eteenpäin pörheltävä nainen. Kiva käydä lukemassa, mitä teillä on mielessä. Ollaan ihmisiä toisillemme.
Kristiina, 30-vuotias, naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa, ei lapsia. Asun ulkomailla, lähdin tänne miehen työkomennuksen takia, olen ollut nyt 3 vuotta pois työelämästä. Se vähän ahdistaa itseäni, mutta olemme pärjänneet taloudellisesti hyvin ja tämä järjestely on toiminut. Tulevaisuus mietityttää, haluaisin löytää itselleni sopivan uuden alan mitä opiskella. Lapset myös tulevaisuudensuunnitelmissa.
Minulle tämä palsta on tärkeä linkki suomalaisuuteen, ja täällä on paljon kivoja ihmisiä ja myös ihan fiksuja ketjuja. Yritän aina olla kaikille kiva ja kohtelias, ja auttaa asioissa mistä itse tiedän jotain. Olen saanut tätä kautta paljon uutta näkökulmaa moniin asioihin.
Mieluummin palstailen täysin anonyymina. Eri juttu jos tämä ois jokin suljettu harrastepalsta, sitten voisin jtn kertoakin.