Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaunein naisen nimi näistä?

Vierailija
22.09.2017 |

?

Kaunein naisen nimi näistä?

Vaihtoehdot

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nsogan

Vierailija
2/7 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Tuire tai Sirkka-Liisa ei ole joukossa ;( Kauneimmat nimet ever ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
4/7 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mia Marie, siinäpä nätti nimi!

Vierailija
5/7 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä näistä mikään ei ole kaunis nimi.

Vierailija
6/7 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa tuo nimiarvostelu.Nimet kiertävät sukupolvien ketjussa,nyt on muotia todella vanhat nimet,joita minun lapsuudessa,60-luvulla,ei kutsumanimiksi olisi annettu,toiseksi nimeksi kyllä.

Äitini,joka olisi nyt sata,"kärsi" välillä nimestään,joka hänen syntyessään ei ollut muotinimi,vaan vanhempien ,tosin keski-ikäisten nimi.Se oli Tyyne.Vanhojen ihmisten nimiä olivat silloin Leena ja Riitta,jotka hyppäsivät 40-ja 50-luvuilla suureen suosioon.

Iida,Hanna,Karoliina,Mandi,olivat äitiä edeltäneen sukupolven nimiä kuten Tyynekin.

Nyt Iidat ja Karoliinat ovat nuoria tyttöjä,samoin Emmat sun muut,Jennyt.

Kun itse olin pikkutyttö,tuntemani Iidat olivat ainakin 70 ja ylöspäin.

Molemmat mummoni olivat Iidoja.Toinen synt.1870-ja toinen 1890-luvuilla.

Äitini ikäisten muotinimiä olivat Aino,Helvi,Irja jne.

Minä kuulun Tarja,Merja,Ritva-sukupolveen.Tuntuu ihan oudolta kun sen tyyliset nimet ovat nyt kauhean vanhoja ja tilalle annetaan joku Hilda tai Tilda.

Työskentelen vanhainkodissa ja siellä asukkaissa löytyy jo Tarjoja ja Seijoja.Heitä taas hoitavat nuoremmista Sarit,Johannat sunmuut ja me vanhemmat edelleen Tarjat ja Seijat,Anitat.

Koulukaverini äiti oli syntynyt 20-luvulla ja hän kärsi nimestään Iida.Vanhemmat olivat antaneet ei-muotinimen.Tai tiedä nyt kärsikö oikeasti,mutta ei oikein pitänyt,kun vielä sanottiin Iituksi.

Nimet kiertävät,uudelleen ja uudelleen kuin rullaportaat,mitä siitä.

Hirveää on sensijaan oudoilla nykynimillä kikkailu,nimet jotka tarkoittavat ihan muuta,ja siis sellaista,mikä ei tuo kaunista mielleyhtymää.Saahan toki olla Helmi,Satu,Orvokki ym....mutta:Mimosa=rapistuu kosketuksesta,Tiine=kantava lehmä,Pinja=pinjan siemenet,Kaneli=mausta(ei nyt niin paha mutta naurettava) Nuppu=voi kun söpöä,aikuinen mamma ym ym.

Vierailija
7/7 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Kaikki karseita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi