Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen MOLliin tuli 1750 uutta työpaikkailmoitusta. Mikä on sinun, työttömän, tekosyy olla hakematta yhtään niistä?

Vierailija
22.09.2017 |

Niin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla aivan varma, että jokaiseen niistä tulee enemmän hakemuksia kuin pystytään työllistämään. Mikä on sinun perusteesi luulla, ettei niitä haeta - paitsi oma tietämätön asenteesi ja luulosi?

Vierailija
2/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiesit että ne on uusia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki, niinpä.

Vierailija
4/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako Työn Sankaria nykyinen työ päähän vai miksi kyttäät mol:in sivuja?

Vierailija
5/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaaditaan selvästi koulutus mutta osa on esimerkiksi myyjiä ja myyntineuvottelijoita, paikkoja, mitä voi hakea varsin hyvin ilman koulutusta.

Vierailija
6/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo mitään syytä eikä tekosyytä olla hakematta sopivia paikkoja js tietenkin haenkin.

Mol:n tsekkaan pari kertaa viikossa samalla kun käyn oma asioinnissa (vaikka ei mulla sinne oo koskaan mitään tehtäviä eikä työtarjouksia sun muita tullut) ja moni muu kanava tulee sähköpostiin ja ne paikat tsekkaan aina samantien ja joko laitan roskiin tai merkkaan hakulistaan.

Mikä on sun tekosyysi kuvitella ettei noihin (kin) riittäisi hakijoita?

Vierailija
7/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se, että vain pieni osa noista ilmoituksista on sellaisia joihin minulla on edes pätevyyttä hakea, suurinosa jollain toisella paikkakunnalla.

Hsen kaikkiin oman alan työpaikkoihin 50km säteellä. Ei vain tärppää, hakijoita on varmasti satoja, sen verran harvoin niitä työpaikkoja tulee tarjolle

Vierailija
8/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty lähteen etelään muutaman viikon, tai kuukaudenkaan määräaikaisen työn takia. Asuminen, muut kuviot. Jos/kun hommat loppuu, niin ei mitään jakoa pärjätä työttömänä, toisin kuin pohjoisessa. Mun ikäistä toiselta puolen Suomea tulijaa tuskin valittaiskaan. Siinä nopeimmat ja isoimmat syyt.

Vakkarityö ja yli 2200€ bruttopalkka, niin johan muuttoauto liikahtaa.

Vierailija
9/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyden vuoksi joka ei kelan mielestä ole työkyvyttömyyttä.

Jokainen työnantajahan rakastaa henkilöä joka ei pysy edes 8 tuntia putkeen tajuissaan saati työkuntoisena lyhyitäkään vuoroja, kun samalla hakemassa on myös perusterveitä.

Toki tässä hidastaa myös se että harva noista paikoista on sellaista mihin minulla olisi kelpaaha koulutus, eikä tuola ole palkkatyötä asuinkunnastani.

Vierailija
10/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain ainakin joka ikistä! Nyt vasta ehdin syömään aamupalaa kun koko päivä menny leikkaa-liimaa toiminnon kanssa.

Vierailija
11/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noku haluun viettää kivaa aikaa himassa enkä tykkää siitä oravanpyörästä kun joa päivä pitää johonki lähtee.

Katson säälien ikkunasta ku jengi kiiruhtaa bussiin aamulla. Ja nauran vähä..

Vierailija
12/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty lähteen etelään muutaman viikon, tai kuukaudenkaan määräaikaisen työn takia. Asuminen, muut kuviot. Jos/kun hommat loppuu, niin ei mitään jakoa pärjätä työttömänä, toisin kuin pohjoisessa. Mun ikäistä toiselta puolen Suomea tulijaa tuskin valittaiskaan. Siinä nopeimmat ja isoimmat syyt.

Vakkarityö ja yli 2200€ bruttopalkka, niin johan muuttoauto liikahtaa.

Ei kaikki Helsingin työttömät sentään kadulla asu.

Vierailija
13/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oo ku vuokrafirmoilla vapaita paikkoja ja hammaslääkärin, opettajan ja sähköinsinöörien paikkoja vapaana. Putkiasentajana en noihin jälkimmäisiin kelpaa ja kaiken lisäksi opiskelen insinööriksi, eikä voimavarat riitä nyt töihin.

Vierailija
14/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nykyisestä työstäni, kelpaako?

Vierailija
15/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on monta miljoonaa osakkeissa niin eipä ole pikku hiluille tarvetta.

Vierailija
16/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei minulla ole niihin koulutusta.

Vierailija
17/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lukee ne tarkasti, kun erottaa uudet noin hyvin ja muistaa lukumäärän.

Vierailija
18/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 oman alan (olen 4 eri aineen aineenopettaja) työpaikkaa tarjolla. Vähän paha hakea.

Jos on paikkoja auki, hakijoita on yhteen puolen vuoden sijaisuuteen 60-120 kappaletta. Opiskelin tarkoituksella monen aineen opettajaksi, eipä vain löydy töitä.

Tänä syksynä jäin työttömäksi, ensi viikolla alkaa joku hemmetin työkkärin CV-koulutus. Ongelma ei ole CV vaan Sipilän miljardin koulutusleikkaukset. Töitä ei yksinkertaisesti ole. Ei tee mieli opiskella heti uutta maisterintutkintoa.

Vierailija
19/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän nykyisestä työstäni, kelpaako?

Kysymys oli suunnattu työttömille.

Vierailija
20/21 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo saikkuhoitsun koulutusta, en osaa hitsata, ei oo ajokorttii, en osaa nuohota, en osaa koodata, en osaa opettaa kakaroita, en osaa laittaa ruokaa, tarjoilla. En mä osaa mitään, muuta, ku entistä ammattiani, josta pääsin sairauseläkkeelle. Tein tietsikan kanssa töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän