Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tekee tuntemastasi henkilöstä "hankalan"?

Vierailija
22.09.2017 |

Mihin tekijään hankaluus aina kulminoituu?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni on hankala sen takia, että hän haluaa aina päästä vaikuttamaan kaikkeen ja mielellään sanomaan sen lopullisen päätöksen. Oli jo aviossa samanlainen.

Hankalaksi tekee se, että kaikesta pitää neuvotella ja vääntää. Yksikään asia ei ole ilmoitusluontoinen ja helposti päätettävissä. Lapsikin sanoo samaa.

Yhteenveto: halu kontrolloida kaikkea tekee hänestä hankalan.

Vierailija
2/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäjohdonmukaisuus yhdistettynä liialliseen itsensä ja omien tunteiden ilmaisemiseen. Vaikea saada selkoa, mikä tätä henkilöä loukkaa ja mikä ei, mitä hän haluaa ja mitä ei. Aina saa arvuutella, missä mennään, ja jos menee väärin, saa paljon kuraa niskaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teinistäni tekee hankalan arvaamattomuus. Koskaan ei tiedä, mistä tuulee.

Vierailija
4/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kun kiltin tytön syndroomasta kärsinyt ei halua (enää) miellyttää ja totella muita. Hankalan persoonan leiman saa, kun aikansa muiden pillin mukaan kiltisti hypittyään ei enää yksinkertaisesti halua olla tarpeettoman ja liiallisen pompottelun ja kuormituksen kohteena. Ihmiset tottuvat siihen, että siltä nössöltä kehtaa aina kysyä ja pyytää mitä tahansa. Hankala tykätään nähdä itsekritiikittömästi itsekkäänä ja yhteistyökyvyttömänä.

Terveisin

Entinen kiltti tyttö

Vierailija
5/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vahva ja itsevarma luonne. Muuten ihana ihminen.

Vierailija
6/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ne kaksi joiden lapsia aina sorretaan koulussa. Joiden naapurit on kusipäitä, ihan sama vaikka kuinka usein muuttaisivat. Joita joku stalkkaa/kyylää. Joita sorretaan neuvolassa. Ja terkkarissa. Ja jonotutetaan turhaan sairaalassa (jonne asiaa tosi usein). Ja jotka avutuvat siitä facebookissa maustaen avautumisiaan tyyliin "huoh, taas menee päin v****ua, neuvola on syvältä, terkkari on epäpätevä, kyllä meikäläistä taas koetellaan, hullu naapuri, taas se ja se teki niin ja näin, ärr ja murr, ja vähän sa***naa sekaan.

Muiden elämät menevät suht rauhallisesti, mutta näitä kahta sorretaan kaiken aikaa. En ymmärrä?

Vierailija
7/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri. ADHD hyväksikäyttäjä, käskyttää, vaatii, soittelee, koko ajan äänessä, en saa sanottu väliin yhtään mitään. Välttelen.

Vierailija
8/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitettavuus. Joko fyysisesti ei ole koskaan paikalla tai jos on on usein henkisesti pois

Vierailija
9/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen henkilö, jonka kanssa on vaikeaa tehdä yhteistyötä. Henkilö, joka ei oikeasti halua tulla kaikkien ihmisten kanssa toimeen.

Vierailija
10/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulkee nokka pystyssä ja on vähän tyly. Miksikä sellaista sanotaan, ylimielinen?

Vierailija
11/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli muuttuu kuin tuuliviiri. Aina valittamista kaikesta. Jos pitäisi porukalla tehdä, ei koskaan sopeudu, vaan se yksi on aina ongelma. Vaatii erikoiskohtelua tai poikkeuksia. Vaatii huomiota ja kehuja. Tunkee itsensä etualalle aina ja kaikessa. Pyrkii ääneen, vaikka ei ole järkevää sanottavaa. Haluaa hallita ja määräillä kaikkea.

Huh. Välttelen aina kun voin.

Vierailija
12/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö, johon ei voi luottaa.

Vierailija
13/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina mulla oli pomo, joka oli hankala, koska hänellä oli selkeä mielipide siitä, miten asiat olisi pitänyt tehdä, mutt ahän ei suostunut sanomaan sitä ääneen, koska hän ei halunnut esiintyä jyränä, vaan jättää tilaa tutkimusryhmän ajattelulle. Kun hän kuitenkin halusi että asiat tehdään kuten hän parhaaksi näkee, meidän muiden oli sitten yritettävä telepaattisesti arvata, mitä hän milloinkin halusi. Todettakoon, että kun se ei meiltä kovin usein ekalla yrittämällä onnistunut, hän piti meitä hankalina.

Mulla itselläni on ehkä vielä poikkeuksellisen huono tuo kyky arvailla ja tulkita toisia ihmisiä ja sanatonta viestintää. Siksi minä olen laajemminkin hankalana pidetty. Tätä pahentaa vielä se, että itsellänikin on kuva siitä, miten asioita minun mielestäni olisi paras hoitaa.

Vierailija
14/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeä, empatiakyvytön, teeskentelijä, hemmoteltu, vain omaa etua ajatteleva ja tavoitteleva. Ohjaileva,manipuloiva, kateellinen. Käänteinen aivan kaikessa.

Vierailija
15/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen, joka ei halua ottaa kaikkia ihmisiä huomioon tai halua seurustella kaikkien kanssa. 

Vierailija
16/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kuvittelee aina olevansa oikeassa. Vielä senkin jälkeen, kun asiasta oikeasti tietävät ihmiset ovat kertoneen oikean laidan, jatkaa jankkaamista ja vääntämistä, että taisi muut uskomaan omaan oikeassaoloonsa. Se, että aina haluaa sanoa viimeisen sanan ja kokee ääretöntä tarvetta päteä koko ajan. Ei suostu koskaan myöstämään vriheitään ja kääntää aina kaiken toisen syyksi. 

Vierailija
17/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että hän puhuu päälleni, vähättelee sanomisiani kuittaamalla kaiken itsestäänselvyyksinä ja kyselee piikittelevästi henkilökohtaisia asioita tehden kiusallisia huomioita, jotka saavat sekä minut että muut ympärillämme vaivaantumaan.

Vierailija
18/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jonka kanssa joutuu olemaan koko ajan varpaillaan.

Vierailija
19/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ei pysty myöntämään virheitään ikinä. Esim:

-Hei unohdit laittaa allekirjoituksen tähän paperiin.

-Ei, kyllä minä allekirjoitin sen. Tarkistin vielä, että tulee varmasti oikeaan paikkaan ja tarkistin päivämääränkin erikseen. Onkohan sinulla vahingossa nyt väärä paperi? Tulostitko vahingossa uuden?

-Tämä on sama paperi, jonka annoit minulle äsken käteen, enkä ole laskenut sitä alas.

-Varmaan on Make sitten sekoittanut ne paperit minun pöydälläni jotenkin.

-Make ei ole tänään töissä.

-Kyllä se varmaan Make oli.

-Voisitko nyt vaan laittaa nimes siihen.

Ja tätä koko ajan joka päivä. Onneksi en ole enää siellä töissä.

Vierailija
20/42 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen hankalina ihmisinä, ilmeilevät, liian äänekkäät, vahvasti itseään esille tuovat, koska olen itse päinvastainen persoona. Haluasin puhua hiljaa, huomiota herättämättä jossain julkisella paikalla, mutta eihän näiden kanssa voi puhua mitään kahden kesken, kun äänekkäiden pitää aina kailottaa, niin että ihan varmasti kaikki ympärillä olevan ihmiset kuulee tahtoivat tai eivät. :D 

Se ärsyttää vielä tuplasti enemmän, jos se koko ajan äänessä oleva puhuu vain ja ainoastaan itsestään.