Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin ikäkriisi? 30, 40, 50 vai jokin muu?

Vierailija
21.09.2017 |

Perustelut myös, kiitos.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, kun en vielä yhtään ikäkriisiä ole kokenut. Seuraavaksi tulee kuusikymppiset, kerron sitten, jos silloin yllättää.

Vierailija
2/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 50. Silloinhan oikeasti monet asiat alkavat olla jo ohi.

30 ja 40 on ongelmia lähinnä vain jos on jättänyt jotain tekemättä, mitä olisi pitänyt tehdä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 30. 40 ei tullut erityistä kriisiä ja 50 vaihdevuosien bimboilua osasi odottaa. Mutta tuo 30 vei  sellaseen elämän uudelleen arviointiin pohjamutia myöten, jota en osannut odottaa. Kaikki siihenastinen meni uusiksi.

Vierailija
4/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 30. 40 ei tullut erityistä kriisiä ja 50 vaihdevuosien bimboilua osasi odottaa. Mutta tuo 30 vei  sellaseen elämän uudelleen arviointiin pohjamutia myöten, jota en osannut odottaa. Kaikki siihenastinen meni uusiksi.

Mukava kuulla, että toivoa on. Itse kärvistelen ilmeisesti 30 kriisin kanssa ja uskon etten enää kestäisi yhtäkään kriisiä, nyt jo niin sellainen olo, että tässäkö tämä nyt sitten oli ja mitä odottaa tulevaisuudelta, mikäli elämä ja kriiseilyt tästä vain pahenee. Sitten kun tosiaan joskus 60 iässä olisi vapaa tekemään mitä haluaa, niin terveys viimeistään menee. Nyt on n. 1 vuosi mindfullnessia ja itsetutkiskelua takana ja en vain pääse yli tästä masennuksesta ja ahdistuksesta elämää kohtaan. 

Vierailija
5/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 ja 40 on ongelmia lähinnä vain jos on jättänyt jotain tekemättä, mitä olisi pitänyt tehdä...

Tämä mulla. Eka ulkonäkökriisi kun oikeasti ryppyjä alkaa tulla, kaula varsinkin ryppyinen nyt aika yhtäkkiä. Ja tosiaan sen tajuaminen, et alkaa kohta oikeasti se vanheneminen. Toisin kuin 99% ikätovereistani tällä palstalla, miehet ei enää katsele minua eikä noteeraa jne. Entisenä nättinä naisena on yllättävän haikeaa hyvästellä miesten huomio!!

Vierailija
6/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mulla. Eka ulkonäkökriisi kun oikeasti ryppyjä alkaa tulla, kaula varsinkin ryppyinen nyt aika yhtäkkiä. Ja tosiaan sen tajuaminen, et alkaa kohta oikeasti se vanheneminen. Toisin kuin 99% ikätovereistani tällä palstalla, miehet ei enää katsele minua eikä noteeraa jne. Entisenä nättinä naisena on yllättävän haikeaa hyvästellä miesten huomio!!

Ja olen siis 55

Vierailija
7/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 ei mitään mulla. 40 jo paljon enemmän kriisi.

Vierailija
8/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisit johtuvat iästä vain epäsuorasti. Ne johtuvat enemmän toteutumattomista haaveista. Ajatellaan, että tietyssä iässä pitäisi olla tehtynä sitä ja tätä. Jos haaveet eivät ole toteutuneet, sanotaan, että on ikäkriisi.

Vierailija
9/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 60 ja olen nyt tyytyväisin ja onnellisin kuin koskaan ennen. Töitä olen vähentänyt, annan nuoremmille tunteja.

35-40vuotiaana elämä oli kaikkein kauheinta.

Vierailija
10/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 ei mitään mulla. 40 jo paljon enemmän kriisi.

Hyvä perustelu.

Vierailija
11/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkriisikö silloin kirjoitti:

Täytin 60 ja olen nyt tyytyväisin ja onnellisin kuin koskaan ennen. Töitä olen vähentänyt, annan nuoremmille tunteja.

Jonkun tutkimuksen mukaan ihmiset ovat keskimäärin vähiten onnellisia 40-50 ikävuosien välillä.

Vierailija
12/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäkriisikö silloin kirjoitti:

Jonkun tutkimuksen mukaan ihmiset ovat keskimäärin vähiten onnellisia 40-50 ikävuosien välillä.

Ja toisen tutkimuksen mukaan 30-40 vuotiaana ruuhkavuosinaan, kun perheen ja työn yhdistäminen ei onnistukaan, erotaan ja karataan.

Vierailija
13/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50! Ei enää nuori. Pientä kremppaa.

Iho veltostuu ja vaihdevuodet alkavat.

On paljon väsyneempi, kuin nuorena.

Vierailija
14/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-v., vaihdevuosien tuoma helvetti alkaa, rypyt ja juonteet alkavat näkyä. Hehku on poissa. Muutut näkymättömäksi.

Vierailija
15/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kun oma elämä ei mennyt miltään osin kuten muiden. Paine oli uskomattoman kova ja kesti useita vuosia löytää oikea oma polku, tai oikeastaan hyväksyä se.

Vierailija
16/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriisejä ikä kaikki kirjoitti:

Kriisit johtuvat iästä vain epäsuorasti. Ne johtuvat enemmän toteutumattomista haaveista. Ajatellaan, että tietyssä iässä pitäisi olla tehtynä sitä ja tätä. Jos haaveet eivät ole toteutuneet, sanotaan, että on ikäkriisi.

Voi olla, mutta viis-kuuskymppisenä se oman kropan rapistuminen voi aiheuttaa kriisiä, vaikka olisi toteuttanut mitä haaveita elämässään hyvänsä.

Ei kriisi ole sen kriisissä olevan syytä - olisi pitänyt sitä tai tätä - vaan kyllä oman kropan muutokset keski-ikäisestä vanhukseksi aiheuttaa haikeutta. On oikeus kriiseillä, kun naisilla varsinkin estrogeenin hiipuminen aiheuttaa rapistumista - ei siinä mistään toteuttamattomista haaveista ole kyse.

Vierailija
17/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 50, koska se on noista vanhin... Tosin vaikea sanoa kun on "vasta" se 30 täynnä.

Vierailija
18/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin teille 20-40-vuotiaat naiset: älkää hermoilko ulkonäkönne kanssa! Tulette myöhemmin valokuvista huomaamaan, kuinka nättejä, siloisia ja ihania olitte. Älkää olko niin ankaria itsellenne, älkää vaatiko itseltänne mahdottomia, älkää murtuko suorituspaineiden alla. Yrittäkää nauttia noista paristakymmenestä vuodesta, ne menee ohi niin nopeasti.

Terv. kohta mummoikäinen <3

Vierailija
19/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriisejä ikä kaikki kirjoitti:

Voi olla, mutta viis-kuuskymppisenä se oman kropan rapistuminen voi aiheuttaa kriisiä, vaikka olisi toteuttanut mitä haaveita elämässään hyvänsä.

Ei kriisi ole sen kriisissä olevan syytä - olisi pitänyt sitä tai tätä - vaan kyllä oman kropan muutokset keski-ikäisestä vanhukseksi aiheuttaa haikeutta. On oikeus kriiseillä, kun naisilla varsinkin estrogeenin hiipuminen aiheuttaa rapistumista - ei siinä mistään toteuttamattomista haaveista ole kyse.

Pienet on ihmisen murheet, jos suurin murhe on kropan rapistuminen. Verrattuna vaikka toteutumattomiin parisuhde, lapsi tai urahaaveisiin. Vähän ymmärrystä riittää, jos vaikkapa syöpä runtelee tai tulee jokin muu (pääosin) itsestään riippumaton sairaus, mikä vie toimintakyvyn.

Vierailija
20/23 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä 30 oli suorastaan heräys siihen, miten ihanaa elämä on. Oli niin paljon tekemistä, olin saanut lapsia, aloittanut jatko-opiskelut ja saanut vakituisen työn, oman kodin ja maallista mammonaa. Tätä oikeastaan jatkui pitkälti yli nelikymppiseksi.

Ne tosiaan olivat ruuhkavuosia :)

50v oli jonkin sortin kriisi. Lapset lähteneet, jaksaminen ei enää samalla tasolla, arki rutinoitunut, jotenkin tunsin itseni vanhaksi. Olen kuitenkin päässyt yli siitä, ja löytänyt taas uutta sisältöä elämääni. Olen nyt 56.

60 en vielä tiedä, miltä tulee tuntumaan. Veikkaanpa, että alkaa eläkeajat pyörimään mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä