Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maalaiset pitää Helsinkiä jonain ihmemaana ja suurena metropolina?

Vierailija
21.09.2017 |

Taas sai ihmetellä kun oltiin sukuloimassa keski-suomessa niin puhuvat Helsingistä niin ylistäen että, viime kesänä Tampereella eivät baarissa uskoneet että olin HELSINGISTÄ. :'D voi jeesus

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele, kuulisin mielelläni lisää!

Vierailija
62/78 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää stadi snadi mutta ainoo oikea stadi Suomessa. 

On se kumma kun hesalaiset kutsuvat kaupunkiaan "stadi" nimellä, forssa sopisi paremmin, jättäkää tuo stadi esim. pietarsaarelaisille, jonka kaupungin ruotsinkielisessä nimessä on sentään tuo stad sana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma maailmankuvani ja ystäväpiirini on laajentunut muutettuani Helsinkiin. En siltikään pidä tätä minään ihmemaana, ihan tavallista arkea se on elämä täälläkin. Ihan rohkeasti tänne vaan, ja pääseehän sitä aina takaisin jos ei tykkää.

Vierailija
64/78 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sai ihmetellä kun oltiin sukuloimassa keski-suomessa niin puhuvat Helsingistä niin ylistäen että, viime kesänä Tampereella eivät baarissa uskoneet että olin HELSINGISTÄ. :'D voi jeesus

Hahahahah!

Vierailija
65/78 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No misikö? Jos asuu 2000 asukkaan kylässä, eikä koskaan matkusta ulkomaille, niin tottakai Helsinki tuntuu isolta ja hienolta.

Eiköhän se ole ne pääkaupungin omat asukkaat, joiden mielestä se on jotenkin hienoa 😂😂😂

Vierailija
66/78 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun työkseni tätä suomea kierrän ja roudaan roinaa niin tullu siihen tulokseen että helsinkiin menen mieluummin kilon paloina kuin vapaaehtoisesti.

On se niin perseestä.

Vierailija
67/78 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle tuli aikalailla pettymyksenä tämä kolmen "kaupungin" kompleksi. Helsinki on vaan täynnä vanhoja paskoja taloja, luulet olevasi isossa kaupungissä, niin peltoa tulee vastaan ja Itä-Helsinki aivan kaameta aluetta. Vantaakin on oikeastaan Tikkurila ja Myyrmäki sekä Koivukylän kaamea lähiö muu siitäkin ihan viljelykäytössä olevaa peltoa. Muuten sekin peltoa. Espoo on ihan jees paikka siitä Leppävaara, Tapiola ja Westend akselilla, mutta sekin hiipu sen jälkeen. Espoon keskus se vasta ristiriitasia tunteita herättää, sama kun menis jonnekin Pieksämäelle. Kauniainenkin on lähiönä saanut kaupungin nimen. Joten ei ollut sitä mitä odotin ainakaan henkilökohtaisesti ja juuri kaiken tämän takia en ymmärrä miksi jotkus ihannoi Helsinkiä.

Vierailija
68/78 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vuoden Helsingissä. Asun mieluummin Turussa. Hesa on ihan ok mutta etäisyydet ovat aina aikaa vaativia ja asuminen kallista. Savon murretta kuuli runsaasti ja se tuli yllätyksenä.

Ei aina voi valita asuinpaikkansa, jos on työhaluinen.

Vierailija
69/78 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

melle kirjoitti:

Oma maailmankuvani ja ystäväpiirini on laajentunut muutettuani Helsinkiin. En siltikään pidä tätä minään ihmemaana, ihan tavallista arkea se on elämä täälläkin. Ihan rohkeasti tänne vaan, ja pääseehän sitä aina takaisin jos ei tykkää.

Mä oon kohta asunut vuoden tai oikeestaan siirryin vastikään Espoon maalaismaisemiin Kiloon ja mulla on kaveripiiri tasan nolla. Tunnen ainoastaan työkaverit koko pk-seudulta mutta en vietä aikaa niiden kanssa.

Vierailija
70/78 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Helsinkiä minään, en edes tykkää koko kaupungista.

Vierailija
71/78 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidetä. Ehkä se johtuu siitä, että käyn siellä usein työreissulla.

Helsingissä ei kyllä ole mitään ihmeellistä. Ruma betoniläävä.

Vierailija
72/78 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ne pääkaupungin omat asukkaat, joiden mielestä se on jotenkin hienoa 😂😂😂

Eikö ole vain hyvä, että ihminen pitää omaa asuinpaikkaansa hienona, olipa hän Helsingistä, Pietarsaaresta tai Tyrväältä?

Vierailija
73/78 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi niistä kaupungeista johon en muuttaisi koskaan, samoin koko Etelä-Suomi,

Pääsin pois ja koskaan en takaisin mene.

Tiesin aina ettei ole mun paikka.

Asun Tampereella mutta voisin asua Turussakin tai Kuopiossa.

Vierailija
74/78 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että et paljon helsingistä tiedä.

Vierailija
75/78 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, en ole kuin 19 vuotta pyörinyt Helsingissä säännöllisesti. Ok, paljon myös Tuusulan moottoritie - Kehä I -seuduilla. En asuisi.

Vierailija
76/78 |
08.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun identiteetti on itähelsinkiläinen. Mä rakastan Vuosaarta ja Kontulaa ja Itistä. Musta tuntuu että moni helsinkiläinen kokee enemmän kaupunginosaidentiteettiä kuin helsinkiläisyyttä. Täällä on monta lähiötä, joissa oma paikallisidentiteettinsä. Keskustasta en tykkää.

Terveisin 20 vuotta Helsingissä asunut

Vierailija
77/78 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin viihtyvyyten vaikuttaa se, että asunnot aivan hemmetin kalliita ja laadullisesti täyttä paskaa. Muualta Suomea ihan mistä tahansa kaupungista irtoaa sieltä paremmalta alueelta se kaksio tämän vuosituhanteen puolelta kun jostain itä-helsinki-malmi väliltä joku 60-luvun läävä missä kuuntelet naapureiden huutoa, kämpässä vetää, pistorasia iskee kipinää, hellaa vuodelta yks ja kaks, ei todellakaan liesituuletinta, Helsinkiläinen kylppäri missä on pönttö, lavuaari ja amme eikä sinne mahdu kuin yksi ihminen kerrallaan saati sitten pesukonetta minkä liitin on yhtä luksusta kun lämmitetty autohallipaikka muualla Suomee. Toki pitää muistaa, että asuntoon on tulossa putkiremontti niin siispä jos olet käyttämättä vettä on se joko ruostepaskaa tai sameata. Välimatkat ovat myös aivan hirveitä, koska et halua siihen riisto vuokraan laittaa 150€ lisää, että pääsisit asumaan Helsingin keskustaan taikka Espoon Leppävaaraan missä ne työt ovat, niin tämä aiheuttaa sen, että istut täpötäydessä junassa tai metrossa joka hemmetin aamu tai mahdollisesti olet kulkemassa kävelyvauhtia kehä ykkösellä. Nämä asiat kun on perseestä, niin kyllä saa olla helvetin hyvä näyttely ateneumissa ja joku punavuoren/kallion kahvila parempi kuin coffee house. Myöskin Hesan keskustakin rautatieasemineen on hiton ällöttävä kaikkineen spurguineen ja piripäineen. Tänne tultiin hakemaan uraan vauhtia ja kun saan YAMKin pois käsistä, niin kyllä poistun ellei yllä mainitut asiat siinä välissä korjaannu, mutta tuskinpa korjaantuu.

Vierailija
78/78 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä? Ei sitä pidä metropolina muut kuin helsinkiläiset itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän