Onko työttömällä sitten pakko olla pankkitunnukset ja kone millä asioida?
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005375520.html
Ei voi ymmärtää että miksi työtöntä pitää näin kiusata:(
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut Te-keskuskelle ettei minulla ole tietokonetta ja pankkitunnuksia. En käy omissa tiedoissa koskaan katsomassa mitään. Hoidan asiat kirjeitse ja puhelimella. Saa nähdä milloin antavat karenssin vaikka tiedoissani kyllä lukee etten omista näitä digitaalisia elementtejä.
Minulla on perustuslaillinen oikeus toimia kuten toimin.
Ilmoitan työkkäriin ettei ole konetta kun se hajosi eikä varaa ostaa uutta. Virallisesti puhelimestakin voisin luopua. Ne harvat puhelut voin soittaa prepaid kortilla. Kirjeposti antaa muutamia päiviä lisäaikaa millä vastata työkkärin metkuihin. Töitähän sieltä ei saa niin miksei sitä muuteta työttömien kiusaus ja karenssien jako virastoksi?
Vierailija kirjoitti:
En enää ihmettele miten työttömät ei työllisty ..
Jos asenne on tämä mitä täältä voi lukea, niin on kyllä asenteesta paljon korjattavaa.
Kultalautasellako pitää herrasväelle tulla työt tarjolle ja rahaa vaan automaattisesti tilille ilman mitään vastinetta.
Hävetkää asennettanne!
Ei tässä oltu mitään työtä tarjoamassa vaan tuhansien toimeentulo on kesällä katkennut pelkästä kiusanteosta työtöntä kohtaan.
Häpeä sinä ...keleen lahtari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa voi käydä koneella jos ei ole varaa omaan ja kyllä tänä päivänä töihin pyrkivän kuuluu osata tietokoneen peruskäyttö.
Jos lukisit linkin jutun niin ymmärtäisit että ei taida ihan riittää kirjaston kone kun omat tiedot kaipaa päivittäistä päivitystä.
Luepa ite sillä ei ole joka päiväinen operaatio kuitenkaan
...jokapäiväinen.....
Sinulla ainkin riittää tekemistä jos joudut työttömäksi....voit kielioppia treenata.
Vierailija kirjoitti:
tiedoissani kyllä lukee etten omista näitä digitaalisia elementtejä.
Mikä onni, että AV-lehti ilmestyy vielä paperisena. Ajatellkaa, jos se olisi vain netissä!
Vierailija kirjoitti:
No kyllä nuo ovat ihan perusjuttuja, jotka jokaisella töihin haluavalla tulee olla.
Mitkä ovat perusjuttuja? Olen ihan oikeissa töissä ja minulla ei verkkopankkitunnuksia, en edes osaisi käyttää sitä. Ei ole tarkoituksena hommata, olen epäluuloinen. M35
Väittäisin että aika marginaalinen ryhmä ovat ne, joilla ei ole konetta tai tablettia tai älypuhelinta eikä mitenkään mahdollista sellaista missään käyttää.
Pohjanmaan lahtaripelleistä ei yksikään ylennyt kenraaliksi. Vielä 70-luvulla alkoi "pohjanmaanpoikien" kerjuuprosessi että Laurilasta olisi tehty kenraali mutta ei voitu. pelkuri kun oli!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Millä työtön hoitaa pankkiliikenteensä ellei ole tunnuksia?
Koneita ja nettejä on kirjastossakin.
Olen tosin töissä, mutta minulla ei ole verkkopankkitunnuksia eikä ole tarkoitus hommata. Maksan laskuni pankissa tai R-kioskilla. M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konetta ei ole pakko olla. Kirjaston konetta voi käyttää ihan maksuttomasti. Mitä tulee pankkitunnuksiin, nykyisin laki määrää ne mahdollisiksi ihan kaikille, myös luottotiedottomille.
Ei pidä paikkaansa.
Laki ei velvoita pankkeja antamaan pankkitunnuksia.
Pankkien tulee tarjota verkkopankkitunnukset kaikille eta-maissa laillisesti oleskeleville. Ne tietysti maksavat, mutta kun ennen pankeilla oli mahdollisuus tässä valikoida asiakkaitaan, niin nyt ei enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa voi käydä koneella jos ei ole varaa omaan ja kyllä tänä päivänä töihin pyrkivän kuuluu osata tietokoneen peruskäyttö.
Jos lukisit linkin jutun niin ymmärtäisit että ei taida ihan riittää kirjaston kone kun omat tiedot kaipaa päivittäistä päivitystä.
...jokapäiväinen.....
Sinulla ainkin riittää tekemistä jos joudut työttömäksi....voit kielioppia treenata.
Voi että Oletpa fiksu tapaus.
Jokapäiväistä viisautta 😂
Hyvä ne on molemmat olla olemassa, ellei halua odottaa melkein kahta viikkoa niitä työkkärikorvauksia....
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut Te-keskuskelle ettei minulla ole tietokonetta ja pankkitunnuksia. En käy omissa tiedoissa koskaan katsomassa mitään. Hoidan asiat kirjeitse ja puhelimella. Saa nähdä milloin antavat karenssin vaikka tiedoissani kyllä lukee etten omista näitä digitaalisia elementtejä.
Minulla on perustuslaillinen oikeus toimia kuten toimin.
Arvostan tuollaista käytöstä. Minulla on tietokone, mutta ei verkkopankkitunnuksia eikä ole tarkoitus hommata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konetta ei ole pakko olla. Kirjaston konetta voi käyttää ihan maksuttomasti. Mitä tulee pankkitunnuksiin, nykyisin laki määrää ne mahdollisiksi ihan kaikille, myös luottotiedottomille.
Ei pidä paikkaansa.
Laki ei velvoita pankkeja antamaan pankkitunnuksia.
Pankkien tulee tarjota verkkopankkitunnukset kaikille eta-maissa laillisesti oleskeleville. Ne tietysti maksavat, mutta kun ennen pankeilla oli mahdollisuus tässä valikoida asiakkaitaan, niin nyt ei enää ole.
Jos on sopimusrikkomuksia niin tunnukset voidaan evätä ja tämä tarkoittaa rautalangasta väännettynä ettei niitä pankkitunnuksia ole pakko antaa.
Pitää olla netti eli mikrosiru ja pedon merkki eli pankkitunnukset, ilman niitä et ole kukaan etkä mikään, et saa ostaa etkä myydä. Ilmestyskirja on jo toteutumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...jokapäiväinen.....
Adjektiivi
jokapäiväinen
joka päivä ilmaantuva, tapahtuva; jokaiseen päivään kuuluva jokapäiväinen leipämme tavallinen, arkinen, arkipäiväinen tavallista, jokapäiväistä elämää
Jos olet työtön, saat yhteiskunnalta tukea sillä ajatuksella että olet työmarkkinoiden käytettävissä. Työttömänä olo on silloin sinun "työtäsi" ja kuten aika monessa muussakin työssä, tämänkin työn menestyksekäs hoitaminen edellyttää koneen käynnistämistä ja netissä käyntiä. Jos tämä ajatus ahdistaa, voit ilmoittaa ettet ole työmarkkinoiden käytettävissä.
On melkeinpä tahallista oman työllistymisen sabotointia, jos ei omista tietokonetta tai tablettia. Työpaikkailmoitukset ovat netissä. Työnantajat harvoin haluavat hakemuksia paperisena ja monilla työnantajilla on erikseen rekrytointisivut.
Tuo työkkärin toiminta on silti ollut tahallista ihmisten naruttamista. Kaikessa hiljaisuudessa ruvettu lähettämään turhanpäiväisiä tehtäviä, joista ei ole lähetetty edes sähköposti-ilmoitusta työttömälle. Oikein haluttu ihmiset karenssiin. Harva on tajunnut kirjautua lähes päivittäin omaan asiointitiliinsä, kun työpaikkailmoituksetkin voi katsoa vaikka pikaisesti puhelimella.
Itselläni kuitattava tehtävä oli lukea työttömän oikeuksista ja velvollisuuksista. Onneksi tajusin ruveta vahtimaan sivujani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä työtön hoitaa pankkiliikenteensä ellei ole tunnuksia?
Koneita ja nettejä on kirjastossakin.
Kai te kirjastoa tarjoavat tajuatte, että kaikilla ei ole edes sitä kirjastoa lähikulmilla? Joillakin saattaa olla monen kymmenen kilometrin päässä kirjasto ja sinne ei nyt ihan huvikseen lähde mm. bussilla, jos ei muuta asiaa sinne päin satu olemaan. Voi myös maksaa tuo bussimatka melkoisesti ja siihenkään ei aina työttömällä ole varaa.
Ja pankkiliikennettä hoidetaan perinteisin tavoin, eli menemällä pankkiin maksamaan laskut/nostamaan rahaa tai käy maksuautomaatilla maksamassa laskut/nostaa rahat Otto-automaatilta+ katsoo saldon (ja onko vielä mahdollista laittaa suoraveloitukseen laskut pankkikuorissa....?). Ei ollenkaan vaikeaa ja näin tekee vielä moni vanhempi ihminen. Ei kaikilla todellakaan ole pankkitunnuksia tänä päivänä ja edelleen luottotiedottoman on vaikeaa niitä saada, vaikka kuinka väitetään toisin.
Miksi ihmeessä luottotiedottomuus vaikuttaisi pankkitunnusten saamiseen?
Ja kaikki ne jotka kirjoittaa täällä, miten on vaikeaa kun joutuu tietokone olla että pystyy hoitamaan työttömän velvollisuutensa. Millä helvetillä oikein saatte näitä viestejä tänne mutta ette pysty oikeita asioita hoitamaan?
Ne, joille tämä aiheuttaa oikeasti ylitsepääsemätöntä ongelmaa, eivät tälle palstalle kirjoittele.
Sun pitää ihan itse kysyä pankeilta miksi eivät halua antaa tunnuksia luottotiedottomille, minä en tiedä muuta kuin sen, että monilta on ne evätty vedoten luottotietojen puuttumiseen.
Ja minä en ole työtön juuri nyt, mutta entisenä työttömänä ymmärrän kyllä sen, että välttämättä ei ole varaa pitää nettiyhteyttä ja hankkia älylaitetta vain siksi, että työkkäri pääsee kyykyttämään. Ja, jos jostain saisikin hankittua käytetyn läppärin, niin sehän voi hajota ja taas ollaan lähtöpisteessä, eli ei ole laitetta jolla tehdä nettiasioita.
Asiat eivät vaan aina ole niin helppoja, kuten työssäkävät ja varakkaammat aina kuvittelevat niiden olevan.
Kyllä nuo edellytetään jos meinaat hakea Kelaltakin mitään tukea verkossa. Toki niitä lappuja voi mennä täyttelemään muiden elämäm_koululaisten kanssa sinne konttorillekin mutta nopeampaa ja siistimmin se hoituu verkossa.