Onko työttömällä sitten pakko olla pankkitunnukset ja kone millä asioida?
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005375520.html
Ei voi ymmärtää että miksi työtöntä pitää näin kiusata:(
Kommentit (62)
Arvasin että kun työtön pakotetaan nettiin niin siitä seuraa mielivaltaa viranoamisten taholta. Ihmisten kiusaamista.
Edes opettaja ei hallitse viranomaisten piruilua ja asioiden tekemällä tehtyä tahallista hankaluutta.
No kyllä nuo ovat ihan perusjuttuja, jotka jokaisella töihin haluavalla tulee olla.
Kirjastossa voi käydä koneella jos ei ole varaa omaan ja kyllä tänä päivänä töihin pyrkivän kuuluu osata tietokoneen peruskäyttö.
Vierailija kirjoitti:
kyllähän se elämää aika paljon helpottaa
Ei se helpota työttömän elämää viranomaisiin päin. Tietokone voi suoltaa loputtomiin erilaisia pakollisia tehtäviä työttömälle. Vielä automaattisesti niin ettei työtön muuta kerkiä tehdääkkään kuin raportoida jollekin tietokoneohjelmalle.
Millä työtön hoitaa pankkiliikenteensä ellei ole tunnuksia?
Koneita ja nettejä on kirjastossakin.
Kyllä pankkitunnukset pitää olla jokaisella täysi-ikäisellä suomalaisella. Niin monenlaisten asioiden hoito sitä nykyään jo edellyttää (esim. omakanta).
Konetta voi sitten käyttää vaikka kirjastossa, onpahan syy lähteä liikenteeseen neljän seinän sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastossa voi käydä koneella jos ei ole varaa omaan ja kyllä tänä päivänä töihin pyrkivän kuuluu osata tietokoneen peruskäyttö.
Jos lukisit linkin jutun niin ymmärtäisit että ei taida ihan riittää kirjaston kone kun omat tiedot kaipaa päivittäistä päivitystä.
Tuttava oli todella närkästynyt joutuessaan tekemään tuon ITSE eikä häntä palveltu työkkärin puolesta tuossa ja hänellä oli vielä mennyt aikaa sen täyttämiseen.
Haloo mitä unennäköä työnhakijalla on, sillä jos työttömälle ei jää aikaa tuntia täyttää tuota, niin mites hää töihin kerkeää
Olen ilmoittanut Te-keskuskelle ettei minulla ole tietokonetta ja pankkitunnuksia. En käy omissa tiedoissa koskaan katsomassa mitään. Hoidan asiat kirjeitse ja puhelimella. Saa nähdä milloin antavat karenssin vaikka tiedoissani kyllä lukee etten omista näitä digitaalisia elementtejä.
Minulla on perustuslaillinen oikeus toimia kuten toimin.
Konetta ei ole pakko olla. Kirjaston konetta voi käyttää ihan maksuttomasti. Mitä tulee pankkitunnuksiin, nykyisin laki määrää ne mahdollisiksi ihan kaikille, myös luottotiedottomille.
Vierailija kirjoitti:
On työttömän oma asia että miten asiansa hoitaa. Kyse on siitä että onko lain mukaan pakko olla nämä tunnukset että pääsee järjestelmän kyykytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ilmoittanut Te-keskuskelle ettei minulla ole tietokonetta ja pankkitunnuksia. En käy omissa tiedoissa koskaan katsomassa mitään. Hoidan asiat kirjeitse ja puhelimella. Saa nähdä milloin antavat karenssin vaikka tiedoissani kyllä lukee etten omista näitä digitaalisia elementtejä.
Teit ihan oikein.
Taidan tehdä samoin. Ilmoitan etten omaa pankkitunnuksia ja tietokonetta. Sanon että salama rikkoi koneen ja samalla aloin maksaa laskut tiskillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On työttömän oma asia että miten asiansa hoitaa. Kyse on siitä että onko lain mukaan pakko olla nämä tunnukset että pääsee järjestelmän kyykytettäväksi.
Sitten ei pidä olla vailla meidän veronmaksajien rahaakaan eli elät ihan omillaan
Vierailija kirjoitti:
Kai te kirjastoa tarjoavat tajuatte, että kaikilla ei ole edes sitä kirjastoa lähikulmilla? Joillakin saattaa olla monen kymmenen kilometrin päässä kirjasto ja sinne ei nyt ihan huvikseen lähde mm. bussilla, jos ei muuta asiaa sinne päin satu olemaan. Voi myös maksaa tuo bussimatka melkoisesti ja siihenkään ei aina työttömällä ole varaa.
Ja pankkiliikennettä hoidetaan perinteisin tavoin, eli menemällä pankkiin maksamaan laskut/nostamaan rahaa tai käy maksuautomaatilla maksamassa laskut/nostaa rahat Otto-automaatilta+ katsoo saldon (ja onko vielä mahdollista laittaa suoraveloitukseen laskut pankkikuorissa....?). Ei ollenkaan vaikeaa ja näin tekee vielä moni vanhempi ihminen. Ei kaikilla todellakaan ole pankkitunnuksia tänä päivänä ja edelleen luottotiedottoman on vaikeaa niitä saada, vaikka kuinka väitetään toisin.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla asenteella ei taida työpaikkaa löytyä, tosin se taitaa tässä olla tarkoituksenakin.
Vierailija kirjoitti:
Konetta ei ole pakko olla. Kirjaston konetta voi käyttää ihan maksuttomasti. Mitä tulee pankkitunnuksiin, nykyisin laki määrää ne mahdollisiksi ihan kaikille, myös luottotiedottomille.
Ei pidä paikkaansa.
Laki ei velvoita pankkeja antamaan pankkitunnuksia.
En enää ihmettele miten työttömät ei työllisty ..
Jos asenne on tämä mitä täältä voi lukea, niin on kyllä asenteesta paljon korjattavaa.
Kultalautasellako pitää herrasväelle tulla työt tarjolle ja rahaa vaan automaattisesti tilille ilman mitään vastinetta.
Hävetkää asennettanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla asenteella ei taida työpaikkaa löytyä, tosin se taitaa tässä olla tarkoituksenakin.
Otan työtä vastaan mielelläni. Teen myös työtä mielelläni.
En kuitenkaan ole mielelläni julkisella olevien lahtarien jälkipolvien kiusattavana. Näiden joille mikään rehellinen työ ei ole koskaan maistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai te kirjastoa tarjoavat tajuatte, että kaikilla ei ole edes sitä kirjastoa lähikulmilla? Joillakin saattaa olla monen kymmenen kilometrin päässä kirjasto ja sinne ei nyt ihan huvikseen lähde mm. bussilla, jos ei muuta asiaa sinne päin satu olemaan. Voi myös maksaa tuo bussimatka melkoisesti ja siihenkään ei aina työttömällä ole varaa.
Ja pankkiliikennettä hoidetaan perinteisin tavoin, eli menemällä pankkiin maksamaan laskut/nostamaan rahaa tai käy maksuautomaatilla maksamassa laskut/nostaa rahat Otto-automaatilta+ katsoo saldon (ja onko vielä mahdollista laittaa suoraveloitukseen laskut pankkikuorissa....?). Ei ollenkaan vaikeaa ja näin tekee vielä moni vanhempi ihminen. Ei kaikilla todellakaan ole pankkitunnuksia tänä päivänä ja edelleen luottotiedottoman on vaikeaa niitä saada, vaikka kuinka väitetään toisin.
Miksi ihmeessä luottotiedottomuus vaikuttaisi pankkitunnusten saamiseen?
Ja kaikki ne jotka kirjoittaa täällä, miten on vaikeaa kun joutuu tietokone olla että pystyy hoitamaan työttömän velvollisuutensa. Millä helvetillä oikein saatte näitä viestejä tänne mutta ette pysty oikeita asioita hoitamaan?
Ne, joille tämä aiheuttaa oikeasti ylitsepääsemätöntä ongelmaa, eivät tälle palstalle kirjoittele.
kyllähän se elämää aika paljon helpottaa