Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys palstan miehille: Oletteko opettaneet naisenne ajamaan autolla?

Vierailija
20.09.2017 |

Tarkoitan siis sitä, että nainen osaisi ajaa ihan oikeasti. Vai ajatteko aina itse, kun menette  jonnekin naisenne kanssa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetin mieheni ajamaan kun se oli ollut monta vuotta ilman autoa ja ajotaito oli pahasti ruostunut. Edelleen kuitenkin minä menen rattiin jos pitää ajaa esim. Helsingissa tai taskuparkkeerata auto. Mies on onneton auton peruuttamisessa.

Vierailija
22/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä ei ole yhtäkään naista jonka kyydissä uskaltaisin nukkua. Tosin 2/3 osaa miehistä tuttavapiirissä kuuluu samaan ryhmään.

(Ei käytetä vilkkua, ei osata ennakoida, ei uskalleta ohittaa, rampeilla hiivitään kuin etana, peileihin katsellaan kun muistetaan, katellaan maisemia päästämättä jonoa takana ohi, räplätään puhelinta, minäminäminä, kaasupoljinta ei uskalleta painaa vaan kiihdytetään seuraava kilometri pikkuhiljaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette usko että miehet ajaa paremmin, katsokaa esim. F1 kilpailua,. tai rallia. Kuinka monta naista näette? Ei ole sattumaa että erääseenkin talouteen tuo rahaa Kimi eikä Minttu Räikkönen. Ja jälkimäinen on toki kaunis nainen!

Vain mies voi kuvitella että F1:llä tai rallilla on paljonkin tekemistä normaalin liikenneajon kanssa. Ei ihme että miehet aiheuttavat suurimman osan kolareista, myös ajokilometreihin suhteutettuna.

Ööö, ei.

Vierailija
24/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ollaan päästämättä ketään ohi maisemia katsellen?

Ite en kortin saatuani uskalla nukkua enää yhtään kenenkään kyydissä.

Vierailija
25/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan siis sitä, että nainen osaisi ajaa ihan oikeasti. Vai ajatteko aina itse, kun menette  jonnekin naisenne kanssa?

En ole opettanut, naiseni ajoi hyvin jo tavatessamme, ei ole mitään tarvetta opettaa. Mutta minä ajan lähes aina, johtuen siitä että naiseni ei juuri pidä ajamisesta ja minä taas pidän. Pidämme kumpikin minua myös parempana kuskina, koksa ajan noin neljä kertaa enemmän kuin vaimoni ja minä en hermostu esimerkkiksi kanssakuljettajien törttöilystä, toisin kuin vaimoni joka on kiivasluonteisempi.

Mutta olen opetusluvalla opettanut ajamaan kolme omaa lasta ja yhden tuttavaperheen lapsen.

Vierailija
26/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys palstan miehille: missä te olette oppineet ajamaan _ihan oikeasti_, jos autokoulu ei sitä taitoa anna.

Ei autokoulu opeta ajamaan kunnolla, vaan juuri ja juuri sen verran turvallisesti että kuljettajan uskaltaa päästä liikenteeseen harjoittelmaan. Hyväksi oppii ajamalla liikenteessä.

Vierailija
27/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissä ei ole yhtäkään naista jonka kyydissä uskaltaisin nukkua. Tosin 2/3 osaa miehistä tuttavapiirissä kuuluu samaan ryhmään.

(Ei käytetä vilkkua, ei osata ennakoida, ei uskalleta ohittaa, rampeilla hiivitään kuin etana, peileihin katsellaan kun muistetaan, katellaan maisemia päästämättä jonoa takana ohi, räplätään puhelinta, minäminäminä, kaasupoljinta ei uskalleta painaa vaan kiihdytetään seuraava kilometri pikkuhiljaa)

Ei kuulosta normaalilta olla noin pelokas, onko sinulla trauma auto-onnettomuudesta vai oletko muutenkin luonteeltasi arka?

Vierailija
28/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette usko että miehet ajaa paremmin, katsokaa esim. F1 kilpailua,. tai rallia. Kuinka monta naista näette? Ei ole sattumaa että erääseenkin talouteen tuo rahaa Kimi eikä Minttu Räikkönen. Ja jälkimäinen on toki kaunis nainen!

Vain mies voi kuvitella että F1:llä tai rallilla on paljonkin tekemistä normaalin liikenneajon kanssa. Ei ihme että miehet aiheuttavat suurimman osan kolareista, myös ajokilometreihin suhteutettuna.

Ööö, ei.

http://www.is.fi/autot/art-2000000925839.html

Vierailija
29/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, ei.

http://www.is.fi/autot/art-2000000925839.html

Ajokilometreistä ja kolareista oli kyse.

http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001782099.html

Vierailija
30/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Luettelit juurikin kaikki asiat joka liikenteessä minuakin ärsyttää. Onneksi vaimoni on sisäistänyt tämän todella hyvin eikä kuulu ylläoleviin ryhmiin. Voisin sanoa että olen ylpeä hänen ajotavastaan. Kortin ajoi vasta pari vuotta sitten mutta on parempi kuski kuin suurin osa tienkäyttäjistä.

Lisätään tuohon listaan että yllättävän moni (nainen) lähtee tuosta lähiprisman parkkipaikalta kännykkä korvalla. Herättää pari kysymystä:

1) eikö sitä puhelua voi puhua jo parkkipaikalla?

2) miksei sitä auton sisäänrakennettua Bluetoothia osata käyttää? Oma auto kohta 10 vuotta vanha ja kännykät yhdistyy automaattisesti autoon.

Vierailija
31/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ne kolme kovaa juttua, joiden toteuttaminen näyttää valitettavasti olevan kiinni sukupuolesta: ennakointi, tilannenopeus ja turvaväli. Tai yhdessä näitä voisi kutsua tilannetietoisuudeksi liikenteessä. Näihin kun yhdistetään tunnollisuus, saadaan se, mitä kokeneet naisautoilijat usein ovat. Siispä minun ei tarvitse opettaa naistani ainakaan vain siksi, että olen mies. Ja jos nyt pohdin lähipiirini miesautoilijoita, niin ei siinä hölmöilyssä mikään visuaalinen hahmottaminen paljon paina. Ei ennakoida, vaan tullaan liikennetilanteisiin likimain torvi soiden; tilannenopeudesta viis, samoin nopeusrajoituksista; ja edellä ajavan takapuskurissakin roikutaan usein, vaikka sillä ei monta sekuntia säästä - jos yhtäkään. Ja ylipäätään, viis sosiaalisuudesta ja huomioon ottamisesta...

Kyllä asia on niin, että miehillä on noin keskimäärin enemmän opittavaa ajamisesta ja liikenteestä naisilta, kuin päin vastoin.

Vierailija
32/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta normaalilta olla noin pelokas, onko sinulla trauma auto-onnettomuudesta vai oletko muutenkin luonteeltasi arka?

En ole pelokas tai arka, ei ole traumoja. 4vuotiaasta asti ajanut paljon kaikenlaisia moottorivehkeitä metsässä, tiellä, jäällä, radalla, pellolla niin... Mutta kaikkihan me olemme keskivertoa parempia kuskeja

Vierailija
33/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ei ole ollut tarvetta. Sen sijaan naiseni saattaisi opettaa autolla ajamaan, jos kysyttäisiin että kumpi opettaisi silloin jos opettajana tulisi toimia meistä se, joka on parempi kuski.  Ainoa missä saataisin autoillessa olla parempi olisi se, jos kysyttäsiin, että kumman hermot kestää paremmin liikenteen matelua. Aivan ylivoimainen naiseni olisi silloin jos katsottaisiin, että kumpi uskaltaa ja kykenee ajamaan nopeampaa vauhtia autobahnalla.   

Vierailija
34/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen se vakiokuski, koska mies ei tykkää ajamisesta ja minä taas tykkään. Ajan n. 40 000km vuodessa, ja opetin myös molemmat lapset ajamaan. En ole ajanut yhtään kolaria, en ole tärmännyt toisiin autoihin, en saanut sakkoja (edes parkkisakkoja). Olen myös ajanut paljon ulkomailla, Autobahnilla Saksassa, Rooman pikkukaduilla, Coloradon vuoristoteillä ja New Yorkin ruuhkassa.

Vierailija
35/35 |
21.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Enkä tule opettamaankaan.

Meidän naiset, äiti ja 2-tytärtäni ajavat erinomaisesti bussilla, tai istuvat minun tai jonkun muun miehen ajaman auton kyydissä.