Lapselle nimeksi Helga, mitä mieltä?
Jos joskus saan lapsen, haluaisin antaa hänelle nimeksi Helga. Se oli toisen isoäitini nimi. Mitä mieltä olette nimestä ja mitä mielikuvia se herättää?
Kommentit (120)
Olen nähnyt Helga-neidin kylvyssä - ihanaa
voin nähdä kuinka pohje siellä vilahtaa...
Minustakin nimi on ihana! Ja sen arvoa nostaa se, että se oli isoäitini nimi.
Nimeksi tulisi siis Helga, ei Helka.
Ap
Helgasta tulee mieleen lehmä (oliko Aku Ankassa?) ja lettipäinen isompi rouva. Sopisi myös alpeilla asuvalle maitotytölle.
Aku ankassa ollut lehmä oli Heluna, ei Helga :)
Ap
Hieno nimi, aivan kuten Justiinakin. Tuleen mieleen sellainen saksalainen raivotar, kuten meillä Justiina
(Puupää).
MInusta Amanda ja Adalmina ovat ihan parhaita nimiä.
Anna mennä! Sopii nykyaikaan olematta muotinimi ja nimellä on vielä sinulle syvempi merkityskin. Eli 5/5.
Tuleeko kellään mieleen vähemmän hyviä mielleyhtymiä kuten Harald hirmuisen Helga-vaimo tai Helga-naispoliisi taannoisesta Pasila-sarjasta? En anna kuitenkaan noiden vaikuttaa Nimivalintaan, ei tulevaisuudessa kukaan varmaan edes yhdistä Helga-nimeä noihin.
Ap
Mullakin tulee ekana mieleen se Helga-neiti kylvyssä -renkutus, kiitos isäni, jolla oli aina tapana sitä rallatella. Itse nimi on minusta oikein hyvä, eikä herätä negatiivisia assosiaatioita. Eikä lapsesi sukupolvi tule enää muistamaan tuota kylpybiisiäkään.
En tykkää, oikeastaan todella hirveä nimi.
Itse tykkään Helga -nimestä. =) Tulee sellanen skandinaavinen mielikuva.
Nimestä tulee mieleen pitkä ja todella skrode saksalainen nainen jolla on vaaleat hiukset kahdella palmikolla.
Ruma nimi, älä tee lapselle kiusaa antamalla tuollainen nimi.
Et voi olla tosissasi! Aivan hirveä nimi!!!
HelKa. Tunnen erään Helkan, joka on palveluammatissa ja on oikea päivänpaiste - oikein nimensä veroinen.
Tunnenpa muuten toisenkin, eläkeikäisen Helkan ja hänkin on oikein mukava.
Mulla tulee ekana mieleen just Harald Hirmuinen, mutta mitä sitten. Tykkään nimestä!
Näin Helka neidin kylvyssä....
Tiedän muutaman vanhemman ja muutaman nuoremman Helkan (Helgan). Minä en nimestä tykkää, mutta on niitä huonompiakin.